Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ایست قلبی جنین
سلام خانم دکتر .خیلی میشنوم که بخاطر ایست قلبی سقط جنین زیاد شده .بنظرتون چکار انجام باید داد که این اتفاق نیفته؟
- ساک بارداری نامنظم
سلام در سونوگرافی من: یک ساک حاملگی با حدود مختصر نامنظم دیده شده. قطب جنینی و کیسه زرده مشاهده نشده. باتوجه به MSD=4mm سن بارداری ۵ هفته دهانه داخلی رحم بسته است وجود یک کیست ساده در اندکس چپ با اندازه کمتر از ۵ میلی متر میخوام بدونم ایا شرایط بارداریم خوب نیست؟
- سلام همسرم برای ناتوانی جنسی از قرص سیلد نافیل سیویا ۱۰۰ استفاده میکنه خوبه براش یا نه قصد بارداری دارم
- سقدجنین
سلام من یه ماه ۸هفته باردارم بچم هنوز۵ماهشه چه جوری سقدکنم
- بارداری
سلام،۳۳ ساله امه.دوره قاعدگی ۲۸ روزه دارم.ولی ماه پیش روز ۲۴ قاعدگی پریود شدم.ولی الان دوره ی ۲۵ هستم هنوز پریود نشدم،رابطه هم نزدیک تخمک.گذاری داشتم.ایا امکانش هست باردار باشم؟
- بارداری
سلام آزمایش گلوکز بارداری را میتوانم در ۲۴ هفته و ۳ روز انجام بدم ؟؟
- سونو
- من اولین سونوم مال برج 9 یعنی 6 ماه پیش بود دقیق بعد 5 روز تاخیری در پریودم همچی عادی بود
اولین روز اخرین پریودمم 27 فروردین 95 به مدت هفت روز بود
بعد اون دوباره 5 روز تاخیری داشتم و سونو زیر انجام شد ک البته دوتا تست بارداریم منفی بوده
ایا امکان داره باردار باشم؟
ضحامت رحم 57×41×84دیده شد اندرومتر به ضخامت 14mو single layerدر فاز لئوتال میباشد ساک جنین مشاهده نشده با توجه به ازمایش خون بعد از 5 روز عقب افتادگی طی ازمایش مجدد در صورت مثبت شدن سونوگرافی به سبک ترنس واژینال توصیه میشود توده میومتریال مشهود نیست ابعاد تخمدان چپ 15×28 و تخمدان راست 19×35 35دیده شد هر دو تخمدان حاوی تعدادی فیلیکون کمتر 1cm میباشد مشابه کورپوس لوتئون به قطر 13.5 در تخمدان راست دیده شده توده در ادنکس دیده نشده مایع ازاد در حد فیزیولوژیک در فضای لگن مشهود است
به نظرتون اندازه رحم واندازه کورپوس و ... طبیعیه؟تو ازمایش اذر ماه سال قبل حدود 6 ماه پیش اندازه رحم و تخمدان طبیعی زده اما اینجا به نظرتون کم کاری تخم دادن یا کیست یا مریضی خاصی دارم راستش تو ازمایش قبلیم اندرومترم با توجه به همین تعداد روز تاخیری در پریود یعنی 5 روز 12 بوده و اندازه تخمدان و رحم طبیعی
الان روز 8 که عقب افتاده و من سر خود امپول پرژسترون زدم
- من اولین سونوم مال برج 9 یعنی 6 ماه پیش بود دقیق بعد 5 روز تاخیری در پریودم همچی عادی بود
- زنان و زایمان
سلام خانم دکتر من حدودا یه سال از آخرین تزریق آمپول ضد بارداری ام گذشته، پریود نمیشم چرا و اینکه ممکنه حامله بشم
- تاثیر اشعه
