Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تاخیروبارداری
سلام من بعداز۱۴روزتاخیرآزمایش دادم بتا۱۰بودالان هم دردستسویی لکه دیدم یعنی باردارنیستم
- قطع قرص ال دی
سلام،۴ سال ال دی مصرف کردم،قصد بارداری مجدد دارم،قرص قطع کردم و بعد پریودیم سه ۴ روز بعد ک نزدیکی دارم،دو روز سه روز بعد نزدیکی دوباره به خونریزی میفتم.۲ روزم طول میکشه،پریود ۷ روز بعد اولین نزدیکی ۲ روز....علتش جیه؟قصد بارداری دارم ممکنه مشکل ساز باشه؟؟
- بارداری؟
من دو ماه پریود نشدم تست بارداری دادم مثبت بوده از دیروز دچار خون ریزی خفیف همراه با درد شدم رفتم سونو دادم گفته کهفولیکول به دیامتر ۲۵ میلی متر در تخمدان چپ مشهوده بعدم در ناحیه هتروژن ۳۰*۱۷*۱۸ میلی متر وبه حجم ۷/۷سی سی در حفره آندومتر رویت میشه خون ریزی داخلی هم ندارم
- رفتن به ارتفاعات در بارداری
سلام خانم دکتر من تو هفته ۸ بارداری ام مشکلی هم ندارم میخواستم بدونم میتونم به منطقه ییلاقی که ارتفاع ۱۹۰۰ تا از دریاست برم؟برای جنین ضرر داره؟
- سوال در مورد زنان
سلام من دکتر دو بسته قرص سیبل تجویز کرده و گفته از روز سوم پریودی بخورم میخواستم ببینم از شب سوم تا کی باید ادامه بدم این قرص رو یه ردیف سفید ۳ردیف زرد و جعبه بعدی رو از کی باید شروع کنم
- بارداری
من ۲ بار رابطه حفاظت نشده داشتم یعنی منی مرد داخل رحممم ریخت فردای عصر قرص اورژانسی خوردم یعدش لک داشتم فقط الان خستم حالت تهوع دارم .احتمال بارداری هس ؟
- زایمان
سلام من ۳۶هفته۳ روزمه. دوبار اخر که سونو دادم جنین بریچ بود حالا شما سونو نوشتید که من فردا برم انجام بدم اگه بازهم جنین بریچ باشه ۳۰مهر که نوبت دارم شما زمان زایمان سزارین مشخص میکنید؟؟ ۱۵آبان تاریخ زایمانم هستش البته بصورت طبیعی
- بیبی چک مثبت بتا زیر۵
سلام من ۲۵سالمه ۶ اسفند اولین روز آخرین پریودم بود وبیستم همون ماه اقدام کردم برای بارداری،پریودام نامنظمه تا امروز(۱۹ فروردین)پریود نشدم بیبی چک مدیکور زدم مثبت شد اما آزمایش خون دادم بتام زیر ۵ بود،میشه راهنمایی کنید من باید چکار کنم بازم آزمایش بدم جای دیگه یا صبر کنم پریود بشم؟
- قرص اورژانسی
باسلام پریودی که بعداز قطع قرص اورژانسی اتفاق میفته پریوده اصلی حساب میشه یعنی ماهه بعد هم همون تاریخ یانه پریودی که ماههای قبل اتفاق میفتاد؟
- اکوزن در مایع کیسه اب
سلام من امروز رفتم سونو حدودای۳۸هفته هستم..درسونو گفته شده در کیسه اب جنین ذرات ریز اکوزن هست..این ینی چی؟ خطرناک نیست..
