Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- فرق قرص مدروکسی پروژسترون و دوفاسترن
سلام
آیا قرص مدروکسی پروژسترون و دوفاسترن فرقی دارند؟ من برای نامنظمی پریودم قرص مدروکسی پروژسترون مصرف میکنم پریود منظم نشد زود زود پریود میشم حالا دکتر قرص دوفاسترن داده میخواستم بدونم بااین قرص پریودم منظم میشه به نظرتون
- بارداری
سلام خسته نباشید من همونم که دوقولوهمسان باردار بودم ویک قل تک شریان بود در ۲۸ هفتگی مردقل دیگر ۳۳ هفته است امروز در سونگرافی داپلر پیلکتازی کلیه راست ٪۷ mm و و داخل معده اکو اسیتی مشاهده شد و حجم مایه آمونیوتیک ۷میلیمتر بود خواستم بدانم کلیه ومعده چه مشکلی دارد بعد از تولد مشکلش بر طرف میشود ؟
- قرص ضدبارداری
سلام خسته نباشید ببخشید من برای جلوگیری از بارداری قرص ال دی 21 روزه استفاده میکنم ب طور منظم..یک شب فراموش کردم قرص رو بخورم شب قبلش هم رابطه داشتم همینطور شب بعدش البته شب بعدش یدونه قرص خوردم و بعدش رابطه بدون محافظت داشتم الان نگرانم ک بلردار بشم..البته از ترس 3 قرص دیگ هم بهد از رابطه خوردم
- رابطه در بارداری
سلام خانوم دکتر. رابطه ی جنسی همراه با ارگاسم در هفته سی و شش بارداری و مشکوک به زایمان زودرس که از هفته ی سی امپول پروتولون میزنم و قرص ایزوپرین میخورم خطرناکه؟ و باعث زایمان زودرس میشه؟
- سقط جنین
سلام من دو روز پیش ۱۰ عدد قرص سایتوتک مصرف کردم دو ساعت بعد درد تب لرز اسهال چند تا لخته دفع کردم همراه با خونریزی ولی خونریزی کلا چند ساعت طول کشید قطع شد و الان هر از گاهی کمی دل درد دارم ممکنه بچه سقط نشده باشه؟؟
- بارداری
سلام من ۳۱ ساله هستم هفته هفت به پزشک متخصص برای مراقبت بارداری مراجعه کردم که علی رغم نبودن مشکل برام آ اس آ و شیاف پروژسترون تجویز کردن و اول گفتن برای همه تجویز میکنیم.من قبول نکردم مصرف کنم که گفتن به خاطر سنتون باید استفاده کنید آیا شما هم با این نظرشون موافقید؟ یعنی باید استفاده کنم؟
- اقدام به بغرداری
سلام من ۱۶بهمن ماه سقط داشتم و افتادم به خونریزی و کامل جنین تو هفته ۱۲خارج سد تو تاریخ ۲۶اسفند باز پریود شدم رفتم دکتر معاینه کرد گفت چون سن جنین کم بوده مشکلی نداری برای اقدام دوباره و من اقدام به بارداری کردم تو تاریخ هشتم میخوام بدونم کی آزمایش خون بدم مشخص میشه که باردار هستم یا نه
- پوایپ رحم
باسلام ایا پولیپ رحم وتخمدان پلی کیستیک باقرص رفع شدنی نیست
- سقط
سلام وقت بخیر بنده با سونو متوجه شدم که حامله هستم و هفت هفته میباشد ولی بدلیل مشکلات زندگی و نداشتن علاقه میخوام که سقط کنم با تحقیق قرص سیاوتک فایزر آمریکایی گرفتم ولی ترس دارم و نمیدونم که چطور باید استفاده کنم لطفا راهنمایی در این خصوص کنید ممنون میشم و اینکه بعد از استفاده چه اتفاقی برام میوفته
- بارداری
سلام خسته نباشید من ۵ مهر زایمان زود راس داشتم الان ۲ روزه خون ریزیم قط شده میخواستم بدون چند وقت دیگه پریود میشم و بت برای زود تر پریود شدن میتونم از امپول پروژسترون استفاده کنم؟؟
- بارداری دوم