سلام در ماه اول بهرداری هستم...سرکارمن با کامپیوتر هست و درمحل کارمودم دقیقا روی میزکارم هست...آیا ثابت شده که امواج مودم تاثیر منفی داره روی جنین؟و حتما باید جاب جاشود؟
- بارداری
سلام خدمت خانوم دکتر عزیز ضمن خسته نباشید من هفته ۲۵ بارداری هستم سرکلاژ هم در ۱۳ هفتگی انجام دادم پزشکم آزمایش دیابت بارداری نوشتن میخواستم بگین این آزمایش مشکلی داره یا نه GTT(75grGlucose FBS: 76 -GTT-BloodSugar(1h) : 176 GTT- Blood Sugar (2h): 160* * : confirmedby RepeatedAnalysis Coomb s Test- Iindirect. Negative. Titer Urine Analysis. W.B.C. 1-2 Color. Yellow. R.B.C. 2-3 Appearance. Clear. Epithelial. Cells. 3-5 S.G. 1030. Bacteria. Rare PH. 5. Mucus. Neg Protein. Trace. Cast. Neg Glucose. Neg . Crystals. Neg Billirubin. Neg Urobillinogen. Normal Ketones. Neg Nitrite. Neg Blood. Trace Urine Culture& Sensi. : Culture. No growth after 48 hours
- لک بینی ابتدای بارداری
سلام.من34سالمه.2بارسقط داشتم به دلیل نبودضربان قلب جنین.26و28دی نزدیکی داشتم.امروز19بهمن بتاتیتر دادمجوابش568.6است.لک بینی قهوه ای دارم.شیاف داده دکترم.بتاش خوبه؟وازسقط دوباره میترسم.راهنمایی کنید
- دکاپپتیل
سلام ،من برای جلوگیری از رشد آندومتریوز طی بیست و هشت روز به تحویز پزشک دوتا دکاپپتیل زدم و پریود نمیشم،در این صورت امکان بارداری وجود دارد؟؟!!
- تست اسپرم
سلام خانم دکتر. من دوتا بچه دارم ۱۶ ساله و ۸ ساله. برای دومی که میخواستیم اقدام کنیم نمیشد بعد مراجعه خانمم به متخصص تشخیص عفونت بود و طی مراحل درمان بهبود پیدا کردنولی چون بازم نمیشد دکترشون از من خواست که تست اسپرم بدم که تشخیص چسبندگی داده شد و اون هم بعد طی مراحل درمانی مرتفع شد و ما صاحب بچه دوم شدیم. حالا میخوام بدونم الان هم من تگه بخوام بچه دار بشم باز هم همون مشکل بعد چند سال واسه من رخ داده یا فقط از طریق آزمایش میشه فهمید؟ ممنون
- پوست شکم در بارداری
سلام وقت بخیر من باردار هستم در ماه ۷ هستم . پوست شکمم بخاطر کشیدگی که داره خارش زیادی داره. بنظرتون چه کرمی استفاده کنم ؟
- Ohss
سلام خانم دکتر من این دوره رفتم دکتر بهم ۶ تا سینال آف داد و شبی سه تا لتروزول روز دوازدهم برام سونو نوشت گفت به دونه تخمکم نداری این ماه اصلن باردار نمیشی حدود ده روز پیش افتادم رو دل درد و کمر درد شدید روز موعدم دیگه نتونستم تحمل کنم رفتم پیش همین دکتره گفته احتمالا عفونت داری برام آزمایش نوشت رفتم دادم جواب ازمایشا میگفت باردارم بتام ۱۴۴ بود ولی سونو میگفت حاملگی خارج از رحمع و به شدت تخمدانم آب آورده دیگه همون شب خواست بخوابنتم اتاق عمل قبول نکردم باز ۴۸ ساعت دیگه سونو بتا دادم شد بود بتا ۴۷۰ سونو هم هیچی ندیدن باز داخل لوله ها ولی میگفت تخمدانت آب آورده. دکتر باز میگه