Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوزش جای بخیه قبلی
سلام هفته ۳۵ بارداری ام الان دو روزه جای بخیه قبلی که سال۹۹ انجام دادم کمی قرمز شده و میسوزه به نظرتون خطر ناکه؟چیکار کنم؟
- علت تاخیر درپریود
سلام من دختری هجده سال دارم والان ده روزه که از زمان پریود شدنم می گذاره وپریود نشدم براولین باره همیشه پریودها سرووقت می شدم البته توفصل امتحانات هستم خیلی هم استرس دارم به نظرتون چکار کنم پریود بشم
- سقط جنین با قرص سایتوتک
هفته 7بارداری 5تاقرص مصرف کردم دوتاواژینال بقیه زیرزبانی دوسه تیکه ازم خارج شدفقط همین به نظرتون سقطم کامل شده؟
- سوال
سلام عذر میخوام من وقتی در رابطه ارضا میشم آب داخل میمونه و بیرون نمیاد، آیا ماندن آب در داخل واژن باعث عفونت میشه؟ چرا هنگام رابطه آب داخل میمونه؟ این موضوع منو خیلی ناراحت میکنه
- غربالگری روتین یاcell free dna
سلام.35ساله و10هفته و3روز باردارم.بعلت دوحاملگی پوچ قبلی ،آسپرین وانوکساپارین روزانه مصرف میکنم.صدای قلب جنین در سونو 7 هفته شنیده شد.سابقه 5 سقط(2الکتسو،1خارج رحمی و2حاملگی پوچ )دارم.بیماری اسکلردرمی کنترل شده دارم وآزاتیوپین ،لوتیروکسین 1/5 قرص ودیلتیازیم مصرف میکنم.در ضمن بلافاصله بعد قطع پیشگیری وبدون اقدام خاصی باردارشدم.سابقه عقب ماندگی در خانواده های دوطرف نداریم.1-به نظر شما سونو وغربالگری های روتین را انجام دهم یا یکدفعه آزمایش cell free dnaرا انجام بدم همراه سونوگرافیها؟2-با توجه به اینکه مشکل انعقادی ندارم آیا لازم است انوکساپرین وآسپرین را همچنان مصرف کنم؟3- با اینکه خونریزی ولکه بینی ندارم آیا همچنان باید شیاف سیکلوژست رو استفاده کنم؟ مرسی
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام دکتر به من قرص سیبل را برای نامنظمی قاعدگی و پر مویی داده اند و گفتند از روز ۵ پریودی باید مصرف کنم میخاستم بدونم که بسته های بعدی بلافاصله بعد از اتمام بسته که دارم میخورم باید باشه یا دوباره که پریود شدم از روز ۵ بسته دومو شروع کنم؟
- کدام دکتر؟
سلام خسته نباشید۳۰سالمه ۴ساله اقدام میکنم ولی باردارنشدم. دوبار iuiکردم. بدون علته ناباروریمون. لطف میکنید پزشک متخصص مرتبط با مشکلمون معرفی کنید برایivf?
- درمان نازایی
آیا میتوان بجای قرص استرادیول از قرص دیگری برای انتقال جنین استفاده کردش ..باتشکر
- اقدام به بارداری
سلام وقتتون بخیر بنده اولین روز قاعدگیمه میخوام این ماه حامله شم انشالله ازتون میخوام برنامه کامل راهنماییم بفرمایین از روز اول تا آخر این ماه که اقدام کنم چیکارکنم سریعترین روش روبفرمایین سپاس فراوان
- قاعدگی
خانم دکتر خوبین، من ماه پیش قاعدگیم منظم شد الان دوباره ۳روزه که از پریودیم گذشته و نشدم فقط یه لکه بینی داشتم اول قاعدگیم ۲۳اردیبهشت که امروز ۲۵ هست دیگه نه لکه دیدم و نه پریود شدم زیر شکمم درد میکنه ولی آن چنان نه چاره چیه چیکار کنم ممکنه باردار باشم
- مصرف قرص فولیک اسید در بارداری؟
با سلام ببخشین من وقتی فهمیدم باردارم که 6 هفتم بود و از قبل از تاریخ تولد دخترم که سال 1400 بود قرص فولیک اسید تو یخچال داشتیم منم فک کنم 15 یا 20 تا ازش خوردم یعنی حدود یک سال و نیم پیش قرصا تو یخچال بود آیا تاریخ انقضاش گذشته خیلی نگران شدم بعد اون بهداشت داد مصرف کردم خدای نکرده برای جنین مشکلی هست؟
- تست بی بی منفی و آزمایش هم منفی ولی پریودنمیشم
سلام تست بی بی چک منفیه و آزمایش بارداری هم منفی آمپول دوتا هم زدم ولی پریود نمیشم مدت زمان تزریق آمپول دوروزه میترسم باردارباشم
- س خانم دکتر من سقط جنین داشتم رفتم سنو گرفتم گفت بقایای هایپر هترو اکو ب ابعاد 11 .10.23.م م در قسمت میانی کاویته رحم دیده شده نظر شما چیه خانم
- خطرناکه؟
سلام آیا اصلاح موی زیربغل با موچین باعث سرطان میشه؟
- واکسن
سلام درزمان شیردهی واکسن گارداسیل بزنیم برای پیشگیزی به دختربچه هاازچندسالگی بزنیم
- درد تخمدان ها
سلام خسته نباشید حدود 4-5-روزه درد تخمدان دارم دوطرف و کامل زیر شکم، کمردرد و بی ادبی نباشه هم نفخ زیاد دارم، و شکمم زیادتر از حد معمول کار میکنه. چیکارکنم؟ ممنون
- سرطان سینه
۴۸ساله هستم.هفت ماهه سرطان پستان تشخیص داده شده.ماستکتومی شدم.تحت درمان بالتروزول ودکاپپتیل بودم،یک ماهه تاموکسیفن شروع شده.ممکنه با این قرص باردار بشم؟ ممنون
- پاره شدن سرکلاژی
سلام علایم پاره شدن بخیه بعد از بارداری در سرکلاژ شکمی چیست؟
- سوال
سلام خانم دکترعزیزوقت بخیر، آیاتنبلی تخمدان با تخمدان پلی کیستیک فرق دارن یاهردویکی هستن لطفااگه میشه توضیح بدین خیلی ممنون🌹
- درد در سینه چپ
سلام. من ۲۵ ساله و با ذخیره کم تخمدان، طی ۱۲ روز ، ۵۰ عدد آمپول منوتروپین مصرف کردم برای آی وی اف. ۵ فولیکول با سایز خوب در سونوها دیده میشد. سه شنبه ۲۸ مرداد تخمک کشی انجام دادم و متاسفانه فقط یک تخمک کشیده شد. به مدت ۳ روز بعد از تخمک کشی، هرروز دو عدد آمپول پروژسترون و دو عدد قرص استرادیول مصرف کردم. امروز متوجه شدم اون یک تخمک بدست آمده هم جنین نشده. الان مشکلی که برام پیش اومده اینه که از عصر امروز، در قسمت بالای سینه ی سمت چپ درد دارم. تشخیص نمیتونم بدم که درد پستان است یا قفسه ی سینه . حین تنفس عمیق و بازدم تشدید میشه و بازوی سمت چپ و کتف سمت چپ هم درد میکنه. خیلی نگرانم. آیا این درد ازعوارض داروهاست یا مشکل دیگری هست؟