- تزریق واریوپپتیل
سلام وقت بخیر من برای درمان اندومتریوز یک دوز واریوپپتیل زدم و به دلیل حساسیت بهش دوزهای بعدی رو نتونستم بزنم ۱۰ روز بعد از اولین دوز پریود طبیعی داشتم وحدود یک ماه بعد فقط در حد چند قطره خونریزی داشتم و تموم شد الان حدود ۴۰ روز میگذره از پریود طبیعی بعد تزریق و حدود دوماه از آمپول و من پریود نشدم آیا میتونه به دلیل عوارض تزریق باشه که پریود نشدم؟
- اقدام به بارداری
دوماه پیش ترمیم فیبروز کردم والان میخوام رنگ مو بزنم و بعد اقدام به بارداری کنم مشکلی برام پیش نمیاد
- بارداری ولکه بینی
سلام من در 6بهمن لکه بینی داشتم و روز بعد پاک شدم بعد آزمایش خون دادم متوجه شدم باردارم و بعد از دوهفته 2و3بار لکه بینی شدم و بارداری هم 1ماه و 20روز هستم میخواستم بدون دلیل لکه بینی چیست؟
- سونوگرافی
سلام سونو انومالی ۱۸هفته انجام دادم گفت تکرهر چون فوکوس اکوژن۱.۸نوشته بود و ان اف ۵.۵ تکرار کردم متخصص پریناتالوژی گفت اکو بدع فقط دادم اونم گفت متم یه لک میبینم حالا میترسم مشکل کروموزونبه؟ الان ۲۰هفتمه باید سقط بشه؟
- نازایی
ساتم
دکترم میگه دهانه رحمم خشک است و مانع بارداریم شده الان برای ۱۶ تا ۲۶ پریودی قرص utrogestan بهم داده
ولی هرچی تحقیق می کنم این قرص مانع بارداری هست
لطفا راهنماییم کنید آیا مصرف کنم - سنوگرافی انومالی
سلام خانوم دکتر. من 37 سال دارم . بارداری اولم هست.سونوگرافی انومالی رفتم براساس اولین روز اخرین پریود ۱۸هفته و شش روزم ولی سونوی آنومالی زده هفده هفته و شش روز. همه موارد نرمال بودن فقط اندازه ی nb رو در سنونوی آنومالی زدن 4.3 ایا این اندازه ی nb نرمال هست ؟ توضیحات تکمیلی ازمایش ریسک سندروم داون مرحله اول غربالگری بینابین بود یک یه 700بود غربالگری دوم کواد مارکر دادم که گفتن مشکلی نیست و ریسک سندروم داون تو منطقه بی خطر قرار گرفته. در سونوی غربالگری اول هم گفته سده nb مشاهده شده عدد ان تی هم ۱.۳ بوده.
- اقدام بارداری
سلام من میخوام پودر اینو فولیک استفاده کنم برا تنبلی تخمدان .تو پریود استفاده کنم یا بعد پریود
- خارج رحم یا داخل رحم؟
سلام خانم دکتر عزیزم من سیکلم تو اقدام متغیر شد از ۲۷ تا ۳۰ روز ماه پیش ۳۰ روزه بود اخرین پریود ۲۳ ابان بود ۲۳ اذر بتا ۴۰۵۳ بود من ۳ روز قبل بی بی چکم مثبت شد من رتروفلکسم ۴ هفته و ۲ روز سونو شکمی دادم ساک دیده نشدگفت زود اومدی یه اکوفری داخل رحم بود ابعاد ۱.۸ میل با احتمال earlyGS مشکلی داره؟رحم هم زده تا حدی بزرگتر از نرمال لکه بینی ندارم فقط گاهی درد پریودی
- سنوگرافی
سلام من دو ماه پیش ی کیست ب ابعاد 4سانت داشتم امروز سنو گرافی دادم همه چی نورمال بود فقط من یه چی متوجه نشدم نوشته Rto=25×14mm و Lto=28×14mm این ینی چی این کیسته؟فقط همینو نوشته بقیه چیزا نورمال و اوکی بود
- درموردبارداری
سلام من دوساله ازدواج کردم و باردار نشدم کیست داشتم الان دوکتور میگه خوبشده وتنبلی تخمدان دارم برام قرص سیبل نوشت مصرف میکنم آیا باید دانه های سفید رنگ راهم بخورم یا نه بسته بعدی رو شروع کنم و آیا قرص سیبل برای تنبلی تخمدان خوبه یانه؟


