Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آزمایش ogtt در بارداری
سلام من باردارم هفته ۲۳ .دکتر برا من آزمایش ogtt نوشته این ازمایش را چند هفتگی انجام بدم
- سونوگرافی پستان
اکوی زمینه ای بافت پستان ها هتروژن است مشاهده کیست های اکوفری متعدد توده های هیپواکو با حدود صاف و منظم و موارزی با سطح پوست و فاقد سایه خلفی - در ساعت 11 و 2 پستان با فاصله 2 سانتی متر از نیپل
- نحوه سقط
سلام دو ماه باردارم ناخواسته بوده میخوام سقط کنم راهنمایی کنید
- آی وی اف
سلام من 14ام دوتا جنین انتقال دادم .دیروز صبح و امروز صبح لکه بینی داشتم لکه قهوه ای . ولی خیلی کم.دکتر برام 28ام یعنی پس فردا آزمایش خون نوشتن آیا ممکنه این لکه های قهوه ای خطرناک باشند
- سنوگرافی انومالی
سلام خانوم دکتر. من 37 سال دارم . بارداری اولم هست.سونوگرافی انومالی رفتم براساس اولین روز اخرین پریود ۱۸هفته و شش روزم ولی سونوی آنومالی زده هفده هفته و شش روز. همه موارد نرمال بودن فقط اندازه ی nb رو در سنونوی آنومالی زدن 4.3 ایا این اندازه ی nb نرمال هست ؟ توضیحات تکمیلی ازمایش ریسک سندروم داون مرحله اول غربالگری بینابین بود یک یه 700بود غربالگری دوم کواد مارکر دادم که گفتن مشکلی نیست و ریسک سندروم داون تو منطقه بی خطر قرار گرفته. در سونوی غربالگری اول هم گفته سده nb مشاهده شده عدد ان تی هم ۱.۳ بوده.
- سلاچهار روز بعدش رابطه داشتم فقط چون مشکوک بودم پیش آب وارد واژن شده باشه چند ساعت بعد قرص اورژانسی خوردم و الان نگرانم که قرص تاثیر میزاره یا نه که پریود بشم ؟
سلام پریودم ماه پیش ۵روز بود سه چهار روز بعدش رابطه داشتم و فقط مشکوک بودم پیش آب وارد واژن شده باشه چند ساعت بعد قرص اورژانسی خوردم و الان نگرانم که قرص تاثیر میزاره یا نه ؟
- کیست تخمدان
کیست یونی کولار به دیامتر ۵۸ و ۴۹ mm در تخمدان چپ و دیامتر ۳۸ و ۱۳mm در راست دارم.جراحی باید بشم چون سه دوره قرص خوردم
- توده اکوژن
سلام من ۵۵ روزه زایمان کردم ولی هنوز خونریزی دارم سونو انحام دادم تو سونو نوشته کانون اکوژن در پروگزیمال کاویته اندومتر به ابعاد ۲/۷و۳/۸mmرویت شد ایا این خطرناکه احتنا جراحی داره؟
- خونریزی
سلام من سیو دوروزه ک زایمان سزارین کردم خونریزیم همون هفته ای اول بعدش تا دوهفته ترشح زرد رنگ و سفید داشتم بعد بیستو هفت روز رابطه شدید داشتم.و چن بار بعدشم همینطور..الان دوروزه ک خونریزی دارم تقریبا یک ساعت دوساعت یه نوار بهداشتی خیس میشه و اصن رنگش مث خون پریودی نیست ب رنگ قرمز روشنن و پشتم عین پریودی درد میگیره میخاستم بدونم ممکنه بخیه هام پاره شده باشن؟؟یا ممکنه پریودی باشه چطور بفهمم؟؟بخیه هام بعضی وقتتا تیر میکشن از داخل اما بخیه بیرون هیچ قرمزی و مشکلی نداره
- تفسیر جواب پاتولوژی
RIf consists of multiple cream brown colored tissues m=2*2*2 cm .sos=2/1 E=10%
- اچ پی وی
سلام خانم دکتر من ۲۲ ساله هستم میتونم واکسن اچ پی وی اما از نوع ایرانیشو بزنم تاثیر داره برای پیشگیری از اچ پی وی؟درآمدم نمیرسه گارداسیل بخرم چون
- لکه بینی قبل پریود
