Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تبخال در ناحیه ی مقعد
سلام وقت بخیر هفته ۱۰بارداری هستم و در ناحیه ی مقعد دچار تبخال شده ام آیا میتونم از پمادهای تریامسینولون ان ان و پماد آلوویر ۵درصد و پماد موپیروسین ۲ درصد استفاده کنم؟
- سونو سینه
سلام ببخشید من سونو سینه چپ انجام دادم به خاطر درد ریر سینه در جواب اینجوری نوشته میخواستم ببینم معنیش چیه چیز نگران کننده هس؟ نوشته:افزایش اکوژنیسیته پستان چپ ناشی از تراکم بالای نسج فیبروگلندولر مشاهده می شود.
- مدت مصرف
سلام تا چند بار باید این امپول مصرف شود؟
- عوارض دارویی
سلام من ۴۱ سالمه بعد از پریود لکه بینی دارم البته افتادگی رحم هم دارم رفتم دکتر برام آمپول کا تزریق کردن و قرص ترنسید و ویتامین ب۶ هم تجویز کردن ولی با خوردن قرص ترنسید اسپاسم شکمی اسهال و تهوع داشتم که کارم به دکتر کشیده شد آیا جایگزینی برای این قرص هست لطفا راهنمایی کننین ممنون
- زگیل تناسلی
سلام ادرس دکتر برا زگیل تناسلی مردان در رشت میخوام
- کیست لگن
کیست لگن مطرح کننده موسینوس سیست ادنوما با منشا رکتوم؟برای رفع مشکل چه اقداماتی لازمه.
- شیاف پروژسترون
سلام خانم دکتر من بیمار شما هستم و وارد هفته نهم بارداری شده ام طبق تجویز شما دو عدد شیاف از طریق واژینال استفاده میکنم یک عدد صبح و یک عدد شب بعد از استفاده شیاف دراز میکشم تا کاملا جذب شود متاسفانه بعد از بلند شدن بیشتر شیاف خارج میشو میخواستم بدونم که اشکالی نداره ؟
هم چنین قبلا که شیاف رو از مقعد استفاده میکردم بیشترش دفع میشد .
ممنونم از زحماتتون - آی یو آی
با سلام و ادب، خانم دکتر عزیز آی یو آی احتمال مثبت شدنش برای یک خانم 40 ساله چقدره پیشنهادتون برای تنگی دهانه رحم آی یوآی بوده خواستم بدونم ممکنه آی یو آی نتیجه مثبت داشته باشه برام
- سلام من به نظرم ۱۸اسفندپریودشدم ولی الان ۱۷ که پریودنشدم همیشه دوسه روززودترپریودمیشدم بیبی چک انجام دادم منفی بود به نظرشمابایدآزمایش بارداری هم بدم خیلی میترسم حامله باشم؟
- قرص جلوگیری
سلام سنم ۳۵ ساله دوتا فرزند دارم همیشه از کاندوم استفاده میکنم ولی این دوماه آخر احساس میکنم به کاندوم حساسیت دارم عفونت قارچی درست کرد سوزش وخارج گرفتم تا دو ماه دیگه هم به کودکم شیر میدم بعد دوسالش تمامه میشه یه قرص کم عوارض بهم معرفی کنید
- تست غربالگری
سلام خانم دکتر،خسته نباشید،خانم بنده38ساله وبچه دومم هست،نتیجه آزمایشات nt=3 و آزمایش خون جزو وضعیت پرریسک بود(1/21)، دوبارسونودرهفته های11و13توسط دکتر آزادبخش ودکترمیلانی شدوnt ثابت موند ،خانم دکترفکورهم گفت اگه بچه من بودبااین آزمایش پرریسک من بچه روهمین الان سقط می کردم،اما خانم دکترمیلانی گفت بعدازآمینوسنتز نتیجه مشخص میشه،خواستم ببینم حتی اگه آمینوسنتز هم خوب دربیاد،این نتیجه آزمایش پرریسک فقط برای اختلال ژنتیکی هست یاممکنه تاثیرات منفی دیگه ای داشته باشه،ودرچنین شرایطی سقط انجام بدیم بهتره، ممنون
- سزارین
نزدیک ۴۰روزه زایمان سزارین انجام دادم سه جای بخیه هام جوش نخورده وبازه ،مدام چرک وآب خون میده وبعضی وقتا باشست وشو نخ بیرون میاد خیلی اذیتم سفکسیم مصرف کردم مدام با آب سرم شست وشو میدم وبعد باسشوار خشک میکنم لطفا برای جوش خوردن بخیه هام راهنمایی کنید
- ایدز
سلام در رابطه دهانی برخورد پیشاب مرد به زخم لبی ک خونریزی نداشته احتمال انتقال ایدز چند درصد از راه لب با پیشاب وجود داره خانمدکتر خیلی نگرانم
- فیبروم رحمی
سلام خانم ۴۱ ساله هستم به تازگی فیبروم سابسروز ۱۰ سانتی رو با لاپراسکوپی خارج کردم با حفظ رحم چند درصد احتمال عود داره و چقدر زمان میبره تا دوباره عود کنه. آزمایش هورمونی دادم گفتن وارد مرحله یائسگی شدم و ممکنه تا چند سال دیگه یائسه بشم
- بارداری دوم
سلام خانم دکتر.خسته نباشید.من چند ماه بعد سی و هشت سالم تمام میشود.همسرم به شدت تمایل به فرزند دوم دارد.اما من احساس میکنم از هیچ نظر چه جسمی چه روحی آمادگی ندارم.بارداری اولم بسیار سخت و فرزندم علیرغم هوش بسیار زیاد،خیلی بهانه گیر و حساس است.ممکنه کمکم کنید.من تا کی فرصت بارداری دارم.آیا با این عدم تمایل میتوانم باردیگر یک مادر دلسوز برای فرزندم باشم.واقعا سردرگم شدم. متشکرم.
