Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص سیپترون
با سلام. قرص سیپترون باید از اول قاعدگی شروع کنیم یا روز ۵ ام قاعدگی؟؟؟و اینکه شب باید خورد یا روز؟؟؟
- سلام من نزدیک دو ماه پریود میشم ولی دیر قطع میشه و کمرم خیلی درد میکنه هر موقع کمر درد کنه بیشتر پریود میشم ترو خدا کمکم کنید
دکترم رفتم قبلن کیس داشتم کیسم برترف شد الان نمیدنم چرا اینتوریم
- بارداری
سلام خسته نباشید. من ماه پیش روز ۱۴سیکلم سونو دادم که یک فولیکول سایز۱۶ در تخمدان راست و یکی سایز۹ در تخمدان چپ داشتم.برای بارداری اقدام کردم که نشدم. و این ماه روز ۱۶ سیکلم ترشح خوخی داشتم خیلی خیلی کم البته و روز ۱۷ سیکلم به دکتر مراجعه کردم و سونوگرافی انجام دادن و گفتند که چندین فولیکول در تخمدان چپ و چندین فولیکول در تخمدان راست داشتم که بزرگترین سایزش ۱۰ بود. و گفتند که احتمال تنبلی تخمدان دارم و قرص دوفاستون وپودر اینو فولیک برام تجویز کردن. سوال من اینه که این فولیکول ها یعنی تبدیل میشه به کیست؟؟🤦♀️ و اینکه من این ماه دیگ احتمال بارداری ندارم ؟؟ قرص و پودر تجویزی موثر هست برام؟ خواهشا راهنماییم کنید 🙏🙏🙏🙏
- سوال مهم لطفا پاسخ بدید
سلام. دو سال پیش در رابطه به دلیل فشار ضربه های محکم و جسم تیز و انقباض و فشار عضلات شکم و واژن خون زیادی ازم اومد همراه با اب در حین رابطه که نمیدونم زخم شد یا بخاطر فشار زیاد خونریزی کردم. تخمدان و زیر شکمم مثل صدای شکم صدا میداد و حرکت یه پیزی مثل اب رو حس میکردم همراه با صدا حتی اون ناحیه خارش و ورم زیاد داشتم، سنو بعد دو سال دادم گفتن تنبلی و کیست داری و چون دیگه پریود نشدم و چند ماهی یبار شدم سنو دادم و بعد فهمیدم ادنوم و پرولاکتین دارم، ایا تنبلی و اون حالت ها بخاطر خونریزی تخمدان بوده؟ چون بعد اون اتفاق درد تخمدان داشتم و هنوز هم دارم و بارتولن هم ضربه خورد و ورم کرد، ایا بارتولن به تخمدان مربوط است؟ لطفا به سوالاتم پاسخ بدید شرایط رفتن به دکتر ندارم خیلی نگرانم
- آی یوآی
سلام وقتتون بخیر.من۳۹سالم دوتادختردارم برای سومی درحال اقدامم ۵بارآی یوآی کردم البته تععیین جنسیت که ناموفق بوده عکس رنگی رحم وآزمایشام سالم.هردوره هم ۳ تا۴فولیکول غالب دارم.همسرم روزی که قراربودآی یوآی کنیم نصف قرص سیلدنافیل مصرف میکرد میخوام بدونم این قرص تاثیری درناموفق شدن آی یوآی دارد؟باتشکرازشما
- زنان
با سلام میشه سونوگرافی را تفسیر کنید ابعاد رحم ۸۶*۴۰*۴۷و اکوی آن نرمال است ضخامت اندومتر ۸ م م در مرحله تری لاین است(یعنی چه) کیست های متعدد نابوتین به قطر ۷ م م در سرویکس دیده میشود ابعاد تخمدان راست ۲۳*۴۶ و تخمدان چپ ۳۴*۴۴ م م است هر دو تخمدان دارای فولیکولهای ریز متعدد میباشند نمای PCo کیستی )فولیکولی به ابعاد ۲۳*۳۲ م م در تخمدان چپ دیده میشود در آنکس راست توده یا ضایعه فضا گیر دیده نشد(ببخشید چرا فقط نوشته شده آنکس راست؟)
- عایا باردار هستم؟؟
سلام ببخشید من. ماه پیش 19 شهریور اولین نزدیکیم از مقعد داشتم ومنی داخل مقعدم تخلیع شد بعد مجبور شدم برم جاییی و منی از مقعدم ریخت بیرون رو شرت وواژنم تا 1ساعت. فردا صبحش 20شهریور پریود شدم و علائم حاملگیی سینم بزرگشد نوک سینم تیره شد و 19این ماه پریود شدم ولی غیر عادی بود صبحش پریود شدم چند قطره قطره بود وشب شدید شد تاا3روز و دوبار کم شدوقتی دسشویی میرفتم. میریخت ایا حاملم یا ن
- کیست
سلام خانم دکتر محترم میخواستم بدونم کیست تخمدان باعث ناباروری میشه؟ متشکرم
- مصرف قرص ال دی بعد از سقط
سلام خسته نباشید من چند روز بعد از سقط به علت ماندن بقایا قرص ال دی (۲۱) مصرف کردم ، سه روز بعد از مصرف قرص خونریزی شروع شد و تا هفت روز ادامه داشت ، روز هشتم با نامزدم رابطه داشتم ( باکره هستم) سوال من از شما این است که ایا میتوانم دوباره باردار شده باشم یا امکان حاملگی به این زودی نیست؟
- خونریزی زمان تخمک گذاری
با عرض سلام و احترام، تاکنون باردار نشدم پریودهام از سی تا سه وچهارروز متغییر هست در ماه این ماه در زمان تخمک گذاری لکه بینی قهوه ای رنگ دیدم. خیلی نگران شدم.
