Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لانه گزینی
۶ روز بعد انتقال جنین لک قهوه ای دیدم به مدت دو روز ، به یک روز هیچی و الان که روز۹ هست کمی لک صورتی رنگ دیدم ؛ مشکلی پیش اومده ؟
- مشاوره دارویی
سلام بنده برام امپول دکاپپتیل ۰/۱ تجویز کرده ولی داروخانه واریوپپتیل ۰/۱ بهم داده مشکلی نداره تزریق کنم؟؟ بعد دور ناف بزنم یا بازو بهتره
- زنان و زایمان
باسلام خانومی ۳۸سال هستم و۲۰سال سابقه ناباروری (مشکل اسپرم)سه مرتبه ای وی اف انجام دادم ک انتقال دوم مثبت شد ولی بتا افت کرد وختم بارداری اعلام شد کیفیت جنین ها آ وب هستند دربررسی هیستروسکوپی و،،،شرایط رحمی عالی قید شده میخوام بدونم ایا روش کمکی هست ک ب ما کمک کنه برای شانس بارداری بیشتر یا ازمایش خاصی هست ک قبل انتقال انجام بدهیم برای بررسی پذیرش رحم و لانه گزینی جنین
- بتا پایین
آیا بتای 6روز 13بعد انتقال جنین منفیه
- نازایی
سلام من یکبار ای واف کردم بعد تخمک کشی فهمیدم تخمک هام بی کیفیت بوده ۲۰تا تخمک داشتم فقط ۶تا جنین شد جنین ها تامرحله چهارسلولی بیشتر رشد نکردن و قابل فریز نبودن دکترم گفت سه ماه تقویت کن باز دوباره ای واف کن اگه دوباره نشه باید اهدایی بگیرم همسرم سالم خودم مشکلی نداشتم تاالان بنظرتون امیدی هست؟
- متخصص زنان
سلام ناحیه اکوفری در رحم چیست؟؟
- مصرف قرص استرادیول قبل از Ivf
با سلام و خسته نباشید من قرص استرادیول روزی ۲ تا میخورم و روزی ۳عدد داخل واژن میگذارم لطف از روزی که قرص را داخل وازن استفاده میکنم مایعی سفید به رنگ اب و بدون بو ازم خارج میشه میخواستم ببینم اشکال داره یا طبیعی هست ۵ روز دیگه وقت عمل انتقال جنین دارم
- ای وی اف
باسلام من ۳۸ سالمه وذخیره تخمدانم هشت دهم هست دارو برای ای وی اف مصرف کردم ولی فقط یک فولکول ۱۸ داشتم تخمک کشی هم انجام شدولی چون تقسیم نداشت انتقال ندادن والان برای سه ماه بهم دارو دادن.ایا با این موقعیت میتونم ازتخمک خودم وای وی اف بارداربشم
- متخصص زنان وزایمان
سلام از روز دوم قاعدگی ۳ استرادیول ۱میلی استفاده کردم ولی دکتر توجه نکرده الان گفته یک قرص دومیلی که ۴عددبشه استفاده کن در صورتی که دکتر فکرکرده قبلا دو میلی استفاده کردم دوروزه انتقال دادم لطفا راهنمایی کنید
- ای وی اف
سلام خسته نباشید، خانم دکتر من تنبلی تخمدان دارم و هرزگاهی با امپول و دوفاستون پریود میشم،الان توسیکل انتقالم دکترم برای روز بیست ویک سیکل امپول دکاپپتیل ۱/۲تجویز کردن میخواستم بدونم عوارض داره یا باعث یائسگی زودرس میشه؟
- خارش پوست در روز هشتم انتقال جنین
سلام من روز هشتم انتقال جنین هستم بدنم مثل کهیر پوستی ریخته بیرون وخارش داره میشه راهنماییم کنید ممنون میشم نمیتونم داروهامم کنار بزارم بخاطر جنین هام داروهایی که استفاده میکنم شیاف وآمپول پرژسترونه وقرص استرادیول وفولیک اسید وآمپول دورناف
- Ivf
سلام من ۵ شنبه پانکچر شدم و دیروز انتقال جنین انجام دادم از بهمن ماه هم اینوفولیک و پرینامکس(new mum) و فولیک اسید میخوردم میخواستم بدونم الان هم باید در کنار پروژسترون و استرادیول و پردنیزولون اونها رو ادامه بدم؟
- ترشحات بارداری
سلام خسته نباشید 35روز از انتقالم میگذره تستم مثبت شده چندروز پیش لکه بینی داشتم که دارو قطع شد الان ترشح جامد سفید رنگ دارم زیاد نگرانم علتش چیه؟
- عوارض Ivf
سلام وقت بخیر میخواستم در مورد عوارض داروهای ای وی اف برای کسی که تا کنون هیچگونه داروی محرک بارداری استفاده نکرده باشه سوال کنم من ی بارداری طبیعی بدون مشکل داشتم اما بخاطر مشکل شوهر باید برای بچه دوم ای وی اف انجام بدم ولی از عوارض داروهاش خیلی میترسم لطفا برام توضیح بدید
- عمل پانکچر
سلام.من 34 سال دارم وشوهرم 39و دوتا دختر دارم که دختر کوچکیم 9سال داره وسال قبل یک سقط جنین داشتم وبرای پسردارشدن رفتم ای وی اف که یک بارعمل پانکچر انجام دادم برای ای وی اف وگفتند که تعداد تخمکها 3تا هست وضعیف برای PGDجواب نمیده آیا دوباره میتوانم ای وی اف کنم ممنون میشوم راهنماییم کنین
- عقب انداختن پریودی
30 اردیبهشت موعد پریودم بود ک نشدم البته همیشه ی هفته اینور اونور میشه میخوام برم سفر زیارتی بامدروکسی پروژسترون میتونم پریودم ب تعویقش بندازم یا قرص ld؟؟ چون این ماه روز سوم پریود میخوام برم تو سیکل ivf با قرص ld تداخل ایجاد نمیکنه؟؟؟
- پروژسترون قبل از انتقال
سلام وقت بخیر. از حدود ۵ روزه قبل انتقال پروژسترون تزریق میکنم و محل تزریق کمی دردناک و برجسته شده . ایا میتونم از اتروپات کوچک ب عنوان کمپرس بعد از عمل انتقال هم استفاده کنم یا گرم کردن ناحیه پایین تنه مضره برای انتقال ؟
- سرماخوردگی زمان پانکچر
با سلام.فردا نوبت پانکچر دارم از دیروز حالت سرماخوردگی دارو البته فقط ابریزش بینی که نسبت به دیروز رو به بهبودیم . با وجود ابریزش و علایم سرماخوردگی پانکچر انجام میشه؟
- ای وی اف
با سلام. خانم دکتر من 8 ماه برای بارداری اقدام کردم. پریودهای منظم و بدون درد دارم. یک کیست اندومتریوما 28 mmدر تخمدان راست هست. آزمایش هورمونی خودم و اسپرم همسرم نرمال است. نتیجه عکس رنگی نیز نرمال هست.دو دوره کلومیفن مصرف کرده و در یک دوره iuiنیز انجام داده ام.برای بارداری عجله دارم. میخواستم بدونم با آی وی اف میتونم نتیجه بگیرم یا قبلش حتما باید لاپارسکوپی کنم.و احتمال موفقیت چقدر است؟ باسپاس
- کوچیک شدن تخمدان
سلام من برای چکاب قبل باداری رفتم دکتر بعداز زایمان بهم گفت که تخمدان هاتون کوچیک شدن یعنی خیلی خطر داره؟


