Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سرکلاژ
سلام خانم دکتر سرکلاژ شکمی فقط به روش دوخته میشه یا هم به روش شیروکا و مک دونالد میدوزن
- خونریزی غیر طبیعی
با سلام. من کیست تخمدان داشتم و دو سال هست که ازدواج کردم و با ال دی پیشگیری میکردم. این ماه از قرص مارولین جهت پیشگیری استفاده کردم. قبلا ما بین دوره هام لکه بینی کمی داشتم . ولی این ماه باید دیروز پریود میشدم ولی از ۱۰ روز قبل خونریزی شدید به صورت لخته لخته بزرگ دچار شدم و هنوز هم این خونریزی رو دارم. فرزندی هم ندارم.
جواب سونو :
مثانه ضخامت جداری طبیعی دارد و در آن سنگ یا ضایعه فضاگیر رویت نشد.
رحم دارای ابعاد mm 30*70 و اکوی میومتریال طبیعی می باشد.
ضخامت آندومتر حدود mm 5 اندازه گیری شد و مقداری مایع اکوژن در کاویته آندومتر دیده شد لذا جهت بررسی بیشتر سونوگرافی ترانس واژینال پس از قطع شدن خونریزی جهت بررسی ضایعات آندومتر توصیه می شود.
تخمدان چپ شکل و ابعاد طبیعی داشته ابعاد تخمدان چپ mm 16*35 میباشد . ناحیه کیستیک ساده به دیامتر 23mm در موقعیت تخمدان راست دیده شد .
مایع آزاد در لگن رویت نشد
جواب آزمایش بتا هم کمتر از ۱ دهم بوده
لطفا راهنمایی بفرمایید مشکل چیه و چکار کنم. خدا خیرتان بده - لکه بینی
سلام خانم دکتر من این یه هفته اس لکه بینی دارم و خواستم پریود بشم آیا لکه بینی طبیعی چون تنبلی تخمدان دارم قرص مصرف کردم
- مسافرت
سلام من در۱۲هفته بارداری بسرمیبرم میتوانم از رشت به تهران سفر کنم؟هم آسپرین مصرف میکنم هم ۳۰تا آمپول آنوکساپارین ۴۰۰۰ گرفتم
- کیست تخمدان یونی لوکولار
سلام حجم تخمدان ها افزایش یافته فولیکول های ریز با موقعیت محیطی در هر دو تخمدان رویت میشود کیست یونی لوکولار به ابعاد 28*40 در تخمدان راست مشاهده میشود
- نارسایی تخمدان یعنی چه
- یائسگی
سلام خانوم دکتر . من 32 ساله هستم . نزدیک به دو ساله که برای بارداری اقدام کرده ام . لکه بینی قبل از دوره داشتم که بعد از بررسیهای فراوان مشخص شد که پولیپ دارم . با هیستروسکپی پولیپ برداشته شد . مشکض ضخیم شدن رحم هم داشتم که دوفاستون تجویز کردند دو ماه خوردم ولی دچار سردرد شدید و سرگیجه شدم. مشکل تخمکگذاری ندارم و پریودهای منظم دارم . بین 25 تا 29 روز. بعد از مصرف دوفاستون دردهای پریود هم کمتر شد. قبلا میزان خونریزی زیاد بود ولی حدود 6ماهه که کم شده . ممکنه بخاطره مصرف دوفاستون باشه ؟ یا اینکه دچار یائسگی زودهنگام شده م؟؟و اینکه قبلا خون روشن بود ولی حالا تیره شده ( نه قهوه ای) شبیه خون مانده. لطفا راهنمایی بفرمایید
- کیست در تخمدان
سلام کامپوننت سیستیک در تخمدان راست مشاهده شد آیا خطر ناک است
- پریودی
سلام.من قرص ال دی خوردم که پریود نشم برای اولین بار بود چون زیارت خواستم.برم.دیگه نخوردم حدود ۸ روز بعد پریود شدم.روز اول درد خیلی شدیری داشتم.بعد یه تکه گوشتی سفید خارج شد از واژنم. خیلی میترسم این چی بوده؟
- نازایی
شش ماهه اقدام کردم ولی باردارنشدم دکترم برای بارداری قرص دوناژست داد.بعدقطع خونریزی دارم.این خونریزی نشانه چیه؟نشانه بارداری هس یاخیر؟
- بارداری
با سلام خانم دکتر 39 سالمه خیلی دوست دارم سریعتر نتیجه بگیرم . اگر بخواهم از تخمک اهدایی استفاده کنم هزینه تخمک اهدایی و آی وی اف چقدر هست. درصد موفقیت چه میزان است.
