Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام خانم دکتر برام قرص سیبل تجویز دادن برای تنبلی تخمدان چطور مصرف کنم و آیا درسته قرص های جلوگیری باعث تنبلی تخمدان میشوند چطور مصرف کنم دقیق توضیح بدین ممنون میشم
- تنگی دهانه رحم
با سلام و ادب، خانم دکتر سال پیش بعداز آی یو آی متوجه شدم دهانه رحمم تنگه دکتر بعداز آی یو آی گفت دهانه رحمت بسیار تنگ بود.ممکنه تنگی دهانه رحم به دلیل فریز دهانه رحم باشه؟ آیا همین عامل میتونه باعث ناباروری در من شده باشه. درمان و باروری با تنگی دهانه رحم چطوره؟ با دارو درمان میشه یا با جراحی؟
- هایپراکو
سلام توده هایپراکو به ابعاد ۲۴×۱۵ در رحم من دیده شده وداراری ساقه عروقی است ومیوم اینترامورال زیادی در خلف بادی رحم هم دیده شده بنظر شما من باید رحم خود را خارج کنم
- بارداری
سلام خسته نباشید، من به احتمال زیاد باردارهستم وپنج روز دیگه موعد پریودم میخواستم بدونم من امروز عکس از کمرولگنم انداختم وفیزیوتراپی ولیزرکمرانجام میدم میخواستم بدونم ایا این کارا واسه جنین ضرر داره باعث نقص جنین میشه؟
- بارداری؟
با سلام خانمی سی و نه ساله هستم که حدود پنج ماه هستش اقدام به با رداری کردم اما تنبلی تخمدان دارم این ماه قرص کلومفین ودگزا برام تجویز شد وروز دوازدهم سنو واژینال انجام دادم بدون استفاده از قرص دگزا با کلومیفن سایز فولیکول 18 20بودش در ماهای قبل اما این ماه شد 9و الان از تاریخ پریودم ده روز هستش که گذشته احتمال بار داری وجود داره یانه همه علایم پریودشدن رو دارم با درد در کشاله ران لطفا راهنمایی بفرمایید
- نتیجه سونو گرافی مرا نگران کرده
زیر بغلم یک ضایعه هیپو اکو فاقد چربی سنترال در اگزیلاری چپ دیده شده و کیست حاوی اینترنال اکو در تشخیص افتراقی قر ار دارد آیا این برای من خطر ناکه
- بارداری😮
سلام خانمی ۳۱ ساله هستم که دوسه ساله کیست درمویید تخمدان به اندازه ۳۴ میلی دارم بدون علائم. تازه باردار شدم آیا بارداری من با وجود این کیست مشکل ساز هست؟ اندازه کیست درمویید در بارداری ایا تغییری میکند؟ ممنون از شما . اجرتان با خدا
- سوال در مورد بارداری
سلام خانم دکتر من در در تارخ 16 همین ماه نزدیکی مشکوکی داشتم آیا احتمال بارداری وجود دارد وقت آخرین پریودم 29 اسفند بود من نمیخوام باردار شوم آیا آمپول پروژسترون تزریق کنم از باردار بودنم جلوگیری میکند ممنون میشم پاسخ بدهید
- مشکلات قاعدگی
سلام خسته نباشید من دختر 16 ساله هستم ببخشید من کیست داشتم و دکتر بهم قرص دزسپتیو دادن برای دو ماه الان ک در دوره مصرف قرص هستم خیلی درد پریودی دارم با دوره مصرف قرص امکان پریودی هست؟ ماه قبل بعداز اتمام قرص پریود شدم هرمون های مردانم بالا بوده و پریودی خیلی نامنظم هم هست من مشکل تیرویدیت دارم بعداز پرکار شدن تیروئیدم کیست توی رحمم تشکیل شد آلان تیروئیدم کم کار شده ببخشید بعداز ازدواج برای بارداری باید تحت نظر دکتر باشم
- بارداری
سلام من هفته۲۸بارداری ام دوهفته پیش دکتر رفتم و گفتم که دلدرد دارم و نمیتونم زیاد سرپاباشم یابشینم یادراز بکشم دره صورت دلم دردمیگیره دکترقرص ایزوکسوپرین۱۰ بهم داد ۴۰عدد....خواستم بدونم همشومصرف کنم؟؟عوارض نداره؟؟به نظرشماچقدرشومصرف کنم؟؟
- معلولیت
سلام خانم یک دختری7ساله دارم که دچار کمبود اکسیژن شد و متاسفانه دچار معلولیت جسمی حرکتی وذهنی میباشد واین معلولیت متاسفانه شدید میباشد خانم دکتر من امیدم رابه خداازدست ندادم اماگاها برام سوال پیش میاد که دخترم در دوران بلوغ پریود خواهد شد باتوجه به اینکه الان ما ایشان راپوشک میکنیم در آن زمان مسلما مشکل برای من مادر در نظافت و تعویض پیش خواهد آمد آیا آن زمان راهی وجوددارد که پریود نشود البته من همچنان به لطف پروردگار امیدوارم ممنون از راهنمایی تون
- قرص جلوگیری
برای اولین بار قرص جلوگیری مصرف کردم ۷عدد بعد قطع کردم و سه روز بعد پریود شدم و سه روزه که لکه بینی داشتم و الان روز ششمه که خون دارم زیاد.من دوره های پریودم سه روزه بود چرا الان خونریزیم قطع نمیشه.
- خوردن انتی بیوتیک
سلام، چند روز قبل از اقدام به بارداری قرص متردتیدازول و اموکسی سیلین بخوریم واسه بچه مشکلی پیش نمیاد؟
- مصرف قرص ال دی در سن بالا
- حاملگی
سلام من 21 روز قرص سیبل مصرف کردم به خاطرکیست بعد از دو روز هنوز پریود نشدم و دیروز هم رابطه داشتم احتمال بارداری هست
- بارداری
سلام خانم دکتر،ببخشید برام سونو ۲۳ هفتگی نوشتید،میخواستم بدونم اگه واقعا واجب نیست انجام ندم،تا الآن همه سونوهام خوب بوده و مشکلی نداشتم،سونو غربالگری دوم هم بهتون نشون دادم،شرمنده به خاطر شرایط مالیم میپرسم..
- نازاییی
بله به داخل حفره لگنی باتاخیر صورت گرفته میخوام بدونم دلیلش چیه آیا چسبندگی دارم یا چیزدیگه ای لطفا راهنماییم کنید من ناامیدشدم
- ویزیت باردار
باسلام خانم دکتر ی سوال مگه منی که بارداربودم والان سزارین شدم ۲ ماهه و بچمو ساعاتی پیش از زایمان ازدست دادم وبقیه عزیزان شرایطم وبقیه عزیزان اضطراری نیس که این خانم میفرماین شرایط باردارا فرق داره
- …
سلام آیا ممکنه پیش از پریودی لکه بینی نداشته باشم وباردار باشم
- بارداری
سلام خدا قوت هفته۲۷ بارداری هستم طبق سونو محل ضخامت بخیه ها ی سزارین بسیار نازک و در بعضی قسمت ها ۵ میلی متر است وزن جنین هم ۹۰۰ گرم است آیا ممکنه با افزایش وزن جنین پارگی رخ بدهد


