Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- غربالگری مرحله دوم
سلام. میخواستم بدونم غربالگری مرحله دوم تو هفته چند باید انجام بشه؟
- احتمال بارداری با پیشاب
سلام خانم دکتر میخواستم درمورد بارداری پنهان یا کریپتینگ بدونم😞 من یک رابطه سطحی داشتم در حد پیشاب و دخول در حد چند ثانیه بعد از رابطه هم دوماه با تاخیر پریود شدم ماه اول ۵ روز تاخیر و ماه دوم ۲۰ روز تاخیر ماه اول بعد از اینکه پریود شدم دوبار بیبی چک زدم(روز ۳ و ۵ پریود) و دو روز بعدش آزمایش خون دادم بتا ۰/۵۶۸ بود ماه بعد تو روز ۱۱ تاخیر بیبی چک زدم منفی بود و تو روز ۱۷ تاخیر آزمایش خون دادم اونم جوابش زیر ۱ بود ولی الان چند وقتیه حالت تهوع دارم و همینطور موقع پریود شدنم که میشه سرما میخورم میخواستم بدونم میشه باردار باشم؟ اگه نیستم چرا تهوع دارم ؟ بخاطر قرص هایی هست که میخورم؟ یا بخاطر استرس شدیدیه که دارم؟
- درمان ناباروری
سلام خسته نباشید من از ۵ پریود تا ۹ قرص لترزول خوردم از ۱۰ تا ۱۴ امپول سینال اف زدم بهد دوروز امپول اچ سی جی زدم به همراه شیاف تا ۵ شب شبی دو تا الان دو خفته میگزره احساس کمردر و درد زیر شکم موقع پیاده روری ایا به نظرتون باردارم بهم گفتن فولیکول هات ریز شدن
- قند بارداری
سلام آزمایشGttپودرقند۷۵گرم دادم قندناشتا۱۰۲ ۶۰دقیقه۱۴۲ ۱۲۰دقیقه۱۲۵ هست و در هفته ۸بارداری هستم ایا نیاز به رژیم یا دارو دارم؟چه کنم قابل کنترل هست؟
- واکسن کووید
سلام.من قصد بارداری دارم میتونم واکسن کرونا بزنم ودر ضمن اگه بزنم واسه بارداری مشکلی نداره و بعداً برا جنین مشکل ژنتیکی به وجود نمیاد
- جلوافتادن پریود
سلام من ۵۱ سالمه حدود یکسال بود که هر دو ماه پریود میشدم ولی الان دو سه ماه است که دو هفته یکبار پریود میشوم علتش چیه؟میتونه به خاطر نزدیک شدن به زمان یائسگی باشه؟ ممنون
- بارداری
کاربر هلیا هستم دوقلو باردارم ۵ سوال قبل پرسش داشتم خواستم تکمیل کنم خواستم بگم وقتی شکمم سمت چپ میخوابم یه وری میشه وقتی میشینم یا قدم میزنم درست میشه. و حرکات شون هم خوبه
- تفسیر پاتولوژی پولیپ
non_polyp endometrium, cystic hyperplasia without atypia
- رابطه
سلام راهای پیشگیری از بارداری را میگین بهم من تا الان دو ساله ازدواج کردم طبیعی دارم جلوگیری میکنم یعنی اب منی به داخل واژنم نمیره با قرص نمیتونم جلوگیری کنم لطفا راهنماییم کنید بجز قرص چجوری میتونم جلوگیری داشته باشم تا حالا از کاندوم هم استفاده نکردم
- قطع پریودی
سلام خانوم دکتر من ۱۷ سالمه و مجردم الان دو ماه و خورده ای هست ک پریودیم کامل قطع شده و یک روز در میون روی لباس زیرم ترشحات سفیدی هست .. علت قطع پریودم چیه !؟ ایا ترشحات خطرناک هستن !؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید چه عواملی باعث اسیب رسیدن به نخ سرکلاژ شکمی قبل بارداری میشه؟آیا با سونوی واژینال وضعیت سالم بودن نخ قابل بررسیه؟
- سکس
سلام خانم دکتر من در دوران عقد هستم شوهرم کشتی رانی جوری که ۵ ماه نیستش و یک ماه هستش چگونه میتونم جلوگیری کنم با قرص ال دی؟میخام روش مطمئنی برای جلوگیری داشته باشم پیشنهاد شما چیه و چگونه باید ال دی مصرف کنم
- تاخیر پریودی