- جواب پاتولوژی پولیپ رحم
Received specimen in fomalin consists of multiple fraqents of creamy tissue admixed with blood clot measurement 4/4/0.8cm.the specimen is submitted in toto in2 blocks...endometrial polyp .non polypid endometrium .secretory endometrium 24th-25th days of a 28 day cycle.
- عفونت واژن
با سلام من ۱۹سالم هست و مجردم. مدت طولانی هستش (یک سال شایدم بیشتر)که واژنم به شدت بوی بدی میده ترشحاتم طبیعیه و خارش و سوزش هم ندارم. ولی بوی نامطبوع واژنم به حدی هست ک واقعا اذیت میشم حتی دوساعت بعد ازاینکه از حموم خارج میشم لباس زیرم بوی ب شدت بدی میده. متاسفانه تا الان روم نشده این مووضوع رو به کسی بگم.حتما باید به پزشک مراجعه کنم یا راه دیگری هم هست؟ و اینکه درصورت مراجعه حتما باید معاینه بشم؟ممنون میشم پاسخ بدین خیلی نگرانم
- سلام وقت بخیر خانم دکتر خانمی هستم ۴۲ ساله سونویی که تازه انجام دادم نوشته درون کاویته اندومتر تصویر یک توده اکوژن به ابعاد ۱۰*۵میلیمتر به نفع پولیپ اندومتریال نوشته خانم دکتر چه مشکلی دارم ؟؟
- خارج شدن ی تکه گوشت از زن باردار ولی دهان رحم باز نشد در شش هفته
میخوام بدون ی تکه گوشت از زن باردار در شش هفته بیفته ولی دهان رحم بسته باشد جنین افتاده یا ن
- ایابرای کسی که تخمک اهدایی میگیره همون داروهارومیدان?
سلام من مشکل بارداری ندارم مشکل ژنتیکی برای همین به نظر دکتر ژنتیک ازتخمک اهدایی استفاده کردام الان جنین فریز شده دارم وداروهای سوزن ناکسپرین۴۰ وقرصاسترادیول والرات ۱ اسید فولیک ۱دادان وگفتن از روزدوم پریودی استفاده کنم تا ده روز بعد برم مطب نمیدونم حالا باید این داروها رواستفاده کنم چون من بچم که هفت سال بود براثر بیماری کلیه ژنتیکی ازدست دادام ازشما ممنون میشم راهنماییم کنید
- توده اکوژن.
سلام در سونو ی من اومده که:تصویرتوده اکوژن به دیامتر ۶.۵*۴میلیمتردرون کاویته رویت میشود که به نفع پولیپ آندومتر میباشد درضمن خانمی که سونو رو انجام دادن گفتن دهانه رحمم هم یک خال دارم. ایا این خال خطرناکه ؟ توده رو باید عمل کنم یا بادارو رفع میشه؟ اگه عمل نکنم چی میشه؟ اگه باید عمل کنم .سخته؟؟
- رنگ کردن مو و ابرو
سلام و خسته نباشید.میخواستم بپرسم آیا میتوان از رنگ مو و و دکلره در ۲ هفته آخر بارداری استفاده کرد ؟؟
- مصرف دارو در بارداری
چسلام خانوم دکتر خسته نباشید من توی ماه اول بارداری هستم سرما خوردم چه داروهایی مجاز هست برای مصرف مجاز هست. برای متشکرم
- عمل سزاریان
سلام من یه خانوم ۲۱ سالم بارداری دوم هست اولین سزاریان من ۵۰ روز پیش بود که الان نگاه میکنم جای بخیه هام کبود شدن انگار سیاهه خاستم بپرسم ببینم عادیه؟ و اینکه بوی بدی هم داره جای بخیه هام


