Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دوفاستون
سلام ببخشید دکتر یه سوال دکتر به من قرص دوفاستون داد برای تنبلی تخمدان و کیست ریزم گفت از روز ۱۵ پریودیت به مدت ده روز یدونه بخور من روز ۱۴ دوباره لک دیدم ایا باید قرص رو بخورم یا که نخورم
- نازایی
سلام خانم دکتر من سه سال پیش عمل سپتوم رحم انجام دادم(گفتن از فوندوس تا نزدیک اینترنال اوس بوده)با دو مرحله،بعد گفتن برو اقدام کن،بعد عمل بنابه شرایطی اقدام به بارداری نکردم،تنبلی تخمدان هم دارم،تحرک اسپرم شوهرم هم ۱۳ درصد،الان یک ساله اقدام به بارداری کردم داروهای زیادی هم مصرف کردم خیلی ماه ها هم فولیکول غالب داشتم ولی باردار نشدم،عکس رنگی گرفتم میگن یه قسمت جزعی خیلی کم از سپتوم از فوندوس مونده،میخاستم بدونم دلیل باردار نشدم تنبلی تخمدان و تحرک اسپرم شوهرمه،یا میتونه به خاطر سپتوم باقی مانده باشه،اگه باردارنشدنم طول بکشه لازمه اون قسمت سپتوم باقی مونده رو عمل کنم،یا دکترا خودشون هنگام عمل کامل سپتوم رو برنمیدارند و لازم به عمل نیست.
- ترشح
سلام من لوله هام رو بعد از سومین سزارین بستم قبل از آن همیشه خیییییلی ترشح از واژن داشتم اما از زمان بستن لوله هام که 9 ماه میگذره بطور کامل ترشح از بین رفته و دیگه اصلا هیچ ترشحی ندارم آیا به لوله بستنم ربط داره؟من 38 سالمه
- حامله شدن بعداز کلومیفن
سلام ببخشید من ۱۶ سالمه حامله نمیشدم و تصمیم گرفتم قرص کلومیفن را استفاده کنم والان سرگیجه شدید دارم ونیز شکمم درد دارد آیا میتوانم بگویم که الان حامله ام
- سرما خوردگی
ایا سرما خوردگی در پوچ شدن تخمک تاثیر دارد
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید من سرکلاژ شکمی کردم الان ۱۸ هفته شدم فانلینگ ۸میل در ۱۸ میل دارم بازم مگه سرکلاژ شکمی جلو فانلینگ رو نمیگیره؟
- مدت استفاده از قرص دوفاستون
سلام و خسته نباشید، من ۳۲ سالم و مجرد هستم. من آزمایش خون و همچنین سونوگرافی رفتم توی سونوگرافی نشان داد که چند تا کیست دارم و نوشت که تنبلی تخمدان دارم پیش دکتر متخصص زنان و زایمان رفتم برام قرص دوفاستون را تجویز کرد و گفت که این قرص و باید حالا حالا بخوری که تنبلی تخمدان شما درمان بشه و باعث نازایی نشود. ولی خوب من پریودیم منظم شده و می خوام بدونم که تا چه مدت باید قرص دوفاستون بخورم و اگر قطعش کنم قرص دیگه جایگزینش هست و اگر حتی نخوام قرص بخورم چه اتفاقی می افتد. البته من حتی دوباره سونوگرافی هم ندادم که بدونم اصلا احتیاج هست من مصرف کنم و من بخاطر مشکل هورمدنی هم که دارم یک و نصفی در روز قرص متفورمین استفاده می کنم. ممنون میشم جواب بنده را بدهید.
- کیست تخمدان درمویید
باسلام من۴۳سالمه متآهلم یک ماه پیش عمل کیست تخمدان وچسبندگی انجام دادم حالابعدازیک ماه دوباره سونوگرفتم گفتن که دوباره کیستت عودکرده ولی دکترم میگه نه کیست نیست راهنماییم کنیدتوروخدا
- احتمال بارداری
سلام خانم دکتر
من به نوزادم شیر میدم و 3 ماهه که پریودم برگشته ولی این دفعه خونریزی خیلی کمتر از همیشه(حدود 3 روز خونریزی کم و 4 روز بعد فقط لکه بینی) و درد خیلی زیاد داشتم و با گذشت یک هفته از پایان پریودم همچنان درد تخمدان و زیر شکم و درد عضلات پا و لگن دارم. احتمالش هست با وجود پریود شدن باردار باشم؟ - آزمایش بارداری بتا تیتر
سلام من ۳۹ سالمه و متاهلم ، دو ساله که پرولاکتین دارم و همینطور پریودی های نامنظم الان تاریخ اخرین پریودیم ۳ مهر بوده و دیگه نشدم ازمایش دادم پرولاکتینم ۴۰ شده و بتا هم ۹ و بعد از ۴۸ ساعت مجدد ازمایش رو تکرار کردم همون بتا ۹ مونده بوده و سونو هم دادم بارداری مشاهده نشده اما یک کیست ۵ سانتی توی تخمدان راستم هست خب با این تفاسیر الان بارداری محسوب میشه یا نه ؟؟ این در صورتیه که من اصلا قصد بارداری نداشتم و ندارم .
