Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- میوم
سلام سونو واژینال دادم قید شده یک میوم ساب سروزال ۳۰میلی متری در سمت چپ فوندوس و میوم داخلی اکوژنیک۲۰*۲۵میلی منری در دیواره قدامی چپ وجود دارد ضخامت اندومتر۵/۵ولخته هیپواکوئیک در داخل آن دیده میشود بنده ۵۳ساله هستم میخواستم ببینم آیا نگران کننده هست و اینکه مربوط به یائسگی میشه ۱۲روزهست که پریود هستم
- 24سالمه بارداریم خطرناکه یانه
سلام من امروز سونو دادم میشه جوابشو بگید خیلی نگرانم اکولوسنسی با حدودمنظم درکاویته رحم در لوکیشن فوندال دیده شد مایع ازاد در حفره لگن مشهود نیست توده اکویmixedبه ابعادmm۲۰×24 درمجاورت تخمدان راست مشاهده شد دربررسی کالرداپلر the ring of fire sign دراطراف ان مشهود است یافته های فوق به نفع E.Pمی باشد سونوگرافی کنترل توصیه شود کسی میدونه چی میشه
- سلامدختر ۲۷ ساله مجرد هستمچند ماه ههکه خونریزی و لکه بینی دارمبه پزشگ زنانمراجعه کردم قرص دروسبلا برایم تجویز کرد و من شروع به مصرف کردم چون مرتب لکه بینی داشتم پریودی ام مشخص نبود حالا بعد از مصرف هفت عدد از قرق پریود شدم و خونریزی دارم نمیدانم باید به مصرف ادامه دهم یا خیر به پزشگم دسترسی ندارم لطفاراهنماییم کنید
- آ یو دی
سلام وقت بخیر من دوساله از ا یو دی استفاده میکنم، یک ماهه واژنم بوی ماهی میده ولی نه ترشح دارم نه خارش، البته دکتر معاینه کرد گفت زخمه ، ممکنه اثرات audباشه البته قرص واژینال استفاده کردم بهتر شد ولی دوباره همون بو رو داره
- کمردرد در بارداری
سلام ۲۹ هفته باردارم .طول سرویکس۲۳ است و استراحتم .امروز کمر درد پریودی گرفتم که به پای چپم میزنه .دلیلش چی میتونه باشه؟
- بارداری
سلام.. طول بارداری نهایتاً چقد طول میکشد؟
- استفاده همزمان از دوفاستون و آمپول دیفرلین
سلام 42 ساله هستم من فیبروم دارم بزرگترین هاشون 2 تا 3 سانتی و یک 5 سانتی ، یک بار در سال 96 عمل کردم ولی باز در چندما اخیر پریودهای طولانی مدت دارم و خسته شدم واقعن کلافه شدم و اینکه تازگی به دکتر زنان مراجعه کردم و دوفاستون برام تجویز کرده که دارم میخورم ولی شنیدم آ؛مپول دیفرلین برای از بین بردن خونریزی و لکه بینی بسیار کارساز است لطفن بنده را راهنمایی و بگید اگه آمپول رو گرفتم چه زمانی باید بزنم؟
- کبد
سلام ۴ضایعه کوچک درپارانشیم کبدم دیده شده منظورشون ازاین ضایعه چیست خطری هم داره
- قرص جلوگیری
سلام ۳۶سالمه ۲فرزند دارم پریودهام منظمه میخوام برا یک ماه فقط ماه رمضان از قرص جلوگیری استفاده کنم اگر میشه یه قرصی رو معرفی کنید که کم عارضه تر باشه و تو صورتم لک نندازه تشکر
- مصرف قرص سیبل
