اما اگر از حجم خاصی کمتر شود مهم است
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- راکی تانسکی؟
توروخدا به من بگید که من جز افرادی که سندرم راکی تانسکی دارند هستم یا نیستم . من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم. توروخدا به من بگید که من جزافرادی که سندرم راکی تانسکی دارند هستم یا نیستم ؟
- عفونت زنانه
سلام. خانم دکتر من یه مدتیه ترشح سفید دارم همراه سوزش. نه بو دارم نه خارش. درضمن خشکی واژن هم گرفتم به خاطرعفونت. خانم دکتر عزیز میشه یه پماد واژینال یا دارویی چیزی بهم معرفی کنید استفاده کنم. به خاطر تعطیلات هیچ دکتری نیست برم. ممنون میشم طرز استفاده و مدت استفادشم بهم بگید.
- مصرف هم زمان ال دی و کلسیم
سلام خانم دکتر دکتر برای کمبود کلسیم قرص کلسیم-د رو برای 2 ماه هر شب 1 عدد تجویز تجویز کردن الان می خواستم بدونم با توجه به اینکه کلسیم رو باید 1.5 تا 2 ساعت بعد از شام بخورم و قرص ال دی هم شب می خورم ، مصرف هم زمان این رو قرص مشکلی ایجاد نمیکنه؟
- اندونتریوزیس چگونه انجام میشود؟
من آزمایشات هورمونی کامل سنو گرافی رحم و تخمدان دادم نرمال بود به علاوه سنو گرافی انرمال تخمدان و رحم انجام دادم ،حال میخوام از لحاظ اندونتریوزیس بررسی بشم، چگونه انجام میشود؟
- سلام میشه لطفاً این قسمت از جواب پاتولوژی رو ترجمه کنین
The specimen consist of several fragments of tan-brown soft tissue & blood clot measuring 4x2x1 cm
in aggregates.
Ts in 3 blocks. - افتادن گوشت از رحم
سلام.من پریود نیستم ولی نزدیک به دورهام. یه گوشت سفید که پایینش رگههای خونی بود دفع کردم. این خطزناکه؟
- اقدام کردیم برای بارداری
سلام خانم دکتر من برای بارداری زیر نظر دکتر بودم گفت تنبلی تخمدون دارم قرص دوفاستون برام نوشت گفت ک ۱۵ پریود بخور ب مدت ده شب ماه اول خوردم بعد از قطع قرص بالافاصله پریود شدم اما این ماه ده روز هس قرص قطع کردم اما پریود نشدم ۳ روز از وقت پریودم گذشت تست بی بی چک زدم منفی بود میشه راهنماییم کنید
- هایپرپلازی بدون آتی
سلام عرض ادب و احترام ممنون میشم راهنمایی بفرمایید نتیجه پاتولوژی بعد از برداشتن پولیپ هست قصد بارداری دارم ایا با این شرایطم امکانش هست؟ من میتونم باردار بشم ؟ وضعیتی خطرناکه؟ Macroscopy: Received specimen in formalin in two bottles as below: A) Endometrial curettage & Uterine cavity polypectomy: Consists of multiple brown fragments of soft tissue M: 2.5x2x0.7 cm in aggregates. SOS:M/1 E=T B) Endocervical curettage: Consists of multiple creamy brown fragments of soft tissue M: 1.2x0.6x0.3 cm in aggregates. SOS:M/1 E=T Microscopy: A) The histologic sections show polypoid endometrial structure composed of cystically dilated endometrial glands lined by mitotically active pseudostratified epithelium embedded in spindle cell stroma along with thick-walled blood vessels which show at least focally increased ratio of glandular to stromal portion as well as foci of serrated dilated glands lined by single layer of bland columnar epithelium with extensive subnuclear vacuolization. Other parts show serrated dilated glands lined by single layer of bland columnar epithelium with extensive subnuclear vacuolization and focal tubal metaplasia embedded in edematous stroma. Also fragments of endocervical tissue lined by single layer of bland columnar epithelium along with acute and chronic inflammatory infiltrates are seen. There is no evidence of malignancy in this specimen. B) The histologic sections show endocervical tissue lined by single layer of bland columnar epithelium along with acute and chronic inflammatory infiltrates are seen. There is no evidence of malignancy in this specimen. DX: A) Endometrial curettage & Uterine cavity polypectomy: - Early secretory endometrium. - Fragments of Endometrial polyp superimposed by focal simple endometrial hyperplasia without nuclear atypia. - Chronic endocervicitis.
