Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط جنین
من سه تا بچه دارم بچه چهارم حامله شدم الان ۵هفته و6 روز هست میخوام با قرص سقط کنم بچه های قبلیم سزارین بودم ازآخرین سزارین ۵سال و نه ماه میگذره میخواستم ببینم مشکلی ندارد
- کیست پیچیده سینه
سلام ی توده 5×10mmتو سینه چپم زیر پوست مشخصه و حرکت داره سونو دادم گفتن کیست پیچیده با چربی محیطی هست و ۶ ماه سونو مجدد تغییر اندازه نداده گفتن ۶ ماه یکبار چکاپ توصیه میشه ایا امکان داره بدخیم بشه اصلا کیست پیچیده چیه ؟ممنون
- با سلام آیا پولیپ رحم به اندازه 13 میلیمتر که هیچ مشکلی ایجاد نمیکند ودر سونوگرافی تشخیص داده شده نیاز به جراحی دارد؟
- در مقعد خود ۳ دانه ی سفید رنگ دیدم
سلام و احترام ب پزشک عزیز.. دختری ۱۸ ساله هستم.. ۲ روی است متوجه ۳ نقطه ی سفید رنگ همانند جوش درمقعد خود شده ام ک کمی بالا تر از سوراخ مقعد میباشد و استرس گرفته ام ک آیا این چیست؟ و راه درمان این چیست؟ و دلیل این گونه شدن این چیست؟! لطفا پاسخ گو باشید
- ماموگرافی پستان
سلام مادرم مامو گرافی پستان انجام داده Bilateral mamography:
اپاسیته ای با حدودlll-definedدر ربع فوقانی خارجی پستان راست نزدیک نیپل دیده میشود که با توجه به نمای ماموگرافیک بیوبسی توصیه می شود به چه معناست؟ - سزارین
سلام خانم دکتر وقت بخیر میخواستم بدونم یه خانم چندبار میتونه سزارین بشه؟ در صورتی که سزارین اول برش افقی بوده. ممنون
- Guía completa de Plinko en casinos online Argentina 2025
El juego de Plinko, muy popular en Argentina, garantiza diversión y la posibilidad de ganar bonos exclusivos. Con esta guía completa descubrirás todo lo necesario para disfrutar de Plinko en los top casinos online.En primer lugar, descubre las reglas básicas de plinko (https://economis.com.ar). Tú como jugador necesita comprender cómo ubicar las fichas, y cómo operan los multiplicadores y los métodos se pueden usar para aumentar las ganancias.También, la mayoría de los casinos ofrecen bonificaciones especiales para los jugadores de Plinko, lo que permite bonos extra. Cuando te inscribes, asegúrate de revisar las condiciones de los bonos para usarlos correctamente.Además, proporcionamos estrategias para mejorar tu resultado en Plinko. Comenzando con la elección de casinos seguros, hasta gestión de tus apuestas, todos los aspectos puede marcar la diferencia.Para concluir, Plinko no solamente es un juego emocionante, sino también una manera de ganar incentivos especiales en los casinos online en Argentina. Gracias a esta guía, lograrás la información necesaria para jugar Plinko al total.
- عقب افتادگی پریود
سلام من چن ماهه که قاعدگی نامنظم دارم وباآمپول قاعده میشم دکتربهم گفت تنبلی تخمدان داری وبیشترمواقع دردشدیدزیرشکم دارم این ماه آمپول زدم چهارروزپریودشدم دکترقرص مدروفم ۵داده ایابااین قرص تنبلی تخمدان برطرف میشه وقاعدگیم منظم میشه و اینکه در زیرشکمم براچیه ممنون میشم جواب بدین
- درد شکم ( تخمدان راست و چپ)
سلام خسته نباشید من حدودا چهل سالمه تقریبا یه هفتس که وقتی خم میشم یا بلند میشم درد شدیدی تو تخمدانام حس می کنم انگار میخ فرو میره تازه هم فهمیدم که زخم گردن رحم دارم و تا چند هفته پیش قرص LD میخوردم بنظرتون این درد جدیه ؟ و من باید معاینه بشم ؟
- بیماری اندومتریوز
سلام من بخاطر آندومتر یوز آمپول بیست هشت ایرانی زدم خیلی خونریزی دارم بخاطر آندومتریوز خیلی اذیتم همیشه شکم درد دارم دکترم فقط بهم دارو میدن میگه عمل ات خطرناکه عوارض داره چون دوتا متخصص باید عمل ات کنم
