Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- جواب پاتولوژی پولیپ رحم
Received specimen in fomalin consists of multiple fraqents of creamy tissue admixed with blood clot measurement 4/4/0.8cm.the specimen is submitted in toto in2 blocks...endometrial polyp .non polypid endometrium .secretory endometrium 24th-25th days of a 28 day cycle.
- IVF
سلام خسته نباشید من عمل پولیپ رحم داشتم۲روز بعد باید آمپول واریو پپتیل میزدم نصفشو اما به اشتباه کامل زدم باید انتقال جنین انجام میدادم بعد پریودم اما پریود نشدم میخواستم بدونم کی پریود میشم
- 💜💜💜اقدام برای حاملگی
سلام دکترجان من یک دختر ۱۹ ساله مجرد هستم دکتر برای جوش های صورت و بدنم و موهای زائد زیاد ک داشتم قرص سیبل رو نوشتند به مدت سه ماه اما نگفتند که از چه زمانی مصرف کنم میشه لطفا شما راهنمایی کنید
- ازمایش پاتولوژی هیسترکتومی
specimen received labeled as uterus consists of uterus whit out annexed. the uterus measures 8*5*3cm. The cervix measures 2cm in diameter. one section the endocevix polyp measuring 2cm in diameter. on sections the endometrium measures 0.1 cm and the myometrium measures 1.5 cm in thickness. 1. chronic cervicitis whi endocervical polyp. 2.proliferative endomerium
- خونریزى بعد هیستروسکوپى
سلام خسته نباشين من حدود ٢ هفته عمل كورتاژ و هيستروسكوپى انجام دادم جواب نمونه ها هم خوب بود ولى خونريزى دارم و بند نمياد كم و زياد ميشه قرص ال دى و ترنسيد و منفاميك اسيد هم مصرف ميكنم فايده نداره اگر ممكنه راهنمايى بفرمايين
- تفسیر پاتولوژی پولیپ
non_polyp endometrium, cystic hyperplasia without atypia
- پولیپ رحم
سلام وقت بخیر .پولیپ رحم داشتم هیپروسکوپی کردم دکتر بعد از جواب پاتولوژی قرص پروژسترون تجویز کرد برای سه دوره ولی توضیح نداد جواب پاتولوژی مشکل داشت یا نه . میخواستم بدونم پولیپ رحم بدخیم هست این نتیجه پاتولوژی هستش . ایا ضخامت رحمم مشکل داره؟
Co multiple irregular fragments of creamy _brown tissue
TM :1.4*1.0*1.0 sos:M/1 E:T
Co multiple irreguler fragments of brownish tissue TM:2.8**2.0*1.5 sos:M/1 E:T
Labeled as endometrial polyp co multiple irregular fragments of creamy_brown tissue TM/1.8*1.0*1.0 SOS:M/1 E:T Dx 1:Endocervix,curettage: mild chronic cervicitis with squamous metaplasia Dx11:Endometrium,curettage: proliferative endometrrium with focal simple cystic hyperplasia Dx111:Endometrial polyp,polypectomy: fragmented endometrial polyp - ایا قرص دوفاستون برای درمان پولیپ موثراست؟
ایا قرص دوفاستون برای درمان پولیپ رحمی مفیداست
- ایا بعد عمل رحم وتخمدا ن یه ماه خونابه الان ۱۵روز ترشح زرد رنگ از بدنم خارج میشه ایا مشکلی پیش اومده
یه ماه ونیم عمل برداشتن رحم وتخمدان انجام دادم یه ماه اول خونابه
- هیسترسکوپی
سلام خانم دکتر خسته نباشید لطفا جوابمو بدید،ایا رحمی که عمل سپتوم واسش انجام شده،الان نرمال است،تواناییش واسه بارداری مثل رحم سالم است،سپتوم داخل حفره رحم بوده و عمل شده
- میشه جواب منو بدید
سلام من ازتون سوال پرسیدم هنوز جوابمو ندادید و عکس سونومو فرستادم الان 12 روزه پریودم چندروزه اول لکه بینی و سه روز اخر لکه بینی. خونریزی زیاده . علایم دیگر ندادم نظر دکترم این بود هیستروکتومی کنم . میخواستم نظر شما رو هم بدونم . سونوم رو مجدد میفرستم براتون همون که گفتم من 44 سالمه متن سونومو براتون ارسال میکنم میشه ببینید و بگید با این شرایط جراحی باید صورت بگیره یا نه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی استرس دارم سونوگرافی واژنال و ابدومینال و کالرداپلرو مپینگ میوم ابعاد