سلام و خسته نباشید تازه تست بارداری دادم و جواب مثبت بوده کاملا شوکه شدم چون به تازگی اقدام به بارداری کردم در بارداری اولم استراحت مطلق بودم و سرکلاژ هم شدم کمی احساس درد زیر شکم و پهلو دارم در واقع منتظر پریود بودم با این دردها... با توجه به سابقه ی استراحت در بارداری اولم بسیار استرس دارم لطفا تا روزی که نوبتم بشه و مطب خدمت برسم راهنمائیم کنید...آیا این دردهای کم عادی هستن یا برای من خطر محسوب میشه؟ بسیار ممنونم
- بارداری
سلام من باردارم هفته ۲۶ ایا اگر در این هفته یک فرد بیمار را ک مریضه موقع بلند شدنش پشتش با تکیه بده ب دستم و بخاد بلن شه من یکم سنگینی احساس کردم کمکش کردم ایا مشکلی واس جنینم پیش میاد ؟؟؟؟؟؟توروخدا بگید خیلی نگرانم میترسم بچم توریش بشع استرس دارم
- بارداری؟
من دو ماه پریود نشدم تست بارداری دادم مثبت بوده از دیروز دچار خون ریزی خفیف همراه با درد شدم رفتم سونو دادم گفته کهفولیکول به دیامتر ۲۵ میلی متر در تخمدان چپ مشهوده بعدم در ناحیه هتروژن ۳۰*۱۷*۱۸ میلی متر وبه حجم ۷/۷سی سی در حفره آندومتر رویت میشه خون ریزی داخلی هم ندارم
- جواب سونوگرافی
یک ناحیه اکوژن درآندومتربه ابعاد۱۱*۱۰*۹وحجم 0.5cمشاهده شده یعنی چی
- بارداری
سلام من چهار سال ازدواج کردم و الان 23 سالمه و هنوز قصد بچه دار شدن ندارم از افرادی شنیدم چون رابطه داشتم و طولانی مدت و ممکن چند سال بعد بچه دار نشم یا با مشکل روبه رو بشم ایا درسته این موضوع
- مصرف قرص فولیک اسید در بارداری؟
با سلام ببخشین من وقتی فهمیدم باردارم که 6 هفتم بود و از قبل از تاریخ تولد دخترم که سال 1400 بود قرص فولیک اسید تو یخچال داشتیم منم فک کنم 15 یا 20 تا ازش خوردم یعنی حدود یک سال و نیم پیش قرصا تو یخچال بود آیا تاریخ انقضاش گذشته خیلی نگران شدم بعد اون بهداشت داد مصرف کردم خدای نکرده برای جنین مشکلی هست؟
- بارداری
سلام من روز 10 انتقال جنینم یک لک کوچیک قهوه ای دیدم و دیگه تا الان که روز 12 انتقالم هست دیگه ندیدم از روز 10 هم هل روز بی بی چک میزارم خط دوم میفته ولی کم رنگ کمر درد و رتن پاهام خیلی درد میکته
- بارداری
سلام ببخشید من در هفته۸ بارداری ام وعفونت واژن گرفتم واز پماد داولاگ ۲درصد دز واژن استفاده کردم آیا مشکلی برای جنین ندارد خیلی استرس گرفتم چون میگن نباید درسه ماهه اول بارداری استفاده کرد لطفن راهنماییم کنیین
- من ۲۳ساله هستم باردارم
سلام من تازه رفتم تو ۶هفته و۱روز دکتر برام برا ۱دی سونو نوشتهـ باحساب کردن خودم فهمیدم ۶هفته۱روز هستمـ چون تاریخ اخرین پریودیم۱۶برچ۸بود
- تاخیر در قاعدگی
سلام وقت بخیر دکتر من قاعدگی نامنظم داشتم و حدود۵سال سیپروترون مصرف میکردم وقاعدگی منظم داشتم اما حدود یک و ماه و نیم پیش دکترمو عوض کردم و دکتر گفتند دیگه سیروترون نخورم و بجاش مدروکسی پروژسترون و متفورمین برام نوشتند و گفتند تنبلی تخمدان دارم ۴دی که پریود بودم گفتنداز ۱۴ام قاعدگی شبی دوتابخورم منم از ۱۷ام دی خوردم و قرصام ۶بهمن تموم شد اما هنوز پریود نشدم من ماه پیش با نامزدم از طریق فقط تماس از پشت ارتباط داشتم بدون دخول مقعدی یا واژنی فقط تماس بود میخواستم بدونم این علت تاخیری از عوارض داروهاست یا ممکنه احتمال حاملکی باشه ممنون میشم کمک کنید


