Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پربود شدن
سلام من دختر17ساله ای هستم که سه پریود میشوم الاحدود یک ماه هستش که پربود نشدم و قبلش هر دو هفته یکبار یعنی اینطور بگم که زود زود پریود میشوم و الان یک ماه یا 40 روز هستش که پریود نشدم مممون مشم راهنمایی کنید
- مصرف قرص دوفاستون
من حدودا یک سال ونیم هست دوفاستون میخورم هیستروسکوپی انجام دادم علت آن هایپرپلازی و پولیپ رحمی هست ۴۶ سال دارم مدت ۴۰ روز هست که پروید نشدم آیا قرص را استفاده کنم یا خیر؟ چکار کنم؟ خیلی استرس دارم و نگرانم ممنون ازپاسخ شما
- با فولیکول۱۲ میشه باردار شد
- اکوی آندومتر
بعد از سقط جنین سونوگرافی بقایای احتمالی دادم و نتیجه سونوگرافی آندومتر دارای اکوی هتروژن و هایپرواسکولار میباشد. ضخامت آندومتر دارای ۹ میلیمتر میباشد. منظور اکوی هتروژن و هایپرواسکولار چیست؟ مایع آزاد در حد مینی مال در لگن مشاهده شد.
- بعد جراحی کیست بارتولن
سلام بدنسازی و رابطه جنسی چه زمانی بعد. از جراحی امکانپذیره؟
- فتق ناف
سلام خانم دكتر وقتتون بخير من پارسال شكمم خيلي درد ميكرد سونو دادم گفت پارگي ناف داري به اندازه ٥ميلي و بايد جراحي بشه به دليل كرونا انجام ندادم تا دو روز پيش با ضربه اي كه به شكمم وارد شد از درد دوباره رفتم دكترو سونو كه در سونو گرافي دكتر گفت من پارگي ناف نميبينم و فتق ناف هست اندازه بين ٢تا٢/٥ميلي كه دكتر جراح به من گفتن احتياج به عمل نداره حالا ميخواستم از شما سوال كنم اگر بخوام بذارم باردار بشم بعد بارداري عمل كنم مشكلي نداره يا اول بايد عمل كنم بعد اقدام به بارداري كنم ممنون ميشم بنده را راهنمايي كنيد متشكرم
- درد زیادی شکم
من موقعی ک. پریود میشم تا ۴روز اول درد زیادی دارم دلیلش چیه
- کیست لگن
با سلام. مادر من بعد از تشخیص کانسر سیروکس و درمان توسط رادیوتراپی و شیمی درمنی بعد از 4 ماه ام ار ای داد و همه چی طبیعی بود و فقط اشاره شده بود که التهابات ناشی از رادیوتراپی در لگن مشهود است. 2 ماه بعد از این ام آر ای، یه سی تی اسکن داده، نوشته شده یک کیست به ابعاد 1 سانتی متر در قسمت تحتانی لگن مشاهده شده که حاوی دبری های اکوژن است و توصیه شده جهت رد Cystic Metastasis بهتره ام آر ای بشه. دکتر خودش گفته بعید میدونم به کانسر قبلی ارتباط داشته باشه و لی مجددا یه ام آر آی نوشته. کیست دبری های اکوژن منظورش چیه و بررسی متاستاسیک کیست واسه چیه؟ بنظر شما میتونه ربطی به بیماری قبلی داشته باشه یا میتونه ناشی از التهابات رادیوتذاپی باشه؟ ممنون میشم جواب بدین.
- بارداری
سلام خدمت خانم دکتر محترم...من 34 سال دارم و قصد بارداری دوم دارم البته من یک سالی هست که استرس و تپش قلب دارم و وقتی استرس دارم فشارم بالا میرود اما در حالت عادی فشارم طبیعی است و نزددکتر اعصاب و روان رفتم و قرص ضد استرس فلووکسامین مصرف میکنم و حالم خوب است سوالم اینست که خیلی نگرانم برای بارداری دوم میتوانم قرص اعصاب تحت نظر پزشکم استفاده کنم و به جنین آسیبی نرسد...پزشک اعصاب و روان میگوید میتوانم و مشکلی ندارد قرص متناسب بارداری میدهد میخواهم نظر شمارا هم بدونم ؟البته در بارداری اول هم استرس داشتم اما فشارم طبیعی بود ولی دیابت بارداری بدلیل استرس بالا گرفتم اما بدلیل ترسم قرص اعصاب استفاده نکردم.... توروخدا راهنمایی بفرمایید خیلی نگرانم...ممنونم
- ۱-اکوژن در ریه چپ ۲-کلیه ها دارای فولنس
سلام و خسته نباشید . سونوی انومالی انجام داده ام . و در سونو دو مشکل بودش . *کانون اکوژن به ابعاد8/5×8میلیمتر در قاعده ریه چپ جنین رویت شد . یافته های فوق مطرح کننده احتمال یک CCAMکوچک در حد سگمنتال میباشد. *سیستم کلیه های جنین دارای فولنس میباشد.دیامترAPلگنچه3/5و4میلیمتر است . ۱-ایا کانون اکوژن با رشد بچه ،رشد می کند و بزرگ می شود ؟ ۲- ایا هم در ریه و هم کلیه ها مشکلی هست و جای نگرانی هستش ؟ ۳-ایا مشکلاتی در قبل تولد و زندگی بعد تولد بچه هم در ریه و هم کلیه پیش می اید ؟ من به شدت نگران فرزندم و اینده ی پسرم هستم . خیلی ممنون میشم از شما و پاسخگویی شما و راهنمایی های شما .
