Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام. برای این زخم که پایین نوشتم میتونم اب و بتادین رو بریزم داخل واژن با سرنگ؟تاثیر داره؟
- زنان زایمان
سلام،وقت بخیر من پریودی منظم داشتم۱هفته بود کلا که۳روزاخرمعمولا در حد لکه بینی بود الان حدود۲ماه هست پریود هستم و سونو هم دادم که جوابش بصورت زیر مشاهده شد ●کیست اکوفری به سایز39**49(mm)درلگن مطرح کننده کیست پارااوارین مشاهده شده که با مثانه خالی،متمایل به ادنکس چپ با مثانه پرمتمایل به ادنکس راست میباشد. ●کیست اکوفری به سایز21**30(mm)درمجاورت تخمدان،در ادنکس چپ مطرح کننده کیست پارااوارین مشاهده شده. خواستم ببینم برای تنظیم پریودی چه قرصی مصرف میکردم معمولا قبلا برای تنطیم پریودیLDاستفاده میکردم الان دیگه نمیخوامLDبخورم چون چاق ککندس ممنونم
- بارداری
سلام وقتتون بخیر من ماه پیش ۲۷ بهمن عادت ماهانه شدم ماه قبل ۲۸ دی این ماه باید ۲۶ عادت ماهانه بشم عادت ماهانه هم منطم هست سر وقت چون یه روز میوفته هر دفعه جلوتر روز ۵ اسفند رابطه داشتم و۱۱ وچند بار دیگه ولی همیشه جلوگیری طبیعی بوده همسرم هم مطمئن هست اتفاقی نیفتاده الان نزدیک ۴ و۵ روزه سینه درد وزیر دلم درد میکه مثل زمانی که پریود میخوام بشم منتطر ۲۶ ام هستم استرس دارم نکنه باردار باشم بااینکه کارای منزل ودارم انجام میدم خونه تکونی میکنم بسیار دمنوش گیاهی برای بازشدن قاعدگی خوردم هنوز پریود نشدم اشتهام خیلی زیاد شده خوابمم زیاد شده ممنون میشم از جوابگویی تون
- استفاده از قرص پروژسترن برای باردارشدن
سلام من 19سالمه یک ساله ازدواج کردم وشش ماه اقدام به بارداری کردم ماما برام قرص مدروکسی پروژسترون و ویتامین اهن نوشتن برام دوماهم بود که خون ریزیم خیلی کم بوده در حدی که دوروز بوده و این دروز یک نوار استفاده کردم تستم دادم منفی بوده
- سلام وجود سودو ساک در سونوگرافی لگن میتواند نشانه کیست باشد؟؟
- اندومتریوز
سلام وقتتون بخیر روز هفتم قاعدگی لوپرومرتزریق کردم و ۱۲ روز بعد پریود شدم دوباره یعنی تو یک ماه دوبار پریود شدم درصورتی که بهم گفته بودن بعداز تزریق پریود نمیشی الان چکاری باید انجام بدم
- یائسگی زودرس
سلام. من 35 ساله هستم. متاهل،فرزند ندارم.قبلا تشخیص pco داده بودن و در 10 سال گذشته، داروهایی مثل اسپرینولاکتون، سیپروترون،فیناستراید مصرف کردم. اما از 5 سال پیش بخاطر ازدواج فیناستراید و داروهای دیگر رو قطع کردم و فقط اسپرینولاکتون ۱۰۰ روزی نصف میخوردم. از همان زمان قطع فیناستراید حجم پریودم ناگهان کم شد. البته در اون دوران استرس فوق العاده زبادی هم داشتم. نمیدونم کدوم باعث تاثیر بر پریودم شد. و دیگر هم برنگشت به حالت قبل. نگران یائسگی بودم و هر سال ازمایش هورمونی دادم که بعد از هر ازمایش پزشک گفتند در معرض یائسگی نیستی. از ماه بهمن ریزش موی شدید گرفتم و فروردین که ازمایش دادم دکتر گفتند در استانه ی یائسگی هستی. این ازمایش رو روز 4 پریود انجام دادم. ایا این ازمایش نشان دهنده ی استانه ی یائسگی هست؟ و اینکه من از 4 ماه قبل این ازمایش، قرص اگنوگل و اووسوی مصرف کردم که دارای فیتواستروژن هستند. ایا امکان دارد مصرف اون داروها در ازمایش تاثیر گذاشته باشد؟ 🙏 Fsh 9.8 miu/ml folicular phase: 3.5_9.2 ) <(estradiol 23.6 pg/ml follicular phase 30_100) ( LH 9.3 miu/ml follicular phase 2.4_12.6) (free testosterone 2.3 premenopause 0.45_2.15) (AMH 3.6 ng/ml 0.9_9.5) (Prolactine 7.1 ng/ml 1.9_25)
