Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مربوط به عمل هیسترکتومی
سلام در جواب پاتولوژی هیستروسکوپی رحم ، نوشته شده inactive endometrium میخواستم ببینم معنیش چیه ؟ آیا بدخیمی هست یا خیر؟
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
- امپول دفرلین
سلام دكتر امپول دفرلين تجويز كرد كه البته داروخانه ميكرورلين داد ، دو تا به فاصله ٢٨ روز .. سه ماه توقف پريود داشتم.. بكبار پريود شدم بدون درد و عادى... اين ماه با خونريزى بسيار شديد پريود شدم... دكترم گفته هر وقت اينجورى شد آمپول رو بازم ادامه بدم...فقط گفته عوارضش در سالهاى بعد پوكى استخوان هست.... نظر شما چيه؟؟؟٤٨ سالمه ، يك زايمان ٢٤ سال پيش و سقط جنين حدودأ ١٥-١٦سال پيش
- هیستروسالپنگوگرافی
سلام خسته نباشین لطفاعکس رنگی تفسیرکنین ممنون میشم دکتر،پس ازتزریق ماده حاجب ازراه سرویکس رحم حاجب شده ومتمایل به چپ قرارگرفته کاویته رحم نرمال،لوله های رحم دردوطرف باتاخیرحاجب شده،اتساع میلددربخش آمپولرآنهادیده میشودوspillageآنهاباتاخیرصورت گرفته ودرحدجزئی است،میخواستم بدونم بااین موضوع میشه باردارشدیابایدلاپاراسکوپی بشم
- پولیپ
باعرض سلام وخسته نباشید،خانوم دکترمن لکخ بینی داشتم اومدم خدمتتون سونوکردین گفتین یک پولیپ ده میلی متری دررحم دارم،آیاحتمابایدجراحی بشم وایامانع بارداری؟خیلی استرس گرفتم
- سلام خانم دکتر عزیز امکانش هست جواب پاتولوژی رو برای من تفسیر کنید ممنون از لطفتون
History: Not stated Gross: Specimens are received in two containers labeled as: (A) Endometrium: multiple pieces of grey tissue and blood clots measuring 3x3x1 cm totally (B) Endocervix: multiple pieces of grey tissue and blood clots measuring 2x2x0.6 cm totally. S.O.S: A) M/2+ B) M/1 Embedded: Totally (A&B) Diagnosis: (A) Endometrial curettage: - Early secretory endometrium - Endometrial polyp (B) Endocervical curettage: Unremarkable endocervical epithelium
- تفسیر پاتولوژی هیستروسکوپی پولیپ رحم
سلام وقت بخیر ببخشید من یه جواب پاتولوژی دارم میخواستم ببینم چیه و مشکلی هست واسم؟سپتوم رحم داشتم پولیپم تو عمل مشاهده کردنو برداشتن میشه لطفا راهنماییم کنین ممنون میشم اینم ازمایشه endometrial curettage:proliferative cndometrium و
- ۱۳۸۴
سلام عزیزم من عمل رحم دوشاخ داشتم و آمپول دکاپپتیل زدم یکی 9/27 دومی 10/25 قاعدگی زدم .وتا الاناسفند ماه هنوزپریود نشدم واین چند روز خیلی ترشح دارم نرمال یا خیر ؟
- تفسیر آزمایش هیستروسکوپی
سلام . آزمایش هیستروسکوپی دادم . جوابش اومده ممنون میشم نتیجه آزمایش رو بفرمایید Fragments of unremarkable endocervical tissue
- میشه جواب منو بدید
سلام من ازتون سوال پرسیدم هنوز جوابمو ندادید و عکس سونومو فرستادم الان 12 روزه پریودم چندروزه اول لکه بینی و سه روز اخر لکه بینی. خونریزی زیاده . علایم دیگر ندادم نظر دکترم این بود هیستروکتومی کنم . میخواستم نظر شما رو هم بدونم . سونوم رو مجدد میفرستم براتون همون که گفتم من 44 سالمه متن سونومو براتون ارسال میکنم میشه ببینید و بگید با این شرایط جراحی باید صورت بگیره یا نه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی استرس دارم سونوگرافی واژنال و ابدومینال و کالرداپلرو مپینگ میوم ابعاد رحم 50*105 میلی متر بزرگتر از حد طبیعی است ( محور رحم متمایل به سمت راست ) میوم ساب موکوزال در فوقانی فوندوسی 29*33 م م دیده شد ( فیگوی 1) میوم اینترامورال در خلفی چپ فوندوس 18 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در قدام فوندوس و بادی 19 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در خلفی راست فوندوس 118 