- یارداری
سلام هفته هشتم بارداریم دوبسته شیاف پروژسترون بخاطر خونریزی تجویزشده ،ولی هنوزلکه بینی دارم دارم،،کی قطع میشه این خونریزی چکارکنم...استرس هم دارم دلیلش چیه..؟
- حساب دقیق بارداری
من نمیدونم چند هفتم سونو واژینال ک اوایل انجام دادم دقیق تر یا سونو شکمی
- حبس ادار
سلام خانم دکتر ,۶ خرداد اول روز پریودیم بود من هفته پیش دو بار برای بارداری نزدیکی کردم,البته قبل اون رابطه مقعدی داشتم,اطراف مقعدم تاول چرکی زد و خیلی درد وسوزش داشتم و دفع برام سخت و دردناک بود هنوزم همونطوری است,یکی دو روز بعد سوزش ادرار برام ایجاد شد و یه روز بعدش بانشستن نتواستم ادرار تخلیه کنم باید وایسم واب گرم به پاها و شکم و الت تناسلیم بزنم تاادرارم کم کم بیاد و با فشار کم میاد پاهام درد میکنه موقع دستشویی رفتن و نشستن تقریبا بیشتر اوقات اطراف وازنم درد میکنه,کشاله رانم هردو طرف درد میکرد کمی سرفه تب و بعضی اوقات لرز داشتم یه دکتر زنان رفتم سفالکسین ۵۰۰هر۶ساعت برام نوشت و پیش مجاری ادرار رفتم سفکسیم ۲۰۰هر۱۲ ساعت تجویز کردن,دو روزه هردوتا رو استفاده میکنم ,کمکم کنین ایا اگه این ماه لقاح انجام گرفته باشد مصرف این داروها همزمان چه طوره ?اسیبی به جنین داره یا خیر? شما چه دارویی برای رفع مشکلم مناسب میدونین?یه ربع بیست دقیقه هربار برای تخلیه ادرا تو دستشویی میمونم
- خودارضایی
سلام خانم دکتر عزیز وقت شما بخیر. من دختری ۲۰ ساله هستم ۱_آیا خودارضایی در روز سوم پریود برای یه بار و روز آخر پریود برای دوبار فقط با مالش کلیتوریس و بدون وارد کردن چیزی به داخل واژن به پرده بکارت آسیب میزند؟ و سوال دوم اینکه ۲-خانم دکتر من در روز آخر بعد از خودارضایی اول و دومم دقیقا بعدش خون ریزی لزج مانندی داشتم در هر دو خودارضایی در حالی که روز آخر تقریبا پریودم تموم شده بود آیا پرده بکارت من سالم هست ؟ خانم دکتر خودارضایی من در تمام گفته هام بهصورت مالش کلیتوریس و فشار دادن پاها بهم بود و ورود هیچ چیزی به واژن نبود . ممنون خانم دکتر اگر میشه این دوسوال من رو لطفا جواب بدین . ❤
- توده هایپواکو
سلام وقت بخیر من رفتم سونگرافی نوشته توده هایپواکوباحدودمشخص به ابعاد19×16×20میلمتردرقسمت فوقانی داخلی برست چپ رویت شدکه در بعضی قسمت ها دارای حاشیه میکروندولرمشکوک میباشد (B4a)داکت های متسع درهردوناحیه رتروارئولاردیده شد توده سالیدبانمای suspiciousدرحال حاظروبهم خوردگی بافت در پستان وچپ وراست مشهود نبود