با سلام .بنده به مدت دو سال بعد از ازدواج قرص ضد بارداری استفاده میکردم و هیچ مشکلی هم با استفاده از ان قرصها نداشتم فقط یکی دوروز قبل از پریود لکه های مایل به قهوه ای می دیدم اکنون که بیش از یکسال است قرصها را قطع کرده ام با اینکه پریود منظمی دارم . فاصله بین انها و تعداد روزهای پریودی منظم است و حجم خونریزی کاملا نرمال است باز هم یکی دوروز قبل دچار لکه بینی ام . که موقع دسشویی رفتن قبل پریود چن قطره خون میبینم و بعد از این حالت که یک یا گاها دوروز است پریود پیوسته شروع میشود . ایا مشکلی وجود دارد؟؟
- ریسک سندروم داون
سلام حانوم دکتر . هفته ی دوازده بارداری هستم آزمایشات غربالگری اول رو دادم ریسک سندروم داون رو حد وسط تشخیص دادن ۱:۷۴۷ . اندازه ی nt:1.3 هست بقیه ی موارد سونو و آزمایشات نرمال هست . سن من هم ۳۷ هست. بارداری اولم هست تو فامیل من و همسرم هم مورد دوان وجود نداره. الان چه راهکاری برای من پیشنهاد میکنین؟ چیکار باید بکنم؟
- سوزش بخیه سزارین از داخل شکم
سلام من دوسال پیش سزارین شدم تقریبا یک هفته است قسمت بخیه هام از داخل سوزش ودرد دارم علت
- سقط
سلام وقت بخیر بزرگوار خانم دکتر من دوتاسقط بافاصله 6ماه داشتم قبل ازسقط دومم زیر شکم سمت راست یه نبضی حس می کردم در روز یکی دوبار می زددوباره باردارشدم والان 9ماهه به سلامت زایمان کردم ولی همچنان این نبض روزی یکی دوبار حس می کنم آیا مشکلی هست نیازبه مراجعه به پزشک هست؟
- قرص اورژانس
سلام وقتتون بخیر من روز ۱۹دی ماه روز آخر پریودم بوده،روز۲۲دی ماه رابطه محافظت نشده داشتم و بلافاصله بعدش قرص اورژانس خوردم،بعد از خوردن متوجه شدم تاریخ قرص ۳روز گذشته،و دوباره ظهر روز بعد قرص تهیه کردم وخوردم،الان از تاریخی که قرص خوردم ۱۰روز گذشته و پریود نشدم ممکنه باردار باشم و اگه آزمایش خون بدم مشخص میشه که باردارم یا خیر؟
- سونوی رحم
باسلام برای سونوی رحم رفتم تو سونو نوشته شده رحم با آکوی پارانشیمال هتروژن میوماتوز وابعاد بزرگ 54*64*101میلیمتر دیده میشود و افزایش زخمت فروکال آندومتر ناحیه تنه رحم به ابعاد 15*20*21میلیمتر دیده میشود که به نفع پولیپ،هایپرپلازی یا دیسپلازی فوکال میتواند باشد. نوشته خیلی نگران شدیم میشه لطف کنید بگید خطر ناکه یا نه؟
- طب کرونا
سلام مادر:تعریف یک خاطره و تجربه:زمانی که در قسمت زباله سوز بیمارستان در فصل زمستان کار میکردم هنگام کاردچارسوزش وخارش هنجره شدم وهمراه باطبی تازه رسیده که علائم آنفولانزا بوده. آن هنگام دست به کار شدم و باتهیه گاز استریل کمی محلول درموسپت رو بر روی گاز استریل ریختم و بر روی بینی به مدت 4 دقیقه قراردادم وبه آرامی و خوب استشمام کردم،از آنجایی که محلول درموسپت کمی از الکل غلیظ تر است ماندگاری بیشتری رو روی ریه از لحاظ ساختاری داره سبب محو شدن بیماری آنفولانزا شد.برای پیشگیری و مشاهده عوامل آنفولانزا و طب استفاده مکرر از این روش شاید ابتدایی می تواند موثر در پیشگیری از بیماری طب کرونا شود.ممنون از مادر.پدرام.
- درموردآمپول سینال اف
اگه خونریزی ماهانه قطع نشده باشه میشه آمپول تزریق کرد
- قرص دزوسپتیو
سلام وقت بخیر خسته نباشی ببخشید من مدتی خونریزی داشتم و پیش خانوم دکتری رفتم ایشون گفتن پولیپ دارم و ب مروز زمان با قرص و آمپول و مرتب سونو رفتن پولیپ از بین رفت اما برای مرتب شدن بموقع عادت ماهانه قرص دزوسپتیو برام تجویز کردن ک س ماه استفاده کنم اما ماه اولی و دومی ک استفاده کردم مرتب باز خونریزی دارم میشه راهنمایی کنید لطفا ب چ علت و چیکارکنم