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم ساب سروز در خلف فوندوس 17 م م رویت شد ( فیگوی 5 میوم اینترامورال در خلفی راست بادی 18 م م دیده شد ( فیگوی 4 میوم ساب موکوزال در راست بادی 11 م م دیده شد ( فیگوی 2 چند میوم پراکنده 8-10 م م پراکنده در رحم میوم ها در دایلر واسکولاریتی متوسط دارند و RI بزرگترین میوم 0.77 می باشد اکوی میومتر غیریکنواخت است ( آدنومیوزیس و رحم میوماتو ) ضخامت آندومتر 4 م م و در حد نرمال است تخمدانها سایز و اکوی نرمال دارند مثانه ضخامت جداری نرمال دارند و فاقد پاتولژی است مایع آزاد در حفره لگن مشهود نیست
- پولیپ رحم
پولیپ درسای,ز14mm*8*12*دارم به من قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کرده آیا این درمان کافیه یا بهتره همین الان هیستروسکوپی انجام بدهم
- قرص جستیران
سلام ۴۹ ساله هستم به علت خونریزی شدید هیستروسکوپی شدم گفتن میتونی هیستروکتومی بشی یا دارو درمانی انجام بدیم قرص جستیران تجویز شد آیا تاثیری در کاهش ضخامت رحم داره؟ و اینکه واقعا این قرص باعث چاقی میشه ؟
- سلام تفسیر نمونه برداری
two SPEcimenns are recived in formalin in separate containers as blow
endocervix consistof multiplepieces of creamy bowvish tissue meassuring
endometrium and endometrial polyp: contains of multiple pieces of soft brownish tissue
see the diagnosis pleass
endocervical and endometrial curettage
chronic cervicits with squamousmetaplasia
late secretory endometium
endometrial polyp (secretory polyp) - هیستروسکپی
سلام خانم دکتر، من دوهفته پیش عمل هیستروسکوپی داشتم به دلیل وجود میوم وپولیپ. دکتر معالجم برای من قرص مدروفوم وکپسول آنتی بیوتیک وقرص فریون تجویز کردن. درست سر وقت من پریود شدم وخدا وشکر این دفعه درد نداشتم. ولی امروز روز دهم پریودم ومن هنوز خونریزی قطع نشده. به نظرتون من چه کاری باید انجام دهم. باتوجه به اینکه دکترم رو روز شنبه میتونم ببینم.
- باکرگی
باکرگی و پاره شدن بکارت یکی هست ؟ نامزدم به زور انگشتش رو داخل واژنم کرد و بکارتم رو پاره کرد ، می خواستم بدونم یعنی باکرگی از لحاظ قانون از بین رفته ؟ چون من رابطه جنسی که نداشتم . و این قابل تشخیصه یا نه ؟ واسه این کار امکان داره برم پزشکی قانونی ؟
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
سلام خانوم دکتر. تفسیر این پاتولوژی چی هست؟ تحت عمل هیستروسکوپی قرار گرفتم برای برداشتن پولیپ رحم . اینم جواب پاتولوژی هست: میخواستم نتیجه پاتولوژی رو بدونم disordered proliferative endometrium superimposed with secretory changes. fragments of endometrial polyp
- جراحی پولیپ و لکه بینی
سلام خانوم دکتر عزیز چندساله ۴روز قبل پریودی لک داشتم وسیکل منظم ۲۶روزبعدسونو پولیپ ۱/۵سانت بود مهر جراحی کردم پاتولوژی خوب بود ۱ماه اول خوب بودالان دو ماهه مجدد ۴روز قبل پریودی لک میبینم و بعدپریودی هم چند روز باز لک دارم دکتر رفتم دوفاستون دادن از ۱۴قاعدگی به مدت ده شب ولی همچنان این شرایط هست سونو هم داخل مطب دادم مشکلی نبود نمیدونم دیگه چیکار کنم روانمو این موضوع بهم زده لطفا بگید من چیکار کنم؟
- داروی سیبل
سلام دکترجان من یک دختر ۱۹ ساله مجرد هستم دکتر برای جوش های صورت و بدنم و موهای زائد زیاد ک داشتم قرص سیبل رو نوشتند به مدت سه ماه اما نگفتند که از چه زمانی مصرف کنم میشه لطفا شما راهنمایی کنید
- سلام دکتر وقت بخیر جواب هیستوسکوپس منومیدهید
SP.Endometrium,biopsy Macroscopy.SRIF consists of multiple tan elastic tissue, tm.5x3x3 cm. Microscopy: supported the following diegnosis. Diagnosis:Endometrium,biopsy :
- عمل هیتروسکوپی
عمل هیتروسکوپی انجام دادام میشه جوابشو تفسیر کنین ممنون


