Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زنان
سلام خانم دکتر ببخشید من یه سوال دارم.سوال من اینه اگه مثلا یه خانمی کمرش مشکل داشته باشه تو سقط جنین تأثیرگذار هست یانه مثلا مثل سیاتیک دیسک کمر ?
- یائسگی زودرس و قطع پریود
با سلام . من 40 سال سن دارم و حدود یکساله که متوجه شدم دارم یائسه میشم . تا سال قبل همیشه پریودهای منظم و کاملا دقیقی داشتم بدون حتی یکروز تاخیر . و هیچگونه سابقه یائسگی زودرس هم نداشتم . الان در استانه ازدواج بودم که متوجه مشکلمم شدم و باعث شده مردد بشم چون شنیدم با توجه به شرایط من و بعد یائسگی هم امکان بارداری صفر هست و هم میل جنسی از بین میره و نمیخوام زندگی فرد دیگه ای خراب کنم پارسال amh 0.08 lh 7 fsh 12 بود . به چندین پزشک مراجعه کردم هیچ دارویی جز ویتامین c به من ندادند . الان سه ماهه پریود نشدم . دو ماه قبل 2 امپول پروژسترون هم زدم اما فایده نداشت .سونو کردم هیچ مشکلی جز کوچک شدن سایز تخمدانم وجود نداشت . ازمایش دادم و fsh 30 lh 29 amh 0.02 بود . دکتر برای من قرص استرومارین دادند که 15 شب بخورم و از شب شانزدهم هم دوفاستون را هم اضاف کنم . حالا چند سوال دارم :
- آیا باید با اتمام استرومارین و قبل شروع دوفاستون پریود شوم ؟
- ایا قطع ناگهانی پریودم یعنی من یائسه شدم ؟
- یکی از پزشکان گفتند با توجه به وضعیتم اگر بخواهم تخمک فریز کنم احتمال اینکه موقع تخمک کشی هیچ تخمکی نداشته باشم خیلی زیاد است و ارزش امتحان کردنش را ندارد . این درست هست ؟
- ایا راهی برای کاهش fsh و lh وجود داره ؟
- شما چه درمانی را برای من پیشنهاد میکنید ؟
- یائسگی
سلام من ۵۴ سال دارم و حدود ۶ سال که یائسه شدم و پنج ماه قبل به علت لکه بینی کورتاژ شدم که جواب پاتولوژی و پاپ اسمیر خوب بود و الان یه هفته است که درد دارم البته یک روز هم لکه بینی داشتم ود رفتم دکتر بهم ازیترومایسین و پماد واژینال داد و امروز دردم خیلی زباد بود نگرانم لطفا کمکم کنید
- سلام وقت بخیرتوی سونوگرافی تجمع مایع خفیف درکاویته اندومتررویت شده یعنی چی
سلام توسونوگرافی تجمع مایع خفیف درکاویته اندومتررویت شده یعنی چی
- تنبلی تخمدان
سلام من تنبلی تخم دان دارم دارو مصرف کردم روز ۱۳پریودیم دوتا فولی ۲۰ و ۲۱ داشتم امپول زدم تا تخمک ها آزاد بشه از روز ۱۸ عادتم بهم قرص مدروفم ۵ داده سوالم اینه بخورم قرص رو یانه
- عایا باردار هستم؟؟
سلام وقتتون بخیر 22 سالمه 17 اسفند رابطه محافظت نشده داشتم..هم جلو و هم عقب منتها نامزدم ابش رو عقب ریخت ولی من شک داشتم ک ب جلو سرایت کرده باشه ب همین دلیل حدود 12 ساعت بعد قرص لوونورژسترل مصرف کردم و 12 ساعت بعدش هم ی دونه دیگه و 7 روز بعدش هم پریود شدم منتها فروردین پریود نشدم 14 روز پیش رابطه داشتم منتها دخول انجام نشد و نامزدم شورت داشت مقداری پیشابش اومده بود منتها لباس زیر داشت و من خیلی اینو جدی نگرفتم 7 روز پیش با نامزدم رابطه داشتیم از جلو با کاندوم دوبار پشت سرهم و هردوبار ایشون کاندوم داشت و هردوبار هم ارضا شد بین دوبار ارضا شدنش ی بار کال خودشو شست منم خودمو شستم من ترسیدم و فردای همون روز ی قرص لونژیل 75خوردم و دومیو درحالیکه باید 12 ساعت بعد میخوردم,15ساعت بعد خوردم این ماه پریود نشدم:( ایا احتمال بارداری هست؟؟ ممکنه باردار باشم؟ بعد 3 روز از اخرین رابطمون ک 7 روز پیش بود بی بی چک استفاده کردم ک منفی بود...میشه بهش اعتماد کرد ؟؟ بی بی چک باید چ موقع استفاده شه ؟؟؟ و ازمایش خون چ وقت ؟ توروخدا ج منو سریع بدید:(
- توده در سینه