سلام وقتتون بخیر. ببخشید من به دلیل پریودی خیلی دردناک، تو خرداد که امتحانات هست میخوام پریودیم رو به تاخیر بندازم،چون واقعا موقع پریودی هیچ کاری نمیتونم بکنم. دکتر عمومی چند ماه پیش گفتن قرص پروژسترون مصرف کنم، میشه راهنماییم کنید از چه تایمی با چه دستوری؟ تاریخ پریودیم هم هر ماه یکم شروع میشه تا هفتم که تموم میشه. از ۳۰یا ۳۱ اردیبهشت)یعنی یکی دو روز اینده( بخورم اثر میکنه که پریود نشم؟؟
- جراحی پولیپ
سلام من حدود ۲۲ اسفند برام برداشتن پولیپ و کورتاژ تشخیصی باهم انجام شده چون مدت زیادی لک بینی بین دوقعدگی داشتم بعد برداشتن ۷ روز خونریزی داشتم بعدش تا ۵ اردیبهشت پاک بودم بعد پریود شدم از دیروز که میشه دوز ۱۳ لک بینی دارم باز جواب پاتولوژیست پولیپ خوش خیمه آیا طبیعی هست بازم لکه بینی؟
- سن بارداری در غربالگری مرحله دوم
سلام خانم دکتر خوب هستین؟ ببخشید یک سوال داشتم، میخواستم بدونم برای آزمایش غربالگری مرحله دوم بارداری باید سن بارداری موقع آزمایش دقیق گفته بشه؟ من رفتم مرحله دوم غربالگری تو آزمایشگاه سن بارداری رو طبق سونوگرافی که در ۱۲ هفته و ۴ روز انجام داده بودم حساب کردن و نوشتن و دقیق نمیدونستم که چند هفته بودم، میخواستم بدونم ممکنه این سن تقریبی که نوشتن تو جواب آزمایش غربالگری مرحله دوم تاثیر بزاره؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- درد سینه وکبودی نوک سینه
دکتر من ده روز ivfکردم امروز نوک سینه ام تیر کشید من کمی آن را بدست فشردم بعد از مدتی متوجه شدم نوک سینه ام خونمردگی یا همان کبودی بوجود آمده آیا خطر دارد یا خیر
- مشکل در شیردهی و سینه فیبروکیستیک
سلام خانم دکتر خسته نباشید من امسال بهار سونوگرافی سینه انجام دادم که نوشته بود تغییرات فیبروکیستیک گرید ۳ مشاهده شد البته یکروز قبل از پریود انجام دادم سال قبلش که انجام دادم کیست ساده داشتم چراح سینه رفتم معاینه کردند گفتند توده ای وجود نداره قرص ویتامین ای و مگنیفورت دادند و گفتند بچه دار بشم برام خوبه یک ماه قرصا رو مصرف کردم باردار شدم هفته قبل سزارین انجام دادم ولی به خاطر نداشتن نوک سینه نمیتونم به بچه شیر بدم از طرفی هم میگن سینه های فیبروکیستیک نباید تحریک بشن من از شیردوش دستی استفاده می کنم که باعث درد و تورم میشه از رابط سینه هم استفاده کردم که اصلا خوب نمیمونه و نمیدونم باعث حساسیت میشه یا نه به نظر شما چه جوری میتونم شیردهی داشته باشم الان بیشتر به بچه شیر خشک میدم و کمی هم با شیردوش دستی از شیر خودم بهش میدم که این موضوع خیلی باعث ناراحتیم میشه شیردهی از هاله سینه رو هم امتحان کردم ولی اصلا بچه نمیتونه شیر بخوره زردی هم داره من هر چقدر خنکی میخورم شیر خیلی کمی با شیردوش میتونم بهش بدم ممنون میشم راهنمایی کنید
- نازایی
سلام خانم دکتر اگر جنین فریز شده داشته باشیم وروز انتقال جنین متوجه بشیم که رحم برای انتقال جنین خوب نیست جنینی که از فریز خارج شده اگر دوباره فریز بشه ایا روی کیفیت جنین تاثیر میزاره و بعدا که بخواهیم انتقالش بدیم مشکلی پیش نمیاد .
- نزدیکی
با سلام . ممنون از اینکه به سوالات پاسخ می دهید . یعنی بعد از پایان خونریزی پرده بکارت می توان نزدیکی را آغاز کرد ؟
- بلوغ زودرس
سلام دختر من ۹ سالشه و ۳ ماه پیش علائم بلوغ داشت دکتر غدد بردم وآمپول واریوپپتیلو محلول خوراکی ال آرژنین براش نوشت و الان ۳ تا آمپول زده ولی با تحقیق متوجه شدم که ممکنه این آمپول ضرر داشته باشه من میتونم بعد از این ۳ تا آمپول دارو رو قطع کنم ودیگه ادامه ندم ؟؟؟ اتفاقی نمیفته ؟؟؟