- رنگ مو
سلام خسته نباشی من باردارهستم ۱۴هفته هستم میخوام وسمه بزنم به موهام ضرر نداره
- آیا همه رحم های دیدلفیس همیشه همراه با سپتوم واژن و آژنزی واژن هستند؟
سلام می خواستم بپرسم بهترین روش برای درمان آژنزی واژن کدام روش است ؟
- بارداری
لکه بینی بعد از نزدیکی
- بقابای سقط
با سلام حدود ا23 روز هست ک سقط 5 هفنگی داشتم بعد 15 روز رفتم سونوگرافی بقایای بارداری به اندازه 3 سی سی مونده گفتن باید کورتاژ بشم بنظرتون نیاز هست یا خودش دفع میشه لکه بینی هم دارما
- سلام من آمپول ضد بارداری سه ماه زدم الان لکه های سیاه زیاد دارم
الان زیاد خونریزی بعد آمپول مریضی زیادم چ قرصی بخورم
- نازایی
سلام خسته نباشید عمل لاپاراسکوپی انجام دادم لوله سمت چپ مسدود بود که باز کردن دکترم برای بارداری دودوره لتروزل و مدروکسی پروژسترون دادن می خواستم ببینم چند درصد امکان بارداری هست لوله سمت راست سالم تنبلی تخمدان هم ندارم
- ویزیت پیش از بارداری
سلام خانم دکتر عزیز. وقت شما بخیر ، خانم دکتر من سی و شش سالم هست و دوسال اقدام به بارداری داشتم اما ناموفق بود . سه بار ای یو ای کردم اما ناموفق بود. یکبار هم ای وی اف کردم اما ناموفق بود. دچار چسبندگی اطراف لوله هام هستم. خانم دکتر دوس دارم بیام خدمت شما برای ویزیت، نمیخوام برای پیگیری علت منفی شدن ای وی اف به مطب قبلی مراجعه کنم چون از اونجا کاملا نامید شدم، و البته وقت کافی برای بیمار نمیذارن متاسفانه. خانم دکتر من از بین لاپاراسکوپی و ای وی اف ، ای وی اف رو انتخاب کردم بخاطر ترس از لاپاراسکوپی . من ترس از كشيدن بخيه هاي لاپاراسکوپی دارم. امکان اینکه بخیه های لاپاراسکوپی جذبی باشن ایا وجود داره؟ خانم دکتر پیشنهاد شما برای ادامه ی درمان من چیست؟ لطفا اینجا مختصر پاسخ من رو بدید تا در فرصت اول حضوری خدمتتون برسم. صمیمانه سپاسگزارم از وقتی که میذارید
- سلام وقت بخیر برای خانمی که ادنوم هیپوفیز و پرولاکتین دارد خوردن قرص اووسیز۰/۷۵ مشکلی ندارد؟
- بارداری
باسلام بنده جمعه گذشته انتقال جنین داشتم و شنبه ۹ روز بعد از انتقال آزمایش خون دادم و عدد بتا زیر ۵ بوده . آیا مجدد آزمایش بدم شاید مثبت باشد
- تفسیر عکس رحم
سلام قتبخیر Spillage کنتراست به داخل حفره پریتوئن مشاهده میگردد یعنی چی؟؟
- تاثیر مصرف قرص بر آزمایشات
با سلام من آندومتریوز دارم و قرص وروژستمصرف و آمپول زولادکس تزریق کردم آیا در آزمایشات خون و ادرار چیزی مشخص میشود
- فیستول
سلام فیستول واژن که منجربه خروج باد از واژن هست در دوران بارداری مشکل آفرین میباشد؟ ممنونم
- نواحی اکوژن در نوجوان با سابقه ی کانسر برست در مادر
سلام خسته نباشید..آیا ممکنه با توجه به اینکه مادرم کانسر برست داره این اکوژن بدخیم و سرطانی باشه؟ چ راه هایی برای درمان این بجز دارو و عمل جراحی یا نمونه برداری پیشنهاد میکنید؟ در تخمدان چپ هم یک کیست ۴۸ میلی متری دارم . آیا میشه که از داروی گیاهی برای درمان هر دو درد استفاده کنم؟


