سلام در صورتیکه منظور توده پولیپ داخل کاویته اندومتریال باشد و مشکل اختلال
خونریزی ایجاد نکرده باشد فقط سونوگرافی کنترول کافیست با فاصله سه تا چهار ماه.
توضیحات بیشتری در رابطه با اکوژن را میتوانید در این نوشته ببینید:
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
با سلام
من 41 ساله هستم 9 ساله ازدواج کردم تا به حال جلوگیری طبیعی میکردیم و بچه دار نشدیم تا اینکه اسفندماه جلوگیری نکردیم و باردار شدم ولی قلب جنین تشکیل نشد و در 28 اردیبهشت کورتاژ کردم 24 ام خرداد اولین پریودم بود که خیلی خیلی کم و ناچیز بود که 3 روز طول کشید و 24 تیر هم دومی بود که کامل و شدید شدم که 7 روز طول کشید و از 31 تیر شروع به نزدیکی کردیم برای بارداری 9 ام 11 ام13 ام مرداد هم اقدام داشتیم که روز 14 ام کمی لکه بینی قهوه ای کمرنگ داشتم که خیلی کم بود و 16 ام لکه بینی قهوه ای پررنگ که بیشتر بود و 17 ام که در حد سه تا سکه لکه اومد که شک کردم که دارم پریود میشم این لکه ها رو قبل از سقط شدن جنین قبلی هم میدیدم امروز هم که دستشویی رفتم لکه به صورت قطره ای که همراه با نقطه های ریز بود به رنگ قهو های سیر روی سنگ ریخت میخوام بدونم دوباره باردارم و داره سقط میشه؟ پریوده؟ یا علایم لانه گزینیه ؟ 24 ام هم زمان پیودم هست و هیچوقت درد قبل از قاعدگی نداشتم ولی الان کمر درد دارم ونشانه بارداری هم ندارم
ممنون میشم اگه زودتر بهم جواب بدید تشکر - قرص استرادیول
سلام من ivf انجام دادم و الان در هفتم هفتم بارداری هستم،و پزشک تا الان برای روزی ۳عدد قرص استرادیول تجویز کردن،خواستم ببینم برای جنین خطری ایجاد نمیکنه؟ ممنونم
- لیزر مو
سلام خانم دکتر وقت شما بخیر من دختر ۲۱ ساله هستم صورتم خیلی پر مو هست میخوام برای صورتم لیزر انجام بدم سوالم اینه آیا لیزر موهای کل صورت به تخمدان آسیب میزنه ؟؟ یا موجب ناباروری میشه ؟؟ خانم دکتر به نظر شما من کل صورتم رو لیزر انجام بدم ؟؟؟ خیلی خیلی ممنون از شما ❤
- مادرانه
سلام:این روزها مواظب خود باشید.سلامتی شما رو خواستارم.
- در مورد ای وی اف
همه چیز تموم شد با شروع خونریزی ا ما نمیدونم خونریزی م چرا زیادهواینجوریه ،، اصلا جنین رو انتقال داده بودن ؟ شما در کجای رشت مرکز ناباروری دارین ؟ تا حالا تو سن بالا کسی از بیماراتون باردار شدن با ای وی اف
- عادت ماهانه
سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه عادت ماهیانه من کاملا نامنظمه طوری که مثلا دو ماه پشت سرهم عادت هستم (طی این دو ماه اصلا پاک نمیشم ، بعضی روزا کم و بعضی روزا مقدار خونریزیم زیاده )بعد از دو ماه پاک میشم یه مدتی که مشخص نیست پاک میمونم (مثلا ۳ ماه ،هر دوره ام فرق میکنه ) بعدش دوباره عادت میشم و اصلا پاک نمیشم )الان ۴ ماهه که پاک نشدم . سه الی چهار سالی میشه که اینطوری هستم . به پزشک مراجعه کردم سونو و آزمایشم گرفتم دکتر بهم چن تا قرص داده که باید از روز ۵ ام عادت مصرف بشه در صورتی که معلوم نیست من چه موقع پاک بشم ( شاید چن روز یا چن ماه دیگه ) . همینا رو به دکتر گفتم ولی متوجه نمیشد . میگفت امکان نداره چن ماه پشت سرهم عادت باشی . به خاطر همین عادت طولانیم کم خونیم دارم . اگه بشه میتونم آزمایش یا سونوگرافی رو براتون بفرستم . یک سال قبل دکتر رفتم ۲ دوره قرص مصرف کردم ولی نتیجه ای نگرفتم .لطفا راهنماییم کنید .