- مایع خفیف داخل آندومتر درآندومتر باضخامت ۴میلیمتر خطرناک میشود
مایع خفیف در داخل آندومتر با. ضخامت آندومتر ۴ میلیمتر می تواند خطرناک باشد
- کیست تخمدان
سلام و خسته نباشید من حدود دو ماه پیش سقط خود به خودی داشتم.بعد از سقط ده روز خونریزی داشتم بعد پاک شدم.وقتی رفتم سونو بقاقا به اندازه یک سانتیمتر بود.بعد از ان به دکتر زنان مراجعه کروم و قرص متیل ارگونوین رو تجویز کردن که خونریزیم موقع مصرف اون قرص بیشتر شد.بعد از مصرف قرص حرود سه هفته ماک بودم بعد مجدد پریود شدم.پریودم مثل همیشه بود.مقدار خونریزی و همه چی مثل همیشه بود تما روز هفتم یکدفعه یرای چند ساعت خونریزی شدید پیدا کردم و لخته های بزرگی از من دفع شد.بعد از اون لکه بینی بود و بعد تموم شد.الان مجدد سونو رفتم چیزی که سونو گفت این بود: ضخمت اندومتر ۸.۵ تا ۹.۵ در خط وسط با خطوط نامنظم همراه با وجود مایع در اطراف ان. توده کیستیک یونی لوکولار با جدار مشخص به ابعاد ۲۵ در ۲۵ میلیمتر فاقد سپتا دبری داخلی و یا ندول خارجی در محل تخمدان راست رویت گردید که در درجه اول مطرح کننده بقایای حسم زرد حاملگی و یا کیست فاکشنال تخمدان است. الان این یعنی چی؟ اون بقایای حاملگی از من دفع شده یا نه؟ ایا میتونم از داروهای گیاهی استفارده کنم؟و ایا این کیست چجوری به وجود امده در صورتی که این کیست یکماه میش که سونو رفتم نبود.
- طول سرویکس
سلام خانم دکتر من طول سرویکس و 25داخل همه بارداریلم 25 بودآیا خیلی کوتاه شماها دکتر میگن زیر 25کوتاه پس چرا. من حتی با سرکلاژ سقط میکنم البته یه بار این اتفاق افتاد یکی هم تا 36هفته بردم و ولی با وزن 2دوکیلوی خوردی به دنیا اوردم بخاطر اینکه هیدروسفالی بود مرد الان خیلی ناامید شدم چکار بکنم همه آزمایش عکس رنگی همه اینها نرمال برام حتی ژنتیک کل اکزوم وکاریوتایپ همه اینها و انجام دادیم نرمال بودن. ترا خدا یه راه حلی بذارید جلوی پام
- درد واژن
با سلام من الان یه هفته اس خارش سوزن ورژن دارم و دستشویی زرد هستش خیلی میترسم چی استفاده کنم خوب بشم باتشکر
- قرص اورژانسی
سلام خسته نباشید من باکره هستم و با نامزدم رابطه ی سطحی داشتیم و از روش پبشگیری طبیعی استفاده کردن اما من به دلیل نگرانی که داشتم بعد از رابطه خودم را با شوینده شستشو دادم و ۱۸ ساعت بعد قرص ۱/۵ اورژانسی خوردم ایا باز هم خطر باردارب وجود دارد ؟
- بارداری
سلام خانم دکتر من نزدیک به دوسال هست که رابطه جنسی دارم و خب جلوگیری طبیعی داشتم و خب تا به امروز باردار نشدم و قصد بارداری هم ندارم ولی خب خیلی از دیگران می شنوم که جلوگیری طبیعی جوابگو نیست و آدم باردار میشه و یا حتی با پیشاب هم آدم امکان داره باردار بشه الان من تمام این چند سال جلوگیری طبیعی داشتم و باردار نشدم یعنی من نابارور هستم یا نه به دلیل وارد نشدن اسپرم به واژن باردار نشدم
- بزرگ شدن اندمتر
سلام ۱۳روز بعد از پرویدی سونوگرافی انجام دادم اندومتر رحم روی ۱۱ بوده ایا خطر ناک باید چکار کنم
- بارداری
سلام من باردارم هفته ۲۶ ایا اگر در این هفته یک فرد بیمار را ک مریضه موقع بلند شدنش پشتش با تکیه بده ب دستم و بخاد بلن شه من یکم سنگینی احساس کردم کمکش کردم ایا مشکلی واس جنینم پیش میاد ؟؟؟؟؟؟توروخدا بگید خیلی نگرانم میترسم بچم توریش بشع استرس دارم
- هماتوم بعد سزارین
بعد از یکماه سزارین هماتوم موجود در لولا چپ رحم کوچیک نشده چیکار باید کنم
- کیست یونی لوکولر
سلام من یک کیست توتخمدان چپم دارم که ۱۰۵ میلیمترولی به خاطری که چهارتا سزارین داشتم دکتر میگه نمیشه جراحی کنیم ولی بی نهایت درد دارم میشه یک راهنمایی بفرمایید باید چیکار کنم


