Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص اورژانسی
سلام خانم دکترخسته نباشید خانم دکتر من بعد از نزدیکی با همسرم ۱۵ ساعت بعد ۲ عدد قرص تنسی ۱/۵ خوردم الان نزدیک ۲ هفته میشه پریود نشدم بی بی چک گذاشتم چند بار منفی بود آیا ممکنه باردار باشم
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر من از بهمن ماه سال قبل پریود شدید می شدم دکتر رفتم مدروکسی پروژسترون بهم داد از روز دهم پریود شبی دوتا 5 میل بخوردم از همون موقع پای چپم ورم می کنه و درد دارم آیا بخاطر همین دارو هست ممنونم
- درد دربارداری
سلام من هفته 25 بارداری هستم درد زیرشکم وکمر دارم دکتر قرصUTROGESTAN100تجویز کردن اما نمیدونم اگه از واژینال استفاده کنم خطری برای جنین دارد یانه؟
- تنبلی تخمدان و بارداری
با سلام خدمت شما من چند ساله تنبلی تخمدان دارم فقط با قرص پریود میشم حدود یک سال و سه ماهه ازدواج کردم و دوماهه برای بارداری اقدام کردم این ماه لتروزول و کلومیفن و علاوه بر اینها متفورمین و دگزامتازون هم مصرف کردم روز یازده پریود فولیکول سایز 24داشتم آمپول گونادوتراپین هم زدم اما متاسفانه تخمک باز نشد در ضمن کمی زخم رحم دارم میخواستم کمی راهنماییم کنین ممنونم
- لکه بینی
با سلام من هفته 10بارداری هستم چند بار لکه بینی داشتم همراه با درد زیر شکم و همراه ادرار لخته های کم میبینم میخواستم بدونم دلیلش چیه و چیکار باید بکنم و آیا خطری برای جنین وجود دارد باتشکر از شما.
- خونریزی بعدازعمل هیستروسکوپی
سلام من نزدیک یک ماه هست عمل هیستروسکوپی انجام دادم وبعداز۱۲روزخونریزی ولکه بینی پریودشدم خونریزی شدیدداشتم وبعداز۱۲روزهنوزلکه بینی دارم چیکارکنم
- مصرف قرص
سلام برای خوردن قرص ال دی سوال کردم گفتین قرص در اول پریود شروع پس از تمام شدن جعبه اول یکهفته بعد جعبه دوم شروع سوالم اینکه ۱، منظورتون از جعبه اول همون یک ورق قرص هست یا ن یک جعبه کامل؟ ۲، الان پریود نیستم یعنی ۸ روز دیگه میشم از الان نزدیکی دخول کنم با اب منی وارد واژن میتونم خوردن قرص رو شروع کنم ؟ ۳، قبلا چند بار قرص خوردم ولی با حالت تهو سر گیجه بی حالی مواجه شدم یعنی الان هم بخورم همنجور میشم اونموقع بعضی روزا دو تا هم خوردم میشه بخاطر این باشه که وزنم پایینه ۱۸ سالمه ۴۹ کیلو
- علت عفونت قارچی واژن چیست
- مایع اکولوسنت در داخل کاویته اندومتر
من زن۶۸ ساله درسونوگرافی قبلی مقدارمایع اکولوسنت در داخل کاویته اندومتربه حجم نزدیک به ۱ سی سی دیده شد ضخامت آندومتر ۶ میلیمتربود ودرضمن من کرم واژینال استروژن استفاده میکردم.بعد ازسونوگرافی از کرم استروزن استفاده نمیکنم.بعداز ۲۷ روزسونوگرافی رفتم و ضخامت اندومتر۵/۵ بود ومایع اندک درکاویته اندومتر دیده شد.ایا من دوباره باید به سونوگرافی بروم؟ من احتیاچ به کورتاژ تشخیصی دارم؟ باتشکر فراوان ازخانم دکتر عزیزوتبریک سال نو.
- پریودی و درد
سلام خسته نباشید من دیروز وقت پریودم بود ولی نشدم وقتی میشینم یکم سمت چپم درد میکنه کمرم هم همینطور احتمال بارداری وجود داره جلوگیری هم میکنم طبیعی
- بارداری
سلام ۳۹سالمه ..و دوساله که اقدام ب بارداری کردم ولی باردار نمیشم من حدود سه بار سقط عمد با قرص انجام دادم .ک آخریش ماله ۵ساله قبل بوده ،و اون دوتا حدود ۱۰ سال پیش .الان ممکنه دیگه باردار نشم لطفا کمکم کنید
- سالیددرپستان
کانون هایپواکو با مارژین میکرولوبوله در ابعاد3در 12 میلی مترکه به نظر میرسد سالید باشد این یعنی چی؟ الان این خطرناکه؟
- سلام قبل از تعیین جنسیت با ای وی اف چه چیزهایی بخوریم
- سرطان سینه
سلام خانم دکتر لطفا کمک کینید چندی پیش احسا درد و توده ای باندازه گردو در سینه ام میکردم رفتم سونو جوابش اینه کسی که سونو انجام میداد خیلی نارخت شد لطفا برام تفسیرکنیذ Both breast&both axillary sonography:
Both breast show normal glandutar & parenchymal echo patern
At11 o clock position of lt breast a hypoechoic well defined lobulated mas(29*12.6mm)(50mm) from lt nipple is seen may be due to benign breast dx but due to its size & its border f/u& further such as FNA is helpful.
Afew cysts about(4mm) in LT breast are seen.
4-5 cysts about(3-6mm)in RT breast 2 hypoeehoie mass(15.2*9mm&11.5*7mm)are seen may be due to benign breast dx.
No obvious other S.O.L or pathology in both breast are seen .
Both axillary area are normal no S.O.L is seen.
F/U is recommended.
Typist:v - سووال
آیا بعد پنج سال میشه برای معاینه بکارت رفت که از چه نوعی بوده؟
- بارداری
سلام س ماه پیش رابطع بدون دخول داشتم منی نیومده ولی پیشابو نمیدونم ب واژنم خورده باش بد نیم ساعتم شستم همون ماه چار روز پریودم عقب افتاد ماه بد سرموقع شدم این ماه پونزدع روز پریودم عقب افتادع دکتر رفتم دوتا امپول پروستوژن زدن الان دوروزع نشدم پریود .بیبی چک هرماه زدم منفی بودع حتی الانمس ماه ا رابطع میگذرع زدم بازم منفی .ینی باردارم ؟
- درد پریود
سلام روزتون بخیر میخواستم بدونم اگر برای دیسمنوره مراجعه کنیم و همچنین چکاپ کلی برای دختر مجرد و 18 ساله چه نوع معاینه ها و ازمایش هایی انجام میشه؟
- زخامت
من سی و یک سالمه مجردم و ذخامت مثانه دارم آیا درمان میشه و این تغییر شکل به حالت عادی بر میگرده از بچگی دچار این مشکل بودم
- سلام خسته نباشی خانم دکتر من الان یک ماه از سقطم میگذره و۱۵اسفند یه خون ریزی مثل روز اول پریودی داشتم وفقط روز اول خون ریزی داشتم ودورزبعدهم لکه بینی میخواستم ببینم اینو پریودی حساب کنم یانه
عفونت هم دارم وانتی بیوتیک هم مصرف کردم الان باید چیکارکنم
- پماد لکورکس
من از پماد لکورکس استفاده کردم پنج روز رحمو فریز کردم هیچ لکه بینی نداشتم تا امروز صبح خونم مثل پریودیمه مممکنه مال پماد باشه


