Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کانون اکوژن در قلب جنین
سلام . نتیجه غربالگری اول و دوم جنینم منفی بود ولی در اکوی قلب جنین رسوب کلسیم یا کانون اکوژن دیده شد ایا به نظر این ضایعه میتونه ارتباطی با اختلال کروموزمی جنین داشته باشه .و نیاز به ازمایشات تکمیلی مثل امینوسنتز و سل فری باشه ؟
- راکی تانسکی
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم آیا من جز افرادی که سندرم راکی تانسکی دارند محسوب میشوم یا خیر؟
- سقط جنین
ایا دکتر دستور سقط جنین برای خانومی که دوتا بچه داره و بچه دومش ۱ سال داره میدن ، ساکشن انجام میدن؟
- پزشکی
سلام من دارم قرص استرادیول مصرف میکنم خیلی حالم بده حالت تهوع و بی حالی دارم شدید چیزی هست عوارضشو رو کمتر کنه
- بارداری ناخواسته
سلام من دو فرزند دارم و الان ۵هفته و ۶روز باردارم اصلأ شرایط بچه سوم رو ندارم چکار کنم سقط شود به دکتر گفتم اما توجه نکرد شما لطفاً کمکم کنید
- بارداری
سلام.خسته نباشید خانم دکتر.میخاستم بدونم چه زمانی برای استفاده از بی بی چک مناسب است؟
- علت ترشح وخونریزی واژن
با سلام خانمی 40 ساله هستم سال 95 دچار کانسر سینه شدم جراحی شدم بعد از جراحی شیمی درمانی وپرتو درمانی،هورمون مثبت بودم تاموکسیفن 20 مصرف میکنم وآ مپول دیفرلین هر 28 روز تزریق داشتم که به مدت 4ونیم آ مپول رو زدم ،الان یکسال هست با تشخیص دکتر آ نکولوژ آ مپول نمیزنم ولی همچنان قرص تاموکسیفن را مصرف میکنم که تا الان 5 سال ونیم شده، مشگل من اینه که دچار خشکی واژن شدم شدید وبعد از قطع آ مپول ترشحات من زیاد شده به دکتر زنان مراجعه کردم پماد واژینال دادن که مصرف کنم بعد از مصرف خونریزی من شروع شده زباد نیست ولی واضح هست که خون هستش،الان من باید چکار کنم چون من هر روز این مشگل رو دارم ، متاسفانه به خاطر خشکی واژن گرفتن تست پاپ اسمیر هم ممکن نیست ،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که آ یا این ترشحات طبیعی هست یا نه؟
- خارش واژن عفونت قارچی
سلام من یه پماد ترمینا سیلیون ان ان استفاده کردم ۲۳هفته باردارم الان فهمیدم خطر برای جنین داره خودمم حساسیت داشتم از ناحیه واژن التهب قرمز شده طورو خدا به بچم آسیبی وارد شده
- بارداری
سلام .وقت بخیر ببخشید س سوال داشتم لطفا کمکم کنید ..من ماه پیش ۳بار در۹و۱۱ و۱۴ سیکل ماهانم امپول هاش سی جی زدم سیکل ماهانم ۲۸ روزس الان دو روز از سیکلم گذشته ازمایش بتا دادم ۱ در اومدبی بی چک هم منفی بود ممکنه باردار باشم؟
- سقط جنین
سلام من خانم 31ساله هستم یک هفته از سقط میگذره با همسرم به طور ناخواسته رابطه داشتم هنوز پریود نشدم خونریزی کمی دارم خواستم بدونم آیا امکان بارداری وجود داره برای جلو گیری میتونم قرص ال دی مصرف کنم
- پریود نامنظم واختلال درقاعدگی
سلام خانم دکتر خسته نباشید
حدودا از اسفند نظم پریودم بهم ریخته ، یک هفته بعد از آخرین پریود منظی که داشتم دوباره پریود شدم ، اما با شدت کمتر از پریود طبیعی. بعد از اون مجددا بعد از دوهفته تو فروردین پریود داشتم و الان هم مجددا بعد از یک هفته به صورت لکه بینی شروع شده به همراه درد زیرشکم .
