Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عفونت ادرارى
باسلام خدمت دکترعزيز: بنده 3ساله که ازعفونت ادرار رنج ميبرم و الان چندروزى ميشه که دردوسوزش شديددرناحيه واژن رااحساس ميکنم جورى که ديگر تحملش برايم دردناک شده. قبلا ازپماد کلوتريمازول وتريپل سولفابراى تسکين درداستفاده ميکردم ولى درحال حاضربخاطرشرايطى که دارم درترکيه به سرميبرم. مى خواستم خدمتتون عرض کنم که آيا ميتونم کوتريموکسازول 400 راازداروخانه تهيه وآنرا براى درمان عفونتم استفاده کنم؟ اين دردوسوزش خواب راهم ازم گرفته لطفاراهنماييم کنيد
- کیست هموراژیک
سلام کیست هموراژیک ۷۲ میلیمتر دارم با درد شدید برای درمانش باید چیکار کنم و اینکه خطرناکه آیا مانع بارداری میشه یا تخمدان ضعیف نمیکنه
- اکوی میومتر غیر یکنواخت است.آ دنومیوزیس خفیف
باسلام.من۴۱سالمه.آندومتریوزداشتم که همراه باسزارین برداشتم.بعداز۵سال دوباره برگشت که دکترعبداللهیان آی یودی میرناگذاست برای درمان که بررگترنشه.یکساله که گذاشتم .الان رفتم سونوگرافی آزادبخش گفته تخمدان راستم کیست مشکوک به آندومتریوما۳۲در۲۹م م
وهم اکوی میومترغیریکنواخت است آدنومیوزیس خفیف.ضخامت آندومتر۴م م است لطفاراهنمایی میکنید.نگران شدم خیلی - سلام من روز ۱۱انتقال هستم تست زدم منفی بوده آیادرسته
- تشخیص دخول
آیا بامعاینه زمان دخول درطول هفته مشخص میشود
- تیرویید
باسلام. خانم دکتر مریض شما هستم برای پرولاکتین بالا(666) که حداکثرش باید 555 باسه دارو تجویز کردین برای 2 ماه و نیم و TSH هم 5.1 بود که آزمایش تکمیلی تیروئید هم نوشتید که پیش دکتر حق کردار برم. من شهرستان هستم اگه جواب آزمایش تیروئید آماده بشه میتونم شهر خودم متخصص داخلی برم و نشون بدم و دارو تجویز کنن چون راههم دوره ممنون از شما.
- درد مقعدی
سلام خسته نباشین من الان نزدیک دو س روز هست ک احساس درد در داخل مقعدم مکنم و سوزش و خونی نیست ولی هر وقت مدفوع مکنم احساس مکنم ی چیز کوچیک کنارش مقعدم هستش ک کوچیکه ندیدمش ولی نرمه هر وقت مدفوع مکنم ب سختی میاد اما میاد و اینک دوباره بر میگرده داخل اینجوری نبود اصلا الان س روز اینجوری شده و من الان نزدیک یک ماه پیش بود ک سرما خوردم و ی قرص خوردم ک اسمش ازیترومایسین ۲۵۰ بود ک خوردم و میگفت اسهال میاره، تا زودتر خوب شی از اون موقع اسهال خوب نشده و بیشتر شده احساس مکنم وقتی مدفوع مکنم ب جای اینک ی دفعه بیا کم کم میاد نمیدونم چرا الان پریود شدم اصلا حالم خوب نیست ۱۷ سالمه متاهل هم هستم
- ۴۴سالمه قبل ازعید باردارشدم ولی قلب بچه تشکیل نشد
سلام من ۴۴سالمه باردارشدن ولی گفتن قلب بچه تشکیل نشده باید سقط بشه خیلی کارها کردم تابچه سقط بشه سونو دادم گفتن سقط شده ولی الان سه ماه از سقط میگذره ولی همچنان خونریزی ولک بینی دارم هیچ نزدیکی هم نداشتم برای باردارشدن دوباره کی وچه کارهایی باید انجام بدم؟
- رحم با نمای نامنظم
در سونوگرافی: -اندازه رحم طبیعی -رحم با نمای نامنظم با ضخامت اندومتر ۵ -دو فیبروم بدون علامت و درد هنوز ۱۲ماه از یائسگی نگذشته دقیقا ۶ماهه . میخواستم بدونم رحم با نمای نامنظم نرمال هست؟
- پریودی
سلام ۴۹ ساله هستم با پریودیهای نامنظم وخونریزی با پزشک مراجعه کردم که دوفاستون تجویز شده. ده شب بخورم بعد نخورم واز ۱۵ پریودی دوباره بخورم. سوالم اینه ۱۵ روز رو از اولین روز قاعدگی حساب میکنن؟ وااگر خونریزی داشتم باز ۱۵ ام بخورم.؟