- ماستیت گرانولوماتوز
سلام من 34 سال دارم به تازگی با انجام نمونه برداری از پستان متوجه شدم بیماری ماستیت گرانولوماتوز دارم. دکتر به من انتی بیوتیک و پردنیزولون داده. ایا با خوردن این دارو ها بهبودی حاصل میشه؟ طول درمانش چقدره؟ و اینکه با وجود این داروها میشه توی ماه رمضان روزه گرفت؟
- سزارین
سلام خسته نباشید،من یسوال پرسیدم جوابموندادین،میشه لطفاپاسخ بدین؟ممنون میشم.سوالم این بودکه سه سال پیش عمل کیست تخمدان انجام دادم این عمل تمام مراحلش دقیقامثل سزارین بود،میخواستم بدونم آیامیشه باتوجه به این مسیله زایمان من روبصورت سزارین انجام بدن؟باتشکر
- ——
سوال برای معاینه دخل لگنی(مقعد)به چه کسی باید مراجعه کرد؟ جهت تشخیص
- عفونت وازینال
من یه سال پیش سقط کردم. اولش با قرص که ساک حاملگیم سقط نشد بعد هم با ساکشن. که ظاهرا جفت حدود یک ماهی داخل رحمم مونده بود و عفونت خیلی زیادی داشتم. شش تا سرم زدم همراه با سفتریاکسون و سرم مترونیدازول. وسط ساکشنم بخاطر درد زیاد تشخیص دادن که زخم دهانه رحم دارم. تست hpv دادم و سالم بود. تا حدود دو ماه درد داشتم ولی دکترم میگفت سالمی و زخمت خودش داره بهبود پیدا میکنه. هر بار سونوگرافی هم کاملا سالم بود. تو این مدت چند باری احساس کردم کمرم و دنبالچم تیر میکشه ولی اهمیت ندادم چون کارمندم و گفتم شاید بخاطر زیاد نشستنه. تا اینکه یک ماه پیش درد شدیدی تو رحم احساس کردم تا جایی که اصلا نمیتونستم خم شم. رفتم دکتر گفت زخمت کاملا درست شده و الان زخمی وجود نداره. ولی عفونت شدید گرفتی. پاپ اسمیر دادم نشون داد علایم قارچ دارم ولی سونو یه فولیکول ۱۵ میلیمتری نشون داد و مایع ازاد مشهود بود. دکتر سونوگرافی گفت تخمدانت پاره شده که اینقدر درد داری. دکتر گفت باید dbd تراپی انجام بدی و سه تا امپول جنتامایسین داد و سری بعدش پریود شدم و نتونستم برم برای تراپی. بهم سه تا سرم داد و انتی بیوتیک تزریقی داخلش. همچنان به شدت درد دارم و دردم میزنه به سمت دنبالچه. تپش قلب میگیرم شب ها و غدد لنفاوی زیر بغلم و زیر گلوم اندکی متورم شدن و درد دارن و تیر میکشن. وزن کم کردم و شبا تب میکنم. به نظرتون چیکار کنم؟
- تومور رحمی
سلام آقای دکتر مادرم ۷۴ ساله هستند دوبار سکته مغزی داشتند سونو گرافی شدن درمحل آنکس سمت چپ تصویر یک ضایعه کیستک با محتوای lowleuel وناحیه اکوژن درقاعده آن به ابعاد۵۲و۴۷ mmدیده شداحتمال کیست درمءیدویااندومتریما ولیکن با توجه به سن بیما رچک تومورمارکرها وانجام mri جهت برسی دقیق تروردضایعات malignant توصیه میگردد
- علت
علت خارش پوست پایینی لبه ها که ما بین دهانه واژن است چیست؟
- سزارین
۲۰روز سزارین شدم ولی جای بخیه هاالان یک هفته از داخل خیلی میسوزه و تیر میکشه البته فقط ابتدای بخیه ها به حدی سرفه وخنده میکنم احساس سوزش شدید دارم
- کورتاژ تشخیصی
سلام من از سوال ۹۷ چهاربار کورتاژ تشخیصی شدم بخاطر خونریزی شدید وگفتند فیبرم هم داری ورحمت هم زخیم میشه دوهفته است کورتاژ شدم ولی درد پیش شکم و رحم دارم میشه راهنمایی کنید
- طولانی شدن پریودی
سلام ببخشید یک سوال داستم من مجرد هستم و حدود شش ماه پیش مجبور شدم به خاطر درد گردن انواع مسکن های قوی رابه مدت دو ماه بخورم بعد از گذشت یک ماه که خوب شدم پریود من طولانی شد و قطع نمی شد از روز پنج به بعد خیلی کم ولی خون روشن داشتم چند روز طول کشید و خودم سرخود مفنامیک خوردم و قطع شد دوماه بع پریود شدم و به دستور دکتر از روز ۵ قرص دیان خوردم قطع شد حالا ماه بعد پریود شدم اما هنوز با اینکه روز ۴ پریودی است اما خون روشن دارم لطفا راهنمایی کنید
- زخم بزرگ در دهانه رحم
سلام خانم دکتر .زخم در دهانه رحم دارم ایا امکان بهبودی با دارو وجوددارد یا حتما باید فریز بشه واین که زخم میتونه باعث درد پهلو وتیر کشیدن درددر پهلو بشه .


