Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام آیا قرص کینااپ چاقی دردوران بارداری خطر دارد یانه
- سلام یه توده هایپو اکو تو سینه راستم بهااندازه۱۰در۶مشاهده شده.آیا خطرناکه؟
- سونوگرافی
سلام خانم دکتر.وقت بخیر.در۱۸ هفتگی بارداری هستم.طبق سونو انجام شده معده جنین مختصر کوچکتر و ب اندازه ۵ میلیمتر دیده شده. وزن بچه ۲۵۶ گرم میباشد .ایا مشکلی ایجاد میشود برای جنین دراینده؟بقیه آزمایشات درست میباشد.
- سرکلاژ
سلام خانم دکتر عزیز من با توجه به دوبار زایمان زودرس در سه ماه ی دوم و سوم مجبور به سرکلاژ شکمی شدم مجددا تصمیم به بارداری دارم قبلش چه آزمایشاتی را باید انجام بدم که ان شاالله این بار بدون مشکلی بتونم پیش برم؟؟ ایا ازمایش های ایمنی و انعقادی هم نیازه؟
- توضیح دهید یعنی چه
سلام وخسته نباشید در سونوگرافی مشاهده رحم با اکوی مختصر هتروژن مشاهده شد ویک ضایعه هایپر اکوکاملا منظم وبیضی به ابعاد ۱۰میلیمتر ضایعه خوش خیم مشاهده شده
- برداشتن رحم و تخمدانها
سلام ۵۱ سالمه ۷ماه پیش خونریزی شدید داشتم کورتاژ شدم بعد دو دوره مجسترول مصرف کردم ولی جواب نداد بعد ۲ غدد آمپول دیفرلین زدم چهار ماه بعد دوباره دیروز خونریزی شروع شد خیلی شدید هست امروز کپسول تنسیدومفنامیک مصرف کردم می خواهم بدانم با دارو خوب میشه یا اینکه باید رحم و برداشت
- روزه گرفتن و پریودی
سلام خسته نباشید من برای تنطیم قاعدگی با دستور پزشک نزدیک به دوسه ماه متفورمین همراه با یه دوره اتیسترون خوردم و الان نزدیک ده روزه که متفورمین تموم شده الان دارم روزه میگیرم میخواستم ببینم آیا روزه گرفتن باعث میشه که پریود من عقب بیوفته چون دفعه آخر ۲۲ روزه پریود شدم ولی الان در سیکل ۲۸ روزه هستم و پریود نشدم میخواستم ببینم روزه گرفتن تاثیری در عقب افتادن پریود داره؟ اینم بگم قبل از اینکه پریودم بهم بخوره و بخوام دکتر برم و متفورمین بخورم همیشه چند ساله که ۳۰ روزه پریود میشدم.
- درد جای بخیه های قدیمی
من چهار سال پیش موقع زایمانم چسبندگی داشتم رحمم برداشتن از آن به بعد مشکلی نداشتم تا این یک ما پیش حالت گر گرفتگی بهم دست میداد و از ازمایش هورمونی دادم گفتن یائسه شدم و قرص استرومارین و سیموگنوس برام تجویز کردن و الان دو هفته هست جای بخیه هام شدید درد دارم لطفاراهنمایی کنید چکار کنم ممنون ودر صمن ۴۲ سالم هست
- قرص مدوکسی پروژسترون را طبق دستور شبی دوتا خوردم تا ۲۱روز اما روز بیستم پریود شدم خوردن قرص را دوروز دیگه ادامه بدم یا قطع کنم؟
- پریود
سلام، وقت بخیر، خانومي 32ساله هستم، دارای یک فرزند، چند سالی هست که گاهی اوقات پریودم اول با لکه بینی شروع ميشه، یعنی دو روز اول لک مياد بعد پریودم شروع ميشه، چند ماه پیش دو روز لکه بینی داشتم بعد کلا قطع شد بعد دو روز پریود شدم، چند روز پیش هم همین مساله تکرار شد البته هفت روزي تا موعد پریودم مونده بود که لکه بینی شروع شد فکر کردم پریود شدم ولی بعد دو روز کاملا قطع شد و در حال حاضر پریود هم نشدم، از لحاظ بارداری مطمئن هستم، چون از کاندوم استفاده میکنم، دلیلش چی ميتونه باشه؟ احتمال داره از استرس باشه چون من کلا خیلی استرس دارم، یا ميتونه کیست باشه، خانوم دکتر من چند ماهی هم هست ریزش موی شدید گرفتم، احتمال کیست هست؟ تشکر از پاسخگویی شما
- پی ار پی تخمدان
ببخشید چه مدت بعد از پی ار پی تخمدان پریود اتفاق میفته؟من پی ار پی کردم و الان پریود عقب افتاده. قبل از پی ار پی منظم پریود میشوم. تست های بارداری هم منفیه. ممنون از پاسخگوییتون
- پرده بکارت
سلام من رابطه مقعدی داشتم با کسی حدود ٢ سال باهم بودیم و زیاد رابطه داشتیم میخواستم بدونم باعث پارگی پرده میشه ؟ یا نازایی در اینده ؟؟
- فشار به بالای ناف در بارداری.
