Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلامخانمدکتر من ۵۷سالمهکیست تخمدانچپ وراست دارم هر دکتری مراجعه کردمگفتنباید رحم برداشته بشه چندبار سونوگرافی انجامدادمچندبار ام ارای انجامدادم ولی فعلا هیچنتیجه ای نگرفتم خواستم ازشما هم راهنمایی بگیرم که اگه بشه شما عمل منو انجام بدین
سلامخانمدکتر من ۵۷سالمهکیست تخمدانچپ وراست دارم هر دکتری مراجعه کردمگفتنباید رحم برداشته بشه چندبار سونوگرافی انجامدادمچندبار ام ارای انجامدادم ولی فعلا هیچنتیجه ای نگرفتم خواستم ازشما هم راهنمایی بگیرم که اگه بشه شما عمل منو انجام بدین
- قرص سیبل برای تنبلی تخمدان
سلام من تنبلی تخمدان دارم دکتر برام قرص سیبل داده گفته از پنجم پریود بخور منم میترسم بعداا بچه دارنشم چون در همه جا خوندم نوشته ضد بارداری
- استفاده همزمان از دوفاستون و آمپول دیفرلین
سلام 42 ساله هستم من فیبروم دارم بزرگترین هاشون 2 تا 3 سانتی و یک 5 سانتی ، یک بار در سال 96 عمل کردم ولی باز در چندما اخیر پریودهای طولانی مدت دارم و خسته شدم واقعن کلافه شدم و اینکه تازگی به دکتر زنان مراجعه کردم و دوفاستون برام تجویز کرده که دارم میخورم ولی شنیدم آ؛مپول دیفرلین برای از بین بردن خونریزی و لکه بینی بسیار کارساز است لطفن بنده را راهنمایی و بگید اگه آمپول رو گرفتم چه زمانی باید بزنم؟
- مفهوم کیست نان هموژن
سلام وقت بخیر سونوی واژینالی با یک کیست نان هموژن به ابعاد ۳۲.۲۵ میلی متر دارم چه مفهومی دارد .
- بلوغ زودرس
سلام دختر من کلاس چهارمه و پریود شده بعدن مراجعه ب پزشک ایشون آمپول دیفرلین تجویز کردند ک قاعدگی برای مدتی عقب بیفته خواستم ببینم برای بارداری در اینده این امپول مشکل ساز نمیشه؟ ایا این امپول عوارض داره و عوارض چیه؟؟ ممنون میشم اگر پاسخ بدید مثل همیشه ممنون از لطف شما
- سقط جنین
سلام وقتتون بخیر من تو ۷ هفته با قرص سقط جنین داشتم و لخته زیاد دفع کردم بعدش هم خیلی داروی گیاهی مصرف کردم ک بقایایی نمونده باشه الان یک و نیم هفته میگذره و کل بدنم ب خارش افتاده چی مصرف کنم و راهکار شما چیه در این موضوع
- غربالگری مرحله دوم
سلام خانم دکتر ببخشید اگر میزان آلفا فیتوپروتئین در آزمایش آمینیوسنتز بررسی نشه ، برای بررسی نقص لوله عصبی NTD، باید غربالگری مرحله دوم انجام بشه؟
- زنان
سلام من سونو انجام دادم نوشته میوم اینترامورال ساب موکوژال در راست بادی ۳۵×۳۲ دیده شد که داپلرهیپوواسکولاراست و Ri67%است وسونوگرافیک سارکوم دیده نشد اکوی میومترغیر یکنواخت است که ناشی از آدنومیوزیس است ضخامت اندومتر ۱۶م م است که بیش از خد نرمال است(هیپربلاری و یا پولیپ)و در داپلر و اسکولاریتی غیر طبیعی ندارد میشه اینو واسم توضیح بدین یعنی چی.خیلی نگرانم ممنون میشم
- سلام و عرض ادب،ده روز از زایمانم میگذره و دچار عفونت ادرار شدم واژنم ب شدت تیر میکشه و موقع ادرار درد زیادی داره،چ دارویی میتونم مصرف کنم؟
- قرص مدروکسی پروژسترون
سلام وقت بخیر از روز ۱۴ پریود شبی ۲ عددپروژسترون مصرف میکنم و ششمین روز مصرف پریود شدم یعنی روز ۲۲ چرخه قاعدگی. آیا طبیعیه؟ آخه پزشک گفته بودن که از ۱۴ تا ۲۸ مصرف بشه..اما زودتر پریود اتفاق افتاده!
