Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
باسلام 23سالم وتنبلی تخمدان تخمدانpco دارم بعدالان 26 فروردین اخرین دوره پریودیم بودوهنوزنشدم قرص پروژسترون یکشنبه ودوشنبه اون هفته روزی 3تاخوردم اقدام بارداری هم کردم میخواستم بدونم چندروز بعدخوردن قرص پری میشم ؟واینکه احتمال داره باردارباشم
- بارداری
باسلام خدمت خانم دکتر من با نامزد رابطه جنسی داشتیم عقد هستیم دوهفته پیش نزدیکی داشتیم قبلش نامزدم قرص جلوگیری خورده بود ولی الان سه روز از پریود نشدنش میگذره الان باردار هست خواستم یه راهنماییم کنید که نامزدم چه چیزی بخوره تا جنین سقد بشه
- باردارشدن
با سلام و خسته نباشید خانم دکتر من قصد باردار شدن دارم به نظر شما چه عواملی به سریع باردار شدنم کمک می کند با تشکر
- زخم دهانه رحم
سلام خانوم دکتر. آیا با وجود زخم دهانه رحم میشه واسه بارداری اقدام کرد؟
- ناباروری
سلام دختری 40ساله هستم و مجرد و درا ستانه ازدواج وزن من 105و قدم 155 واضافه وزن دارم ...ببه خاطر کم بودن خونریزی ماهیانه و اینکه ایا در اینده برای بچه دار شدن مشکلی دارم یا نه ازامایش و سنو انجام دادم .. سنو من مشکلی نداشت و همه چیز نرمال بود اما ازمایش A.M.H=0.5 وکلسیم دی 6 وهموگلوبین من 11.1بقیه مشکلی نداشت...خانوم دکتر اینا یعنی چی؟یعنی من در اینده به طور طبیعی بچه دار نمیشم؟دکترمن خیلی با حرفاش منو نگران و مظطرب کرد.میخوام بدونم درصد بارداری طبیعی من در اینده چقدره؟چکارکنم این درصدزیاد بشه؟تا چند سال دیگه یاسه میشم؟چکار کنم این کار به تعویق بیفته ؟ایا مشخص چه مقدار دیگه فولیکول دارم ?ایا وزن کم کردن تاثیری داره؟ ترو خدابگید چکار کنم خیلی نگراتم
- سرکلاژ
سلام. بابت پاسخگویی به سوالات ممنونم. من سوال زیر رو چند روز پیش پرسیدم. میخوام بدونم که با شرایط زیر شما صلاح به استراحت میدونید یا سرکلاژ؟ من هفته۲۲ بارداری هستم و وزنم هم ۱۱۵ کیلو هست. هفته ی ۲۱ سونوگرافی انومالی انجام دادم و طول سرویکسم ۲۹-۳۰هست.
- بارداری
باسلام کورپوس لوتءوم درطرف راست به قطر17میلی دربارداری خطرناکه؟
- استفادا از ترانگزامیک اسید در بارداری
استفاده از دارو ترانگزامیک اسید و مفنامیک اسید در باراداری ضرر داره
- بارداری
سلام خسته نباشید یه سوال داشتم من ۲۷ سالمه ۲ ساله ازدواج کردم تازه اقدام به بارداری کردم ولی سر موعود پریود شدم ینی هر ماه یا سیزدهم یا پانزدهم پریود میشم اسفند انجام دادم نشد پریود شدم پونزدهمش فروردینم انجام دادم بازم پریود شدم البته سیزدهمش مشکلی هست یا خیر
- زایمان زودرس
سلام خانم دکتر عزیز
من تو هفته 24و هپارین تزریق میکنم بخاطر غلظت خون و سقطی که قبلش داشتم جفتم خیلی پایین بقیه ازمایشام همه خوب بوده طول سرویکسم 30گاهی 29تو سونوها مختلف الان یکهفته احساس ضربان در واژن دارم انگار سر رحمم ترس عجیبی دارم انگار هوا داره خارج میشه نمیدونم طبیعی یا نه چیکار باید بکنم - خونریزی پس از زایمان
