Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- هولتر
با عرض سلام و خسته نباشید من 19 هفته باردارم از حدود یک هفته قبل تپش قلب دارم به متخصص قلب مراجعه کردم نوار قلب و اکو انجام شد و گفتن پرولاپس دارم که تو بارداري با تپش قلب خودشو نشون داده و گفتن باید هولتر 24 ساعته بزارم تا مشخص بشه به دارو نیاز دارم یا نه. ميخواستم بپرسم هولتر در بارداری ضرر نداره و این کار رو انجام بدم؟
- باید حتما لاپراسکوپی انجام بدم؟ یا باز تلاش کنم؟
سلام ۴سال ازدواج کردم ۳۳سال سن ،بعد از ۸ ماه تلاش رفتم عکس رنگی گرفتم و احتمال انسداد لوله رو داده بودن اما گفتن باید لاپراسکوپی بشی که لوله رو بازکنیم که من همون ماه بعد از عکس رنگی باردار شدم و خودم تو ۶ هفته فهمیدم باردارم که حتی در ۶ هفته رفتم سونو شکمی ضربان داشت و بعد از ۸ هفته ۵ روز بدون لک توقف رشد داشت و دیگه ضربان نداشت و با قرص سقط شد و دکتر گفت بعد از سه ما استراحت آقدام کن و من هنوز اقدام جدیدی نکردم میخواستم بدونم نیاز به لاپراسکوپی هست ؟ و یا دوباره برم عکس رنگی بکیرم ؟ هنوز سه ماه سقطم کامل نشده
- میشه درهنگام پریودی قرص پروژسترون را مصرف کرد
- رحم دارای ابعاد 7339mm و اکوی میومتریال هتروژن میباشد یعنی چی ؟
داخل سونوی من اینو نوشته رحم دارای ابعاد 7339mm و اکوی میومتریال هتروژن میباشد
- روز ۱۶و ۱۷ پریود کمی لک دیدم ، در خال مصرع دوفاستون هم هستن ایا باردارم
- پریود
سلام من ۴ماه هستش ک پریود نمیشم احتمال باردار بودن هم نیست هر چی میخورم فایده نمیگنه یه کمکی کنید
- پریودی طلانی
سلام وقت بخیر من ۳۳ روز پیش سقط داشتم واز همون وقت تا الان خونریزی دارم .یه سونو انجام دادم گفت چیزی تو رحم نمونده فقط ضخامت رحمم ۱۲ بود .قرص ترنسید ۲۵۰ را۴ روز هست هر ۱۲ ساعت می خورم ناقص مدروکسی پروژسترون هم هر شب ۲ عدد ولی همچنان خونریزی دارم .نظر شما چیه ؟
- لیزر
با سبلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر. بنده دختر مجرد 27 ساله هستم که دچار بیماری کیست تخمدان اندومتریوز شده ام. سوالی که از شما دارم این است که با وجود این کیست کدام از قسمت های بدنم را لیزر کنم؟ با وجود اینکه خیلی موهای زائد بدنم زیاد است و مشکلی برایم پیش نیاید؟ باتشکر
- بقایای سقط
سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۱۶ روز پیش سقط کردم سونو گرافی کردم ۱۲.۸ میلی بقایا دارم ایا باید کورتاژ کنم یا با دارو دفع می شه دکتر گفت باید بری بیمارستان تا با سرم دفع شه می خواستم بدونم این چه سرمی است چون دفترچه ندارم پول بیمارستان هم زیاده از طرفی می ترسم عفونت کنم خواهش
- یایسگی
سلام خسته نباشید ۴۱سالم هست۶سال پیش اقدام به بارداری دوم کردم باردارنشدم هورمونamh ،۰/۰۶بودپریودهام منظم ،الان سه ماه پیش بعداز۴۵ روزپریودشدم،دوره بعدی ۲۸ روزه،الان دوباره ۴۵روزگذشته وپریودنشدم ؟ممکن که بخوام یائسه بشم ؟درمانی داره؟آیامی تونم درمان نازایی داشته باشم؟
- بیماری زنان
سلام خسته نباشيد من33 سالمه و مجردم 7-8ساله كمكاري تيروئيد دارم و قرص مصرف ميكنم ،يكي دو ماهه تنظيم تيروئيدم بهم خرده كه دكتر دوز قرص ام را عوض كرده به تازگي سونوگرافي انجام دادم كه مشخص شد يك كيست30m داخل تخمدان سمت چپ ام هست و ديواره رحم ام19m شده چندسال كه لكه بيني دارم دوره سينه ام و زير چانه ام موهاي زائد دارم فروتين ام هم پايينه كه دارم قرص آهن مصرف ميكنم و جديدن خيلي صورتم جوش ميزنه در زمان هاي لكه بيني هم مثل ژريودي كمر درد دارم و كج خلق ميشم لطفا راهنمايي بفرماييد يه دكتر گفت طوري نيست فقط قرص آهن داد گفت چاق نشم ازدواج كردم جلوگيري نكنم همين پريودي ام تقريبا منظم است
- باداری
سلام ازهفته چندم بارداری نزدیکی نکنیم
- عمومی
سلام خانم دکتر من موهای زائد فراوانی در سینه و بین سینه و جناغ و شکم و گردن دارم ولی قاعدگیم کاملا منظمه و اضافه وزن ندارم و ۲۰ سالمه دلیل این پرموری من چیه و آیا درمان میشه خیلی نگرانم سینه هام کلا مو شدن
- سرکلاژشکمی
سلام خسته نباشیدمن۱۵سال ازدواج کردم ۱۰سال نازایی داشتم بعداز۱۰سال خودبه خودباردارشدم بدون مصرف هیچ دارویی ۴تابارداری داشتم که منجربه سقط شدندآیامیتونم سرکلاژشکمی انجام بدم طول سرویکس من توی باردای زیر۲۰میشه
- بهقEIF
- اندومتریوز
خانوم دكتر سلام من ديروز پيشتون بودم و شما گفتين ك بايد جراحي كنم براي اندومتريوزم و نزديك به انسداد روده م ،سوالم اينه چقدر وقت دارم تا جراحي كنم يني اينكه چقدر ميتونم صبر كنم چون من امتحاناتم ١٣تير تموم ميشه،ايا يك ماه و نيم ميتونم صبر كنم ؟
- یایسگی
من یک دوز دکاپیتل زدم ۴۶سالمه وخونریریهای نامرتب وریاد داشتم حالا قطع شده ولی لکه بینی کم وزیاد دارم قرص مجسترولم شبی بک عدد استفاده میکنم
- کانون نامنظم
ببخشید داخل سونو نوشته ساک حاملگی دیده شد یک کانون نامنظم اکولوسنت در فوندال راست کاویته رحمی حاوی مایع دیده شد این کانون نامنظم ینی چی ؟؟
- لابیا پلاستی
- سلام من دوهفته پیش درپریود شدم ولی دیروز لکه قهوه ای ازم اومد قرص ترنسید ادامه بدم بخورم


