Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آزمایش دیابت بارداری
سلام خانم دکتر من در هفته ۲۶ آزمایش GCT رو انجام دادم،قند خون ناشتام ۸۳ بود و بعداز یک ساعت از خوردن گلوکز شد ۱۰۹. میخواستم بدونم آیا این میزان قند بالاست؟احتیاج به پرهیز غذایی دارم؟
- بارداری
من آندومتریوز دارم ی سقط داشتم دوتا آمپول واریوپپتیل به فاصله یک هفته زدم که دوز دوم ۱۱مرداد بوده ولی من شدیدا پیگیر هستم باردار بشم،قرص اووبوست مصرف میکنم ولی تقریبا۴۰روز پریود نشدم الان باید چیکار کنم؟چ
- بارداری
در روز ۲۵ پریودی ازمایش بتا دادم ۲۴/۲بود آیا من باردارم روز ۱۵ پریودی تخمک گذاری داشتم
- جلوگیری از بارداری
سلام وعرض ادب ببخشید سواله بنده این هست که بعد از مصرف ۴عدد قرص ld و۱۲ ساعت بعد ۴ قرص دیگه برای جلوگیری از بارداری بلافاصله بعد از رابطه ایا بازهم امکان بارداری هست چون هنوز پریودی شروع نشده بعد از گذشت ۵ روز ؟؟ واینکه در این مدت درد شدید پهلوداشتم وسونوگرافی هیدرونفروز کلیه وکلسیفیته شدن کبد رانشان داد ایا امکانش هست که از عوارض قرص ldباشه وبرای درمان باید چکاری انجام بدم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- بارداری
سلام خسته نباشید من ۵ مهر زایمان زود راس داشتم الان ۲ روزه خون ریزیم قط شده میخواستم بدون چند وقت دیگه پریود میشم و بت برای زود تر پریود شدن میتونم از امپول پروژسترون استفاده کنم؟؟
- بارداری
سلام من تو ۱۳ هفته و دوروز سونوگرافی غربالگری اول که رفتم اندازه جنین را ۷۱.۲ mm و ان تی را ۲.۰۹ mm زده ( ۶۷ درصد پرسنتایل ) . جواب را بعد گرفتن جواب آزمایش به دکترم نشون میدم ولی تا آنموقع خیلی نگرانم . آیا نرماله ؟
- بارداری##
سلام وقت بخیر خانم دکتر من به بارداری اقدام کرده بودم تست زدم یه خط پر و یه خط کمرنگ ظاهر شد بعد از تست خونریزی کردم اول کم بود بعد فرداش زیاد شد لخته لخته این نشانه چی هست میتونم بعد اینکه خونریزی قطع شد بازم به بارداری اقدام کنم یا باید صبر کنم بعد یک ماه
- بارداری
سلام طول سرویکس با سونوی واژینال بیشتر از سونوی شکمی نشون میده؟ با سونوی شکمی ۳۰ هستم با واژینال بیشتر هست یعنی ؟ ۲۲ هفته هستم میترسم سونوی واژینال انجام دهم
- اقدام برای بارداری
من ۴۰ سال دارم ودارای دو دختر میخواهم باردار شوم ولی چون سنم بالاست ترس دارم دلیل بارداربشم اینه که این بار پسر بشه بچمون تو رو خدا راهنماییم کنید سنم بالاست و....
- اقدام به بغرداری
سلام من ۱۶بهمن ماه سقط داشتم و افتادم به خونریزی و کامل جنین تو هفته ۱۲خارج سد تو تاریخ ۲۶اسفند باز پریود شدم رفتم دکتر معاینه کرد گفت چون سن جنین کم بوده مشکلی نداری برای اقدام دوباره و من اقدام به بارداری کردم تو تاریخ هشتم میخوام بدونم کی آزمایش خون بدم مشخص میشه که باردار هستم یا نه
- مصرف دارو در دوران بارداری
با سلام من حدود ده سال هست که بیماری خود ایمنی مجاری صفراوی داخل کبد دارم و روزی ۶ تا مزالازین و ۳ تا اورسوفار و برای خارشم شبی یکی ریفامپین مصرف می کنم امروز متوجه شدم که باردارم لطفا میشه من رو راهنمایی کنید
- قرص پردنیزولون
سلام خسته نباشین.من هفته ۳۳ بارداری هستم .پلاکت خونم افت کرد.ب دکتر خون ک مراجعه کردم برایم پردنیزولون ۵ نوشتن ک روزی ۱ و نیم قرص باید بخورم تا ۱۲ روز دوباره آزمایش بدم..راستی کم کاری تیرویید هم دارم ک قرص لوتیروکسن ۱۰۰ هم میخورم .ولی استرس دارم .آیا برا بچم و خودم مشکلی نیس.میشه جواب منم بدین ممنون میشم
