Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کمبود ویتامین دى
سلام و خسته نباشيد خدمت دکتر نازنينم در اولين آزماىشم در هفته هشتم کمبود شدىد ويتامين دى مشخص شد سوال من اين است که کمبود ويتامىن دى در دوران باردارى چه عواقبي دارد؟ آيا حقيقت دارد کمبود ويتامىن دى در زمان تشکيل نطفه و بعد از آن در دوران باردارى سبب به دنيا آمدن نوزادى با عقب افتادگي ذهني يا کند ذهن خواهد شد؟ آيا اکنون که در ماه هفتم باردارى هستم ميتوانم اين کمبود را جبران کنم؟ و اينکه بعد از آن آزماىش ديگر هرگز آزماىشي ندادم که مشخص شود همچنان با اين کمبود مواجهم يا خىر؟ اگر بتوان کمبود را جبران کرد چه داروىى باىد استفاده نمود؟ اگر چىز خطرناکي است چرا ماما يتان آن را متذکر نشد و از همان ابتدا براى جبران کمبود چاره اى نيندىشىد؟ با نهايت احترامو خسته نباشيد
- اقدام به بارداری
سلام وقت بخیر خانم دکتر عزیز من پریودم منظم هستش همسرمم آزمایش اسپرم داده هیچ مشکلس نداشته یک ساله اقدام کردیم باردار نشدم باید چیکار کنم 😔
- قطع خونریزی بعد سقط؟
سلام ١٠ روز از سقط ميكذره و خونريزي قطع شده طبق سونو قبل بقليا ٢٩-٢٦ ميلي داشتم ولي به چشم ندیدم دفع بشه الان خونریزی قطع شده طبیعی؟ و میتونم منتظر پریود باشم تا دفع صورت بگیره؟ یا باید کورتاژ بشم؟
- قرص اورژانسی من امروز رابطه داشتم و بعد دوساعت پریود شدم میخادقرص اورژانسی استفادع کنم
- Int.os
جفت ازint.os فاصله دارد یعنی چی؟
- انقباض در بارداری
سلام خانوم دکتر من باردار هستم ۲۳ هفته و یک روز ، یک هفته پیش به خاطر انقباض شدید بیمارستان بستری شدم و با تزریق سولفات در چند دوز دردهام کنترل شد الان به من گفتن استراحت مطلق، دارو هم به من ندادن امروز سونو انجام دادم خدا رو شکر جنین نرمال بود و طول سرویکس با سونو شکمی ۳۵ بود با این وضعیت من چه کاری باید انجام بدم تا بارداری موفقی داشته باشم؟
- عفونت ادراری
من ۱۶سالمه رفتم سونو جواب سونو این بود که درکلدوساک خلفی مایع ازاد مختصر دیده میشود وپریود نامنضم ایا اینا میتونند مانع بارداری شوند
- اولین بارداری همراه با توقف رشد سقط فراموش شده
سلام ۴سال ازدواج کردم ۳۳سال سن ،بعد از ۸ ماه تلاش رفتم عکس رنگی گرفتم و احتمال انسداد لوله رو داده بودن اما گفتن باید لاپراسکوپی بشی که لوله رو بازکنیم که من همون ماه بعد از عکس رنگی باردار شدم و خودم تو ۶ هفته فهمیدم باردارم که حتی در ۶ هفته رفتم سونو شکمی ضربان داشت و بعد از ۸ هفته ۵ روز بدون لک توقف رشد داشت و دیگه ضربان نداشت و با قرص سقط شد و دکتر گفت بعد از سه ما استراحت آقدام کن و من هنوز اقدام جدیدی نکردم میخواستم بدونم نیاز به لاپراسکوپی هست ؟ و یا دوباره برم عکس رنگی بکیرم ؟ هنوز سه ماه سقطم کامل نشده
- بقایای بارداری 33 میل
سلام من جمعه ی هفته ی پیش سقط داشتم که امروز میشه ۸ روز .رفتم سونو گفتن ۳۳ میل بقایا وجود داره من تقریبا خونریزیم قطع شده و دیگه درد ندارم و فقط لکه بینی دارم ایا لازمه قرص مصرف کنم یا کوتارتاژ شه ؟یا با پریودی بعدی دفع میشه؟ممنونم
- بارداری
سلام من سه ماه هست که باردارم میخوام سبتش باید چیکار کنم میشه یه راهنمایی کنید
- ارضا شدن
سلام خسته نباشین من ۱۵ سالمه و ۱۲ ساله ارضای میکنم همش نیزنم فقط هم چوچول رو میمالم ببخشید کار خاسی نمیکنم ن ب کسی دادم نه چیزی کردم توش امروز بد ارضا شدنم لک تون دیدیم بد شدید شد و دلمم درد مکنه نوار گذاشتم گفتم شاید پریود شدم خیلی ترس دارم میترسم خدا منو بکشه غلطکردم لطفا بگین پردمو نزدم😔😔😔بخدا بالارو میمالم یعضی وقتا محکم بعضی وقتا اروم بد ۱ دیقه ارضا میشم
- فتق بارداری
سلام من قبل انجام سونوگرافی ntدردشدید شکمی گرفتم رفتم سونوگرافی کردن به من گفتن که فتق دوطرف شکمت پاره شده الان باید چیکار کنم دکترم گفته که درمان خاصی نداره .ولی هرچندوقت یبار دردهای شدیدی میگیرم بعدشم لکه بینی هام شروع میشه کمکم کنید