- سلام من۳۳هفته بارداریم وبوی بدواژن وترشح دارم پمادکلوتریمازول وشیلف لاکتواژهم استفاده کردم چندروزخوب میشه ولی بازبرمیگرده
- شیردهی
سلام خانوم دکتر. من مدت ده سال هست که به خاطر آدونوم هیپوفیز چهارمیلی پرولاکتین بالا دارم و قبل حاملگی داروی کابرگولین مصرف میکردم. الان تازه زایمان کردم و شیرم خیلی کمه آیا میتونم از قرص های شیرافزا استفاده بکنم؟
- کیست ناف جنین
سلام در سونو ۱۳ هفته یک کیست مولتی لوکولار به ابعاد ۲۸*۲۰ mm چسبیده به ناف ودیوار قدامی شکم در ناحیه هایپوگاستر و نواحی قدامی و تحتانی لگن دیده می شود کانون ایزودنس با ضخامت ۱۴mm و به طول ۲۱mm با حدود لوبوله چسبیده به قسمت فوقانی کیست فوق الذکر در موضع ناف دیده میشود
- پرده بکارت
سلام خسته نباشید.من ب مدت یک سال خودارضایی مالشی انجام دادم.ب ماما مراجعه کردم جهت معاینه ک گفتن سالمم پردم ازنوع هلالی کنگره ای هستش.من وقتی خودمو ت اینه نگاه میکنم لبه پردم صاف نیستش و انگار پارگی های خیلی کوچیک در حد یک میلی متر داره.خیلی نگرانم ک ماما تشخیصش اشتباه بوده.میشه شما کمکم کنین بگین ک ممکنه پرده بعلت خودارضایی مالشی اسیب ببینه؟؟؟؟واینکه چرا لبه پردم صاف نیس علتش چیه ممکنه پردم اسیب دیده باشه؟؟؟؟لطفا لطفا جواب همه سوالامو بدین.باتشکر
- ضربه شدید به دستگاه تناسلی
به دستگاه تناسلی ضربه لگد شدید خورده وشبیه به غده گردی شده سمت چپ لمس میشه ودرد شدیدی داره باعث خونریزی شده باید چیکارکنم
- برای قطع خونریزی قاعدگی چه کنم؟چه کنم
من خانمی ۴۷ساله هستم و ماه آذر ماه که نوبت پریودی بود تاخیر شد به متخصص مراجعه کردم وسونو گرفتند گفتند که تخمدان ها ضعیف شده برای من قرص دوفامد تجویز کردند بعد از دوز مصرفی یک هفته بعد پریود شدم والان حدود ۱۶ روزه که هنوز خونریزی دارم میشه من را راهنمایی کنید ؟؟ درضمن آزمایش پاپ اسمیر هم انجام دادم گفتند مشکلی ندارم .در ضمن نوبت بعدی قرص دوفامد را هم باید روز ۱۵ قاعدگی شروع می کردم که من دو تا خوردم و دیگه استفاده نکردم .الان دو سه روزه دارم کپسول ترنسید ومفنانیک استفاده می کنم خونریزی کم شده ولی هنوز پاک نشدم خیلی از این وضعیت کلافه شدم
- من امروزروزشانزدهم از ای وی اف اس
س من امروزروزشانزدهم ازای وی اف ای اس دیروزازمایش دادم بتامشکوک بودامروزیه خورده لکه قهوی دارم دراثرچیست خانم دکتر ممنوع میشم راهنمایی کنید زیر دلم درد میگیره ول مکه
- بیماری زنان
سلام من ۱۹ سالمه و سه ماهه عقد کردم من امروز روز دوم پریودیم بود امشب رفتم سرویس همراه لخته های خون یک چیز سفید رنگی ازم افتاد عین یک کاغذ بود گرد ک دورش یک خط مشکی نازک بود تقریبا بزرگ بود تا زده بود خودم بازش کردم میشه راهنماییم کنید اون چی بود واقعا میترسم
- پستان فیبروکیستیک
سلام خانم دکتر خسته نباشید ماموگرافی و سونوگرافی پستان انجام دادم که یک کیست در پستان چپ مشاهده شده و توصیه به ماموگرافی سالیانه کردند. دو ماهی است که در روزهای بین سیکل درد و سنگینی پستان دارم که حدود ۷ تا ۸ روز طول میکشه و به صورت دوطرفه می باشد ،۴۴ ساله هستم، ویتامین ای ۴۰۰ و گل مغربی ۱۰۰۰ را به چه صورت باید مصرف کنم؟
- لکه بینی در دوره مصرف قرص دروسبلین
با سلام من به خاطر مراسم ازدواجم از روز اخر پریودم مصرف این قرص را شروع کردم الان بعد 10 روز لکه بینی دارم و خیلی نگران که برای روز مراسمم اتفاقی بیافته ممنون میشم راهنمایی فرمایید.