سلام ببخشید طبق آخرین سونو که در ۲۸ هفته و ۵ روز رفتم ،امروز حدود ۳۱ هفته و دو روز باردار هستم البته بعد اون دقیق دقیق نمیدونم چند هفته ام،موقع نشستن در دستشویی خم شده بودم و کمر شلوارم به بالای نافم فشار وارد کرد بعد شستن خودم که بلند شدم دیدم بالای نافم ی کوچولو فرو رفته رد شلوار بود نگرانم ممکنه به سر و مغز جنین یا سایر اعضای بدن جنین آسیب وارد بشه؟ البته حرکات جنینم رو حس میکنم .تورو خدا راهنمایی بفرمایید تازه دیروز رفته بودم دکتر گفت وضعیت جنین خوبه.الان هیچ ناراحتی و دردی ندارم فقط میترسم خدایی نکرده به مغز جنین یا سار اعضای بدنش آسیب وارد بشه.
- زایمان طبیعی
:احتمال زایمان طبیعی ، بعد از دو سزارین چقدره ؟آیا میشه طبیعی زایمان کرد ؟
- عفونت وازینال
من یه سال پیش سقط کردم. اولش با قرص که ساک حاملگیم سقط نشد بعد هم با ساکشن. که ظاهرا جفت حدود یک ماهی داخل رحمم مونده بود و عفونت خیلی زیادی داشتم. شش تا سرم زدم همراه با سفتریاکسون و سرم مترونیدازول. وسط ساکشنم بخاطر درد زیاد تشخیص دادن که زخم دهانه رحم دارم. تست hpv دادم و سالم بود. تا حدود دو ماه درد داشتم ولی دکترم میگفت سالمی و زخمت خودش داره بهبود پیدا میکنه. هر بار سونوگرافی هم کاملا سالم بود. تو این مدت چند باری احساس کردم کمرم و دنبالچم تیر میکشه ولی اهمیت ندادم چون کارمندم و گفتم شاید بخاطر زیاد نشستنه. تا اینکه یک ماه پیش درد شدیدی تو رحم احساس کردم تا جایی که اصلا نمیتونستم خم شم. رفتم دکتر گفت زخمت کاملا درست شده و الان زخمی وجود نداره. ولی عفونت شدید گرفتی. پاپ اسمیر دادم نشون داد علایم قارچ دارم ولی سونو یه فولیکول ۱۵ میلیمتری نشون داد و مایع ازاد مشهود بود. دکتر سونوگرافی گفت تخمدانت پاره شده که اینقدر درد داری. دکتر گفت باید dbd تراپی انجام بدی و سه تا امپول جنتامایسین داد و سری بعدش پریود شدم و نتونستم برم برای تراپی. بهم سه تا سرم داد و انتی بیوتیک تزریقی داخلش. همچنان به شدت درد دارم و دردم میزنه به سمت دنبالچه. تپش قلب میگیرم شب ها و غدد لنفاوی زیر بغلم و زیر گلوم اندکی متورم شدن و درد دارن و تیر میکشن. وزن کم کردم و شبا تب میکنم. به نظرتون چیکار کنم؟
- مشکلات زنانه
سلام رحم بزرگ بوده و به ابعاد ۶۱ در ۵۵ در نود میلی متر و حجم ۱۶۲ میلی متر می باشد تصویر میوم مورال با قطر ۲۰ میلیمتر بدون اثر فشاری برخط اندومتری در دیواره خلفی تنه رحم مشاهده تصویر تولید سالید با حدود ناواضح و نامنظم � اقطار تقریبی ۵۴ در ۴۶ در ۷۷ میلی متر و حجم ۱۰۱ سیسی در آدنکس راست مشاهده می شود تخمدان راست به نظر به صورت نرمال و مجزا از این توده دیده می شود مایع آزاد جزئی لگن رویت میشود
- اسکویرت
سلام و خسته نباشید چطوری می تونیم اسکویرت داشته باشیم هر کار کردیم نشده
- تصویر کانون اکوژن طولی به شکل به طول 18mmm با سطح مقطع 3*4درقسمت فوقانی کاویته اندومتر رویت شد که درتشخیص افتراقی به ترتیب هاپیر پلازی فوکال اندومتر ،پولیپ اندومتر قرار میگیرد فالوآپ باسونوگرافی ترجیحا واژینال درفاز پرولیفراتیو سیکل قاعدگی توصیه میشود لطفا کامل وشفاف درمورد این توضیح کامل داده شود
- لکه بینی
سلام دوماه از زایمانم گذشته و همچنان لک بینی دارم و عفونت ادراری و فرزندم از شیر خودم تغذیه میکنه چه آنتی بیوتیکی میتونم مصرف کنم
- کیست دارای سپتوم
سلام خیلی لطف میکنین اگ جواب بدین من بیست و شش روز ک پریود نشدم جواب ازمایش خونم منفی شد رفتم سنو گرافی نوشته یک کیست به ابعاد 45×31×17 و به حجم ۱۳_۱۴ در تخمدان راست رویت شد که دارای ۲ سپتوم نازک نیز میباشد میشه راهنماییم کنین??خیلی میترسم ک کارم ب عمل بکشه


