Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من دو روز پیش سرکلاژ شکمی شدم امروز از بیمارستان مرخص شدم مقداری لکه بینی دارم. به نظر شما طبیعی هست یا باید کاری انجام بدم؟
- وزن جنین
من هفته ٢٨بارداري هستم در سونو سن حاملگي بر اساسbpd٢٩هفته براساسFl ٢٨هفته و براساس AC٢٧ هفته نوشته شده وزن جنين هم١٢٠٠ بقيه موارد هم در سونو نرمال ذكر شده ايا طبقAcجنين رشد كافي نداشته؟ من ديابت بارداري دارم واز اول بارداري تا الان ٣/٥كيلو وزن اضافه كردم اين نرماله؟ ممنون از پاسخگوييتون
- سلام من حدودا یکماه پیش قرص اورژانسی خوردم و الان یکماهه که پریود نشدمم و تست هم که میزنم منفیه و دیشب رابطه داشتم مایع منی داخل واژنم ریخته شد. و قرص اورژانسی نخوردم ممکنه باردار بشمم
سلام من حدودا یکماه پیش قرص اورژانسی خوردم و الان یکماهه که پریود نشدمم و تست هم که میزنم منفیه و دیشب رابطه داشتم مایع منی داخل واژنم ریخته شد. و قرص اورژانسی نخوردم ممکنه باردار بشمم
- زایمان طبیعی
با سلام. فرزند اول من زایمان طبیعی شده والان قصد دارم عمل لازک چشم انجام دهم میخواستم بدونم برای بارداری بعدی من برای زایمان طبیعی مشکلی پیش نمیاد باتشکر
- بارداری
با سلام و احترام ، خانم دکتردر سی و نه سالگی بعد از گذشت پنج سال از ازدواجم بعد از تاخیر در پریودم آزمایش خون دادم و در اوج ناباوری متوجه شدم باردارم . اما از ترس اینکه نه ماه بعد چگونه نوزاد را بدنیا بیاورم از زایمان میترسم چه طبیعی چه سزارین .شاید همین امر هم دلیلی بود که پیگیر بچه دار شدن نبودم. خانم دکتر عزیزم به نظر شما زایمان طبیعی کم خطر تره یا سزارین.
- بارداری
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من دیروز امپول تشکیل ریه زدم امروز صبح ناشتا قندمو گرفتم شد ۱۰۴ قبلش قندم همیشه ۸۰ بود الان چیکاری باید بکنم تا بیاد پایین؟ بعد کی نرمال میشه قندم؟
- اسکن قلب
سلام ببخشید من همراه مامانم رفتم پزشکی هسته ای و اسکن قلب انجام دادند اونجا گفتن با زن حامله نباید در ارتبتط باشند و من این هفته متوجه شدم حامله هستم میخواستم ببینم اشعه ها روی جنین تاثیری میزاره یا نه خیلی نگران هستم...
- بارداری
سلام وقت بخیر 4سانت بقایا دارم بعد کورتاژ هیچ خونریزی و دردی هم ندارم چکار کنم؟
- سرکلاژ
سلام خانم دکتر عزیز بنده درهفته۲۲بارداری با سرکلاژ شکمی هستم در طول روز(صبح ها) یک بار دفع دارم به خاطر استراحت مطلق و داروهای مصرفی اما تا آخر شب احساس نیاز برای دفع دارم که متاسفانه انجام نمیشه از شیاف پروژسترون به صورت مقعدی هرشب استفاده میکنم و واژینال نمیتونم استفاده کنم میخواستم بدونم باوجود عدم دفع شبانه و وجود موادزائد در روده ایا شیاف در روده جذب میشود؟یا موادزائد مانع تاثیر شیاف میشود؟ ممنون از پاسخگوییتون
- حاملگی
سلام 15 شهریور رابطه داشتم ولی 3 مهر{تیره بود} و 8 ابان {رنگش طبیعی وشدتش زیاد}عادت شدم اما تو اذر نشدم ممکنه باردار باشم
- بارداری
سلام آیا در هفته ۳۰ بارداری میشود موها را رنگ کرد ؟
- آیا امکان بارداری وجود دارد؟
سلام ، من مبتلا به تخمدان پلیکیستیک و کم کاری تیروئید هستم یک روز قبل از زمان پریودم با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم فقط با دستش واژن منو مالش میداد ولی من میترسم دستش با پیشاب خودش آغشته شده باشه و بعد وازن منو مالش داده باشه الان۸ روز از تاریخ پریودم گذشته نمیدونم بارداریه یا از پلیکیستیکه من باکره هستم تو رو خدا جواب بدین خیلی نگرانم
- سلام من کیست تخمدان دارم کیست ریز دکتر برای قرص کلوفین داده که از ۵قاعدگی شبی ۲تا بخورم خیلی یا گفتن اگه کیست تخمدان داشته باشی کیست بزرگ تر میشه باقرص کلوفین آیا راسته
- آرایش در دروان بارداری
با سلام خدمت شما خانم دکتر میخواستم بدونم آیا آرایش کردن در دوران بارداری اشکال داره؟
- بار داری با رحم تک شاخ امکان دارد؟
سلام من روز ۱۲ بعدر لز پریودی برای قبل از بارداری برای اولین بار رفتم سونوگرافی ولی جوابی که گرفتم به این صورت بود که رحم حالت تک شاخ به سمت راست داره و ضخامت اندونتر ۷ میلیمتر تخمدان چپ دیده نشده و فولیکول غالب هم دیده نشده میخواستم ببینم اینا باعث نازایی میشه خیلی استرس دارم اگه ممکن راهنمایی کنید
- دوران بارداری
سلام منجواب ازمایش ان تی خوب بودولی درسوننوی انومالی دربطن چپ قلب فوکوس اکوژن دیده شدودرسردو عددکیست ایاخطرناکه؟
- فتق بارداری
سلام من 5 سال پیش زایمان داشتم و در بارداری دچار فتق ناف شدم، اما متاسفانه درمان نکردم ،الان مجددا باردار هستم ( هفته دهم ) سوال بنده این است : آیا این فتق ناف برای جنین خطرناک است ؟؟ با توجه به اینکه تغذیه جنین از ناف میباشد نیاز هست اقدامی انجام دهم ؟؟
- احتمال بارداری
من با نامزدم رابطه از پشت داشتم ميترسم أب نامزدم ريخته شده باشه جلوم باكره ام هستم پريوديم عقب افتاده يه ترشحات موكوسى أزم خارج ميشه از أولم پريوديم منظم نبود احتمال باردارى هست؟
- سرکلاژ شکمی
من سه تارو از دست دادم اخریرو گفتن کیسه اب کشیده شده توی دهانه رحم سرکلاژم بودم از هفته 18 پایین بودو 25 هفته از دستش دادم اخریرو اصلا تشخیص نمیدن چرا چندتا دلیل که مهمترینش طول کوتاه دهانه رحمم هرکی یه چیزی میگه تحت نظر کلینیک تهرانم غرب
- بارداری
سلام خانم دکتر،من هفته ۲۸ بارداری هستم،میشه به جای قرص easy iron شربت فروگلوبین بخورم؟