- ناباروری
من حدود ۱سال و نیم برای بارداری اقدام میکنم ولی هیچ نتیجه نمیگرم با کلومفین و امپول حتی یکبارم iuiهم شدم به نظر شما چیکار کنم به کدوم دکتر در رشت مراجعه کنم تا نتیجه بگیرم؟
- پرده بکارت
سلام دکتر ...من پرده بکارت تیغه ای یعنی دو سوراخ و یک تیغه وسطش و خیلی ضخیم دارم طبق گفته ماما ...بعد گفتن موقع ازدواج درد زیادی خواهم داشت و بهتره جراحی بشه ..اگه نخوام جراحی کنم چطوری میشه درد کمتری داشته باشم؟؟ چون خیلی ترس و اضطراب دارم ...واینکه من قسمت فورشت پارگی دارم میخواستم بدونم خودش ترمیم میشه یا باید چیزی استفاده کنم ؟؟...و اخرین سوالم اینه که پرده تیغه ای هم خونریزی دارم یا نه ؟؟
- زنان زایمان
سلام خسته نباشید من رفتم دکتر از 12 پریودی تا 17 پریودی گفتن نزدیکی داشته باشیم و اینکه از 31 روز پریودی 14 روز کم کردم و روز 17 پریودی رابطه داشتیم و اینکه ازاون 6 شب فقط 4 شب یعنی ( روز 12 و 13و 15و 17 ) که تا به امشب میشود) رابطه داشتیم.... حالا فردا اگر تست بگیرم آیا جواب میده که باردارم یا نه!؟
- کیست تخمدان
باعرض سلام خانم دکتر من هنوز ازدواج نکردم وکیست تخمدان سمت چپ دارم دکتر برایم قرص دزوسپتیو تجویز کرده این قرصا برای باروری در آینده خطر ناک نیستند لطفا جوابی بدهید.
- مشکل خارج شدن گوشت ازواژه از واژه
سلام بخشیش باشه من یک دختر مجرد هستم مشکل من این است که هنگام تشناب نمودن از واژن من یک تکه گوشت مانند زبان بدون درد وخون خارج میشود وپس وقت بلند شوم داخل میشود من از خجالت نزد داکتر رفته نتوانستم نمیدانم که چی است بسیار نگران هستم هیچ کدام رابطه هم ندارم لطفا علت این را بگوید وچی کار کنم که خوب شوم ممنون
- جواب ازمایش هموژن dense چیه؟؟؟
جواب آزمایش هموژن denseیعنی چی
- سندرم راکی تانسکی
توروخدا به من بگید که من جز سندرم راکی تانسکی ها هستم یا نیستم. من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم من جز سندرم راکی تانسکی ها هستم یا نیستم؟
- درد جای بخیه سزارین بعد از دوماه
با سلام بعد از دو ماه از زایمانم جای بخیه هام یکدفه شروع به درد و تیر کشیدن شدید کرد .میخاستم بدونم دلیلش چه چیزهایی میتونه باشه؟؟؟ . اصلا چیز سنگین بلند نکردم .عفونت هم جای زخمم نداشته .
- درسنوگرافی ازرحم وتخمدان
تصویرکیستی بااجزداخلی درآندکس دیده میشودیعنی چه
- لابیاپلاستی با لیزر
سلام وقت بخیر آیا شما لابیاپلاستی را با لیزر انجام میدهید؟
- آمپول جلوگیری
- ivf
ببخشید من عمل پانکچر داشتم و دکتر بهم ستروناکس داد روز اول یک سی سی زدم روز دوم اشتباهی 3سی سی زدم میخواستم بدونم چه مشکلی پیش میاد الان پانکچر شدم
- خونریزی بعدازپریود
سلام من42سالمه چن روزپریودشدم وقتش تمام شده ولی هنوز خونریزی دارم الان 13روزه تموم نمیشه کمرم هم خیلی دردمیکنه لطفاً راهنمایی کنید چه دارویی بخورم
- قرص سیپروتون کامپاند
سلام من سپیروتون کامپاند را از روز اول قاعدگی شروع کردم و الان که روز دهم هست پریودم قطع نشده چی کار کنم؟