رحم 50*105 میلی متر بزرگتر از حد طبیعی است ( محور رحم متمایل به سمت راست ) میوم ساب موکوزال در فوقانی فوندوسی 29*33 م م دیده شد ( فیگوی 1) میوم اینترامورال در خلفی چپ فوندوس 18 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در قدام فوندوس و بادی 19 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در خلفی راست فوندوس 118 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم ساب سروز در خلف فوندوس 17 م م رویت شد ( فیگوی 5 میوم اینترامورال در خلفی راست بادی 18 م م دیده شد ( فیگوی 4 میوم ساب موکوزال در راست بادی 11 م م دیده شد ( فیگوی 2 چند میوم پراکنده 8-10 م م پراکنده در رحم میوم ها در دایلر واسکولاریتی متوسط دارند و RI بزرگترین میوم 0.77 می باشد اکوی میومتر غیریکنواخت است ( آدنومیوزیس و رحم میوماتو ) ضخامت آندومتر 4 م م و در حد نرمال است تخمدانها سایز و اکوی نرمال دارند مثانه ضخامت جداری نرمال دارند و فاقد پاتولژی است مایع آزاد در حفره لگن مشهود نیست
- ۱۳۸۴
سلام عزیزم من عمل رحم دوشاخ داشتم و آمپول دکاپپتیل زدم یکی 9/27 دومی 10/25 قاعدگی زدم .وتا الاناسفند ماه هنوزپریود نشدم واین چند روز خیلی ترشح دارم نرمال یا خیر ؟
- بارداری
سلام خانم دکتر من سه بار دچار زایمان زودرس شدم اولی ۲۴ هفته دومی ۱۸ هفته وسومی با وجود سرکلاژ ۲۰ هفته سقط شد بعدا مراجعه کردم به دکتر ک هیستروسکوپی شدم ومعلوم شد سپتوم بزرگی دارم وبرام برداشتن ودهانه رحمم هم خیلی کوتاه الان دکتر اجازه ی بارداری دادن ولی من میترسم دوباره همان اتفاق بیفته بنظرتون سقط های قبلی بخاطر سپتوم بوده یا دهانه رحم؟ اگ باردار بشم دیگه مشکلی پیش نمیاد واینکه کدوم سرکلاژ برام بهتر شکمی یا واژینال ممنون میشم جواب بدین نگرانم
- قرص روکین
- برای قطع خونریزی
آیا خونریزی بعد از هیستروسکوپی طبیعی است؟؟اگر هست تا چند روز و مقدار خونریزی چقدر طبیعیه؟؟
- جواب آزمایش پاتولوژی هیستروسکوپی
سلام خانم دکتر جواب آزمایش این اومده یعنی چی؟ endometrial tissue is seen with tortuous glands lined by columnar cell with subnuclear vacuolation. stroma is edematous.
tiny endometrial polyp is seen no evidence of malignancy is seen this specimen. - جواب آزمایش پاتولوژی هیستروسکوپی
سلام خانم دکتر جواب پاتولوژی Endometrialpolyp Atrophicلطفا بفرمایید چیه
- نتیجه سونو گرافی مرا نگران کرده
در نثانه من اکوژن به اندازه 19mm وبه ضخامت 4mm ور وسط خط مثانه هست ایا نگران کننده هست
- هیستروسکوپی
با سلام خانم دکتر ممنون از اینکه وقتتون رو جهت پاسخگویی به ما بیماران اختصاص می دهید. هیستروسکوپی نیاز به بیهوشی تمام دارد یا به صورت نیمه بیهوشی انجام میشود.خانم دکتر برای عکس رنگی مراجعه کردم که متاسفانه به دلیل درد زیادش موفق به انجام عکس رنگی نشدم . چهارسال از ازدواجم میگذرد تست اسپرم همسرم خوب بوده اما در طی این چهارسال باردار نشدم هربار سونوگرافی شدم بابت فولیکولهام و ضخامت آندومترم اونها هم خوب بود با آمپول هورمون و قرص های تخمک گذاری همه چیز عالی ولی متاسفانه تا این لحظه باردار نشدم.یک بار آی یوآی هم شدم که گفتند دهانه رحمم تنگ هست البته چند سال قبل فریز دهانه رحم شدم.نمیدانم آیا تنگی دهانه رحم ممکن هست به دلیل فریز دهانه رحم باشد آیا تنگی ذهانه رحم میتونه عامل ناباروریم باشه آیا هیستروسکوپی لازمه یا خیر
- هیستروسالپنگوگرافی
سلام خسته نباشین لطفاعکس رنگی تفسیرکنین ممنون میشم دکتر،پس ازتزریق ماده حاجب ازراه سرویکس رحم حاجب شده ومتمایل به چپ قرارگرفته کاویته رحم نرمال،لوله های رحم دردوطرف باتاخیرحاجب شده،اتساع میلددربخش آمپولرآنهادیده میشودوspillageآنهاباتاخیرصورت گرفته ودرحدجزئی است،میخواستم بدونم بااین موضوع میشه باردارشدیابایدلاپاراسکوپی بشم


