Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست پستان
سلام من سونو گرافی انجام دادم و نوشته که کیست پراکنده به دیامتر حداکثر 10mm در پستان مشاهده شد که بعضی از انها حاوی سپتای اکوژن ظریف داخلی است . ایا سپتای اکوژن خطرناکه با نه؟ درمانی دارد؟
- سرطان سینه
۴۸ساله هستم.هفت ماهه سرطان پستان تشخیص داده شده.ماستکتومی شدم.تحت درمان بالتروزول ودکاپپتیل بودم،یک ماهه تاموکسیفن شروع شده.ممکنه با این قرص باردار بشم؟ ممنون
- طریقه مصرف قرص دوفاستون
سلام وقت بخیر من حدودا ۴۵ساله هستم ؛ مدت یکسال ویا بیشتر است که پریود نامنظمی دارم ؛ بطوریکه اکثر اوقات ویا بهتر بگم تمام روزها خونریزی داشتم حتی خیلی وقت ها زیاد و شدید بود بطوریکه با آ فت HBمواجه شدم . تمام آزمایشات و سونوگرافی ورحم وضمایم نرمال بود ؛یک دوره کوتاه از دوفاستون استفاده کردم بهتر شدم ؛ پزشک معالج گفتن نیازی به استفاده نیست؛ دوباره مشکلات ادامه پیدا کرد ؛ پزشک معرفی شده داخلی برای کم شدن خونریزی وجبران کم بود HB ترانس آمین اسید داد ؛خونریزی کمتر شد ولی همچنان ادامه دارد با حجم نسبتا زیاد ؛ الان از شما این سوال رو دارم اگه بخوام قرص رو شروع کنم ؛ با وجود خونریزی میتونم از امشب شروع کنم ؛ لطفا بگید چند تا و تا چند شب ودر ثانی وضعیت من آیا ثبات پیدا می کنه یا نه؟ ممنون از همکاریتون وحوصله تون
- راجب پریودی
سلام وقت بخیر خانم دکتر من یکسال پیوند کلیه ام تو این یکسال مشکلات عادت ماهانه زیاد داشتم دکتر سونو مشکلی ندارم قرص دوفاستون خوردم پریود میشد قطع کردم دیگه نشدم رفتم دکتر مجسترول داد قطع کردم اما ۲۰ روز گذشته پریود نمیشم میشه مرتب دوفاستون بخورم پریود بشم
- ورم کردن جای بخیه بعداززایمان دوم ودردکشیدن آن
سلام خانوم دکترخسته نباشی. بعداززایمان دومم چندماه بعد بخیه زایمان از داخل ورم کردودردشدیدی داشتم جوری که موقع نزدیکی دردوکمی سوزش دارم به پزشک مراجعه کردم سونوگرافی کردم ولی به نتیجه نرسید گفت باید ام آ رآی بشی خواستم بدونم به چه پزشکی بایدمراجعه کنم برای نوشتن ام آ رآی؟
- فیبروم وپولیپ
سلام.خسته نباشین خانوم دکتر.من یه پولیپ به اندازه ۸.۴ ویه فیبروم ساب سروزال به اندازه ۱۷.۱۵میلی متر دارم.قصد بارداری دارم دکترم گفتن برای پولیپ باید کورتاژ تشخیصی انجام بدن وبااین سایز فیبروم می تونم باردار شم.می خواستم لطف کنین نظرتون رو بفرمایین.ممنونم
- جوش پستان
سلام جوش در آوردن روی پستان خطرناکه؟
- خونریزی شدید و طولانی
سلام وقت بیرمنگام 1ماهه که خونریزی دارم پیش متخصص زنان رفتم گفتن سونابایدبدین سونای رمی انجام دادم گفتن چیزی نیست منم دوتازایمان سزارین داشتم تواین 1ماهه دردزیرشکم هم دارم داروها دادن ولی مشکل حل نشدخواهش میکنم کمکم کنین
- کیست عفونی بالای کلیتوریس
سلام وقت بخیر...من مدت یک ماه قسمت بالای کلیتوریسم یه زایده کیست مانند بوجود اومده بود که گاهی تخیله میشد منتهی بعلت دستکاری زیاد خودم یکدفعه ملتهب و بسیار بزرگ و درد ناک شد پزشک رفتم و انتی بیوتیک شروع کرد ایا میشه تخلیه کرد درد واقعا عذاب اوره
- دردوسوزش شکم
امروز پریود شدم ولی قبل پریودم شکمم از داخل سوزش داره به اندازه یه انگشت ویه طرف شکمم ،ازعمل سزارینم ۱سال میگذره ایا بخاطر پریود هست یا مشکل جدی تری میتونه باشه
- تخمدان
تخمدان راست به ابعاد ۲۰*۳۶م م وتخمدان چب به ابعاد ۲۲*۳۹ م م وحاوی یک فولیکول غالب در دیامتر 20م م مباشد
- خونریزی ناحیه کلیتوریس
سلام دکتر وقتتون بخیر دکتر من زمان رابطه اورال وقتی که کلیتوریسم تحریک میشه گاهی اوقات خونریزی داره علت این خونریزی چیه؟ و اینکه مطمئنم از واژن نیست
- فته هست یه جوش گردی در نزدیک کشاله ران خس میکنم اصلن از بیرون معلوم نیست فقط دست میزنم معلومه
سلام خسته نباشین یه هفته هست یه چیز کرد کوچکی نزدیک کشاله ران حس میکنم اصلن از بیرون معلوم نیست
- خارش جای بخیه سزارین
سلام خسته نباشید دوسال از زایمان ام میگذره الان چند روز که زیاد جایی بخیه ام خارش و سوزش داره
- نون هموژن یعنی چه
رحم با ابعاد36*64میلیمتر با اکو بی میومنر نون هموژن مشاهده میشود اندو متر با ضخامت 3میلیمتر مشهود است یعنی چه سن32
- سونوگرافی رحم و تخمدانها
سلام وقت بخیر آیا توده هایپر اکو رحمی و میوم با سینه های فیبروکیست با هم ارتباط دارند
- خونریزی
باسلام من ۴۳ ساله هستم برای اولین بار یازده روز پریود شدم بعداز ۷ روز پاکی مجداد لکه بینی پیدا کردم به دکتر زنان مراجعه کردم پس از انجام سونو کیست فانکشنال دیده شد دکترم قرص سیپروترون کامپاند تجویز کرد الان ۱۵ روزه که قرص رو مصرف کردم ولی همچنان خونریزی دارم احساس میکنم رحمم میخواد در بیاید لطفا راهنماییم کنید
- سلام من پماد کلیندا مایسین رو میتونم در زمان قاعدگی استفاده کنم چون واسه زخم دهانه رحم داده
سلام من زخم دهانه رحم دارم آیا میشه الان ک پریود شدم استفاده کنم یان بعد از اینک خوب شدم استفاده کنم یان استفاده کنم مشکلی نداره؟؟
- کیست
با سلام و احترام من کیست مولتی لوکوله سمت چپ تخمدانم به سایز ۶ سانت با سپتای نازک دارم دکترم خیلی نگرانم کرده ممنون میشم راهنماییم کنین که این کیست خطرناکه؟
- ایا برای بقایای ۱۶در۱۰میلی کورتاژانجام میشود
سلام من ۳روز پیش سقط داشتم ۸هفته رفتم سونو گفت بقایای ۱۶در۱۰ میلی وجود داره ایا نیاز به کورتاژ هست یا خودبه خود دفع میشه


