Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پاپ اسمیر
سلام خانم دکتر. ببخشید یه سوال داشتم. تست پاپ اسمیر دادم دکتر گفت سالمی. خواستم بدونم که آیا با تست پاپ اسمیر عفونت واژن رو هم نشون میده، یا برای عفونت باید دکتر برم؟
- لطفا کمکم کنید آیا دیدن لخته خون در داخل رحم قبل از انتقال جنین با آی وی اف برای بارداری خطرناک است
من سه روز قبل آنتقالم دکترم یک لخته کوچک در داخل رحم من دید مناسفانه جنینها را انتقال داد آیا این لخته خون خطرناک برای حاملگی است
- سقط جنین
سلام ببخشید یعنی ابعاد بقایا تا چند باشد نیاز به کوتارژ هست برای من که اندازه بقایا 24*40 هست با پریودی اگه خونریزی شدید داشته باشد باید دفع میشود اگه خونریزی کم باشد دفع نمیشه من امروز پریود شدم ولی خونریزی من کم هست شرمنده میشه لطف کنید سوالاتمو جواب بدین در واقه الان 6 هفته از سقط گذشت مشکلی برای من ایجاد میکنه
- کورتاژ
با سلام .ضمنخسته نباشید میخواستم ببینم در چه شرایط در زمان یائسگی باید کورتاژ کرد؟
- اقدام به بارداری☘️
سلام. خانم دکتر من دو تاسقط داشتم به همین دلیل دکتر رفتم چون میخواستم باردارشم. خانم دکتر خودم خیلی آزمایش نوشتن. تو آزمایشاتم لوپوس تشخیص داده شد. بعد گفتن که باید دکتر فوق تخصص روماتولوژی تهران برم. دکتر روماتولوژی هم آزمایش داد که مشخص شد که من سالم هستم و لوپوس ندارم. خانم دکتر خودم بازم آزمایش آ ان آ رو برام تکرار کردن و مشخص شد که مشکل سیستم ایمنی هم ندارم. خانم دکتر قبل اینکه آزمایش آ ان آ رو بدم بهم گفتن که قرص آسپرین ۸۰رو بخورم. الان ۶ ماه که اقدامم و باردار نشدم و قرص آسپرین و ۶ ماه که میخورم. سؤالم اینکه که با وجود اینکه من سالمم آیا بازم لازمه قرص آسپرین و بخورم تا زمانی که باردار میشم؟؟ ببخشیدکه طولانی شد. هر دفعه یادم میره از دکتر خودم بپرسم. ممنون از پاسخگوییتون🌹🌹
- بی حسی سینه
سلام خسته نباشید من یه بچه ۲۱ ماهه دارم که شیر خودمو میخوره یه مدت پیش فهمیدم اصلا سینه هام حس ندارن نه فقط نوک سینه، تقریبا کل سینه. مثلا پسرم گاز میگیره هیچ دردی احساس نمیکنم میخواستم بدونم از چی میتونه باشه در ضمن دیابت بارداری هم داشتم توی یک سایت دیدم میتونه از علایم دیابت باشه
- ذخیره
سلام سایز تخمدان نرمال وfshوlhوپرولاکتین و تیروئیدم نرمال هستش و ذخیره تخمدانم ۰.۱هستش و۳۷سال سنم هستش وپریودم چندماه نامنظم هستش آیا میتونم بارداربشم؟امیدی هستش؟لطف میکنید راهنماییم کنید ؟ممنونم از لطف شما که پاسخ گوی سوالات ما هستید
- قهوه ای شدن قسمت کوچکی از نوک سینه
سلام خسته نباشید.پنج ماه و ۱۷ روزه که زایمان کردم.و شیر میدم.قبل بارداری به خاطر درد سینه پیش دکتر رفتم و معاینه شدم و گفتن که یه مقدار کیست سینه دارم.اونم موقع هم بیشتر سینه چپم درد میکرد.الان حدود دو ماهه قسمت کوچیکی از نوک سینه چپم،قهوه ای رنگ شده.کم و بیش گاهی هر دو سینم درد میکنه.ولی بیشتر چپی.میخواستم بدونم این قهوه ای شدن یه قسمت کوچولو از نوک سینم دلیل خاصی داره و ممکنه خطرناک باشه؟
- لکه بینی و پریودی