32 سالمه و متاهل هستم.
ممنون میشم راهنماییم کنید و بفرمایید علتش چی میتونه باشه. - بارداری
با عرض سلام و خسته نباشید خواهر من بارداره سونو انجام داد دکترش گفته یکماه و نیم هست ولی دکترش گفت صدای قلب بچه مشخص نیست .گفتن ده روز دیگه مراجعه کنه تو حادثه زلزله چند وقت پیش مشکلی جسمی براشون پیش نیامد فقط ترسیده بود ولی بعد از حادثه خونریزی زیاد دارند دکتر دوتا شیاف براشون نوشتن خواهرم بوشهر زندگی میکنه ضمنا خود خواهرم میگه آخرین دوره عادتش ۱۲ بهمن تموم شد و از اون موقع دیگه عادت نشدن . ولی دکترشون گفتن جنین یکماه و نیمه هست ولی خواهرم میگه ۲ماه و نیم میشه میخواستم بدونم بعد از نزدیکی چند وقت دوره لقاع طول میکشه تا جنین تشکیل بشه .و اینکه سونوگرافی دقیقا مشخص میکنه جنین چند وقتشه .ببخشید سوالاتم طولانی شد.
- سلام آیا فیستول واژن مانع بارداری میشه
فیستول واژن مانع بارداری میشه؟
- بارداری
سلام خدمت خانم دکتر...من چهارشنبه هفته پیش ای یو ای کردم دوروزه سینه هام درد میکنه امکان داره که باردار باشم یا میتونه اثر شیاف پروژسترون باشه یا استرادیول؟؟؟
- رحم های آنومالی مولرین و مشکلات. خواهش میکنم جواب بدید ضروریه
آیا همه کسانی که رحم های آنومالی مولرین مثل دوشاخ و سپتوم دار و دیدلفیس دارند .همه این رحم ها همیشه همراه با سپتوم واژن وآژنزی واژن و آژنزی سرویکس هستند یا خیراین چنین مواردی کم هست وکل رحم های آنومالی مولرین مثل دیدلفیس و دوشاخ و سپتوم دار می تواند سالم وبدون مشکلاتی مثل سپتوم واژن و آژنزی واژن وآژنزی سرویکس باشند؟ چون خودم این مشکل داشتم ورحم من همراه با این موارد بود برایم سوال شد
- Ivf
خانم دکتر من پس فردا عمل تخمک کشی دارم امروز تست کرونا دادم مثبت شده ولی هیچ علائمی ندارم .آیا عمل ای وی اف و پانکچر به تعویق میفته ؟
- بارداری
سلام خسته نباشید من همونم که دوقولوهمسان باردار بودم ویک قل تک شریان بود در ۲۸ هفتگی مردقل دیگر ۳۳ هفته است امروز در سونگرافی داپلر پیلکتازی کلیه راست ٪۷ mm و و داخل معده اکو اسیتی مشاهده شد و حجم مایه آمونیوتیک ۷میلیمتر بود خواستم بدانم کلیه ومعده چه مشکلی دارد بعد از تولد مشکلش بر طرف میشود ؟
- فیبروم رحم
مادرم 49سالشه ورحمش بزرگ و حاوی فیبرومهای متعدد با ابعاد حدود 5سانت آیا با یائسه شدنشون فیبروم ها آتروفی میشه واز بین میره یا بهتره هیسترکتومی بشن آمپول دکاپپتیل چقد درازبین بردن فیبرومهاش موثره
- جلو انداختن قاعدگی
سلام من زیز شکمم بعد از پاک شدنم درد میگیره تا چند روز دارو هم خوردم خوب نشدم دو ماهه که پریودم نا منظمه یعنی یک هفته جلو میندازم علت چیه
- خون ریزی شدید
سلام .۳۵ سالمه زخم داشتم فریز کردم بعد از فریز موقع پریدی خونریزی شدیدداشتم والان دوباره به دکتر مراجعه کردم سونو دادم میگن که رحمم ضخامت پیدا کرده پلیپ داره الان هم بعد ۱۵ روز پریودی دوباره حون ریزی دارم لطفا راهنمایی کنید


