Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سرکلاژ شکمی
سلام خانوم دکتر عزیز من سرکلاژ شکمی هستم و 35 هفته از هفته 18 آمپول هیدروکسی پروژسترون زدم تا الان جدیدا وقتی این آمپول رو میزنم تا دو روز بعد از تزریق ب شدت کمردرد و دل درد پریودی میاد سراغم. مشکل از چیه؟ قبلا از پاسخگویی تون کمال تشکر رو دارم
- ازمایش گلوکز
سلام هفته ۲۵ بارداری هستم برام نوبت تا دوهفته دیگه زدین اون موقع بیام ۲۷ هفته میشه بعد زمان انجام ازمایش دیابت بارداری نمیگذره؟ مشکلی نیست؟
- پریودی
من دوماهه هردوازده روز پریود میشم اونم شدید چرا
- ناهید
با سلام، بنده سالهاست مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک هستم به طوری که فقط با قرص های ضد بارداری عادت ماهانه میشوم . بارزترین مشکلی که دارم و منو آزار میده موهای زائد هست. در آخرین آزمایشم که عادت ماهانه هم نبودم: میزان هورمون (5.8: FSH)/ (LH: 7.8) / (17OHPROGESTRON: 2) / (TESTOSTERONE: 0.9) / ( FREE TESTOSTERONE: 2.4)/ (PROLACTIN: 7.8) / (DHEA: 1.7) گزارش شده. ممنون میشم با توجه به آزمایشم راهنماییم کنید که آیا میزان هورمون های ذکر شده در بازه نرمال هستند یا خیر. چون واقعا این بیماری مشکلات زیادی رو برام به وجود آورده.
- پریود نشدن
سلام من مجردم و رابطه داشتم دفعه اول و دوم رابطه قرص اورژانسی مصرف کردم و بعد از اون حدود ۳ ماهه که پریود نشدم بیبی چک هم استفاده کردم و باردار نیستم ، باید چیکار کنم پریود بشم؟
- ورزش
سلام.۶ ماهه زایمان سزارین انجام دادم بعد از چند ماه میتونم ورزش دراز نشست برم؟شکمم خیلی گنده شده انگار بادش کردن خانم دکتر.و سوال بعدی اینکه تمام شکمم ترک قرمزه آیا راه درمان داره پوست شکمم کاملا آویزون شده چکار کنم تو رو خدا بهم بگید چکار کنم؟
- خونریزی و لکه بینی مثل پریودی
سلام وقت بخیر من ده روز پیش به علت خونریزی زیاد به دکتر مراجعه کردم ایشون به من قرص دزوسپتیو دادن خونریزی قطع شد و توی سونو کیست pco نشون میدهد الان بعد ده روز دوباره لکه بینی دارم به طوریکه هر روز قهوه ای تر و به رنگ خون پریودی نزدیکتر میشود الان من باید مصرف قرص رو ادامه بدم؟
- درد سمت راست شکم
سلام خانم دکتر مجردم و ۲۲سالمه من امروز پریود شدم و این ماه هم درد پریود و هم حجم خونریزیم کمه و اینکه سمت راست شکمم درد میکنه میخواستم بدونم علتش چیه؟ ممنون
- پستان
تودهایی تو سینه م هست که هربار بزرگ و کوچیک میشه ودرناکن ببعضی هاش
- سلام خسته نباشید من با نامزدم ی رابطه داشتم اما منی روی پشگتم ریختن و یریع با دستما پاک کردیم و خودمو شستم و الان سوزش دل دارم و گاهی اوقات حالت تهوع فقط ی چیز دیگه ی دونهدقرص اسپرین خوردم خیلی دارم میترسم ینی ممکنه باردار باشم
سلام خانم دکتر روز ۱۵پریودیم نزدیکی داشتم بخاطر اینکه شوهرم پیشم نبود آیا روز ۱۵پریود احتمال بارداری هست
- بارداری پوچ
