Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونگرافی رحم
سلام خسته نباشید من ۲۱ سالم هستش خیلی سمت راست زیر شکمم درد مکنه معاینه داخلی شدم عفونت نداشتم الان واسم سونو نوشتن در سونو نوشته رحم به ابعاد ۸۷*48م.مباضخامت اندومتر۱۴م.م اندومترهتروژن میباشدIUDجاش مناسب فاصلش از فوندس۱۷م.م باوجود IUDهایپرتراپی اندومتر در کنار شرح لگنی مزمن در نظر داشتن PIDخصوصا با پتوژن اکتینومایکوز وبررسی توصیه میشود یک کانون کیستیک حاوی اکوی IOwIeveIداخلی باابعاد ۳۲*۲۲م.م در اندکس،چپ رویت میشود مایع آزاد مختصر در لگن مشهود است لطفا جوابم سونو گرافی مو بدین دارم از درد میمیرم
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم آبا باوجود سرکلاژ شکمی امکان هیستروسکوپی وجودداره؟
- برسی سونوگرافی از نظر عفونت لگنی و اندومتریت
باسلام و احترام بنده 14 فروردین عمل سزارین شدم، چند روز بعد پوست شکمم خیلی نسبت به لمس حساس بود وسمت چپ بخیه ها به شدت سوزش داشتم. سونو انجام دادم تشخیص اندومتریت و عفونت بیمارستانی دادن سه روز بستری بودم و جنتامایسین و کلیندامایسین گرفتم بعد اونم کلیندا 150 دادن و قرص سفکسیم 400،بعد اتمام کمی بهتر شدم مجدد سونو دادم ایندفعه نوشته، اندومتر مختصر هتروژن به ضخامت 5میلی که بین دولایه ان خالی است. مایع ازاد کم پاکه5 میلی در اطراف تخمدان چپ و لگن رویت شد. لطفا بگید چه دارویی استفاده کنم خوب بشم از بس قرص خوردم خسته شدم
- niche
- خونریزی شدید و طولانی
سلام وقت بخیر ببخشید من خونریزی شدید دارم سونوگرافی واژینال انجام دادم و خوشبختانه چیزی نبود دکتر گفت در آستانه ی یائسگی هستی آمپول دیفرلین 3ماهه برام تجویز کرد پنجشنبه گذشته زدم ولی هنوز خونریزی دارم میخواستم ببینم علتش چی هست؟
- درد زیربخیه
سلام من بعدازسه ماه از سزارین به یکباره درد درابتدا وانتهای بخیه ها دارم،علت این درد چی میتونه باشه؟
- هماتوم بعد از سزارین
۱۶روز سزارین کردم سنو دادم گفت هماتوم دارم ایا هماتوم خطرناکه
- فیبروم اینترمورال در فوندوس رحم بدون جراحی درمان میشود؟
- هیپرپلازی اندومتر
سلام خانوم دکتر
اندومتر هیپرپلاستیک در شرح عمل کورتاژ تشخیصی و اندومترم بود. به نظر شما سرطان رحمه؟ من بچه ندارم و دو بار میکرو ناموفق داشتم. یعنی به خاطر داروهایی که خوردم؟ - درد مقعد در دوران پریود
ببخشید من فقط در دوران قاعدگی دچار درد مقعد میشوم در حدی که دفع کردن برام سخت میشه
- پولیپ
سلام سونو انجام دادم نوشته که کانون اکوژن با ابعاد ۱۴در ۸...با حدودی نیبتا لبوله و با توجه با سابقه بیمار و سونی سال پیش ، به نفع پولیپ و ضایعات مخاطی مشابه است. لطفا برام تفسیر میکنید و این که چه راه درمانی وجود داره.. سن ۵۸ سال و ۳بار در فواصل چندساله کورتاژ تشخیصی انجام دادم و آزمایش نمونه گیریش مشکلی نداشته.. راه حل چیست؟ آیا نیاز به تخیله رحم است، چه درمانی مناسب است؟
- ماموگرافی پستان
سلام مادرم مامو گرافی پستان انجام داده Bilateral mamography:
اپاسیته ای با حدودlll-definedدر ربع فوقانی خارجی پستان راست نزدیک نیپل دیده میشود که با توجه به نمای ماموگرافیک بیوبسی توصیه می شود به چه معناست؟ - کیست وچسبندگی
سلام وقت بخیرخسته نباشید من سونو انجام دادم وگفتن کیستم 82میل وچسبندگی هم دارم آیا نیاز ب نمونه برداری هست
- سوزش داخلی عمل سزارین بعد از ۸ماه
سلام خسته نباشید ببخشید خانم دکتر من بعد از ۸ ماه جای عمل سزارین از ناحیه سمت چپ سوزش داخلی دارم میخواستم بدونم دلیلش چیه ؟
- درمورد کیست درموئید وتنبلی تخمدان دخترم ۲۱ سالشه ودر سونو گرافی رکتال تنبلی تخمدان وکیست درموئید به اندازه ۵ سانتی متر نشان داده شد خانم دکتر من خودم بیمار شماهستم وخیلی نگران دخترم هستم لطفا مرا راهنمایی کنید
سلام خانم دکتر با عرض خسته نباشید دخترم ۲۱ سالشه ومشکل تنبلی تخمدان وکیست درموئید به اندازه ۵ سانتیمتر میباشد البته سونو رکتال توسط خانم دکتر ازادبخش انجام شده من نگرانم خودم بیمار شما هستم از شما خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید
- سقط
سلام من یک ماه پیش سقط داشتم الان 2 سانت بقایا مونده دکتر کورتاژ رو پیشنهاد داده ولی من نمیخوام. بهم مترژن داده و آنتی بیوتیک با دارو میتونم دفعش کنم یا واقعا باید کورتاژ بشم
- کیست با نمایground glass
سلام خدمت شما 36 سال دارم. امروز سونوگرافی داپلر واژینال انجام دادم که نوشته در تخمدان راست یک کیست Unilocular با نمایGround Glass حاوی اکوژن واضح دیده شد که فاقد واسکولاریته داخلی است اندازه کیست 24×27×29 است. ازمایش Ca125 هم عدد 38 میباشد. خیلی نگرانم میشه لطفا راهنمایی بفرمایید. آیا من سرطان دارم؟؟؟؟
- من خانمی ۴۲هستم با دوزایمان طبیعی
ماه پیش لک بینی داشتم واین هم پریودنشدم سونو دادم طول رحم ۹۷م م بااکوی میومتریالcoarseومختصر هتروژن،اندومتر۱۱/۸م م وتخمدان ها ابعاد واکوی طبیعی دارند خیلی نگرانم لطفا بفرمایید نتیجه سونو مو
- سونوگرافی
آندومتر در قسمت فوندوس به صورت دوقسمتی وجدا از هم دیده میشه در سونوگرافی داخلی یعنی چه ؟ممنون میشم راهنمایی کنید
- پرو لاکتین بالا یعنی چه؟
سلام و خسته نباشید ازمایش خون من دارای پرولاکتین بالاست قاعدگی نامنظم دلشتم دوفاستون خوردم الان منطم و خشکی واژن هم دارم .میتونه ازپرولاکتن باشه راه درمانش چیست. ممنوم


