Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- در مورد حاملگی
سلام خانم ۲۹ سال الان الان ۵ روز از مریضی ام گذشته امروز تس دادم یکی از خط های خیلی پرنگ یکی خیلی کوچک کم رنگ بود احتمالش هست حامله باشم که خوشحال باشم
- معنی septation درون ساک بارداری
سلام در سونو بارداری هفته ۷ نوشته درون ساک فقط septations دیده میشود معنیش چی میشه؟
- جواب سونو – بطن چپ قلب جنین
سلام
جواب سونو ۱۸ هفتم اومده تصویر فلان به سایز ۲/۶ ام در بطن چپ قلب جنینی دیده میشود. آیا نگران کننده است؟
با تشکر - سقط
سلام.همسر من دو سه ماه علائم بارداری داشت ولی از انجام تست اجتناب میکرد. دیشب به منزل نیومد تا صبح با دلدرد شدید اومدن منزل و گفتند بعد از ۳ ماه پریود شدند . سوالم اینه که راه تشخیص سفط احتمالی چیه؟
- ………….
سلام خانم دکتر ایا مصرف قرص ال دی مدام باعث نازایی میشود
- بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید خواستم بگم من پنج روز به موعد عادت ماهیانم مونده دفعه آخر خیلی دیر پریود شدم و یه رابطه بدون محافظت شده داشتم از هفته ی پیش حالت تهوع نسبت به بو بعضی چیزا وکم اشتهایی و کمر درد و درد زیر دل و ترشح زیاد سفید دارم امروز بیبی چک گذاشتم خط c خیلی کمرنگظاهر شد الان با این علایم من ممکنه باردار باشم؟؟؟
- مصرف آسپرین قبل بارداری
با سلام خدمت خانم دکتر ممنون از اینکه به سوالات ما پاسخ می دهید در سوال قبلی که پرسیدم به خاطر کمبود ویتامین د به میزان( ۵/۵ )،شما پاسخ دادین که باید حداقل یک ماه قبل اقدام به بارداریم ویتامین د مصرف کنم و چون دو ماه قبل برای دو ماه اسپرین برایم تجویز کرده بودین مصرف کردم آیا برای یکی دو ماه آینده تا بارداری باز اسپرین مصرف کنم یا خیر؟ و اینکه میزان مصرف ویتامین د چه مقدار باشه و بعد اینکه اقدام کردم باز میتوانم از این ویتامین د و فولیک اسید ۴۰۰ استفاده کنم؟
- دیابت بارداری
با سلام عرض ادب ،من هفته ۱۸ بارداری هستم و متاسفانه اوایل بارداری متوجه شدم که دیابت بارداری دارم البته با رژیم غذایی تونستم به طور کامل برطرفش کنم ودرحال حاضر مشکلی ندارم ولی متاسفانه دراین مدت وزنم اضافه نشد سوال من اینه دیابت من عدم وزن گیری به جنین اسیبی می رسونه؟
- واریکوسل
Immotile 62.6% یعنی واریکوسل داره همسرم؟ باید عمل کنه یا نه با دارو برطرف میشه ؟ واسه بارداریم مشکل ایجاد میکنه ؟ خواهش میکنم جواب بدید ...