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز من 30 ساله ام هست یک دختر 4 ساله دارم. پریودی من اینطوریه که 5 روز اینا لکه بینی دارم یا کمتر یا بیشتر . بعدش خونریزی پریودیم شروع میشه و روند طبیعی خودش رو طی میکنه. مجموعا خیلی طولانی میشه بخاطر لکه بینی های زیادی که قبل خونریزی دارم. این لکه بینی ها اول یکی روز اینا بود سونو و چکاپ هم انجام دادم مشکلی هیچی نداشتم. پیشگیری هم طبیعی هست. به نظر شما چکار کنم ممنونم از راهنمایی شما
- پریودی
سلام ببخشید من تو رابطه هیچ دخولی نداشتم ، حتی شک داشتم پیشاب به به سوراخ واژن خورده باشه اما چون شک داشتم قرص اورژانسی خوردم یکشنبه قرص خوردم و چهارشنبه عصر بی بی چک دادم منفی بود ، بازم نیازه تست بدم؟ الان نزدیک تاریخ پریودیم هست یعنی دوره pms زیر دلم درد میکنه ، طبیعیه؟
- اختلال قاعدگی
سلام این ماه برخلاف همیشه که منظم بودم دوبار پریود شدم به فاصله ۱۱ روز از پریود اول که بار دوم حجم خون کمتر بود ولی بار دوم قطع نشد که رفتم دکتر سونو وآزمایش بتا وتیروئید و پاپ اسمیر دادم همه سالم بود کیست وفیبروم وپولیپ هم ندارم بهم قرص روکین دادن که فعلا دونا خوردم ولی خونریزی رو زیاد کرد وصبح ها تهوع دارم میخواستم بدونم طبیعیه بعد از مصرف قرص
- بارداری
عرق نعناع برای زن باردار خوبه
- فیبروم رحمی
سلام من ۴۰ سالمه و فیبروم رحمی دارم به اندازه ۱۷میلی دکتر ها میگن باید عمل شم و برام آمپول دکاپیتل به صورت سه ماه هر ماه یک عدد تجویز کردن آیا با زدن این آمپول بعد از جراحی دوباره پریود می شم؟ به چند صورت عمل فیبروم انجام میشه من نمی خوام رحمم خارج بشه و بعد از عمل پریود نشم.برام هنوز زوده و من فقط یه بچه دارم. خواهش میکنم راهنمایی کنین؟🙏🏻
- مادرانه
این روزها مراقب خود باشید مادر.سلامتی رو برای شما از خداوند خواستارم.
- بارداری
سلام خسته نباشید دوقلو باردارم در یک کیسه اب با یک جفت... استراحت نسبی رو به مطلق دارم ۲۴ هفته هستم .بیشتر اوقات به پهلو چپ میخوابم ...تازه متوجه شدم وقتی به پهلوی چپ میخوابم جنین ها میان اون سمت و شکمم رو که میبینم سمت چپ بیشتر باد میکنه و میزان نیست شکمم ...ایا مشکلی پیش میاد؟ چطور بخوابم؟ و استراحت کنم؟
- حاشیه کناره راست فوندوس نامنظم است ونیاز به مطابقت سونوگرافیک دارد
عکس رنگی گرفتم نگرانم کرده این چه مشکلی داره الان حاشیه کناره راست فوندوس نامنظم است و نیاز به مطابقت سونو گرافیک دارد؟؟؟؟
- سونوگرافی رحم و تخمدان ها
با سلام در سونو انجام شده مشخص شد رحمم خیلی عقبه .پریودی های فوقوالعاده دردناکی دارم .کمردردهای زیاد.وکیست تخمدان .چه اقدامات درمانی میتونم انجام بدم
- سلام وقتتان بخیر تست Hpvدادم
نتیجه رامی خواهم لطف کنید معنی وبیان کنید
- خودارضایی زیاد و ریزش ادرار
سلام ۲۱ سالمه به دلیل افسردگی زیاد این کارو اعتیاری میکردم و انواع وسواسم داشتم و الان فک میکنم ادرارم میریزه و در هیچ کدوم از خودارضایی ها وسیله خارجی فرو نکردم میحاستم بدونم این ریختن ادرارم از خودارضایی زیاد میتونه باشه یا وسواسه و اصلا نمیزیزه. قبلا دوبار برای ادرارم دکتررفتم دارو گرفتم و مصرف کروم اما همچنان فک میکنم میرزه
- نازایی
سلام خانومدکترمن یکی از مریض های خودتون هستم.میخاستم بدونم شما بغیراز ivf آیا iuiهم انجاممیدید؟میشه بگیدهزینهiuiچقدرمیشه؟