سلام و عرض ادب ببخشید ۳۶ سالمه و در سونوگرافی نوشته یک ضایعه کیستیک به ابعاد ۷/۵در۵ در سینه چپ با حدود نامنظم و جدار ضخیم حاوی دبری اکوژن داخلی در ساعت ۶ پستان چپ و تعدادی لنف نود در هر دو پستان مشاهده شد. میشه لطفاً راهنمایی بفرمایید.ممنون
- سقط مکرر
با سلام و خسته نباشید
من دوتا سقط داشتم یکی چهارماه پیش یکی سه روز پیش اولی قلبش تشکیل شد اما هفته هفتم سقط شد و دومی پوچ بود و هفته هفتم سقط شد میخواستم ببینم حالا باید چکارکنم
ازمایشهای سقط مکرر و هزینه هاش چطوریه مشکلم چطوری برطرف میشه چون میخوام واسه باردار شدن از الان پیگیری کنم تا دیگه اتفاق نیفته تا دیر نشده چون الان پیشتر از این که بعد از دوبار سقط از نظر جسمی حالم بد باشی از لحاظ روحی واقعا حالم خوب نیست - کیست ۷سانتیمتری فاقد سپتا دارای دیواره ضخیم حاوی ذرات اکوژن
با سلام من حدود ۷ماه قبل کیست داشتم با لاپاراسکوپی درمان شدم الان بعد از گذشت ۷ماه مجددا با درد پهلو مراجعه کردم که دوباره تشخیص کیست دادند منتهی این بار سمت راست برخلاف دفعه قبل هیچ علائمی هم ندارم نه لکه بینی نه نامرتبط پریود فقط درد پهلو خواستم بدونم درمان دارویی جواب میده یا اینکه انجام لاپاراسکوپی به فاصله هفت ماه عوارض نداره
- زنان زایمان
سلام وقت بخیر من تنبلی تخمدان دارم پریودهام نامنظمه و قصد باردارشدن دارم رفتم دکتر قرص مدروفم 5داد از 14امین روز پریود روزی 2تا به مدت 10روز مصرف کردم جلوگیری هم نکردم شش روزه که قرص رو قطع کردم پریود نشدم دو روزه فقط لکه بینی خفیف درحد یکی دو قطره دارم تست برداشتم منفی شده بنظرتون علت اینکه پریود نمیشم چیه واحتمال بارداری هست؟
- بیمارستان
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر. خانم دکتر شما با کدوم بیمارستان ها قرار دارید. برای زایمان میپرسم متشکرم
- ضربه به رحم
من امروز لگد رحم خوردم باعث پارگى پرده ميشود
- عدد بتا پایین
سلام خسته نباشید ۱۰ ماه که اقدام کردم
دکترم بهم گفته بودن روز ۳ تا ۷ پریود لتروزول مصرف کنم
ولی متاسفانه من پریود نشدم الان ۳۸ روزه که پریود نشدم
آزمایش بتا دادم ۳.۲۶ بود ولی همیشه ۱ بود آیا من باردارم یا خیر ؟ - ۲۷هفتهباردارم جای بخیه بچه اول سزارین بودم دردمیکنه بچه اولم ۱۳سالشه چکارکن
- سلام خانمی۳۷ساله اینارو در سونوگرافیم نوشته لطفا نظرتونو بگید تشکرضایعه سولیداکوژن به ابعاد ۲۸*۱۴م.م درون کاویته اندپمتریال همراه مایع لوکوله رویت شد وضایعه هایپواکو محو به قطر۶۳م.مدردیواره قدامی بادی رحم رویت شد که بیشتر بافوکال ادنومیوزیس مطازقت دارد
- میوب ساب
سلام من حدود ۴ ماهه که پریود نشدم تست بارداری منفی بوده سونو رحم گرفتم ی میوم ساب سروز۸در ۵ در دیواره قدامی رحم دیده شد باید چیکار کنم؟؟
- معنای افزایش بافت فیبرو گلاندولر 2طرف ودر ربع فوقانی خارجی پستان که حاوی نواحی متعدد توبولار هیپواکو است وبه نفع تغییرات خوش خیم پستان است چیست
- نازک شدن بخیه های سزارین
سلام ببخشید من به دلیل درد زیر شکم به پزشک مراجعه کردم که جواب سونوگرافی من این بود که بخیه هانازک شده و دکتر گفتن که اجازه بارداری مجدد ندارم خطر زیادی دارد لطف راهنمایی کنید ممنونم
- آمپول سینال اف
با سلام و خسته نباشید دکتر من بهم آمپول سینال آف دادن اما من تخمدان پلی کیستیک دارم حالا این دارو با بیماری من مشکلی ندارد ممنون از راهنماییتون
- سزارین
سلام و عرض ادب، عمل جراحی سزارین برای افراد با فشار خون پایین خطرساز خواهدبود؟ حجم خونی که از بیمار در طی جراحی خارج میگردد چه میزان است ؟ طول مدت عمل جراحی چنددقیقه است؟