- اقدام به بارداری
سلام خسته نباشیدایا خوردن قرص لتروزل بدونه دستوردکترخطرناکه روزی چندعددبایدخورچندبسته
- خونریزی حین مصرف دوفامد
سلام وقتتون بخیر من تنبلی تخمدان خفیفی دارم برای همین دکترم یکسری قرص تحریک تخمک گذاری و آمپولhmg و hcgبرام نوشتن پریودی هامم نامنطمه، قرص دوفامد هم برام نوشتن،، دیشب که شب نهم قرص بود ی رگه ی خون دیدم،،امشب هم خیلی کم دیدم، علتش چی هست؟ ممنون میشم راهنماییم کنید🙏🏻🌸 آخه خیلی استرس دارم🥲
- سقط
سلام وقت بخیر بعد از سقط در اولین پریود سونو انجام دادم که ۴ سانت بقایا داشتم و کورتاژ شدم و متیل ارگونین مصرف کردم و مجدد سونو دادم که ۲ و نیم سانت بقایا داشتم که دکتر مدروکسی تجویز کردند و در روز ششم پریود سونو انجام دادم که متاسفانه بقایا داشتم ودر سونو نوشته بود که\"در سمت راست کاویته رحم منطقه میکس اکو حاوی کلسیفیکاسیون به ابعاد ۱۴*۲۵ م م دیده شده که در داپلر و اسکولار است و میتواند مطرح کننده بقایا و یا پولیپ جفتی باشد\" که دکتر تشخیص دادند باید هستروسکوپی بشم.آیا راه دارویی جز کورتاژ مجدد وجود نداره؟
- ببخشید وقتی ادرار میکنم یا مدفوع سوزش دارم
- هایپرپلازی آندومتر بدو آتیپی
سلام و ادب بنده با انجام کوتاژ متوجه شدند که هایپرپلازی بدون آتیپی دارم دکترم برام آمپول زولادکس دوز ۱۰ میلی تزریق کردند و ۱۰ روز فقط پاک بودم ،الان باز خونریزی دارم آیا طبیعی است؟
- طولانی شدن پریود
من امسال سال چهارمم هستش که پریود میشم و تا سه سال اول پریودم نامنظم بود اوایل اضافه وزن داشتم ولی وقتی وزن کم کردم هم باز هم نامنظم بود و چون از سه سال گذشت و هنوز نامنظم بود رفتم دکتر آزمایش برای تیرویید دادم مشکلی نداشتم سونوگرافی هم دادم بازم مشکلی نداشتم به خاطر همین قرص ال دی بهم تجویز کرد اونو که خوردم پریودم منظم شد یعنی قبلا قبل از ۲۱ روز میومد بعد از اون فاصله پریودهام ۲۱ روز به بالا بود مثلا یه بار ۲۳ روز میومد یه بار ۲۵ روز یه بار ۲۴ روز ..... کلا ۱۰ ماه بود که پریودم منظم شده بود و سر همون هفت روز هم تموم میشد ولی ایندفعه که پریود شدم روز ۱۵ لکه بینی شروع چند روز لکه بود البته خیلی کم ولی روز ۱۷ لکه بیشتر شد و مجبور بودم از نوار بهداشتی اشتفاده کنم الان فکر کنم ۱۲ روزه که هنوز خونریزیم قطع نشده و البته اینم بگم بعد اینکه پریودم منظم شد دو سه روز اول خونریزی به نسبت روزای بعد بیشتر بود و کم کم تا روز هفتم کم تر میشد اما ایندفعه خونریزیم اونجوری نبود میتونم برای اینکه خونریزیم تموم بشه از قرص مفنامیک اسید استفاده کنم ؟ و اینکه اگه دفعه بعد هم اینجوری نامنظم اومد میتونم از قرص ال دی استفاده کنم یا نه باید به دکتر مراجعه کنم
- نتیجه سونو گرافی مرا نگران کرده
زیر بغلم یک ضایعه هیپو اکو فاقد چربی سنترال در اگزیلاری چپ دیده شده و کیست حاوی اینترنال اکو در تشخیص افتراقی قر ار دارد آیا این برای من خطر ناکه
- آبله مرغان و پریودی
سلام دکتر خسته نباشید من ۴ یا ۵ روزه آبله مرغون گرفتم ولی خیلی شدیده حتی داخل گلوم هم زخمه و پریودم هستم چطوری پد بزارم ؟ فقط یه سوال دیگه ؟ نیاز هست به دکتر عفونی مراجعه کنم یا آزمایش بدم
- رابطه بین فریتین خون و تزریق واریوپیتیل
سلام وقت بخیر فریتین خونم عرض یکماه از ۸ به ۱۴ رسید با تزریق آیروجت به علت خونریزی زیاد یک دوره تزریق واریوپیتیل داشتم فریتین خونم از ۱۴ به ۳۸۰ رسید آیا این حالت طبیعیه ؟ ممنونم از پاسخ شما
- قرص اوژانسی
سلام.. من حدود سه روز پیش از شما یک سوال پرسیدم ک بعد از رابطه.. قرص اورژانسی خوردم و بعد از 5 روز خونریزی پریود شدم و حدود 5 روز خونریزی داشتم.. آیا بازم احتمال بارداری وجود دارد؟. شما عرض کردید خیر.. احتمال بسیار ناچیز است..میخاستم بدونم آن احتمال ناچیز چیست.. یعنی چجوری میشه انسان پریود بشه و باردار باشه.. پس خوردن قرص اورژانسی بعد رابطه چ سودی دارد؟


