Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عمومی
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر دختری ۲۰ ساله هستم و موهای زائد فراوانی دارم در زیر گردن ، دور ناف و دور سینه خیلی زیاد به طوری که هم دور هالیه ی سینم موهای زبر و سیاه هست هم در کل سینه به صورت پراکنده و همچنین ریزش مو هم دارم. پریودام کاملا منظم هستن و مادرم موهای زائد داره با توجه به این که پریودام منظم هستن دلیل موهای زائد م چی می تونه باشه و آیا خطرناک ؟
- قطع پریود
سلام یک سال ودوماهه زایمان طبیعی کردمه شیر خودم را به کودک میدم مدام سینه ام را میمکه اما هنوز پریودهام بر نگشتنه در صورتی که قبل بارداری سر موقع اتفاق میافتاد وبعضی وقتها درد پریودی دارم اگر میشه راهنماییم بفرمایید
- یائسگی
سلام من ۵۴ سال دارم و حدود ۶ سال که یائسه شدم و پنج ماه قبل به علت لکه بینی کورتاژ شدم که جواب پاتولوژی و پاپ اسمیر خوب بود و الان یه هفته است که درد دارم البته یک روز هم لکه بینی داشتم ود رفتم دکتر بهم ازیترومایسین و پماد واژینال داد و امروز دردم خیلی زباد بود نگرانم لطفا کمکم کنید
- سلام ببخشیدبرای خارش شدیدوده ساله ی واژن چه دارویی توصیه میکنید
سلام خسته نباشیدبرای خارش واژن کهده ساله برطرف نشده چه دارویی توصیه میکنید
- لکه بینی
سلام خانم دکتر خسته نباشید .هفته هفتم بارداری هستم و هماتوم۴×۷ mm دارم .هیچ علائمی نداشتم اما امروز لکه بینی قهوه ای کمرنگ دارم چکار باید بکنم؟
- سلام 64سال دارم در سونی واژینال در کویتی رحم4سیسی آب بوده به فاصله یک ماه دوباره سونو کردم شده10سیسی گفتن هیستروسکوپی کنم آیا حتما لازمه؟خطرناکه؟
- خارش بارتولین
سلام خانوم دکر خسته نباشید من بارتولین قسمت راستم خارش داره و درد داره. وقتی سرپا هستم و دست میزنم از سمت چپم بزرگ تره اما موقه ای که دراز میکشم این تفاوت احساس نمیشه. باید بگم که متاسفانه به طور اتفاقی با مشت به بارتولینم حدود چند ماه پیش ضربه وارد شد. حال احساس میکنم آب سردی از بارتولینم خارج میشه و روی پوستم میریزه و تا پشتم و پام این حس رو دارم و مدتی است که کل بدنم این احساس رو دارم. ایا احتمال پارگی یا سوراخ بودن وجود داره؟ احتمال عفونت و پخش شدن ان در کل بدن وجود داره؟ این احساس خیسی و حرکت آب دقیقا زیر پوستمه. واقعا آب و من حسش میکنم
- بارداری
سلام من در هفته ۱۹بارداری سونوی انومالی دادم که نوشته بود ر وده اکوژن گرید ۱ رویت شد میخواستم اگه بشه منوراهنمایی کنید چکار کنم
- مهم
شامپو( شون بدن نعنایی) در بارداری ضرر دارد یکم بود میده
- زنان
سلام خسته نباشید من رابطه مقعدی داشتم احساس میکنم کمی آب منی داخل واژنم ریخته شده بعدش چهارتا قرص ال دی خوردم و صبح هم دوتا بعدش حالت تهوع گرفتم امکان بارداری هستش؟؟
- لکه بینی بین قاعدگی
با سلام،خانمی 40 ساله هستم،حدود 6 ،7 ماه میشه که بین قاعدگیهایم لکه بینی دارم، در طول این مدت به چهار دکتر متخصص زنان مراجعه کرده ام،سونو گرافی واژینال،سونوگرافی شکم و لگن،پاپ تسمیر و حتی نمونه برداری از رحم نیز انجام داده ام ولی خوشبختانه چیزی نبوده،همشون میگن تغییر هورمونیه،این تغییر هورمون تا کی ادامه داره،چون هنوز خوب نشدم ممنون اگه پاسخگو باشید🌷🌷
- نازایی*
باسلام، لطفا جواب عکس رنگی بهم میگن که نوشته بک سپتوم کوچک در جدار فوقانی کاویته رحم دیده شده،ضایعه فراگیر در کاویته رحم وکانال سرویکس مشاهده نشد،لوله فالوپ سمت راست با تاخیرحاجب شده و spillage ان مشهود نیست احتمال انسداد لوله فالوپ سمت راست مطرح میگردد، لوله فالوپ چپ با تاخیر حاجب شد ودیامتر نرمال دارد و spillage ان با تاخیرصورت گرفته تجمع موضعی ماده حاجب در ناحیه پری تیوپال چپ احتمال درجاتی از peritubal adhesion را مطرح میکن، با توجه به اینکه من چهل سالمه و ذخیره تخمدانم هم۰:۳۹ به نظرتون باردار میشم اصلا؟
- ۳۸ سالمه.
