Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پولیپ و ادنومیوز
سلام خانم۳۶ساله باسابقه ادنومیوز...درسونوگرافی انجام شده تشخیص دادن که؛ضایعه سولیداکوژن به ابعاد۲۸*۱۴م.مدرون کاویته اندومتریال همراه با مایع لوکوله رویت شد که بیشترباپولیپ مطابقت دارد .و تصویرضایعه هایپواکومحوبه قطر۶۳م.م در دیواره قدامی بادی رحم رویت شد که بیشتربافوکال ادنومیوزیس مطابقت دارد..باتوجه به افزایش بالک قدامی_خلفی احتمال فوکال ادنومیوزیس مطرح میباشد..ضخامت اندومتر۳ م م میباشد..درضمن ۶ساله که قرص سیبل مصرف میکنم..ممنون میشم که نظرتونو بدونم تشکر
- آیا باردارم؟؟
سلام خسته نباشید ببخشید من تقریبا ۱۰روز قبل از موعد پریود نوک سینه هام حساس شدن و درد دارن ، روز موعدم درد شدید زیر دل و کمر دارم ولی فقط یک روز خون قهوه ای پررنگ داشتم و دیگه قطع شد ولی همچنان درد دارم،ممکنه باردار باشم؟؟
- متیل دوپا در باری
سلام خانم دکتر ۳۸ سال دارم .من الان ۱۵ هفته و ۳ روز هستم ، و ۱۰ سال پیش یه بار سقط با کورتاژ به خاطر تشکیل نشدن قلب جنین و یه بارداری قبلی ۹ سال پیش در ۳۲ هفته به بعد فشار خون ۱۴ داشتم پسر ۹ ساله دارم . الان از ۶ هفته هر بار مطب رفتم فشارم ۱۴ بود و در منزل ۱۲ تا ۱۲ و نیم ، به خاطر همین دکتر متیل دوپا. هر ۱۲ ساعت یک عدد و اسپرین ۸۰ از هفته ۶ تا ۱۳ شبی یه عدد و بعد از آن اسپرین ۱۰۰ مصرف میکنم . چون ۱۰۰ معده ام را اذیت کرد گفته اسپرین ۸۰ یکی و نصف . میخواستم نظر شمارو در مورد میزان اسپرین و متیل دوپا بدونم ، میترسم برای جنین ضرر داشته باشین اسپرین ؟
- بقایای 50 در21در20 mm
سلام خانم دکتر بقایای 50در21در20mmبه حجم 11cc باید کورتاژ بشم؟یه هفته هس سقط کردم
- باردار نشدن
زنم باردار بود ولی بخاطر اینکه بچه مشکل داشت مجبور شدیم سقطش کنیم، ولی الان بعد از شش ماه میشه زنم باردار نمیشه میشه بگید الان چکار کنم
- جلو گیری از پریودی
من در سفر زیارتی هستم وبا این که بعد از پاکی قبلی شروع به خوردن قرص دروسبلا کردم بازم الان لکه بینی و علایم شروع خونریزی رو دارم،میشه راهنمایی کنید چه دارویی بخورم که دو روز پاک. باشم تا بتونم اعمال رو انجام بدم
- اگر کیی بهش تجاوز بشه و اینکه پرده اش از دس بره شما کاری انجام میدهید؟؟
- رحم و تخمدان
سلام خانم دکتر عزیز خداخیرتان بدهد که جواب سوال من را داده اید و در جواب سونوگرافیم گفته آید که سونوگرافی خوب است ولی الان حدود یکسال است که درد شکم وزیر شکم دارم.براهمین دکتر برایم این سونوگرافی را نوشت.متن سونوگرافی را دوباره مینویسم.رحم به ابعاد سی و هفت در هشتادوپنج م م میباشد حدود رحم منظم است.ضخامت آندومتر هفت م.م میباشد.تصویر یک کیست نابوتین به دیتمار پنج م.م در ناحیه سرویکس مشاهده شد.اکوی میومتر هموزن است.تخمدانها دارای ابعاد و اکوی طبیعی میباشند.یک فولیکول غالب به دیامتر جهارده م.م در تخمدان راست رویت شد.یک فولیکول غالب به دیامتر بیست م.م در تخمدان جپ دیده شد که به نظر دارای مختصر اکوی داخلی میباشد که میتواند مطرح کننده فولیکول هموراژیک باشد مایع آزاد در کلدوساک خلقی رویت نمیگردد.خانم جهل و پنج ساله دارای دو بجه هستم.ممنون.