خارج از رحمه دیروز رفتم شیراز به دکتر خوب سونو کرد گفت تخمدان به شدت آب آورده و ohss شدی. تا میتونی باید سفید تخم مرغ بخوری برام بتا و ازمایشا نوشت. بتام باز امروز بعد ۴۸ ساعت شدت بود ۹۳۰ ولی گلبول های سفیدم رفته بودن بالا. حالا که براش فرستادم میگه حامله ایی ول تخمدانت آب آوردن باید استراحت کنی و درد شدید داشت بری بیمارستان خواستم ببینم واقعا دارویی ندارن دل کمرم درد میکنه به نصبت خوب شده ولی هنوز دارم درد لکه خون ریزی هم اصلن ندارم سلام خانم دکتر من این دوره رفتم دکتر بهم ۶ تا سینال آف داد و شبی سه تا لتروزول روز دوازدهم برام سونو نوشت گفت به دونه تخمکم نداری این ماه اصلن باردار نمیشی حدود ده روز پیش افتادم رو دل درد و کمر درد شدید روز موعدم دیگه نتونستم تحمل کنم رفتم پیش همین دکتره گفته احتمالا عفونت داری برام آزمایش نوشت رفتم دادم جواب ازمایشا میگفت باردارم بتام ۱۴۴ بود ولی سونو میگفت حاملگی خارج از رحمع و به شدت تخمدانم آب آورده دیگه همون شب خواست بخوابنتم اتاق عمل قبول نکردم باز ۴۸ ساعت دیگه سونو بتا دادم شد بود بتا ۴۷۰ سونو هم هیچی ندیدن باز داخل لوله ها ولی میگفت تخمدانت آب آورده. دکتر باز میگه خارج از رحمه دیروز رفتم شیراز به دکتر خوب سونو کرد گفت تخمدان به شدت آب آورده و ohss شدی. تا میتونی باید سفید تخم مرغ بخوری برام بتا و ازمایشا نوشت. بتام باز امروز بعد ۴۸ ساعت شدت بود ۹۳۰ ولی گلبول های سفیدم رفته بودن بالا. حالا که براش فرستادم میگه حامله ایی ول تخمدانت آب آوردن باید استراحت کنی و درد شدید داشت بری بیمارستان خواستم ببینم واقعا دارویی ندارن دل کمرم درد میکنه به نصبت خوب شده ولی هنوز دارم درد لکه خون ریزی هم اصلن ندارم
- اقدام به بارداری
سلام من دوره قاعدگیم ۲۸ روزه است چه موقع برای بارداری اقدام کنم چندروز بعد قاعدگی.
- بارداری
سلام خسته نباشید من ۲۰ روز پیش سزارین کردم به دلیل تشنج نوزاد خود را از دست دادم حال دوباره میخوام زود باردار بشم چه زمانی اقدام کنم بهتر البته بعد ۹ سال توسط عمل آیوآ باردار شده بودم
- بارداری
سلام من ۳۰سالمه بعداز ۱۴روزivfبیبی چک گذاشتم منفی شد آیا واقعا منفیه؟؟؟خواهش میکنم جواب بدین
- میکروسفالی
با سلام، در سونوگرافی هفته سی و پنج، تشخیص دادن که دور سر بچه نسبت به سن حاملگی کم تر است و احتمال میکرو سوفالی دادن، من خیلی نگرانم چیکار باید بکنم؟
- زمان زایمان
سلام وخسته نباشید من در ۳۱هفته و ۶روز بارداری هستم طبق اخرین پریود در تاریخ ۱۹/۷/۹۳میباشد تاریخ زایمان رادر زمان۲۵/۵/۹۴تخمین زدند میخواستم بدونم این زمان با اخرین زمان پریودم مطابقت دارد واولین سونویمن که در تاریخ۱۷/۱۰/۹۳انجام دادم سن حاملگی ۹هفته دیده شده است خواهش میکنم جواب سوالمو بدین ممنون