سلام وقتتون بخیر من به تجویز دکتر برای مشکل لکه بینی و فیبروم رحم، از روز ۶ قاعدگی مصرف قرص سیبل رو شروع کردم. ۴ روز مصرف شده ولی پاک نشدم. امروز روز دهم قاعدگیم هست. ایا باید روزانه یک عدد مصرف کنم یا دو عدد؟ معمولا با مصرف قرص جلوگیری چند روز طول میکشه تا پاک بشم؟ متشکرم
- مهم ازدواج و بارداری
سلام خانوم دکتر یک پسر 35ساله وگر با یک دختر40ساله ازدواج کند ایا میتوانند بچه دار بشوند یا خیر ؟ ایا مشکلی در بچه دار شدنشان ایجاد نمیشود ؟
- اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید من چندماه واسه بارداری اقدام میکنم دوره تخمک گذاریمو نمیدونم دوره های پریودم متفاوته جلو میزنه واسه بچه ی دوم میخوام اقدام کنم بچه ی اولم ۵سالشه ولی هنوز باردار نشدم هروقت پریود میشم ناراحت میشم به نظرتون چیکار کنم
- بارداری
سلام وقت بخیر من ۵ هفته و ۴ روز هستم و پنج روز پیش که به خونریزی افتادم و سونو شدم فرمودند ساک بارداری چروکیده و هماتوم وسیع با این حال عدد بتا به صورت طبیعی بالا میرفت تا اینکه دیروز مجدد سونو شدم و فرمودند هماتوم نصف شده تقریبا و ساک بارداری مختصرا نامنظم قرار شده ده روز دیگه سونو بشم مجددا آیا شانسی برای حفظ جنین دارم؟
- غده
سلام علت دونه بزرک زیر بقل چیه خانوم دکتر برم دکتر ؟ چهار پنج تا طرف چپ زیر بقلم در اومدع یکهفته پیش یکی شبیه همین چرکی بود
- کلومیفن
آیا میشه بعد از پریود قرص کلومیفن ره مسرف کنم
- زنان و زایمان
سلام.وقتتون بخیر..من ۳۰سالمه و ۶سال هست ازدواج کردم..ماه دوم برای اقدام به بارداری هستم..من هرماه ۳،۴روز پریود زودتر از موعد میشم..همیشه همینطوری بودم..الان این ماه دارم لک میبینم و کمر درد شدید دارم.سیکلم هم ۲۸روزس...امکان بارداری هست..کی باید تست بدم،خیلی نگرانم
- سلام من سه ماه ازدواج کردم دوماه پریو دنشدم فقط دوتالگه دیدم چکارکنم
- ای وی اف
سلام خانم دکتربخاطرهزینه هاالزهرامیرم سه بارای یوای کردم بخاطرضعیف بودن اسپرم همسرم الان دکترمیگه ای وی اف اسپرم ضعیف باشه تاثیرداره ممنون میشم راهنماییم کنین پارسال همسرم دارواستفاده کرده بود
- باردتری
سلام ب گفته پزشک ماما ۶ هفته باردارم و چن روز پیش دچار لکه بینی شدم اول ی کوچولو لخته خون اومد بعد دوبار خون دیدم سریع ب سونوگرافی رفتم ولی کیت بارداری رویت نشد تو جواب آزمایش نوشته که تصویر کانون اکو فریکوچک مطرح کننده احتمال پسودوساک حاملگی ب دیامتر ۳.۵mmبا حاملگی ۴ هفته و ۱ روز میباشد منظور از این نوشته چیه¿چند روزه خیلی نگرانم کرده
- قرص ارژانسی
سلام خسته نباشید پریود من منظمنیست این ماه بعد پریودی دوروز بعد پاک شدنم اب منی روی لباس زیرم ریخته شده بود نمی دونم فقط روی لباس زیرم ریخته یاداخلم ریخته بعد ۸ ساعت قرص ارژانسی خوردم و بعد ۸.۹ روز خونریزی کردم وزیادم بود ۴.۵ روز خونریزی داشتم امکان بارداری هست یانه ؟ الانم موقع پریودمه ولی هنوز نشدم