- اولین پریود بعد از زایمان زودرس
سلام خانم دکترببخشید من 32 روز بعد از زایمان زودرس پریود شدمولی خیلی پریودم کمه ،به صورت لکه هست دلیلش چیهو اینکه مشکلی نداره؟
- زولادکس بارداری
سلام ۳۴سالمه بچه دوم در ۱۹هفته مجبور به سقط با قرص شدم دوماه بعد از سقط جنین آمپول زولادکس۱۰/۸ تجویز شد برای قطع خونریزی و بعد انجام کورتاژ اما دفع شد و کورتاژ نشدم چند مدت بعد میتونم اقدام کنم برای بارداری؟ باید تو این مدت که پریود نمیشم جلوگیری داشته باشم احتمال بارداری هست؟؟
- بقایا سقط
سلام خسته نباشید من هفته ۷ بارداری سقط عمدی با قرص سایتوتیک داشتم جنین دفع شد اما انگار بقایا داره که به دیده دکتر تقریبا ۳ سانتی متر گفتن کورتاژ بنا به شرایطم قبول نکردم به من دارو متوگروین دادن بعد از مصرف این قرص خونریزیم بیشتر شده و همچنین دردم اما دفعه دارم به صورت لخته و تکه های کوچیک بیشتر درد در انتها لگن و زیر شکم دارم و خونریزی هم زیاد هست ممنون میشم راهنمایی کنید
- ایست قلبی جنین
خانم دکتر من دیروز افتادم روی خونابه دیدن و کم کم بیشتر شد،رفتم سونو گفتن قلب جنین ایستاده.باید ۱۱ هفته میبودم ولی در ۹ هفته قلبش ایستاده بوده. اخرین سونوم که ۸ هفته بود گفتن ضربلن قلبش عاالیه و سالم و قویه. هفته ی قبلترش هم همین و گفته بودن در مورد قلبش. خانم دکتر هماتوم هم داشتم که قبلا نصف ساک و گرفته بود، اما در هفته ی ۸ گفتن شده یک جهارم ساک و حجمش هم کم شده و داره جذب میشه. من ۳۶ سالمه و با همسرم هم فامیل نیستیم. سابقه ی یک بارداری پوچ هم داشتم. خانم دکتر چرا قلبش ایستاد، علت مشکل چی میتونه باشه 😢 چه ازمایشهایی انجام بدیم که دیگه این تجارب تلخ و نداشته باشیم 😔
- کیست تخمدان
سلام خانم دکتر عزیز.خسته نباشید.من در اقدام به بارداری هستم.در سونو ماه پیش کیست تخمدان 4سانتی داشتم.الان روز 37سیکلم هنوز پریود نشدم.بی بی چکم منفی.میخام بدونم اگه صبر کنم پریود بشم خود بخودی بعد برم سونو دیر نمیشه؟مشکلی پیش نمیاد؟
- سوال ازمتخصصص زنان
باسلام خانم دکتر این ماه روز۱۵پریود سونو دادم فولیکول ۱۵ وضخامت اندومتر ۱۰بود وگقت مایع ازاد کردی...بعدش اقدام کردم بنظرتون باردارمیشم
- بریچ بودن جنین
با سلام خانم دکتر در سونو انومالی بچه سفالیک بود الان بیست و هفت هفته هستم خیلی واژنم درد میکنه که سونو گفت بچه بریچ هس یعنی خدایی نکرده بچم مشکلی داره که بریچ شده
- استفاده از قرص مدروکسی پروژسترون
سلام خسته نباشید. من پریودی نامنظمی دارم به دکتر مراجع کردم بهم قرص مدروکسی پروژسترون داده من اقدام به بارداری هم کردم مشکلی نیست با خوردن این قرص باردار بشم مشکلی برای بچه پیش نمیاد؟ ممنون میشم پاسخگو باشید
- بارداری
سلام من اولین بار هست ۳روز پریود شدم و داخل ۳روز خونریزی خوبی داشتم ولی دیگه ندارم احتمال بارداری وجود داره ؟
- در مورد دسیدوایی ولومن سرویکس
من دیروز سونوگرافی بارداری انجام دادم نوشته تصویر ساک بارداری با۵mm وحدود 5w دیده شده..واکنش دسیدوایی اطراف ساک حاملگی بیش از حد نرمال است..فعلا در ساک بارداریyollk sacوfetal poleمشاهده نمیشود.لومن سرویکس در حال حاضر بسته است.
- بارداری
سلام من هفته ۳۵ بارداری هستم،میخواسم ببینم ضررنداره موهام رنگ بزنم باتشکر


