Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خونریزی کم قاعدگی
سلام خانوم دکتر. من ۳۷ سال سن دارم. تازه ازدواج کردم و در اقدام برا بارداری هستم. از نه ماه پیش حجم خونریزی های من از پنج روز به یک روز اون هم خیلی کم کاهش پیدا کرده.اونم به صورت اینکه مثلا ماه پیش چهار روز بعد ماه بعد سه روز بعد دو روز الانم یک روز شده. یک روز هم شده خونریزی خیلی خیلی کم میبخشید در حد یه نوار . تمام ازمایشات هورمونی اعم از دخیره ی تخمدان و fsh و غیره رو انجام دادم نرمال هستن . پزشک علتی برا این مورد من نمیتونه پیدا کنه. خواستم بدونم نظر شما چیه؟
- زخم دهانه رحم
من ٢٣سالمه حدود يك سال ونيم ازدواج كردم وموقع قطع بكارت خونريزي داشتم پيش ماما رفتم گفت التهاب داري من اهميت ندادم تا امسال ك خواستم بچه دارشم دو ماه اقدام كردم نشد و حساس شدم فهميدم ترشحات زرد كم رنگ با خاكستري آبكي دارم اونم ن زيادة بعضي از روزها سيكل حالا دوباره رفتم دكتر ميگه سرويسيت شديد. وزخم دهانه رحم. بزرگ داري ميشه كمكم كنيد يا
- عقب افتادن پریودی
سلام من۱۱روزه از پریودیم میگذره ولی هنو نشدم چکار کنم
- کورتاژ
سلام خانم دکتر شما در بیمارستان فامیلی عمل کورتاژ انجام میدین؟
- ترانگزامیک اسید
سلام خانم دکتر قرص ترانگزامیک اسید غیر از برای کم کردن خونریزی قاعدگی مسکن و ضد درد هم هست یا خیر؟؟
- بارداری
تصویر یک ساک بارداری درون کاویته اندومتر در سگمان فوقانی رحم فاقد رویان ودارایyolk sackرویت شد وسن تقریبی msd,-12.5mm,6w+0 d..وتصویریک کیست با جداره ایزو او۲۶*-۱۲.۵ mm ه مدرح کننده کوپورس بارداری باشد
- در مورد قرص ال دی و بارداری
من رابطه جنسی داشتم و نزدیکی هم داشتم و قرص ال دی هم هر شب مصرف میکنم احتمال بارداری هست من 17 سالم هست و متاهل هستم
- پروژسترون
سلام خانم دکتر آیا شیاف سیکلوژست همراه با پرولوتون هفتگی همزمان استفاده بشه مشکل ناهنجاری واسی جنین پیش نمیاد،؟
- درد در ناحیه بخیه سزارین
سلام و عرض ادب ،بنده چند وقته درد در ناحیه بخیه سزارین سمت چپ دارم . دو فرزند دارم آخرین سزارین سال ۹۵ بود . سونو رفتم اعلام شده راپچر عضله سطحی خفیف و شدید اعلام نشده . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید قدم بعدی چیه
- اندومتریوز
۳۲ ساله هستم و ازدواج کردم اما بچه ندارم آندومتریوز دارم و یکبار اردیبهشت ماه لاپارسکوپی انجام دادم اما کیست و خارج نکردن و ۳۰ عدد قرص دانازول مصزف کردم و دوباره سونو دادم و کیست کوچیکتر شد، بعد از اون دکتر به من قرص وروژست داد و تا الان داشتم مصرف میکردم و الان گفتن قطع کن و دوباره سونو بده چون لکه بینی دارم خیلی استرس دارم میشه راهنمایی کنید منو؟
- آمپول واریوپپتیل ۳/۷۵
با سلام من ۴۸ سالمه، دکتر بخاطر کیست تخمدان و فیبرم آمپول واریوپپتیل تجویز کرد که زودتر یائسه بشم یکی زدم الان یه ماهه پریود نشدم امکان داره دوباره پریود بشم یا نه؟
- پریود
سلام من یه مدتی تقریبا یه سال بخاطر جوش صورتم قرص روآکوتان و اسپیرونولاکتون مصرف کردم از اون موقع پریودم نامنظم شده اکثرا ده روز عقب میوفته و این اواخر دو ماه پریود نشدم میخواستم بدونم ممکنه بخاطر مصرف این قرصا باشه؟
- میترسم
سلام من حامله هستم بدنم الرژی دارم قرص تلاوت مصرف میکنم دندونم درست کردم بنظر شما مشکلی نیست البته تازه فهمیدم
- خیلی خیلی مهم
سلام حدود دو ماه پیش رابطه بدون دخول داشتم و شاید فقط منی برخورد کرده باشه با واژن بعد از اون دوبار خونریزی داشتم یکیش دو روز زود تر از موعد پریود دومیش هفت روز بعد از پریود سه تا بی بی چک هم زدم منفی شد چن روز سینه درد داشتم الان تقریبا رفع شده میخواستم ببینم اگه قرص سقط بخورم و باردار نباشم مشکلی پیش میاد؟نمیتونم دکتر برم لطفاااا جواب بدید
- اکنه
سلام خسته نباشید ببخشید من ۲۲سالمه تخمدان پلی کیستیک هم دارم صورتم جوش های عجیبی زده رفتم دکترپوست قرص آکنوترن۲۰تجویز کرده برام اما شنیدم خیلی عوارض داره میخواستم ببینم حقیقت داره وبا این بیماری من که همون تخمدان پلی کیستیک هست تاثیری نداره اخه شنیدم نازایی هم میاره
- تاخیردر پریودبعدازمصرف دوفاستون
سلام من بیمارشماهستم متاهلم و برام دوفاستون تجویزکردید ک ازروز16پریودم ب مدت 7روز مصرف کنم چون بهم دیرنوبت دادید اون روز ک اومدم روز22پریودم بود من ازهمان روز 22ب مدت 7روزدوفاستون ک دوفامودجدیدامیدن روخوردم اما 13روز از از اتمام میگذره و من هنوز پریودنشدم دلیلش چیه
- عمومی
سلام خسته نباشید علت اینکه بعد از رابطه همون لحظه که منعی ریخته میشه داخل واژن همون لحظه بیرون میریزه چی میتونه باشه من درحال اقدام هستم این برام خیلی سوال شده حتی نمیزاره یک ثانیه بگذره سریع میریزه بیرون ببخشید بی پروا صحبت کردم
- نازایی
سلام خانوم دکتر من پیلی کیست هستم و تنبلی تخمدان دارم دکتر لتروزول و آمپول سینال آف برام تجویز کرده اولین باره میخوام این دارو هارو استفاده کنم ب نظرتون جواب میگیرم واسه بارداری
- تفسیر سونوگرافی لطفاً
سلام من هفت هفته هستم و تو سونوگرافی نوشته که جنین در کابینه آندومتر سمت چپ مشاهده شد آیا خطرناکه؟
- سقط
خانم دکتر گفتید درصد موفق سرکلاژ شکمی بستگی به سابقه سقطای قبلیت داره من دوتا 16و15هفته سقط کردم ولی سرکلاژ نشده بودم دوتا هم سرکلاژ واژینال شدم ک یکش 36هفته سزارین شدم ویکش هم 20هفته سقط شده حالا دکترم گفته سرکلاژ شکمی حالا نظرت چیه


