Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- توده اکوزن
باسلام وخسته نباشید:من به علت لکه بینی هاوخونریزی زیاد درفواصل پریودی به پزشک مراجعه کردم وپس ازانجام سونووازن مشخص شددرسانترناحیه سرویکس توده اکوزن به ابعاد18در13وجودداردکه حاوی نواحی اکوفری بوده ومیتواند ناشی ازهایپرپلازی فوکال ویا توده های اندومتریال این ناحیه باشد وپزشک بنده فرموده باید جراحی بشوم اکنون نظر شماراهم خواهانم؟وبنده40ساله ودارای یک فرزند هستم ودیگرقصدبچه دارشدن ندارم ممنون میشم ازراهنماییتون؟
- بقایای سقط جنین
سلام یه ماه قبل بچه سقط کردم دوهفته قبل سونو انجام دادم ۳ سانت بقایا مونده بود دکتر بهم مترژن داد یه بسته خوردم یه لخته افتاد بعد ده روزبعد دو بار رفتم سونو گفت که ۲ سانت بقایا مونده بازم قرص میتل داد ولی اصلا خونریزی ندارم چه کار کنم خونریزی داشته باشم و بیفته آیا نیاز به کور تاژ داره یا منتظر باشم پریود بشوم که با پریودم دفع شود ؟لطفا راهنماییم کنید
- سلام من تازه سونو دادم کیست سینه دارم توش نوشته توده هیپکوا هشت و نیم ضربه پنج گفتم ببینم خطری هست یانه
- قاعدگی و مصرف قرص هورمونی
سلام خسته نباشید من 19سالم هست و دورهی قاعدگیم معمولا چهار روز اول خونریزی دارم و سهروز اخر فقط در حده لکه و تو سه روز اول هم شدیدا درد دارم و روی صورتم هم جای جوش بود و مدام جوش میزدم ک به خاطر این مسئله قرص هورمونی مصرف کردم تا دوماه قرص اتیسترون(سیپروترون کامپاند) بدون مراجعه به دکتر الان توی ماهه سوم هستم ک باید قرص و روز پنجم پریودم مصرف کنم اما دوروزه ک پریودم و اصلا خون ریزی ندارم، میخواستم بدونم خطرناک هست یا بعدا باعث مشکلی میشه؟ لطفا راهنماییم کنین خیلی نگرانم
- مصرف قرص سیپروترون کامپاند
سلام من قرص سیپروترون کامپاد خیلی وقته مصرف میکنم ولی وقتی ۵ تا قرص مونده تموم شه لکه بینی قهوه ای دارم الان نمیدونم پریود شدم یانه ایا مصرف ۵ قرص رو ادامه بدم یا خیر از روز ۵ پریودم این قرص رو مصرف میکردم ۲۰ سالمه
- خوردن یدونه قرص اوسیز ۰/۷۵ باعث جلوگیری از حاملگی میشود؟
- زایمان ویبک
سلام بعداز ده سال سزارین که بخاطر بریچ بودن انجام شده بود الان وی بک امکانپذیره؟
- متخصص زنان
سلام . من چند وقتی بود که پریود نمیشدم به دکتر زنان رفتم و بعد از انجام سنوگرافی مشخص شد که تنبلی تخمدان دارم . دو تا آمپول پروژسترون و قرص گلای وانس 500 برام تجویز کردن که الان 17روز که پریود شدید شدم و پاک نمیشم . لطفاً راهنماییم کنید ممنون.
