Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بلوغ زودرس
با سلام یک سال پیش متوجه بزرگ شدن دخترم شدم که کلاس اول بود با مراجعات مکرربه پزشک و انجام آزمایش هورمونی و رادیولوژی و سونوگرافی متخصص غدد آمپول واریوپپتیل را برای دخترم شروع کردن .الان دو دوز را تزریق کردم ولی احساس میکنم رشد سینه هاش هنوز ادامه داره. چند ماه بعداز شروع درمان دارو اثر میکند. دارو رشد سینه ها را هم متوقف میکند یا فقط پریود را به تاخیر میاندازد.
- سرطان
سلام خانم دکتر خسته نباشید 14سالمه و مجردم حدود دو یا سه سالی میشه که روی لابیا مینور سمت راست یهچیزی مثل گوشت اضافه دارم که به راحتی خم میشود و درد خارش سوزش ندارم و تابه حال مشکلی از ناحیه تناسلی نداشتم آیا سرطان هست
- سلام من هفت ساله ک درگیر اندومتریوزم
- بارداری
سلام وخسته نباشید من دیروز سقط داشتم فقط خونریزی خیلی کمی دارم لخته اصلا نیومده باید چیکار کنم
- پریودی
سلام ببخشید میخواستم بپرسم من هر دفعه پریودیم سه روز طول میکشید ولی این ماه که پریود شدم یک روز طول کشید مشکلی هست یا نه لازم هست برم دکتر ممنون
- درمورد کیست درموئید وتنبلی تخمدان دخترم ۲۱ سالشه ودر سونو گرافی رکتال تنبلی تخمدان وکیست درموئید به اندازه ۵ سانتی متر نشان داده شد خانم دکتر من خودم بیمار شماهستم وخیلی نگران دخترم هستم لطفا مرا راهنمایی کنید
خانم دکتر اگر ممکن بپرسید کی دختر من پریود شروع میشه ممنون از پاسخگویی
- ایا خوردن یدونه قرص ۰/۷۵(نه دوتا فقط یدونه قرص) باعث جلوگیری از حاملگی میشود؟ یا حتما باید هر دو قرص را باهم مصرف کرد که بشه۱/۵
- ناباروری
با سلام. تخمدان پلی کیستی دارم دوماه که قرص متفورمین روزی ۱عدد استفاده میکنم تا چند ماه باید استفاده کنم؟ و آیا امکان بارداری با قرص متفورمین وجود داره؟
- ایدز
سلام حقیقت داره میگن در رابطه دهانی بزاق ویروس موجود در پیشاب از بین میبره؟یعنی بزاق مانع ورود ویروس میشه؟
- جنین پوچ
با سلام خانم دکتر من تخمک کشی انجام دادم و فقط ۲ تا جنین سالم بودن و بقیه پوچ شدن دلیلش چی میتونه باشه؟
- آمنوره اولیه
با سلام ۳۳ سالمه دچار آمنوره اولیه هستم و با خوردن قرص استروژن و دوفاستون پریود میشم، میخواستم بدونم آیا ممکنه به جای قرص استروژن و دوفاستون از قرص ویتاگنوس استفاده نمایم؟ حداقل برای یک دوره منعی ندارد؟
- سرماخوردگی
با سلام . من آی وی اف انجام داده ام و شش هفته و سه روز است که باردارم . سرماخورده ام . آیا میتوانم از استامینوفن آنتی هیستامین و یا ادالت کولد استفاده کنم ؟
- کیست
سلام،کیست اکوفری mm۲۸ یک ماه دارو مصرف کردم، اما پریودیم نا منظمه و لخته های خونی زیادی میبینم مشکل خاصی است؟
- ماستیت گرانولوماتوز
سلام من به علت ماستیت پستان رنگ سینه ام همون قسمتهایی که عفونت کرده تغییر رنگ داده. ایا راهی هست که این تغییر رنگ که به قهوه ای تبدیل شده به حالت اول برگرده؟
- تاخیر پریود
سلام، خانم دکتر. خدا قوت. من همیشه سر وقت پریود میشدم اما از دو سه سال پیش که فشار روحی و استرس زیادی بهم وارد شد. پریودم کمی نامنظم شد و در نهایت طی یکسال گذشته، نا منظم شدنش شدت گرفت و حتی در سال گذشته گاهی پیش اومده که 2 یا 3 ماه پریودم به تاخیر افتاده. سال قبل شرایط خاصی از نطر روحی داشتم و در طی سال گذشته مقداری هم حالت افسردگی گرفته بودم که نمیدونم ناشی از این بود یا خیر. میخواستم بپرسم باید به متخصص زنان مراجعه کنم یا انکولوژی؟ آیا ممکنه خطرناک باشه؟ حتی بعصی بهم میگن شاید مربوط به قلبم باشه و باید به دکتر قلب مراجعه کنم چون مخصوصا زمانی که به طرف چپ میخوابم، قلبم به شدت درد میگیره و مجبور میشم جهت خواییدنمو سریع عوض کنم. میخواستم بدونم به نظر شما چکار باید بکنم و به چه دکتری مراجعه کنم؟ متشکرم
- زایمان
سلام من 45روز زایمان کردم اولش خیلی کم بود32روزه زیادشدقرص مفنامیک مصرف کردم قعط شد 3روز فعالیت کردم بازشروع شدزایمانم هم سزارین بود
- سلام من ۱۷سالمه و این موضوع ۳سال پیش برام اتفاق افتاده میترسم
سلام ببخشید خاستم بدونم لاپایی یا جق پرده بکارت رو از بین میبره؟
- در مورد کورتاژ
سلام من خانم ۵۲ ساله هستم که چند سالی هست یائسه شدم سه ماه پیش ناگهانی خونریزی کردم .کورتاژ شدم ضخامت انومتر ۱۱ میلی مار بود نمونه دادم که هایپر پلازی بود سه ماه جستیران خوردم باید دوباره کورتاژ بشم .چند روز بعد از قطع جستیران فرصت دارم برای اینکه برم کورتاژ .؟ممنون میشم جواب بدید.
- سزارین
باسلام من بارداری اولم سزارین بود بعلت کم شدن مایع آمونیاک در هفته 37 مجبور به سزارین شدم 5سال از زایمانم گذشته آیا بارداری اکنون می توانم طبیعی تولد داشته باشم اکثرا می ترسانند که رحم پاره می شود لطفا راهنمایی کنید؟
- بقای سقط جنین
من حدود ۳هفته پیش سقط داشتم با قرص ۶هفته و۳روز بود جنینم،دیروز سونو دادم گفت ۳سی سی باقی مونده،آیا در پریودی بعدی دفع میشه یا باید قرص استفاده کنم نمیخوام کورتاژ کنم