با عرض سلام من به علت بارداری پوچ با قرص سقط کردم. الان دکترم بهم قرص متیل داده چون بقای به اندازه یک سانت دارم ولی خونریزیم خیلی کم شده در صورتی که فعالیت کنم خونریزی دارم اونم کم ولی لخته ای دفع نکردم از وقتی شزوع کزدم به قرص خوردن ایا دفع بقایا باید فقط لخته باسه با ممکنه بادخون پریودی هم دفع بشه بعد یک پریودی دیگه صبز کنم مشکلی ایجاد نمی کنه برام ؟
- سن بارداری در غربالگری مرحله دوم
سلام خانم دکتر خوب هستین؟ ببخشید یک سوال داشتم، میخواستم بدونم برای آزمایش غربالگری مرحله دوم بارداری باید سن بارداری موقع آزمایش دقیق گفته بشه؟ من رفتم مرحله دوم غربالگری تو آزمایشگاه سن بارداری رو طبق سونوگرافی که در ۱۲ هفته و ۴ روز انجام داده بودم حساب کردن و نوشتن و دقیق نمیدونستم که چند هفته بودم، میخواستم بدونم ممکنه این سن تقریبی که نوشتن تو جواب آزمایش غربالگری مرحله دوم تاثیر بزاره؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- خارش کلیتوریس
سسلام من در هفته 38 بارداری هستم. هر روز لباس زیرم رو عوض می کنم اما باز هم در قسمت کلیتوریس خارش دارم ( همیشه نه ولی بعضی وقتا خیلی شدیده ) چه کار کنم؟ با تشکر
- سرکلاژ شکمی
سلام ممنون از پاسخ های سودمند شما چه مدت بعد از زایمان طبیعی ناموفق در ۲۱هفته بدون کورتاژ میتونم عمل سرکلاژ شکمی انجام بدم؟؟ و این که با انجام عمل سرکلاژ شکمی با لاپاراسکوپی چه مدت بعداز عمل میتونم برای بارداری اقدام کنم؟
- سلام من اول بارداریم نمیدنم هم چند هفته مه میشه موهام رو رنگ کنم
- جفت
سلام خانم دکتر ببخشید من در ۱۲ هفته و ۴ روز رفتم سونو غربالگری مرحله اول، تو جواب سونو نوشته جفت قدامی هست بعدش دکترم تو مطب حدود ۱۵ هفته بودم سونو کرد گفت جفت اصلا قدامی نیست، میخواستم بدونم ممکنه حالت و جای جفت تغییر کنه؟ چنین چیزی ممکن هست؟
- علائم و عوارض قرص
سلام بعد از خوردن قرص اووسیز۰/۷۵ شبش شکم درد حالت پریودی داشتم ولی نشدم و صبحش تپش قلب و حس میکردم ضربان قلبم بالا بود یا نامنظم و بازم شکم درد (من پرولاکتین و تنبلی تخمدان و کیست های ریز تخمدان و ادنوم هیپوفیز دارم ) آیا خطرناک علائم؟ ضربان قلب اذیتم میکنه به پزشک مراجعه کنم؟
- پولیپ
سلام پولیپ رحم داشتم و ضخامت رحم کورتاژ کردم الان دو ماه پروژسترون مصرف میکنم دوازدهم قاعدگی شروع میکنم تا دوهفته مصرف میکنم .الان روز هشتم قاعدگی هستم با خونریزی که هر روز بیشتر میشه صبر کنم تا ۱۲ قاعدگی یه قرصم امشب بخورم؟
- جراحی
با سلام خانم دکتر عزیز
خانم دکتر عزیز من 25 ساله و مجرد هستم در دوران دبیرستان با تحریک ناحیه خارجی خودارضایی میکردم وبه خاطر این موضوع دچار بیرون زدگی کلیتوریس شدم و به دکتر مراجعه کردم و دکتر گفت چیزی نیست و نمیشه کاری کرد و منم از خجالت نتونستم برخی سوالات رو بپرسم خواهش میکنم شما جواب بدین خیلی نگرانم
1-خانم دکتر بیرون بودن کلیتوریس سبب کاهش تحریک پذیری کلیتوریس میشه؟؟
2-اگه کلیتوریس بیرون باشه سبب زود انزالی میشه؟؟
3-میشه بدون دست زدن به کلیتوریس با عمل جراحی مشکل رو برطرف کرد؟؟
خانم دکتر خواهش میکنم راهنمایی کنید خیلی نگرانم - مشکل کبد
سایز کبد ۱۷۶mm و غیر نرمال است و اکوپاترن آن رو به افزایش این یعنی چی؟


