Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- شیاف پروژسترون
سلام خانم دکتر من بیمار شما هستم و وارد هفته نهم بارداری شده ام طبق تجویز شما دو عدد شیاف از طریق واژینال استفاده میکنم یک عدد صبح و یک عدد شب بعد از استفاده شیاف دراز میکشم تا کاملا جذب شود متاسفانه بعد از بلند شدن بیشتر شیاف خارج میشو میخواستم بدونم که اشکالی نداره ؟
هم چنین قبلا که شیاف رو از مقعد استفاده میکردم بیشترش دفع میشد .
ممنونم از زحماتتون - سوال در مورد بارداری
سلام خانم دکتر من حدود یک ماه و نیم ک پریود نشدمو رابطه بدون خول محافظت نشده داشتم و ۲بار تست دادم منفی شد امروز ب دکتر مراجعه کردم قرص مدروکسی پروژسترون داد ک روزی ۲تا مصزف کنم بنظرتون احتمال بارداری هست؟؟
- سلام منم ۳۴سالمه سونودادم تصویردوعددلنفاوی بانمای ری اکتیوحداکثربه ابعاد۱۲م۵مدرناحیه آگزیلاری سمت چپ رویت شد خطرناکه
- دارو
سلام خانم دکتر بنده دو ماه پیش به تجویز پزشک، برای مشکل هیرسوتیسم اسپیرنولاکتون و سیپروترون کامپاند مصرف میکنم . می خواستم بدونم با توجه به اینکه در طول روز به خاطر همین اسپیرنولکتون خیلی دستشویی میرم و هربار حجم ادرار هم زیاده میتونم در ماه رمضان روزه بگیرم یا نه ضرر داره برام؟
- من قرس ال دی ۳ ماه اصتفاده کردم خون رزی داشتم مشکلی دارم
- پریودی
سلام ۲۲سالمع رابطه بدون دخول داشتم پریودم پنج روز عقب افتاد ولی پریود شدم ولی خونریزیم نسبت ب قبل کم بود ماه بعد ب وقتش پریود شدم بازم خونریزیم نسبتا کمه باردارم من ؟ لدفن جواب بدین
- پریود بعد از تزریق دیفرالین
سلام من بعداز زایمان لخته خون دفع داشتم و یک ماه بعد زایمان خونریزی شدید داشتمچبه علت التهاب عروق رحم و پرخونی رحم آمپول دیفرلین سه ماهه تزریق کردم همراه با مصرف قرص ال دی بعدش دو دوره بعد از اتمام قرص ال دی پریود میشوم چه کنم
- پرده بکارت
سلام اگر نوع پرده بکارت حلقوی باشد و بعد از رابطه خونریزی نداشته باشد پرده سالم است؟
- درد مقعدی
سلام خانم دکتر عزیز من موقعه پریودی درد شدید مقعدی دارم که بدون مصرف قرص نوافن قابل تحمل نیست من سایر روزها موقع اجابت مزاج هیچ دردی ندارم فقط موقع پریودی واینکه قبل از شیاف برای تسکین درد پریودی استفاده میکردم که درد مقعدی نداشتم این چند سال هست که دچارش شدم رفتم دکتر سنوگرافی دادم که گفتن کیست نزدیک تخمدان دارم که هیچ عوارضی نداره و خانم دکتر هم مقعدم را معاینه کردنند چیزی نگفتن فقط پماد آنتی فیشر دادن گفتن اگ خوب نشدید باید لاپاراسکوپی بدید که نتیجه ندیدم و همچنان از درد رنج میبرم لطفاً اگر راه حلی دارید بگید ممنونتون میشم
- پریود
سلام خانوم دکتر خسته نباشید ازتون سوال کردم چند روز قبل از پریود برای عقب انداختن پریود قرص بخورم گفتین از پریود قبل یعنی از اولین روز پریود قبل قرص ال دی را شروع کنم تا زمان پریود بعدی که میخام عقب بیفته ؟بعد هم قرص را قطع کنم بعد چند روز که قرص قطع میشه پریود میشم؟
- سونو سینه
اکوی سینه چپ افزایش یافته و coarse می باشد که نیتواند ناشی از التهاب باشد