- سونوگرافی
سلام من طبق اخرین پریودیم ۳۷هفته هستم ولی سونوگرافی ۳۵ هفته جنین رو نشون میده مشکل از چیه
- بارداری
با سلام و عرض ادب،
خانم دکتر عزیز در سونوی بنده نوشته یک هماتوم به ابعاد 12*48 میلی متر در مجاورت تحتانی جفت و مقابل int.os دیده می شود که شما فرمودید به این معناست که اطراف جفت خونریزی دارم. دکترم شافت را قطع کرد آیا با عنایت به آنکه فرمودید خونریزی اطراف جفت وجود دارد نباید استفاده کنم؟ خونریزی بیرونی ام قطع شده. ممنون از سعه صدرتان - باردارشدن
سلام خانم دکتر من 28سالمه دوتا پسر دارم پسر دوم 4سالشه و 9ماه پیش فهمیدم تنبلی تخمدان دارم و برای مرتب شدن ماهیانم قرص ال دی استفاده کردم و الان میخوام باردار شم رفتم دکتر بهم قرص مدروکسی پروژسترون داد گفت از 14پریودی به مدت 10شب بخور اگه من شب های که قرص رو مصرف میکنم و جلوگیری نکنم همراه قرص خوردن باردارمیشم؟؟؟
- نمونه گیری برای آمنیوسنتز
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر، ببخشید ی یوال داشتم، انجام آمنیوسنتز در هفته های مختلف مثلا یکی تو ۱۴ هفته انجام بده، یک شخص دیگه تو ۱۵ هفته انجام بده یک شخص دیگه تو ۱۷ هفته انجام بده ،این زمانهای مختلف انجام نمونه گیری برای آمنیوسنتز در نتیجه آزمایش آمنیوسنتز تاثیر داره؟ چون من اصلا نفهمیدم دقیق چن هفته بودم که دکتر از مایع آمونیوتیکم برای آمنیوسنتز نمونه گرفت، میگم نکنه تو جواب اختلال ایجاد بشه .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید با تشکر از شما .
- اقدام به بارداری
سلام ۳۰ سالمه وقرص لوبل ولاموتریژین وفنوباربیتال ولاکوپت استفاده میکنم چقدرروی جنین تاثیرمیذارن
- سلام خسته نباشید من میخوام باردار بشم ولی همسرم مخالف من میخوام بدونم چقدر شانس بارداری دارم اب منی رو خودم با اغشته شدن دست
سلام خسته نباشید من میخوام باردار بشم ولی همسرم مخالف من میخوام بدونم چقدر شانس بارداری دارم اب منی رو خودم با اغشته شدن دست
- باسلام من واکسن ۱۸ سالگیم رو یه ساله نزدم والان باردارم
مشکلی ایجادنمیکنه الان بزنم؟توسلامت بچه خدایی نکرده اثربدی نداره اگه نزنم؟
- جفت آکرتا و چسبتدگی رحم
سلام ببخشید خانم دکتر من در ۲۸ هفته و ۵ روز سونوگرافی انجام دادم که از لحاظ جفت آکرتا بررسی بشم حالا نمیدونم داپلر رنگی بود یا نه بعد در جواب سونوگرافی نوشته بود که:ضخامت جفت بطورمتوسط35میلیمتراست.ضخامت میومترپشت جفت بطورمتوسط5میلیمتراست .تغییرات كیستیك درجفت دیده نمیشود .علائم واضح تهاجم جفت به دیواره رحم دیده نشد،جفت فرعی دیده نشد .نظریه :علائم واضح آكرتادیده نشد،هماتوم اطراف جفت دیده نشد .درصورت وجودسابقه خونریزی بررسی جفت ورحم باMRIپیشنهاد میشود قبلا هم دوبار سقط داشتم و بچه اول که در ۸ هفته قلبش وایستاد سقط شد در ۱۱ هفتا متوجه شدم در ۸ هفته موند و بچه دوم هماتوم داشتم که اون مشکل ژنتیکی داشت و قانونی سقط شد در ۱۸ هفته و چند روز و بچه ای ندارم و سابقه سزارین ندارم،الان که باردار هستم ۳۷ هفته هستم میخوام اختیاری سزارین کنم میخواستم بدونم اگر برای بار اول سزارین بشم ممکنه جفت آکرتا به وجود بیاد؟ اگه بخوام بعد چند سال مجدد برای بارداری اقدام کنم چند درصد احتمال داره با مشکل جفت آکرتا و چسبندگی رحم مواجه بشم؟ آیا روشی برای پیشگیری وجود دارد؟ بهترین فاصله بارداری برای بچه بعدی چند سال بعد اولین سزارین مناسب است؟تا مشکلی پیش نیاد. ممنون.


