Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوال مهم
سلام پریود شدم درد دارم شکم درد و کمر درد چیکا کنم تورو خدا بگید
- قطع اورژانسی پریود
سلام خانم دکتر من توی سیکل ماهانم یک هفته تاخیرداشتم الان سیزده روزه همچنان پریودم ادامه داره وخون ریزیم خیلی رقیق شده لطفاراهنمایی کنید
- سلام خانم دکتر تو سونوگرافی واژینال که گرفتم برای خونریزی نوشته مقدارجزیی مایع در کاویتی رحم دیده میشود.(دوره Mense) یعنی چی؟
- لکه بینی
معنی این متن چیست وچه راهی برای درمان آن پیشنهاد میشود:یک منطقه اکوفری داخل کانال سیروکس مشاهده شده.
- یبوست
با عرض سلام وخسته نباشید من در هفته نهم بارداری هستم ودچار بیماری یبوست شدم با لینکه دکتر ماما رفتم وبرای درمان شیاف پارافین وشربت لاکتولوز به من دادند اما همچنان با مصرف این داروها مشکل یبوست و درد مقعد دارم وبا اینکه حالت دستشویی رابرای تخلیه مدفوع دارم اما مدفوع خارج نمیشود وخیلی سفت در داخل مقعد باقی میماند به نظر شما چکار بکنم که از این درد نجات پیدا کنم شرمنده که به اینصورت نوشتم زیرا خیلی درد دارم
- بارداری@
سلام ،خسته نباشید من تو ماه سوم هستم حواسم نبود به جای آب انار تقریبا نصف استکان کمتر آب زرشک خوردم آیا مشکلی ایجاد میکنه ؟ شنیدم باعث سقط میشه تو رو خدا واضح توضیح بدید واسم...
- هایمن
آیا واقعا قرص هایمن که بصورت شیاف استفاده میشه و غشایی شبیه بکارت ایجاد میکنه که بعد از رابطه همراه با مایع قرمز رنگ هست وجود داره؟
- بارداری
سلام خسته نباشید من هفته سیو هشت و شش روزم چند روز پیش سونوگرافی انجام دادم جنین دو کیلو نیم وزنش بود ایا نرماله یا کمه میترسم وزنش کم باشه چی بخورم تا این چند روز که مونده وزن بگیره
- تیروئید
هفتهی هفت بارداری هستم وتیروئیدم کمکارهست ۶ چیکارکنم توروخداراهنماییم کنین دیروزم لکه بینی داشتم قهوه ای صبح تاشب
- داروی هورمونی
سلام روز بخیر حدود هجده سال است به خاطر پلی کیستیک بودن تخمدانها از قرص ال دی استفاده میکنم و هرزگاهی چکاپ میروم و سونو میدهم همیشه همین قرص رو برام تجویز میکنن، دوسال پیش با سونو پیش دکتر رفتم گفتن هم دیگه تنبلی نداری هم کیستا از بین رفته ، احتیاجی به مصرف قرص نداری ، قطع کردم و خودم طبیعی قاعدگی داشتم ولی دچار لکه بینی میشدم، مجبور شدم دوباره ال دی مصرف کنم و خیلی دچار التهاب می شوم و به درد دوره ای سینه دچار میشوم ، قرص ویتاگنوس استفاده کردم از لحاظ کاهش التهاب خیلی خوب بود ولی لکه بینی داشتم از طرفی مصرف ال دی خیلی دچار التهابم میکنه نمی دونم چی کار کنم لطفا راهنماییم کنید ، بفرمایید چه دارویی برام بهتره؟
- خونریزی بعد ازسقط
من در تاریخ۱۹فروردین یعنی۱۸روز پیش با قرص میزوپروستول به دلیل تشکیل نشدن قلب جنین سقط کردم،درسه روز اول با درد نسبتا زیاد تکه های بزرگی دفع کردم خونریزی از زیاد تبدیل به کم شد،تا اینکه در تاریخ۳۰فروردین نزدیکی داشتم که متاسفانه کاندوم پاره شد ومجبور شدم قرص اورژانسی تنسی۷۵/.رو دوتا به همراه هم مصرف کنم که از اون به بعد همچنان لخته های کوچیک دفع میکنم ،وامروز یعنی۵اردیبهشت خونریزی شبیه پریودی دارم،میخواستم بدونم دلیلش چیه،آیا ممکن بقایا مونده باشه؟یا پریود شدم؟خیلی نگرانم،لطفا پاسخ کامل بدید.درضمن همین چند روز نوبت دکتر دارم که نمیدونم با خونریزی میشه سونو واژینال بدم یانه؟
- پرده بکارت
سلام من ۲۰ سالمه و ۴ ساله خود ارضایی میکنم و ۶ ماه به صورت هر روز ولی فقط با مالش کلیوتوریس میخواستم بدونم پردم آسیب دیده و اینکه من تو سایتا دیدم که با گرفتن عکس هم میشه فهمید بکارت سالمه یا ن و می این کارو انجام دادم و ورودی واژنم لبه هاش حالت بریدگی داشت خواستم بدونم طبیعی یا نشان از پارگی بکارته
- بار داری
من حدود چهار ماه پیش به. بار داری خارج از رحمی داشتم دو ماه که جلو گیری نمی کنم ماه اول 10روز پریودین عقب افتاد ماه دوم که این ماه 12 روز هست که پریود نشدم می خواستم ببینم به نظر شما الان چکار کنم
- بارداری خارج از رحم
- سنوی بقای بارداری
سلام وقت بخیر من سنو بعد سقط دادم نمیخوام کورتاژ بشم ولی متاسفانه شهر ما دکترا همه بفکر پول هستن میخوان ب هر نحوی کورتاژ انجام بدن اخه دوتا سونو دادم دکترای سنو گفتن بقایات خیلی کمه یا شاید پلیپ باشه پلیپ هم نیاز ب کوتاژ نیس با یه چیز دیگه برمیدارن بقایا کوچیک باشه خودش تو پریودی بعدی دفع میشه ممکنه شما کمکم کنید یکی از نتابج سنو که مهم بود این بودتصویر یک mass هایپر هترواکو با حدود مشخص به سایز mm 19*4 دارای وسکولاریتی معادل میومتر اطراف ،درون کاویتی اندومتر پروگزیمال و میانی مشهود است با توجه به هیستوری Abrotion ،در درجه اول مطرح کنندهRPOC فوکال گریدII میباشد.نمای سنو گرافی mass فوق میتواند به نفع پولیپ اندومتریال نیز باشد.سنوگرافی ترانس واژینال فالوآپ بعد از تکمیل دوره درمانی توصیه میشود
- کیست
سلام درسونگرافی من نوشته ک یک کیست درتخمدان حاوی یک جزاکوژن مشابه clotدیده شده معنیش یعنیی چ
- متخصص زنان وزایمان
سلام من یک ماه پیش عمل کیست تخمدان انجام دادم ولی هنوز درد دارم و همش سر درد دارم از بعد عمل سه روزه پیشم پریود شدم خیلی شدیده این درد تا کی ادامه داره
- ادامه سوال قبل فراموشی قرص
و اکنون بعد اتمام قرص زرد دو تا قرص سفید مصرف کردم و منتظرم پریود بشم
- درباره عوارض قرص استروژن وپروژسترون ک باهم میخورم
- آزمایش خون بارداری
خانم دکتر چند روز بعد از نزدیکی اگه بریم آزمایش خون بارداری بدیم.. میتونیم به نتیجه اش کاملاً مطمئن باشیم؟ .. یعنی نتیجه اش صدرصد درست باشه و زود نباشه و بشه بهش اطمینان کرد..


