Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پلاکت
خانم دکتر من دیروز سوال پرسیدم در مورد پلاکت،۳۷ هفته و ۵ روزه باردارم که آزمایش دادم و پلاکتم ۱۴۳ بود شما فرمودید نرماله،ولی رنجه نرمالو تو آزمایش زده ۱۵۰ تا ۴۰۰،من خیلی نگرانم و میترسم یه بیماری داشته باشم تروخدا کمکم کنید
- اکوژن
سلام وقت به خیر. توسونوگرافی من نوشته شده کانون اکوژن۱۳×۵میلیمتردرناحیه فوقانی_میانی کاویته آن وجودداشته سعنی چی؟
- آزمایش تحمل گلوکز
سلام خانوم دکتر خسته نباشید اگه قند ناشتا در ازمایش تحمل گلوکز96،و قند دو ساعته 93باشه آیا دیابت بارداری محسوب میشه؟چکار باید کرد
- بارداری بعدازعمل فتق شکمی
باسلام.بنده الان ۴سال هست عمل فتق شکمی انجام دادم ومیخوام بارداربشم مشکلی نیست البته ۴۱سالمه
- دیابت بارداری
سلام ..هفته شش بارداری هستم قند ناشتا 106هست تو خانواده ارث قند داریم آیا دیابت بارداری دارم باید چکار کنم ؟مصرف انسولین لازمه؟
- لاک زدن در بارداری
سلام خانم دکتر .لاک زدن در بارداری اشکال دارد؟
- چکاپ قبل از بارداری روز ۱۴ پریودی
با سلام ، پزشکم در روز ۱۴ پریودی یه سونو واسه چکاب و رویت فولیکول نوشتن که جواب سونو به شرح زیر است: ابعاد رحم ۷۹*۳۷*۴۰ و موقعیت عادی، اکوی میومتر و آندومتر و ضخامت در حد نرمال، آندومتر با ضخامت دو لایه ۵ میلیمتر نمای پرولیفراتیو را داراست. تصویر دو توده اکوژن به اقطار ۱۵ و ۷ میلیمتر در داخل کاویته رحمی رویت گردید که میتواند مطرح کننده ضایعات پولیپوئید (Benign or Malignant) باشد. تخمدانها دارای ابعاد وحجم واکوی نرمال . فولیکول دامینانت به قطر ۱۹ میلیمتر در تخمدان چپ رویت گردید. تخمدان راست دارای حاوی کیستی به قطر ۱۸ میلیمتر با اکوی داخلی میباشد که میتواند مطرح کننده کیست هموراژیک یا (Endometrioma (Chocolate cysts باشد. مایع آزاد و توده فضاگیر پاتولوژیک دیگری در لگن دیده نشد.لطفا منو راهنمایی کنین ، اینایی که دیده شده آیا خطرناکه و یا روی بارداری تاثیر داره و لطفا راه درمانشم بگین البته تست پاپ اسمیر و آزمایشات قبل بارداری انجام شده و همه خدا رو شکر سالم بودن ممنون میشم منو راهنمایی کنین
- بارداری
خسته نباشید خانم دکتر من ۲۰روز پیش نزدیکی داشتم قبلش هم قرص خورده بودم ولی الان ۳روز هست که از پریود نشدنم میگذره خواستم ببینم اگه باردار باشم چه داروطی بخورم که جنین سقد بشه
- عقب افتادن پریود
سلام من ۲۳سالمه باکره ام چند هفته پیش رابطه داشتم ولی ارضا نشده ولی پیشابو نمیدونم ریخته باش رو واژنم الان از پریودم س روز گذشته ینی باردارم ؟لطفا جواب بدین
- بارداری؟؟
سلام.خسته نباشید..ازدواج ما فامیلی هست .دختر خاله پسر خاله هستیم..یک دختر ۹ ساله دارم.اکنون میخوام برای بارداری دوم اقدام کنم.در بارداری دوم نیاز هست اقدام خاصی به دلیل فامیل بودن انجام دهیم .؟؟؟
- قرص اوژانسی
خانم دکتر من دو هفته پیش رابطه مشکوک به بارداری داشتم.. بعدش قرص اورژانسی خوردم.. شش روز بعد پریود شدم.. و چهار خونریزی داشتم.. و تمام شد.. آیا بازم احتمال بارداری وجود دارد؟
- فاصله بارداری سزارین
سلام من باردارهستم ومی خوام زایمان طبیعی انجام بدم الآن 31هفته هستم وزایمان قبلی من سزارین بودکه بابارداری الآن 9 سال فاصله هست .آیاامکان زایمان طبیعی وجود دارد؟بایدچه کارهایی انجام دهم که زایمانم طبیعی باشه؟
- سزارین
سلام خانم دکتر من یکاهه که سزارین شدم سزارینم اولم خوب بود سزارین دوم در شهستان انجام دادم بعد از بیرون امدن از اتاق عمل سه ساعت بعد عمل پرستارها بشدت شکمم را فشار دادن تا خون اضافی خارج ود بشدت درد کشیدم در تهران همچین اتفاقی برای نیفتاد بعد از آن یکماهه که بشدت در ناحیه زیر ناف درد دارم آیا طبیعی است؟
- مصرف قرص ال دی
سلام. من برای به تاخیر انداختن پریودی قرص ال دی مصرف کردم اما یک هفته بعد از تمام شدن پریود قبلی .. ایا تاثیر گذار هست.. چون من احتمال نیدم که شاید باردار شده باشم ممنون میشم اگه پاسخ بدید
- پریود بعد از مصرف استرادیول والرات
سلام من 6 روز روزی 2 تا والرات استرادیول خوردم الان 18 روزه پریود نشدم آیا با این حال ممکنه تست بتا بدم و منفی دربیاد؟
- سزارین
سلام،خسته نباشید ببخشید زایمان سزارین چند روز زودتر از تاریخ طبیعی انجام میشود؟
- سزارین
با عرض سلام و خسته نباشید و تبریک سال نو سوالم در ارتباط با زایمان سزارین هست برای کسانی که قبلا سزارین شدن هم سزارین ممنوع هست؟ چیزهایی شنیدم در ارتباط با اینکه در رشت زایمان سزارین فقط در بیمارستان توتونکاران انجام میشه و در بیمارستانهای خصوصی انجام نمیشه آیا صحت داره؟
- پیشگیری از بارداری
با سلام من34ساله هستم بنده برای عقب انداختن پریدی، از یک هفته قبل پریدی شروع به خوردن قرص ال دی کردم، از طرفی میخام تو سکس با همسرم از کاندوم استفاده نکنم، آیا از بارداری جلوگیری میشه با خوردن این قرص؟
- غربالگری مرحله دوم
سلام خسته نباشید ببخشید من ۳۶ سالمه غربالگری سه ماه اول رو که دادم به ترتیب زیر بود: Nt:1.47 , crl: 52.3 , nb: present 1.36 Ds:final risk 1.20700 , t18/13: 1.697 Trisomy 18/13: the risk of trisomy 18 is less than the screening cut'-off بعدش زیرش نوشته only biochemistry risk for t18/13=1:248 دکتر تو رو خدا آزمایش منو تفسیرکنید
- وجود مایع بین دو لایه آندومتر
سلام بعد ازرسقط سونو دادم ، نوشته تصویر مایع بین دو لایه آندومتر مشهود است ، و ضخامت تک لایه آندومتر ۳/۵ میلیمتر است میشه بفرمایید این نشانه چی هست؟؟