- کلسیفیه رحم
ابعادش 11×24 آیا خطرناک هست ؟؟ و باید عمل شود ؟؟
- بارداری
سلام خسته نباشید آیا شیاف پروژسترون از سقط جنینی که رشد نکرده جلوگیری می کند لطفا زود جواب بدید
- سوال
سلام لبه ی سمت راستم پوستش التهاب داشت و یکی دونه ی متوسط زیر پوستش داشت که خارش داشت الان لبه ی سمت راستم قسمتی که به زیر پوست کلیتوریس متصله التهاب داره لبه پف پفی شده و ما بین دوتا پوست لبه ها که التهاب داره فرو رفته و یه رگ که خارش ه داره دیده میشه واین رگ یکم سفید ایا خطرناک است؟
حس میکنم عفونت یا قارچ است اما زیر پوست است و داخلی و بیرونی نیست خیلی نگرانم - اقدام به بارداری
سلام من 8ماهه اقدام دارم باردار نشدم، این ماه آزمایش هورمونی روز 5سیکل دادم خوب بود سونو واژینال روز 15سیکل دادم اندازه رحم نرمال آندومتر 8وتخمدان راست به ابعاد 31*22حاوی 17فولیکول با ماکزیمم قطر 8وتخمدان چپ به ابعاد 46*27حاوی فولیکول غالب به قطر 28وبیست عدد فولیکول دیکر به قطر12رویت شد امکان بارداری هست یانه
- قرص میریفیکا
سلام آیا مصرف قرص میریفیکا را برای افزایش سایز سینه تایید میفرمایید؟
- سزارین
خانم دکترتوروخداکمکم کن شمامیگی نمیشه ۳ماه بعدازمرگ بچم اقدام کنم یعنی فاصله سزارین تا بارداری ۳ماه من دارم خودمو تقویت میدم اضافه وزن هم ندارم توروخداکمکم کن اگه باردارشدم بعد۳ماه چی مصرف کنم تا باخطری مواجه نشم منو جنین آیندم.... همش بیاد بچمم اولین بچم بود
- اکنه
سلام خسته نباشید ببخشید من ۲۲سالمه تخمدان پلی کیستیک هم دارم صورتم جوش های عجیبی زده رفتم دکترپوست قرص آکنوترن۲۰تجویز کرده برام اما شنیدم خیلی عوارض داره میخواستم ببینم حقیقت داره وبا این بیماری من که همون تخمدان پلی کیستیک هست تاثیری نداره اخه شنیدم نازایی هم میاره
- استفاده از آمپول پروژسترون در بارداری
سلام ببخشید خانم دکتر من دوماه پریودیم عقب افتاد و فکر نمیکردم باردار باشم. سه روز پشت سر هم روزی دوتا آمپول پروژسترون زدم. بعد فهمیدم در هفته ی هفتم بار داری هستم. آیا خطری برای جنین داره؟
- کیت تخمک گذاری
سلام خانم دکتر خسته نباشید،نحوه ی صحیح استفاده از کیت تخمک گذاری رو و اینکه بعدش چه زمانی باید نزدیکی داشته باشم برای باردارشدن رو میفرمایید؟متشکرم
- پرده ارتجاعی
سلام خانم دکترببخشید من تازه نامزد کردم پردم ارتجاعی با نامزدم اگه رابطه داشته باشم آیا پردم آسیب نمبینه یا درچه مواقعی پاره میشه ممنون میشم کمکم کنید💞
- سلام من ۱۸سالمه و اصلا پریود نشدم و چند واهه با انجام ام ار ای متوجه شدم که سندرم رامین تانسکی دارم ای هیچوقت دیگه پریود نمیشم و دارویی برای رفع این بیماری وجود نداره
- ال دی
سلام وقت بخیر ۶ ماه پیش هیستروسکوپی بقایا داشتم بعد از دو دوره پریود برای پیشگیری از بارداری از ال دی استفاده کردم اوایل پریودهایم شدید بود ولی بعد کم شد قبلا پریودهام تا ۷ روز نهایت ۸ روز طول میکشید بعد مصرف ال دی معمولا تا۳ روز پریود معمولی دارم بعد تا روز ۱۰ پریود لکه بینی دارم خصوصا موقع اجابت مزاج خون غلیظ دفع میکنم .بعد از ۱۰ روز رفع میشه علت چیه؟ گاهی هم چند روز رفع میشه و هنگامی که مدفوع سفت باشه با ترشح کمی لکه میاد قبلا اینطور نبودم دو دوره بعد از هستروسکوپی هم پریودم طبیعی بود. ایا از عوارض قرص ال دی هستش و باید تغییرش بدم؟ چه قرصی جایگزین کنم


