Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- انقباض در هفته بیست و یکم
سلام درهفته بیست ویکم بارداری هستم الان دو روزه که بعضی وقت ها انقباض چندثانیه ای دارم همراه بادرد نیست مخصوصا زمانی که جنین حرکت میکنه بیشتر در اون زمان اتفاق میوفته انگار یه هوایی وارد واژن میشه به این میگن انقباض؟ جفتم پایینه و در فته ۱۹ هم سرکلاژ انجام دادم
- سرکلاژ شکمی
سلام دوباره خانووم دکتر یه سوال دیگه چند روز بعد سرکلاژ شکمی نیاز به استراحت دارم
- برای اقدام بارداری
سلام خسته نباشیدمن 7ماه میشه ک اززایمان دومم ک زایمان زودرس داشتم میگذره الان واسه اقدام دوباره بارداری مشکلی نداره؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر من نزدیک به یک ماه است که قرص ال دی روول کردم واقوام به بارداری دارم وفقط دوماه ازقرص استفاده کردم من وقتی یک ساعت که مشغول آشپزیم کمرم یکم درد میگرفت ولی امروزاصلانمیتونستم دولا بشم این نشونه وی هست
- تاثیر اشعه
سلام در ماه اول بهرداری هستم...سرکارمن با کامپیوتر هست و درمحل کارمودم دقیقا روی میزکارم هست...آیا ثابت شده که امواج مودم تاثیر منفی داره روی جنین؟و حتما باید جاب جاشود؟
- سوال بارداری خیلی مهم
سلام خانوم دکتر من در هفته هشتم بارداری هستم هشت هفته وپنج روز قرص Femobraو اسپرین استفاده میکنم من دیروز ۱۱ ساعت ماشین نشستم ن اینکه یکسره مثلا ساعت ۱۱ نیم نشستم ساعت ۱ نیم یا ۲ پیاده شدم و تا ساعت پنج باز نشستم ماشین تا دو ساعت بازم پیاده و بار اخر برگشتنی یکساعت نیم طول کشید مشکلی بوجود نمیاد واس بچم یا چیز دیگه ای نگرانم که رفتم با ماشین لطفا راهنماییم کنید🙏🙏
- حاملگی
سلام وقتتون بخبر من بارداری اولم روزی یکبار امپول زیر پوستی برایغلظت خون میزدم تا اخر بارداری الان دخترم ۱۸گاهش هست وناخواسته حامله شدم ولی به خاطر شرایط کنونی بچه دوم رو نمیخوایم میخوام بدونم اگر از این امپولا نزنم خودش سقط میشه؟ الان هفته ۶هستم چون من ۲بار اول حامله شدم ولی چون از غلظت خونم خبرنداشتم سقط کردم
- دسیدوال نامنظم
واکنش دسیدوال نامنظم باسن
- بارداری
سلام من همونم دوقلو همسان بارداربودم که یکی از دوقلو هامو از دست دادم خواستم بدونم ب نظر شما تا چند هفتگی سزارین کنم که این قل مشکلی براش پیش نیاد؟ وزنش ۱۹۰۰ هست در هفته ۳۲ وزن اون یکی ۱۲۰۰ بود
- بارداری
سلام دکتر. ۲۷ هفته و نیمم ۲۰ هفته با سرویکس ۲۲ سرکلاژ شدم. استراحت مطلق کردم بعد از عمل یعنی فقط برای دستشویی پا میشم. امروز سونو دادم طول سرویکسم شده بود ۲۶ . میتونم استراحتمو کمتر کنم ؟ شیاف و آمپول پروژسترون هفتگی میزنم. ۲۷ و نیم هفته ام.
- بارداری
سلام من ۲۳ سالمه و۱۷ هفته است در شبکه کوروئید پلکسوس بطن جانبی راست یک کیست به قطر ۱۴mmودر سمت مقابل یک کیست به قطر ۱۰mm مشاهده شد ایا خطری برا نوزاد داره یا باید تست NIPT رو انجام بدم
- آندومتر تری لاین
سلام ،اگر حاملگی خارج از رحم داشته باشیم در سونوگرافی آندومتر تری لاین دیده میشود یا اکوژن یا ربطی بهم ندارد ؟
- سردرد
سلام هفته ۲۶ بارداری هستم الان دوروزه سردرد دارم دلیلش چی میتونه باشه شرایط محیطیم اصلا عوض نشده و سابقه سردرد هم نداشتم
- درد لگن در بارداری
سلام خانم دکتر.من هفته ۲۱بارداری هستم. از هفته بیست دو طرف شکمم احساس کشیدگی دارم.شبها موقع خوابیدن احساس فشار توی لگن دارم.و بعضی اوقات هم موقع ادرار کردن همون احساس فشار و کمی درد دارم.به پهلو ک میخوابم همون احساس درد توی شکمم بوجود میاد.یکم ک زاویه رو تغییر میدم درد از بین میره.نمیدونم این حالت ها طبیعیه یا نه.من چند هفته هست ک یبوست هم دارم و عمل دفعم به خوبی انجام نمیشه.نمیدونم این درد ها ربطی ب روده داره یا ربط ب بارداری داره.خدای نکرده دچار زایمان زودرس نشم.در طی روز حالم خوبه.اما شب مخصوصا اخر شب این درد ها میاد سراغم.
- سقط جنین با قرص سایتوتک
من درونم هفته سقط با قرص سایکوتک داشتم دوبار بصورت شیش تایی واژینال مصرف کردم بار اول دفع نشد بار دوم دفع شد بعد سونو دادم گفتن ساک حاملگی مشاهده نشد فقط بقایا۱۵در۱۶مشاهده شده بعد اون ده روز خونریزی داشتم بعد لکع بینی سیاه رنگ دارم چیکارکنم
- مصرف اسپرین در هفته ۶
سلام خانم دکتر خسته نباشید،هفته ۶بارداری هستم،۳،۴ماه پیش هموگلوبینم ۱۴/۷ بود و rbc هم ۵/۲۶ و هماتوکریتم ۴۴/۹، ایا باید اسپرین الان استفاده کنم؟؟سال پیش یه سقط بخاطر تشکیل نشدن قلب جنین در ۶ هفته داشتم،خواهش میکنم جواب بدید خیلی نگرانم...اصلا میتونم یک شب در میون اسپرین بخورم؟
- کورتاژ با سرکلاژ شکمی
سلام خانم دكتر با سركلاژ شكمي در ١٢ هفته به خاطر ايست قلب جنين كورتاژ شدم ، خيلي نگرانم بخيه هاي سركلاژم آسيبي نديده؟
- لکه بینی دربارداری
سلام لکه بینی دارم توبارداری دکتر برام شیاف فرتیژست و کپسول خوراکی اوتروژستان تجویز کرده با مصرف کپسول دچارخونریزی شدید و سرگیجه میشم چکارکنم
- اسمان
سلام خانم دکتر آیا امکان داره که باردار باشیم جواب آزمایش خون وتست بی بی چک منفی باشه اگه امکان داره میشه بگید چرا منفی هست
- سرکلاژشکمی
سلام من الان بارداری دومم سرکلاژشکمی هستم از۴سال پیش بازنشده تواین سزارینم میتونم بازنکنم ۲اگه خاستم بازکنم مطمین شدم بچه نمیخام بالاپاروسکپی هم میش بازکرد