- با سلام وادب من سنو گرافی رحم وتخمدان انجام دادم یائسه هم شدم ومجرد هستم در تخمدان چیم کیست ۶ سانت دیده شده ایا خطرناک هست خانوم دکتر خیلی نگرانم کرده ایترس گرفتم
- لکه بینی
من 10 روز از ماهیانم گذشته اما از پری روزه که لکه بینی قهوه ای دارم از دیشب هم خون شده اما زیاد نیست اطراف شکمم هم درد میکنه فکر می کنم بخاطر اینکه رفتم باشگاه درد میکنه شکمم قرص اسپیرونولاکتون و آزیترومایسین هم برای آکنه خوردم الان چند روزی. میشه که قطع کردم
- درد زیادی شکم
من موقعی ک. پریود میشم تا ۴روز اول درد زیادی دارم دلیلش چیه
- بارداری
من دوتا دختر دارم میخوام یه پسر هم داشته باشم بعداز 6سال اقدام کردم 3ماه رژیم گرفتم از روز 3پریودیم لتراکس خوردم وروز 11پریودم دوتا آمپول HCG زدم شب نزدیکی کردم اما باید 21ابان عادت میشدم 18شدم الان میخوام دوباره اقدام کنم روش ای وی اف یا ای یو ای چنده میتونیم انجام بدم وعادت هام هم یبار 21تا 21 یبار 16 تا 16 ماه پیش 21واین ماه 18چیکار کنم
- درباره پریودشدن
سلام ۱۸ سالمه از همون اول پریودم نامنظم بود دکتر رفتم بهم قرص ال دی و ان داد بعدش ک باز پریودم منظم نشد دکترم یه دکتر زنان دیگه بهم معرفی کرد پیش ایشون رفتم قرص دوفاستون تجویز کرد قرص ک میخورم هر ماه هیچ مشکلی ندارم و برام پریود میشه اما چون قیمت قرص بالا بود بحاش قرص مدروکسی پروستروژون تجویز کرد دکترم گفت هیچ نشکلی نداری تخمدانت سالمه سونوگرافیم انجام دادم فقط هورمونم نامنظمه میترسم خانم دکتر خواستم بپرسم بعد ازدواجم راحت میتونم بچه دار شم
- اندومتر
سلام من ضخامت با دولایه ۱۳ میلیمتر در فاز خونریزی ضخم رویت شده ومشکل زگیل تناسلی با تیپ ۳۹ دارم آیا الان ضخامت من خطر ناک است
- بارداری
سلام دکتر من سکس داشتم ۴بارنزول داخل ریخته شد۲عددقرص تنسی ۷۵/خوردم بعداز۱۵ساعت الان یک هفته شده من فقط لک دیدم هنوزخونریزی ندارم امکانش هست تاثیرنذاشته باشه
- بارداری با وجود کیست درمویید تخمدان
سلام من سی سالمه و باردارم هفته هشت . ولی در تخمدان چپم یک کیست درمویید ۳۴ میلی دارم بدون علایم .آیا ممکنه در طول بارداری همزمان با رشد جنین کیست هم بزرگ بشه . خیلی نگرانم .
- مشکل در شیردهی و سینه فیبروکیستیک
سلام خانم دکتر خسته نباشید من امسال بهار سونوگرافی سینه انجام دادم که نوشته بود تغییرات فیبروکیستیک گرید ۳ مشاهده شد البته یکروز قبل از پریود انجام دادم سال قبلش که انجام دادم کیست ساده داشتم چراح سینه رفتم معاینه کردند گفتند توده ای وجود نداره قرص ویتامین ای و مگنیفورت دادند و گفتند بچه دار بشم برام خوبه یک ماه قرصا رو مصرف کردم باردار شدم هفته قبل سزارین انجام دادم ولی به خاطر نداشتن نوک سینه نمیتونم به بچه شیر بدم از طرفی هم میگن سینه های فیبروکیستیک نباید تحریک بشن من از شیردوش دستی استفاده می کنم که باعث درد و تورم میشه از رابط سینه هم استفاده کردم که اصلا خوب نمیمونه و نمیدونم باعث حساسیت میشه یا نه به نظر شما چه جوری میتونم شیردهی داشته باشم الان بیشتر به بچه شیر خشک میدم و کمی هم با شیردوش دستی از شیر خودم بهش میدم که این موضوع خیلی باعث ناراحتیم میشه شیردهی از هاله سینه رو هم امتحان کردم ولی اصلا بچه نمیتونه شیر بخوره زردی هم داره من هر چقدر خنکی میخورم شیر خیلی کمی با شیردوش میتونم بهش بدم ممنون میشم راهنمایی کنید
- آمپول فشار
روند زایمان طبیعی با آمپول فشار هست برای من بسیار طول میکشه که تا لحظه آخر باید این سرم فشار باشه تا زایمان کنم با توجه به اینکه زایمان چهارمم هست وخونریزی بعد زایمان هم دارم زایمان طبیعی توصیه میشود یا خیر؟ این رو هم بگم زایمان قبلی بعد از زایمان کمی قلب درد هم گرفتم هر زایمان از اولی تا سومی به ترتیب روند زایمان طولانی تر برام شد نه اینکه سومی کوتاه تر بشه با تشکر
- حاملگی
خانم دکتر 11هفته باردارم سرفه میکنم چه دارویی بخورم نمیخوام برم بیمارستان
- قرص اورژانسی
سلام خانم دکتر خسته نباشید من 23 ابان ماه اولین روز پریودیم بود 4 اذر ماه نزدیکی داشتم ولی چون از روشهای پیشگیری استفاده نکردم ترسیدم پیش اب وارد واژنم بشه و حامله بشم قرص اورژانسی خوردم دقیقا یک ساعت بعد از نزدیکی و 12 ساعت بعد دومین رو خوردم 13 اذرر هم با شوهرم نزدیکی داشتم و طبق ترس قبلی 4 عدد ال دی خوردم 12 ساعت بعد 4 عدد دیگه الان میترسم حامله بشم امکان داره حاملگی؟ممنون میشم جوابمو بدید