سلام خانم دکتر، من 3 دی ماه سزارین کردم. می خواستم بدونم خونریزی بعد از زایمان معمولا چقدر ادامه داره؟ با تشکر
- تزریق اشتباه آمپول سینال اف
سلام وقت بخیر ببخشید من دکترم دو عدد آمپول سینال اف تجویز کرد اولی رو بردم تزریقاتی به باسنم زد نوبت تزریق دومین آمپول که رسید رفتم گفت نباید عضلانی تزریق میکرد روی شکمم زد حالا چی میشه یعنی اولی اثر نکرده یا تزریق اشتباهش باعث عوارض میشه از خانم دکتر خواهشمندم که من رو راهنمایی بفرمایند۰
- دیابت بارداری
سلام خانوم دکتر، هفته ی سی چهار بارداری هستم از هفته سی بارداری به علت انقباضات رحمی که داشتم دکتر قرص ایزوپرین هر هشت ساعت و امپول پروتولون هر هفته یکی رو تجویز کردن. من دیابت بارداری دارم که با رژیم پایین اورده بودم. ولی از وقتی این داروها رومصرف میکنم قند دو ساعت بعد از غذام زیاد شده و مابین ۱۳۰ تا ۱۴۵ شده. و پایین نمیاد. الان من چیکار کنم ؟ این میزان قند خون خطرناکه؟ و باید انسولین مصرف کنم؟
- بارداری مهم
سلام من ۱۰ هفته باردارم . و قسمت لبه های بیرونی واژن خارش دارم از چه پمادی میتونم استفاده کنم . ممنون
- جواب ازمایش
سلام جواب ازمایش غربال گری دومم که در هفته ۱۸ انجام دادم calculated :slos <1:100 اینو داخل کارت ویزیتم نوشتین الان این چیه خطرناکه
- بارداری
سلام.من شیاف مزالازین استفاده میکنم میتونم باردارشم؟؟
- سون
آیا شلنگ سون به کیسه آب بخور پاره میشود و اسم اون شلنگ چیه که در طبیعی معاینه میکنن دربیمارستان کیسه آب پاره میشود
- سردرد
سلام هفته ۲۶ بارداری هستم الان دوروزه سردرد دارم دلیلش چی میتونه باشه شرایط محیطیم اصلا عوض نشده و سابقه سردرد هم نداشتم
- احتمال بارداری
با سلام.خانم دکتر من پریود منظمی دارم و هر ماه ۶ ام برج پریود میشم این ماه با لکه بینی شروع شد و من ۸ ام برج بی بی چک گذاشتم و مثبت بود و بعدش سریع رفتم آزمایش دادم و آزمایش بتا هم ۳۱۹ بود. با دکتری که قبل بارداری میرفتم به من گفتن که نیا فعلا زوده که من بعد دو روز چون درد شدید مثل درد پریودی داشتم مراجعه کردم به مطب ازم سونو گرفتن گفتن ساک حاملگی تشکیل شده ولی برای تشخیص زوده هنوز و گفتن یه بتا دیگه بده اگر بالای ۱۵۰۰ بود بارداری که من بعد آزمایش دیدم بتای من شده ۲۷۵ .دکتر بعد دیدن بتا به من گفتن باردار نیستی و منتظر پریود باش میخواستم نظر شما رو بدونم و اینکه من هنوز دل درددارمو نمیدونم چی کار کنم.درد لگن هم بهش اضافه شده. خانم دکتر برای من ۲۵ ام وقت سونو داخلی نوشته بودن به نظرتون سونو انجام بدم یا نظر شمام اینه که بچه ای در کار نیست. آیااین پایین آمده بتانشانه عدم بارداریه
- غربالگری اول بارداری
سلام ببخشید من تو غربالگری اول نرمال بود ان تی 1 سندروم داون یک بر پانصدو هفتاد بود که ریسک نگاتیو بود ولی دکترم مرحله ی کواد مارکرو توصیه کرد تو مرحله ی دوم ریسک مشکوک شد عدد سندروم داون 246بود و امینو رو برام نوشته خیری نگرانم یعنی بچم مشکل داره ما قبل ازدواجم ازمایش کاریوتایپ انجام دادیم وا نرمال بود