سلام من ۳۸ سالمه.مدتی زیر دلم احساس نبض میکنم.وقت و بی وقت.الان هم در شرایط پریود هستم.و بگم ک ۵ سال پسش هم لوله هامو بستم سر زایمان آخرم.میشه راهنمایی کنید چرا زیر دلم نبض احساس میکنم؟ ممنون میشم.
- بارداری
سلام خانوم دکتر ببخشید من توی اقدام بارداریم ماه قبل از سوم قاعدگی 2 عدد لتریزیوم استفاده کردم از شب هفتم تا یازدهم هم امپول سینال اف تزریق کردم روز 15 قاعدگی امپول واریوپپتیل تجویز کردن دکترم، الان 10 روز از موعد پریودیم گذشته ایا امکان داره از عوارض امپول باشه؟ 4 روز بعد از موعد پریودیم تست دادم منفی بود.
- سلآم.من13بهمن سقط داشتم باقرص 10روزخونریزی داشتم بعدش فقط لک بینی الانم دوروز لک بینیم خیلی کم شده سونو دادم گفتن 17 م م مونده دکترم گفت قرص متیل بخور کع پیدا نمیشه.بم گف با پریودبعدی اصولآ دفع میشع.الآن خیلی نگرانم کارم ب کورتاژ بکشع.عطاریم بم عروس پشت پرده با ناراحتی زنان داده دم کنم .منکع الآن لک بینیم خیلی کم هستش دفع میشع؟ممنون میشم راهنماییم کنین.سن بارداریمم 6 هفته بود
- بارداری
سلام دخترم تنبلی تخمدان داره رفته دکتر دارو استفاده کرده کیست سپتا چپ به وجود آمده خطر ناک است بچه دار میشه لطفا راهنمایی کنید
- باداری
سلام خسته نباشید من درهفته ۱۳ غربالگری سه ماه اول رو انجام دادم Nt 5.7 شده این نشون دهنده اختلاف کروموزومی هست و جنین باید سقط بشه؟
- متفورمین۵۰۰
سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه باکره هستم پریود منظم دارم کیست ندارم چاق نیستم و موی زاعد ندارم جوش زیادی در زیر گردن و تمام کل صورتم میزنم میتونم برای جوش هام قرص متفورمین استفاده کنم ؟ آیا بعد از قعط کردنش جوش هام دوباره نمیاد ؟ چه مدت باید استفاده کنم تا جوش هام ببره؟
- درد و سوزش هنگام نزدیکی
من و همسرم هردو حدود ۶۵ سالیم همسرم دوسه سالی است هنگام نزدیکی درد دارد و میگوید احساس میکنم جسم سختی را تحمل میکنم در صورتی که من نغوظ کامل ندارم آیا ممکن است رحمش آسیب ببیند
- اکوی میومتر غیر یکنواخت است.آ دنومیوزیس خفیف
باسلام.من۴۱سالمه.آندومتریوزداشتم که همراه باسزارین برداشتم.بعداز۵سال دوباره برگشت که دکترعبداللهیان آی یودی میرناگذاست برای درمان که بررگترنشه.یکساله که گذاشتم .الان رفتم سونوگرافی آزادبخش گفته تخمدان راستم کیست مشکوک به آندومتریوما۳۲در۲۹م م
وهم اکوی میومترغیریکنواخت است آدنومیوزیس خفیف.ضخامت آندومتر۴م م است لطفاراهنمایی میکنید.نگران شدم خیلی


