Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پریود
باسلام خانم دکتر عزیز
من دختری 28 ساله مجرد هستم، دوسال پیش به دلیل استرس ناشی از کرونا و شرایط کاریم،. پریودم 10 روز عقب افتاد،. دکتر برام دوعدد آمپول پروژسترون و یک بسته قرص 21 تایی جلوگیری داد،. رفع شد مشکلم
دوباره دوماه بعدش همینطور شد سونو دادم گفتن کیست دارم متفورمین خوردم چند ماه خوب شد و دوباره سونو دادم کیست رفع شد
تا پارسال که واکسن کرونا زدم دوباره 10 روز عقب افتاد بدون دارو خوب شدم
تا این ماه که دوباره 10 روز عقب افتاد دکترم برام 1 عدد آمپل پروژسترون نوشت درصورتیکه گفتم دوتا بده ولی تجویز نکرد
الان دو روز زدم آمپول رو ولی پریودم باز نشده
و برام آزمایش هورمونی و تیروئید نوشتن که بعد باز شدن و تمام شدن پریودم گفتن برم آزمایش بدم
الان چکار کنم دوباره آمپول بزنم؟؟
میخاستم برای لیزر موهای زائد اقدام کنم،. اگه مشکل هورمون و کیست داشته باشم لیزر بی تاثیر هست؟
موهای زائد از دوران بچگی هست نه دوران بلوغ،. درضمن لاغر هستم 40 کیلو هستم و سینه های کوچکی هم دارم
ممنون میشم راهنماییم کنین - قرص
قرص گین آپ در پریود تاثیر دارد
- پریود نشدن بعد از قطع قرص سیبل
سلام وقت بخیر من قرص سیبل مصرف کردم الان هفت روزه ک تموم شده اما پریود نشدم فقط روز دوم لکه بینی خیلی خیلی کمی داشتم برای یک ساعت و قطع شد آیا دوباره قرص شروع کنم یا خیر
- ایا خوردن یدونه قرص ۰/۷۵(نه دوتا فقط یدونه قرص) باعث جلوگیری از حاملگی میشود؟ یا حتما باید هر دو قرص را باهم مصرف کرد که بشه۱/۵
- متاسفانهدچار ناباروری ثانویه هستم ود سونو گرافی روز دوازده پریودی که انجام دادم نوشته یک میوم ساب سروزال به ابعاد ۶/۵در دیواره قدامی سگمان تحتانی و یکی در به اندازه۶ در ۱۱ میلیمتر در دیواره خلفی سگمان تحتانی رحم دیده میشود ویک ساختار کیستیک توبولار sشکل حاوی incomplete وinternalبه ابعاد ۴۴×۲۸در محل آندکس سمت چپ در مجاورت تخمدان سمت چپ مشاهده شدکه مطرح کننده پیوسالگیس میباشد اندرومتر۹ وتخمدانها اندازه نرمال ررحم هم نمای طبیعی داره میشه راهنماییم کنید یعنی چه و چکار کنم
- ضخامت دیواره رحم بعدازسقط
سلام من سقط داشتم داروخوردم ودرسونوشکمی گفتن مشکلی ندارم ۲۰اردیبهشت دربیمارستان داروخوردم الان ضخامت رحمم رفته بالا سونوواژینال انجام دادم احساس گرفتگی وفشار درشکم دارم دکترم میگه احتمالا تیکه باقی مونده وباید کورتاژبشم گفته صبرکنم پریودکه شدم دوباره برم سونواگه ضخامتم پایین نیومد کورتاژ کنم الان وقت پریودیمه شکمم سفته ولی پریودنشدم الان باید چه کارکنم به نظرتون ممکنه هنوزتیکه داشته باشم؟راه دیگه ای به جز کورتاژنیست؟
- تاثیر قرص دو فامد
سلام خسته نباشید... چهل سال دارم و مدت یکسال پریود ام قطع شده بود به پزشک مراجعه کردم قرص دو فامد و استروژن بهم دادن و الان چهار ماه هست پریود ام منظم شده... ایا امکان هست باردار بشم...
- نحوه سقط
سلام دو ماه باردارم ناخواسته بوده میخوام سقط کنم راهنمایی کنید
- پلاکت خون
سلام خانم دکتر من ۳۷ هفته و ۵ روزه باردارم و هفتم تیر تاریخ زایمانم هستش،و سزارین هستم،امروز آزمایش خون دادم و پلاکتم ۱۴۳ بوده خیلییی نگرانم،دلیلش چیه یک مقدارم سرما خوردم
- چطور بچع رو سقط کنم
میخوام چیه رو سقط کنم
- کیست پستان
سلام من سونو گرافی انجام دادم و نوشته که کیست پراکنده به دیامتر حداکثر 10mm در پستان مشاهده شد که بعضی از انها حاوی سپتای اکوژن ظریف داخلی است . ایا سپتای اکوژن خطرناکه با نه؟ درمانی دارد؟
- من یک کیست اکوفوری به سایز۵۶×۳۳درتخمدان راست دارم چه کاری برای رفعش باید انجام بدم
- در دوران پریودی درد مقعد شدیدی دارم به دلیل است
- نازایی
سلام من تنبلی تخمدان دارم وروزی دوتا گلوکوفاژ بعد شام و نهار میخورم،ببخشید اگه باردار بشم تاقبل اینکه متوجه بشم،گلوکوفاژ برای جنین خطرناک نیست؟
- زنان
سلام خسته نباشین من یک ماه هست ک سزارین شدم الان ترشحات زرددارم مجبورم همش پداستفاده کنم این ترشحات عفونت؟ ممنونم ازپاسخگوییتون
- تخلیه کیست بارتولن باسرنگ
باسلام خواهش میکنم جوابم روبدین. آیا میشه کیست بارتولن رو با سرنگ تخلیه کرد؟ چون فعلا نمیخوام جراحی شم. دراینصورت شما انجام میدین؟ ممنون میشم پاسخ بدین.
- هماتوم
با سلام یه هماتوم۲۳در۲۱ میلی متردر محل سزارین وجود دارد می توان رابطه ی جنسی داشت؟جذب این هماتوم چند وقت طول میکشد؟
- درمورد توده هایپو اکودر۳و۹میلیمتردرسینه سمت چپ درنواحی اکوزن درساعت۱۲ درمیدزون چیست
۳۵ سالم بدون سابقه درسرطان سینه در خانواده یه توده به ابعاد ۳و۹ میلیمتر درنواحی اکوزن درساعت ۱۲در میاد زون دیده شده چیست کمکم میکنید
- درد هنگام مدفوع در دوران قاعدگی
- عفونت hpv
سلام وقت بخیر. دخترم 22 سالشه. در سن 16 ازدواج کردن بلافاصله بعد ازدواج دچار تبخال تناسلی شدن و دکتر قرص صد ویروس و پماد برای داخل واژن و بیرون واژن تجویز کردم. تا اینکه بعد 6 سال دخترم مجدد دچار تبخال شد و دکتر پاپ اسمیر و کلکوسکوپی.. انجام دادن. ک متاسفانه دخترم ب ویروس hpv16 مبتلا شد واکسن گارداسیل و ازون تراپی برای عفونت شدید دخترم انجام دادن و گفتن بعد 3 هفته در صورت ترشح و علا/م عفونت مجدد ویزیت بیا. یدو هفته از بعد دوباره ترشح بودار شروع شده. بعد ازون تراپی داروی خاصی برای ویروس hpv تجویز نکردن. راهنمایی کنید چیکار کنم