- فوکوس اکوژن بطن چپ
باسلام خانمی39ساله هستم زایمانه سوممه.البته بافاصله 15ساله بین دوم وسوم بارداریم.هفته بیست و یکم برای غربالگری رفتم سونو گفتن کانون اکوژن دربطن چپ جنینه.یعنی تجمع کلسیم،با این حال برام کلسیم دی نوشتن و چند روزی مصرف کردم الان دست و پام خیلی ورم داره.آیا مصرف کنم یا نه
- سلام من شاهی یه پسره ا ساله هستم هال دو ماه بار دار شدم تواند مالی ندارم می خواهم بچمو سقد کنم چه کنم
- ماموگرافی پستان
سلام خسته نباشید من ۶ماه پیش سونوی پستان دادم خانم دکتر علیزاده صفت گفتن که قرص Eهفته ای ۳باربخورم الان ۶ماه شده باید برم سونو بدم ایا به دلیل بیماری کرونا میتونم سونورو بندازم عقب دیرتر برم؟؟ممنون ازشما
- اقدام بارداری
سلام خانوم دکتروقتتون بخیر35سالمه من تنبلی تخمدان وکیست کوچکی دارم ونامنطمی پریددکترزنان به من مدروکسی پروژسترون داده الان 6ماه میخورم از14پریدبه مدت 10شب واین سری به من لتروزول داد که گفت ازسوم پریدتا5روز بخورم ومن قرص هاروخوردم واین ماه اقدام کردم به بارداری ودوروزه عقب انداختم بعداز قطع قرص مدروکسی پروزسترون، ومن هفته پیش رفتم دکترداخلی به من گفت تیروئید کم کاردارم وقرص لووسین داده بهم حالا خانوم دکتر اگه من باردار بشم تیروئید دارم مشکلی پیدا میکنم ؟؟حالا اگه باردارنبودم ماهی دیگه اقدام کردیم قرص لتروزول روبخورم قرص مدروکسی پروژسترون هم بایدبخورم اخه مدروکسی رومیخورم مشکلی پیدانمیکنم ؟؟؟مرسی ازجوابتون
- سلام خانم دکتر ممنون که همیشه سوالم جواب میدین همسرم کم بود اسپرم داره اسپرمش دو میلیون هست ایا میشه IVFانجام بدم نتیجه میگیرم بنظرتو میشه راهنمایی کنید لطفا خیلی نگرانم هرچی دارو مصرف میکنه هیچ فایدی نداره براش و چی بخوره براش خوبه ممنون میشم جواب بدین
- ناباروری
سلام خانم دکتر خسته نباشید،برای iui حداقل چندماه قبلش باید تحت درمان باشم؟۲۴سالمه ۳وخورده ایه ک باردارنمیشم مشکلی ام ندارم،شوهرمم سال پیش یکم کم تحرکی داشت ک اونم با دارو حل شد،بهمون گفت باید زمان بدین یا بایداز روش کمک باروری نتیجه بگیرید
- سلام من تخمک شماره ۷دارومیخورم بالانمیره چیکارکنم
- سوال بارداری خیلی مهم
سلام .خسته نباشید .من قبلا پریودی منظمی داشتم و سنم 37 ساله و 1 بار سابقه سقط داشتم و یکسال و نیم از زمان سقطم گذشته والان 2 ماه هست برای بار داری اقدام کردم پریودی دقیقا برای همین 2 ماه هر کدام به مدت 7 روز زودتر اتفاق افتاد و 3 روز اول لکه بینی و بعدش خونریزی دارم آیا این مورد طبیعی هست آیا نیاز هست برم پیش دکتر زنان و زایمان
- زمان تخمک گذاری
سلام من سوم مرداد پریودم تمام شد.میخواستم بدونم از کی میتونم برای بارداری اقدام کنم؟روز تخمک گذاریم کی هست؟
- تغییر شکل دستگاه تناسلی در دختران
سلام خانوم دکتر.خوشحالم که راهی پیدا کردم با شما حرف بزنم.من ۲۳سالمه و مجرد.وقتی خیلی کوچیک بودم با دستم روی پوست دستگاه تناسلیمو لمس میکردم.اون موقع اصلا لذتی ازش نمیبردم وقتی بعدها بزرگ شدم فهمیدم اسم اینکار خودارضاییه.مدتیه که متوجه شدم که دست زدن روی پوستم و ور رفتن بااون باعث شده که لبه های آلت تناسلیم چروک و ازهم باز شده.احساس میکنم دیگه شبیه بقیه دخترا نیست.حتی الان خجالت میکشم برم دکتر که خودمو معاینه کنم.و سرهرچیزی که به من دکترو پیشنهاد میکنن وحشت میکنم.حتی الان چندروزه بیرون از واژنم ، یکطرفش وقتی دست میزنم احساس میکنم یه چیزی متورمی به اندازه یه نخود زیر پوستمه ولی از دکتر رفتن و معاینه شدن وحشت دارم.احساس میکنم اگر دکتر چروکیده شدن و باز شدن لبه های آلتمو ببینه واکنش بدی بهم نشون میدهتوروخدا یه راهی پیش روم بزارین


