Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مصرف اوابوست
من ۲۴ سالمه پریودیم نامنظم بوده همیشه ازمایش دادم دکتر گفتن بخاطر تنبلی تخمدان و حامله شدن باید اوابوست و فولیک اسید استفاده کنم الان ۱۵ روز تقریبا روزیی یدونه میخورم از اون موقع ترشح دارم ، ترشحاتم رقیق ، سفید و بدون و بو هست چیکارکنم الان بی بی چک استفاده کنم یا نه ؟ بارداری کی مشخص میشه؟؟؟
- باداری و مکمل
سلام تصمیم دارم باردار بشم. مکمل برای آقایان هم پیشنهاد میدید؟ اگه میشه لطفا نام ببرید.
- قرص اورژانسی
باسلام پریودی که بعداز قطع قرص اورژانسی اتفاق میفته پریوده اصلی حساب میشه یعنی ماهه بعد هم همون تاریخ یانه پریودی که ماههای قبل اتفاق میفتاد؟
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر ، من ۳۰ سالمه و برای بچه اول برای دومین بار اقدام به بارداری کردم و اینکه نزدیکی در روزهای تخمک گذاری انجام شده ولی باز هم باردار نشدم، آزمایشات قبل بارداری رو انجام دادم و مشکلی نداشتم با توجه به اینکه همسرم یک مقدار عجله دارن برای بچه دار شدن آیا نیاز به پیگیری داریم ؟یا مشکلی هست ک اتفاق نمیوفته؟ لطفا راهنماییم کنید
- پریودی
سلام ۲۲سالمع رابطه بدون دخول داشتم پریودم پنج روز عقب افتاد ولی پریود شدم ولی خونریزیم نسبت ب قبل کم بود ماه بعد ب وقتش پریود شدم بازم خونریزیم نسبتا کمه باردارم من ؟ لدفن جواب بدین
- یبوست بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر در هفته 14 بارداری ام دچار یبوست شدم و چند هفته است خیلی اذیت می شوم و گاهی هم که دفع می شود مقداری خون روی آن است خیلی نگرانم در درجه اول بابت خون و زور زدن که برای جنین ضرر داشته باشد و در درجه دوم چه کنم که یبوست برطرف شود آب خیلی می خورم و به توصیه سنتی انجیر خشک هم می خورم چی بخورم که زودتر تاثیر داشته باشه و مشکلم حل بشود ممنون از شما
- سلام شما سقط انجام میدین ؟
من هرجوری ک شده باید سقط کنم چون هم مجردم هم شرایط نگهداری بچه و شرایط ازدواجمون نیست
- بارداری
سلام چند روز پیش ی ضربه شدید به زیر شکمم خورد دقیقا سمت تخمدان چپ الان خیلی درد میکنه ممکنه اتفاقی افتاده باشه و باعث نازایی بشه
- قرص ضد بارداری
سلام وقت بخیر.
سال گذشته من برای ریزش مو به پزشک متخصص مراجعه کردم. تشخیصشون ریزش با الگوی مردانه و ارثی بود، ایشون برای درمان قرص اتیسترون، اسپیرونولاکتون و محلول ماینوکسیدیل تجویز کردن و گفتن قرص اتیسترون تا اولین اقدام به بارداری باید مصرف بشه؛ سوالم این هست که با توجه به تجرد من و امکان طولانی بودن مدت مصرف، مشکلی برای بارداری ایجاد نمیشه؟ - سن جنین
سن جنین همیشه دو هفته کمتر از سنی هست که آنتی میگه مثلا سن لقاح مال چهار هفته پیشه سونو آنتی شش هفته پیش را نشون میده یا دوهفته پیش به طور کلی میشه گفت هر سنی که آنتی برای سن حاملگی مشخص میکنه بیشتر است از زمان لقاح یا نه
- سلام.
داخل سونو بعد سقط نوشته هترواکو حجم تقریبی 3cc. ومطرح کننده بقایای بارداری مشاده شد یعنی چی؟ایانیاز به کورتاژ دارم؟ چکارباید بکنم.
- تست بتا
سلام چند روز پس از رابطه جهت انجام آزمایش بتا اقدام کنیم که جواب قطعی باشه ؟ آیا مصرف قرص لونوروژسترول باعث نمیشه که آزمایش بتا دیرتر بارداری رو نشون بده؟ متشکرم خانوم دکتر لطفا جواب هر دو سوالم رو مرحمت کنید.
- تست حاملگی
با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز من در روزهای 12 و 14 و 16 سیکل اقدام به بارداری داشته ام. الان 3 روز از شروع دوره پریودم میگذره و هنوز نشدم. درد مانند پریود دارم. حالت تهوع شدید هم دارم. ولی درد ها گذراست. امکان بارداری وجود دارد؟ برای انجام آزمایش خون کی باید مراجعه کنم ممنون
- سقط
من دوبار سقل تو ۷ هفتگی داشتم به محض تشکیل قلب سقط میشد آزمایش آپکا دادم عددی ۱۰ هستش این یعنی چی نرمال یا مشکل داره
- نداشتن علایم بارداری
باسلام.من آزمایش بارداری دادم مثبت بود الان ده روزه از پریودم میگذره ولی متاسفانه اصلا هیچ علایمی ندارم حتی درد زیر دل میترسم که اصلا رشد نکنه
- دیابت بارداری
سلام خانوم دکتر هفته بیست و شش بارداری هستم. ازمایش قند خون سه مرحله ای دادم دیابت حاملگی تشخیص دادن دکترم و گفتن برم متخصص تغذیه. من وزنم ۶۰ هست . به خاطر ویار شدید حاملگی الان چهار ماهه برنج نمیخورم غذای چرب نمیخورم تنقلات نمیخورم مربا و شرینی جات نمیخورم. تقریبا هر ماده ی غذایی که برا قند خون مضره من از اول بارداریم تا الان نمیخورم. حالا با این اوصاف متخصص تغذیه میتونه کمکی برا من بکنه؟ چون من خودبه خود همه موارد ممنوعه رو چندین ماهه نمیخورم
- تشکیل پرونده بیمارستان
سلام من درهفته 38 بارداری هستم. اموز رفتم بیمارستان برای سزارین تشکیل پرونده دادم. مشاوره بیهوشی هم شدم اما یادم رفت بگم که مینور هستم آیا اشکالی پیش میاد یا روز عمل هم میتونم این موضوع رو بگم؟ آخرین آزمایشم رو خواستن که مشکلی نداشت ولی قبل از عمل یک آزمایش دیگه هم دارم آیا باید اونو با خودم ببرم؟با تشکر.
- بچه خوره
با سلام و خسته نباشید...راه درمان بچه خوره چیست؟اگر درمان نشود در نهایت رحم برداشته میشود؟
- خوردن جگر در بارداری
سلام .خوردن دل و جگر گوسفند در سه ماهه اول بارداری ضرر دارد؟
- زنان وزایمان
سلام من یه سوال دارم من سراریان ۴رومم هست اما به دکترم گفتم میشه سزاریان سومم که بینارستانی که قرار برم زایمان کنم قبولم کنه چون سزاریان ۳وم به بعد رو انجام نمیده میخواستم بدونم من این رو گفتم مشکلی پیش نمیاد تواتاق عمل چون به دکتر گفتم سزاریان ۳ومم میشه ایا مشکلی پیش نمیاد چسبندگی شدید هم دارم


