Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مشکلات زنانه
سلام ۶ ماه عفونت قارچی دارم هفته ای ۱ عدد کپسول فلوکونازول مصرف کردم عفونت کمتر شده اما خیلی درد زیر شکم دارم ازمایش هم دادم دیابت ندارم فیبروم ۳ سانتی اینترامورال هم دارم مدتی هم هست دهانه رحم حین معاینه دیده نمیشه دکتر زنان فرمودن باید با بیهوشی در اتاق عمل بیمارستان کولپوسکوپی بشم و نمونه برداری از دهانه رحم انجام شود ایا اینکار رو باید انجام بدم خیلی میترسم
- پولیپ و ادنومیوز
سلام خانم۳۶ساله باسابقه ادنومیوز...درسونوگرافی انجام شده تشخیص دادن که؛ضایعه سولیداکوژن به ابعاد۲۸*۱۴م.مدرون کاویته اندومتریال همراه با مایع لوکوله رویت شد که بیشترباپولیپ مطابقت دارد .و تصویرضایعه هایپواکومحوبه قطر۶۳م.م در دیواره قدامی بادی رحم رویت شد که بیشتربافوکال ادنومیوزیس مطابقت دارد..باتوجه به افزایش بالک قدامی_خلفی احتمال فوکال ادنومیوزیس مطرح میباشد..ضخامت اندومتر۳ م م میباشد..درضمن ۶ساله که قرص سیبل مصرف میکنم..ممنون میشم که نظرتونو بدونم تشکر
- پولیپ و ادنومیوز
سلام خانم۳۶ساله باسابقه ادنومیوز...درسونوگرافی انجام شده تشخیص دادن که؛ضایعه سولیداکوژن به ابعاد۲۸*۱۴م.مدرون کاویته اندومتریال همراه با مایع لوکوله رویت شد که بیشترباپولیپ مطابقت دارد .و تصویرضایعه هایپواکومحوبه قطر۶۳م.م در دیواره قدامی بادی رحم رویت شد که بیشتربافوکال ادنومیوزیس مطابقت دارد..باتوجه به افزایش بالک قدامی_خلفی احتمال فوکال ادنومیوزیس مطرح میباشد..ضخامت اندومتر۳ م م میباشد..درضمن ۶ساله که قرص سیبل مصرف میکنم..ممنون میشم که نظرتونو بدونم تشکر
- آندومتر پرولیفراتیو
با سلام.خانمی ۵۵ ساله هستم اخیرا هیستروسکوپی شدم بعلت لکه بینی.جواب آندومتر پرولیفراتیو اومده.این خوبه؟یا خطرناکه
- ایا باید قرصمو قطع کنم؟
سلام پهلوی سمت چپم مدتیه درد میکنه .چند ماه قبل بخاطر لکه بینی تشخیص کیست اندومتریوما داشتم که قرص مارولین از ۷ سانت به ۳ سانت رسید بعد متوقف شد mri دادم و تایید کردن کیست اندومتریوما گفتن قرص وروژست بخور سه بسته تموم کردم.الان سونو دادم گفتن هیچ مشکلی نداری نه سنگ کلیه نه کیست تخمدان .علت درد چیه سابقه سنگ کلیه داشتم.گفته بودن تا ۶ ماه وروژست بخورم آیا ادامه بدم؟
- درمورداکوژن
سلام خسته نباشی,,ضخامت دولایه۶م,م,واکوژن یعنی چه؟
- درد مقعد در روز اول پریود
سلام. من روز اول پریودیم درد مقعد دارم و وقتی مدفوع ازم خارج میشه با کمی درد همراهه. البته فقط روز اول و نهایت روز دوم اینجوری هستم. تقریبا ۳ ساله که این مشکل را دارم. علتش چیه؟
- کانون اکوژن
در جواب سونوی من نوشته کانون اکوژن به قطر ۱۰ در ۴ که بدون عروق خونی و به نفع clot گزارش شده این بعنی چی ؟ نگرانم تا دکتر برم خطرناکه ؟
- سرکلاژ شکمی
سلام.من 4تا سقط در هفته های 14.8.23.22داشتم.بعداز سه تا سقط عمل متروپلاستی رحم برای ترمیم رحم دوشاخ انجام دادم و در بارداری بعد از عمل ترمیم رحم عمل سرکلاژ شیرودکار برام انجام دادن ولی سرکلاژ در هفته 22بازشد وز ایمان زودرس شد.الان دکترم میگه باید شکمی سرکلاژ بشم.میترسم بازم تکراربشه.دیگه اصلا توانایی ندارم.باید چیکارکنم؟؟
- متخصص زنان
سلام ناحیه اکوفری در رحم چیست؟؟
- پولیپ آندومتر