- سلام تفسیر نمونه برداری
two SPEcimenns are recived in formalin in separate containers as blow
endocervix consistof multiplepieces of creamy bowvish tissue meassuring
endometrium and endometrial polyp: contains of multiple pieces of soft brownish tissue
see the diagnosis pleass
endocervical and endometrial curettage
chronic cervicits with squamousmetaplasia
late secretory endometium
endometrial polyp (secretory polyp) - عفونت و خشکی واژن
سلام وقتتون بخیر ۲۰ سالمه متأهل هستم برای پیشگیری از عفونت واژن و درمان خشکی واژن چی کار کنم؟ممنون
- زنان
سلام خسته نباشید .من حدود سه ماه پیش تکرر ادرار داشتم به متخصص مجاری ادرار مراجعه کردم که وقتی آزمایش ادرار دادم کمی خون۲-۳دیده شد .دکتر سیپروفلوکساسین دادن بعد ده روز مجدد آزمایش دادم خونی دیده نشد ولی با وجود اینکه دو سه ماه میگذره من همچنان تکرر ادرار دارم.گفتم بپرسم آیا ربطی به اچ پی وی داره؟چند روزی هست که بنظرم ترشحات سبز رنگ دارم
- یائسگی و قرص سیپروترون کامپاند
سلام ..من 49 سالمه آیاقرص سیترون کامپاند تاثیری رو کسی که چند ماهه پریود قط شده داره
- بارداری
سلام سه ماه پبش زایمان طبیعی بودم قلب بچه پنجاه شدبردنداتاق عمل سزارین شدم نوزادم به خاطرمشکل تنفسی فوت شد بعدچندوقت مبتونم باردارشوم قرص اسپرین 80میخوردم تاسی وشش هفته برای بارداری بعدی بابدبخورم غلظت خونم کمه
- رز
🌹
- زنان
سلام خانوم دکتر... دوست من کلاس شیشم بود بعد توی سرسره ها با سرعتپایین میاد و چون کفشش نوک تیز بود میخوره به رحمش بعد خیلی خیلی درد داشت وقتی میره خونه میبینه دو قطره خون اومده و الان با اینکه سه چهار سال گذشته بازم کمی درد میگیره ممکنه در اینده مشکلی پیش بیاد؟مثل نازایی یا هرچی
- خانمی42 ساله ام 5 فرزند دارم جلوگیری طبیعی داشتیم الان آخرین بچه ام
5فرزند دارم آخرین بچه ام سه سال ونیمشه. به زحمت تولدش کردم مشکل هموروئید هم داشتم از ماه چهارم نمیتونستم حتی بشینم. جلوگیری طبیعی داشتم، اما ناخواسته الان25 روزه باردارم. با توجه به شرایط جسمی وسنی معیشتی، که شوهرم یه کارمنده میخواستم سقطش کنم لطفا خانم دکتر ساده ترین وسیعترین وکمم هزینه ترین روش در خانه را راهنمایی بفرمایید. تشکر، در پناه خدا مهربان
- آنتی مولرین پایین
سلام خانم دکتر عزیز در آزمایش هورمونی من fsh 10.91 - lh 4.51- amh 0.33 هستش .. من 41 سالمه و یک دختر 3 ساله دارم ... تازه برای بارداری مجدد می خوام اقدام کنم ...دکترم برام اینوفولیک برای یک ماه تجویز کرده تا دوباره آزمایش بدم .. سوالم اینه اگر این دارو روی تخمدان من تاثیری نداشت و AMH رو بالا نبرد تنها راه من استفاده از VIF هستش یا نه ... ؟
- مشکل مثانه
- قرص اورژانسی
سلام من ۲روز پیشنزدیکی از عقب داشتم آب منی داخل باسن ریخت ولی ترسیدم ک اطرف واژن هم ریخته باشه بلا فاصله بعدش قرص اورژانسی خوردم ولی الان نگاه میکنم میبینم تاریخش مال25/05/1001هست آیا تاثیری نداره بعد اصلا این تاریخ یکم عجیبه ممکنه اشتباهی زده باشه؟
- اقدام به بارداری بعد از عکس رنگی رحم
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر سوالم این هست که بلافاصله بعد از عکس رنگی رحم میشه اقدام به بارداری کرد؟ برای جنین مشکلی پیش نمیاد؟ یا اینکه باید یک ماه صبر کنیم و بعدش اقدام کنیم؟ ممنونم از شما