- انقال جنین ivf
سلام من روز ۱۴انتقال ام ۲روزه لکه قهوه ای رنگ دیدام ایا علامت بدی هست امکان داره جوابم منفی در بیاد ممنون میشم اگه جواب بدید
- مهم
سلام من ماه اخر بارداری هستم و سینه سمت راستم یکم کوچیکتر و نوکش هم از اونکی کوچیکتر ایا مشکلی هس خیلی استرس دارم انگار هاله سیاه شده دور نوک سمت چپ هم از اینکی بیشتره چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟
- درد عضلات پا در بارداری
سلام .۱۸ هفته باردارم ماهیچه رانم درد میکنه .طبیعیه؟
- درموردبارداری
سلام ببخشید من باروش ایو ای باردار شدم برای تعیین جنسیت ۱آذر ۸هفته رفتم سونوگرافی سونوای اول گفت ساک باردای هست فتال پل هست وسن بارداری ۳۰۴وبراساس سونوگرافی ۶هفته نشان داد وگفت فعالیت قلبی مشاهده نمیشود بعد گفت یه هفته دیگه سونواراتکرارکن من۴روز بعد تکرار کردم نوشته تصویریک ناحیه ی هتروژن هایپراکو همراه باساک بارداری دفورمه به ابعاد کلی ۵۴*۶۱*۷۵م م واجد فلوی عروقی معادل میومتر مجاور درکویته ی اندومتر مشاهده میشود که مطرح کننده ی RPOCGrade=2 می باشد بعد یه ازمایش بتاتیتراژ دادم ازمایش جوابش ۲۷۹۴۰بود الان یعنی امیدی هست باتوجه به آزمایش یانه امکان دارد سونوگرافی اشتباه کرده باشه من خیلی نگرانم بارداری دوم هست
- احتمال بارداری
خسته نباشید یه رابطه خیلی سطحی با نامزدم داشتم و بعد از رابطه ام خودمو با آب و صابون شستم و ۱۶ ساعت بعدام قرص اورژانسی خوردم من باید ۱۰ ام پریود میشدم ک پریود شدم و مثل پریودی های قبلیم بود یکم خونریزیم کمتر بود ولی دفع لخته وخونریزی کامل داشتم تا ۶ روز پریود بودم .بعد از حدودای ۱۰ روز از پاک شدنم چند روز لکه بینی داشتم ولی اللن پریودی دومم ۸ روز عقب افتاده میخواستم بدونم احتمال بارداری وجود داره؟کلی استرس دارم لطفا جواب بدین
- باسلام من سه ماه باردار بودم بچه خود به خود سقط شد ه رفتم سونو سه ماهگی انجام دادم دکتر گفت بهم الان میخواستم بدونم یکم بقایا تو شکمم مونده چیکار باید بکنم واینکه کی میتونم باردار بشم
باسلام من باردار بودم رفتم سونوی سه ماهگی انجام دادم دکتر گفت بچه سقط شده الان یکم بقایا توشکمم مونده میخواستم بدونم چیکار باید بکنم واینکه بقایا توشکم هست میتونم مجدا د باردار بشم یانه ممنون میشم جواب بدین
- ازمایش بارداری
سلام.و خسته نباشید خانم دکتر عزیز من. بیست و یک سالمه متاهلم همیشه پریودای منظمی داشتم تقریبا از اولین روز پریودیم تا پریود بعدیم سی و سه یا سی و دو روز فاصلس این ماه بدون جلوگیری چندین بار رابطه بدون جلوگیری داشتم و حتی چند تا در روزای برنامه ریزی شده تخمک گذاریم بوده از هفته قبل دچار بی حالی لرزش تو بدن سرگیجه و سیاهی رفتن چشم و از همه مهمتر اینکه نسبت به همه غذاها حالت تهوع دارم یعنی بسته به نوع تندی بوشون اوق میزنم یا فقط احساس تهوع دارم فقط دلم میوه و چیز شیرین میخواد احساس میکنم ب طعم ها حساسم امروز بعد البته الانم خیلی کم اشتها شدم و خیلی چیزا نمیتونم بخورم و مثل قبل نسبت ب غذاها طمع و بوشون حساسم اما حالم بهم نمیخوره فقط احساس تهوع دارم بیست و سه فروردین آخرین واکسن گاردسیلم و زدم و الانم قرص اسلیمینگ مصرف میکنم اما خب قبلا میخوردم این حالتا نداشتم و چند ماهی هست ک با توجه ب تست پاپ اسمیلر سونو داخلی و خارجی و مصرف دارو هیچ گونه عفونت و کیستی ندارم اما جواب ازمایش بارداری و تست خانگی همش منفیه ایا ربطی به داروهام داره؟ بنظرتون میتونه ازمایشم اشتباه باشه یا زود ازمایش داده باشم هنوز پریود نشدم و از خونم مربوط به سی اردیبهشته
- پیگیری سوال قبل (هماتوم بارداری)
شیاف پروژسترون ۱۰ عدد دارم .تا زمان غربالگری اول باید استفاده کنم یا همین ده روز کافیه؟