باسلام .با اختلال قاعدگی به پزشک مراجعه کردم.پس ازبررسی ،یک توده ی اکوژن باابعاد۱۰و۴م مدر بخش میانی آندومترواجد یک ساقه ی عروقی مشاهده شد .که ضایعه پولیپ مطرح شد.آیادرمان دارویی کافیست؟یا نیاز به جراحی دارد؟باسپاس از راهنماییتون
- زنان وزایمان
سلام خسته نباشید من با لخته های بزرگ و کوچک مراجعه کردم بعد از سونو گفتند رحم بزرگ و دارای چند میوم و یک میو۵۰ × ۷۱ امپول اسفراین 1125تجویز کردند بیست و هفتم مرداد زدم الان بعد از سه روز لک بینی و خونریزی خفیف دارم شبیه پریود ایا طبیعیه و ایا با وجود میوم با 71میلیمتری احتیاج به عمل دارد و قرص تندرویی پروژسترون که گفته از روز چهارده قاعدگی با توجه به شرایطم من کی باید این قرصها را تا ده شب بخورم مرسی ممنون میشوم پاسخ سوالاتم را بدید ترا خدا جواب بدید خیلی نگرانم مچکرم
- کیست اکوفری حاوی mural node
سلام خسته نباشید خانومی ۴۶ ساله هستم با ۴ فرزند کیست لکوفری حاوی mural node به ابعاد ۳۸ در ۴۴ دارم اکوژن ۵*۸ به علت تاخیر در پریود به پزشک مراجعه کردم بعد از اون ازمایشات تومور مارکر دادم که خدارو شکر نرمال بود ... آیا باز هم امکان بدخیمی کیست وجود دارد؟
- عفونت واژن
سلام متاهلم ۲۷،سالمه درددر قسمت راست گاهی و ترشح ندارم اما واژنم بومیدهد وقتی که به روزهای پریودشدن نزدیک میشم بو بدنم بیشترمیشه تندتند برای ادرار دستشویی میرم و شب هاداعم برای ادرار ازخاب بیدارمیشوم و شلوار وشرت هایم داعم بومیگیره دکتر پماد داده بود اما خوب نشدم وگفته بودعفونت زیادنیست اما چراخوب نشدم و اینکه دلیل بدبو بودن چیه
- لکه بینی بعد اززایمان
سلام من 5ماهه پریود سزارین دم که سزا ین چهارم بود ولوله هام بستماما هنوز لکه بینی دارم ویک بار پریود شدم. دکتر یه بار هورمون بهم داد چون ضامت رحمم کم بود. بهد دوباره رفتم گفتن زیاد ده وجستیران دادن اما نخوردم حال چی کارکنم؟
- قرصچیبخرمتاقاعدگیبندبیاد
من۴۰سالههستمالان۴ماههستکه۱۰روزبه۱۰روزپریودمیشمچهقرصیمصرفکنمکهمنظمبشه
- کیست یونی لوکولار در درجه اول به نفع سیست ادنوما
در سونو من کیست یونی لوکولارکه نفع سیست ادنوما گزارش شده که بدون سپتا و ندول و اندازه ی سه و نیم سانته که چندین سونو انجام دادم ولی هنوز هست دو بار هم تومور مارکر انجام دادم منفی بوده سنم هم ۴۷ سالمه که هورمون های یایسکی هم بالا بوده تقریبا این کیست یک ساله که موندگاره ولی بزرگ هم نشده همون سه سانت مونده نمیدونم این کیست بعد از یایسگی بر طرف میشه یا نه باید حتما جراحی بشه ؟ و اکه جراحی نشه ممکنه بدخیم بشه ممنون میشم راهنمایی کنید
- افتادن گوشت از رحم
سلام من ۱۸سالمه و یک ساله تو عقدم در روز پنجم پریودی ام تکه ای گوشت سفید مانند پی از رحمم دفع شد این اتفاق یک بار دیگر هم برای من افتاده بود تقریبا ۸ماه پیش ممنون میشم پاسخ دهید با تشکر
- میر متر هتروژن ادنومیوزیس رحیم بزرگ
سلام مجردم سونوگرافی رحم در ابعاد ۹۰*۵۲هستش و هتروژن و شک به ادنومیوز و حدود آندمتر ناواضح است و خونریزی من از ۴ روز ۲ روز شده و درد قاعدگیم البته کمی بیشتر شده باید چه کار کنم ؟
- فیبروم ساب سروزال
در قدام و فوندوس رحم یک فیبروم ساب سروزال ۱۳ سانتی دیده شد .ایا مشکل سازه؟من ۴۷ سالمه و سه ماه هست ک خونریزی پریودی نامنظم وسنگین دارم جوری ک تا ۱۲ روز بند نمیومد مجبور شدم ال دی بخورم .