- سلام.خانم ۵۱رساله ای هستم.حدود ۲۹ سالم که بودم یک توده ای در سینه چپم حس کردم به پزشک زنان که مراجعه کردم گفتند مشکلی نیست.من مرتبا پیگیر بودم سالی یه بار دوسه سالی یه بار سونو می گرفتم گفتند فیبروکیستیک هستش .چند تا هم ماموگرافی گرفتم همینو گفتند اولی اخرین سونو ومامو گرافی که انجام دادم گفتند در ساعت ۹ برست چپ ندول ۱۴ میلی متری با حدود نسبتا منظم وشادوی خلفی دیده سد
سلام خانم ۵۱ ساله ای هستم حدود ۲۹ سالم که بود یک توده در سینه چپ کنار نیپل به سمت داخل لمس کردم به پزشک زنان که مراجعه کردم گفتند مشکلی نیست فیبروکیستیک هستش.از ان موقع تا الان مرتب سونو کردم.چند بار مامو گرافی انجام دادم.در اخرین مامو گرافی هم گفتند تفاوت قابل توجهی مشاهده نشده ولی در سونو گفتند که در ساعت ۹ برست چپ ندول ۱۴ میلی متری با حدود نسبتا منظم و شادی خلفی دیده شده .حالا خانم دکتری که رفتم گفتند بیوپسی بشوید ۹۹٪چیزی نیست .ولی انجام دهید.نمی دونم مشکلی هست یانه؟نمونه برداری بکنم یا نه؟
- پوایپ رحم
باسلام ایا پولیپ رحم وتخمدان پلی کیستیک باقرص رفع شدنی نیست
- مهمم
برای ازمایش بارداری باید ناشتا باشم؟
- نازایی
سلام خسته نباشید .۲۷ سالمه وبعد یک سال اقدام باردارنشدم .دکترم گفت عکس رنگی بگیر.میخواستم نظرمتخصص شمارا درمورد عکس رنگی بدونم. کاویته رحم جاداروجسم رحم درقسمت وسط حفره لگن متمایل به راست قرارگرفته است.فرم کاویته رحم مطرح کننده partial short septate است. کانال سرویکال spindle shape وناحیه ایسم سیلندریک می باشد.لوله فالوپ چپ ازپروگزیمال مسدود است واسپیلاژ از طرف چپ دیده نشد. لوله فالوپ راست به خوبی ازماده حاجب پرشد.درکلیشه کنترل لوله فالوپ راست باز وماده حاجب با کمی مقاومت وارد حفره لگن گردیده است.ممنون میشم راهنمایی کنید.
- عفونت
سلام خانم دکتر خانمی۴۶ساله هستم چند چند روزه که عفونت گرفتم بعضی وقتها خارش دارم،دیروز هم ترشحات چرکی داشتم میشه بگید از چه پمادی استفاده کنم؟ امروزهم شکمم درد گرفت میخواستم ببینم این هم از عفونته ؟ممنون
- بارداری
تو رو خدا جواب سونوی منو بخونید و جوابمو بدید از نگرانی مردم تصویر کانون اکوفری حاوی کانون های اکوژن ظریف داخلی به دیامتر28×17میلی متر در ناحیه تحتانی ساکروم مشاهده شد که مطرح کنندهmeningoceleمیباشد. تصویرواضحی به نفعArnold chiariمشاهده نشد
- توده در سینه توده سالید ها یپواکو هموژن با حدود welldefined ومحور طولی وبوردر مختصر ما کرولوبولهبه ابعاد۱۰،۶،۶،۲ mmساعت ۱۲پریف ال به فاصله ۷mmاز سطح زیر جلد مشهود است که نگای probably benjgn ایا خطرناک است با سپاس
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر چرا ما سرکلاژ شکمی کردیم ولی باردار نمیشم آیا سرکلاژ شکمی تاثیر داره توی باردار نشدن چون قبلاً خیلی زود باردار میشدم اولین اقدام ولی الان ۷ماه هست بعد از سرکلاژ شکمی ولی باردار نشدم
- پارگی واژن
سلام خسته نباشید،من با همسرم حدودا یک هفته قبل ازعید ازدواج کردیم و اولین رابطه جنسی و داشتیم که من به علت سوزش نتونستم ادامه بدم و دخولی انجام نشد و بعد متوجه یه پارگی جزئی در قسمت لبه ی واژنم شدم، که حدودا ترمیم شد و بعد از دو هفته موفق به رابطه شدیم،اما اون زخم دوباره باز شد و باز یک هفته صبر کردیم و دوباره رابطه داشتیم که اینبار زخم کمی عمیق تر و بیشتر شد،نیاز به پمادی هست یا خود به خود ترمیم میشه؟
- لکه بینی
سلام وقتتون بخیر من چند ماه بود که بعد از پریود دچار لکه بینی میشدم دکتر رفتم سونو انجام دادم مشکلی نبود دکتر قرص سیبل دادن برای دو ماه و لکه بینی قطع شد الان که مصرف نکردم باز دوباره لکه بینی بعد از پریود دارم تقریبا نزدیکای تخمک گذاری اتفاق میوفته لطفاً راهنمایی کنید چکار کنم


