Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
سلام من 20 سالمه و کیست تخمدان اکوفری بدون دیواره دارم به اندازه 48*50میلی متر به همراه اون مدفوع با دردوهمراه با لخته های خونی دارم آیا عمل باید بشم؟
- متاسفانهدچار ناباروری ثانویه هستم ود سونو گرافی روز دوازده پریودی که انجام دادم نوشته یک میوم ساب سروزال به ابعاد ۶/۵در دیواره قدامی سگمان تحتانی و یکی در به اندازه۶ در ۱۱ میلیمتر در دیواره خلفی سگمان تحتانی رحم دیده میشود ویک ساختار کیستیک توبولار sشکل حاوی incomplete وinternalبه ابعاد ۴۴×۲۸در محل آندکس سمت چپ در مجاورت تخمدان سمت چپ مشاهده شدکه مطرح کننده پیوسالگیس میباشد اندرومتر۹ وتخمدانها اندازه نرمال ررحم هم نمای طبیعی داره میشه راهنماییم کنید یعنی چه و چکار کنم
- پزشکی ونازایی
من توی بازی ناگهان با ارنج یکی از بچه ها محکم زد تو شکمم همون جای ادرار کردن تخمدان اونجا رو دست میزنم درد میگیره و همین منو نگران کرده اتفاقی افتاده باشه. خون ریزی داخلی شکم و یا ناباروری ممکنه؟؟ تروخدا جواب بدید حیلی خیلی نگرانم
- تاخیر پریودی
سلام ۲۱ ساله هستم از یک ماه پیش به علت از دست دادن یکی از عزیزانم دچار غم و استرس شدید شدم و باعث شد زودتر از وقت پریود شم اما این ماه یک هفته است که عقب افتاده و درد شدید هم داره ولی پریود نمیشم جای نگرانی هست ؟؟؟
- سلام خسته نباشید من دختر ۱۹ ساله هستم مجردم جوش هورمونی میزنم کیست ندارم فقط هورمون مردانم بالاس خاستم بپرسم متفورمین برای جوش اام خوبه جایگزین ال دی و اسپرولاکتون کنم ؟
- مایع اکوفری در کاوینه آندومتر
سلام من ۷ هفته از حاملگی هستم و در سونوگرافی مایع اکوفری در ابعاد ۳۰*۱۵ اعلام شده .آیا برای جنین خطرناک هست ؟ چه باید انجام دهم؟ تشکر
- اقدام به بارداری
سلام دکترعزیزم وقتتون بخیردختر 14ساله دارم تیروئید کم کار دارم سه ماه قرص لووکسین 50 میخورم تنبلی تخمدان وکیست درتخمدان دارم ونامنظمی پرید والان 6ماه قرص مدروکسی پروژسترون میخورم واقدام داریم وقرص پنتوپرازول برای معدم الان 5سال میخورم گفته تااخرعمرت باید بخوری، وقرص لتروزول لتراکس هم از3قاعدگی تا5روز خوردم من دیروز7روزه پریدیم بود پاک شدم ولی متاسفانه اقدام نداشتم وامشب هم فکرنکنم اقدام داشته باشم به علت کارشوهرم میشه از10شروع کنم یعنی دوروز ازپاک شدنم بگذره ؟؟؟؟میخوام باردارشم
- مادرانه
سلام:این روزها مواظب خود باشید.سلامتی شما رو خواستارم.
- زایمان فرزند چهارم چگونه است
- سابقه تیرویید
سلام ببخشید اگر شخص تیرویید کم کار داشته باشد و TPOباشد و از داروی لووتیروکسین ۵۰ استفاده کند، آیا این حالتها و سابقه مشکل تیرویید و استفاده از قرص لووتیروکسین ۵۰ در نتیجه سونوگرافی NTوNB تاثیر دارد؟ آیا سابقه مشکل تیرویید که ذکر کردم و مصرف داروی لووتیروکسین ۵۰ در جواب آزمایشهای غربالگری مرحله اول و دوم بارداری و در جواب آزمایش آمنیوسنتز در بارداری تاثیر دارد؟خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید.
- بقایا سقط
سلام خسته نباشید من سقط جنین داشتم والان بقایا تصویر هایپرهترواکوبه ابعاد24×16×17mmوحجم ۳.۷همراه باواسکولاریته درناحیه فوندوس وبادی کاویته رحم مطرح کننده بقایای بارادای رویت شد باید چیکار کنم خانوم دکتر
- سندروم تخمدان پلی کیسیتیک
سلام من 18 سال دارم و تحت نظر پزشک قذص مدروکسی پروژسترون مصذف میکنم میخواستم بدونم تو افزایش سایز سینه تاثیر داره؟
- آی وی اف
سلام من دوبار ای وی اف با تخمک اهدایی انجام دادم جنین اصلا لانه گزینی نکرد رحم هم نرمال بود کیست هم نداشتم ازمایشات ایمنی و انعقادی هم مشکل نداشت فقط کم خونی مینور دارم میخواستم بدونم علت سقط ها چی میتونه باشه
- سلام
سلام من سیزده سال سزارین شدم چند وقته جای بخیه هام میسوزه وسنگین احساس میکنم
- خونریزی از مقعد هرماه نزدیک پریودی
۴۵ سال دارم به مدت ۵ ماه است نزدیک قاعدگی خونریزی از مقعد دارم خیلی نگران هستم لطفا راهنمایی کنید
- تنبلی تخمدان
با سلام خانمی هستم 30 ساله و متاهل، 5 سال پیش دچهر بیماری تخمدان پلی کیستیک شدم، پس از چند سال درمان در حال حاضر بهبود پیدا کردم و در ازمایش و سونوگرافی هیچ اثری از آن بیماری نبود، سوال من این است که آیا با قطع دارو احتمال بازگشت آن امکان پذیر است .. می توان برای پیشگیری 3 ماه قرص جلوگیری استفاده کرد و 3 ماه مصرف نکرد. چون نمیخوام بیش از این قرص ضدبارداری استفاده کنم.
- Iui
سلام خسته نباشید من ۳۶ سالمه قبلا بارداری داشتم ولی سقط شده الان دکتر برام ivf داده بود چون جواب کرونا مثبت بود انجام نداد iuiانجام داد بهم پروژسترون داد واژینال گفت هر یه روز در میان نزدیکی داشته باشم جواب iuiمنفی بود میخوام بدونم احتمالش هست توی این دوره شیاف استفاده کردم تا موقع عادت حامله باشم ممنون میشم جواب بدین
- درد و سوزش هنگام نزدیکی
با سلام خانم دکتر من هنگام نزدیکی به شدت درد و سوزش دارم واسه همین اصلا تمایل به این کار ندارم مخصوصا که تا چند ماه پیش هم دوران شیردهی رو میگذروندم دیگه اصلا تمایل نداشتم چه راهکاری پیشنهاد میدید سپاس از شما
- دوران بارداری
سلام منجواب ازمایش ان تی خوب بودولی درسوننوی انومالی دربطن چپ قلب فوکوس اکوژن دیده شدودرسردو عددکیست ایاخطرناکه؟
- ivf
من ivfانجام دادم دکتر قرص utrogestan به من داده وبعد از یک هفته استفاده واژنم خیلی خارش میکند