- تشکر
سلام خانم دکترمتشکرم بابت پاسخی به سوالاتم واقعاشمادکترنمونه وفداکارهستیدانشالله هرکجاکه هستید موفق مویٔدباشیدوسلامت
- سلام من ۱۸ سالمه متاهلم
من ۴ماهه ازدواج کردم ولی تا الان بچه دارنشدم بعد رفتم سونو دادم جوابش آوند ک سمت راست ۶ تا فولیکول و سمت چپ ۵تا بعد خواستم ببینم امیدی هست ک طی همین دو سه ماه اخیر حامله بشم ؟ ممنون میشم جواب بدید
- توده هایپواکو
سلام.سونوی سینه دادم تصویر یک توده هایپواکوپارالل به ابعاد4*7درعمق 8mmازسطح پوست درمیدزون ساعت 8که بنفع ضایعات probably benign ازجملهfibroadenomaمشاهده میشودیعنی چه خطرناکه؟۴۷ سالمه ممنون ازراهنماییتون
- پاپ اسمیر
بیمار بخاطر کنسر روده در حال شیمی درمانیه ضخامت اندومتر در طی سه ماه درشیمی درمانی افزایش داشته ضخامت اندومتر۶ شده۸ به دکتر زنان مراجعه کردیم دکتر زنان برای بیمار پاپ اسمیر انجام داده اینکار در روند شیمی درمانی اختلال ایجاد نمیکنه؟ و ایا این نتیجه این تست پاپ اسمیر با توجه به اینکه بیمار در حال شیمی درمانیه قابله اعتماده؟ دکتر زنان اینکارو انجام دادن من هم الان به انکلوژ خود بیمار دسترسی ندارم لطفا راهنماییم کنید ممنونم
- توده سفت در نوک سینه
با سلام دختری ۳۷ ساله و مجرد هستم. از ۱۳ سالگی دچار رفلکس معده شده و به مدت۱۲ الی ۱۵ سال بطور مداوم داروی متوکلوپرامید و رانیتیدین مصرف میکردم. از ۲۰ سالگی متوجه شدم ترشحات شیری از هر دو سینه دارم که ناشی از مصرف مداوم داروهای معده بود. پس از ۵ سال مصرف دارو را به کلی قطع کردم و هر ۶ ماه یکبار سینه ها را از نظر ترشحات و وجود توده بررسی میکنم که متاسفانه کماکان ترشحات ادامه دارند. ولی هیچکدام از علائم مربوط به هایپرپرولاکتینمی را ندارم.چرخه قاعدگی تقریبا منظم ۲۴ الی ۲۵ روزه - تاری دید ، ترشح غیرمعمول واژینال و موهای زائد ندارم - حدود یک سال است که دچار ریزش موی شدید شده ام . و از ۶ ماه پیش توده سفت و سفید رنگی تقریبا به قطر ۲ میلیمتر در نوک سینه سمت چپم پیدا شد که بعضی از روزها(حوالی روزهای تخمک گذاری) باعث سوزش و خارش نوک سینه ام میشود . گاهی اوقات هم درد به هاله و عمق سینه میرسد. لطفا راهنمایی بفرمایید از نظر شیوع و خطرات احتمالی این نوع توده نیاز به چه اقداماتی دارد؟ پیشاپیش از راهنمایی و لطف شما سپاسگزارم.
- درباره پریود
سلام خانم دکتر خسته نباشید دختر دوازده ساله دارم دخترم دو پریود شد والان دوماه نشده علتش چیه
- سلام خسته نباشیدببخشیدمن الان ۲ماهه باردارم سه تاسزارین داشتم سه سال پیش سومین سزارین وانجام دادن الان روی بخیه هام سوزش داره وقرمز شده لطفا راهنماییم کنین.ممنون
- سوال مهم
سلام، آیا ممکنه تومور تخمدان، در ۶ یا ۷ ماه تشکیل بشه و علائم نشون یده؟؟
- بقایای بارداری بعد از کورتاژ
باسلام حدود سه ماه پیش دفع جنین داشتم و کورتاژ کردم به دلیل خونریزی های پی در پی و عفونت واژن سونو دادم وگفتن که حدود ۲۲*۱۹ بقایا دارم آیا حتما باید دوباره کورتاژ کنم؟یا با قرص مترژن دفع میشه


