Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زنان و زایمان
سلام.وقتتون بخیر..من ۳۰سالمه و ۶سال هست ازدواج کردم..ماه دوم برای اقدام به بارداری هستم..من هرماه ۳،۴روز پریود زودتر از موعد میشم..همیشه همینطوری بودم..الان این ماه دارم لک میبینم و کمر درد شدید دارم.سیکلم هم ۲۸روزس...امکان بارداری هست..کی باید تست بدم،خیلی نگرانم
- سیرکولار
باسلام توی سونوگرافی بارداری من نوشته بافت ترفوبلاستیک نمای سیرکولار دارد.میخاستم بپرسم خطرناکه؟ لازم به ذکره که من داخل هفته نهم هستم و همه چیزای دیگه طبیعی بود.
- it
Itرویت شد در سونوگرافی ntوnt2/5 است
- روزبخیرانومالی انجام دادم اب دور کلیه خفیف ۴.۴ و یه اکوژن ۱.۸دیده شد گفتن تکرار سونو.متخصص پریناتالوژی سونو کردن گفتن کلیه خفیفه مهم نیست ان اف هم ۵نرماله ولی اکو برو و رفتم متخصص قلب گفتن یک اکوژن دیده میشه ب متخصص پریناتالوژی نشون دادم گفتن ۲۸هفته بیا چیزی نیست.ایا نگرانی من بی مورده؟ و ازمایش و ان تی اولم هم نرمال بود و بی خطر ان تی هم ۱.۶ممنون دکتر جان اگر راهنمایی کنید الان ۲۰ هفته هستم
انومالی
- غربالگری مرحله دوم
با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز، ببخشید خانم دکتر ی سوال داشتم: من غربالگری دوم انجام دادم ولی سن بارداری رو دقیق نمیدونستم چون سن بارداری وابسته به رشد جنین هستش و چند روزی اینور اونور میشه، در غربالگری مرحله دوم هم سن بارداری رو بر اساس سونوگرافی NT که در ۱۲ هفته و ۴ روز انجام دادم حساب کردن میخواستم بدونم اگر سن بارداری برای غربالگری مرحله دوم دقیق نباشه در نتیجه آزمایش غربالگری مرحله دوم تاثیر دارد؟
- بارداری
سلام من ۲۵ این ماه تاریخ پریودم بود فقط روز اول ی لکه بینی داشتم دیروز روز پنجم دوتا تست بی بی چک زدم مثبت شد آز بتا دادم گفتن بردلاین یا میانس سه روز بعد دوباره تست بدم میخواستم بدونم امکانش هس واقعا حامله باشم
- رابطه در زمان هماتوم
سلام دکترم گفته هماتوم دارم نزدیکی نداشته باشم اما من داشتم چیکار باید بکنم درد هم ندارم خونریزی هم ندارم دکتر بهم شیاف دادن فقط
- دیابت بارداری
با سلام، در هفته 22 بارداری هستم، در آزمایش قند خون ناشتا 113 و دو ساعت بعد غذا 154 داشتم، به دکتر غدد مراجعه کردم، برام انسولین تجویز کردن، میخواستم بدونم نظر شما چیست؟ به نظر شما بهتر نبود ابتدا تست تحمل گلوکوز بدم بعد اقدام به تزریق انسولین کنم؟
- اقدام به بارداری
سلام من دوره قاعدگیم ۲۸ روزه است چه موقع برای بارداری اقدام کنم چندروز بعد قاعدگی.
- اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید من الان چهار ماه سزارین کردم وبچه ام فوت کرده و می خواهم باردار شوم جلو گیری هم نکردم ولی هنوز حامله نشدم. آیا مشکلی که نداره که حامله نشدم
- کمردرد
سلام خسته نباشید درهته۳۱بارداری هستم بادیدن خون د ادرارودردکمرسنوگرافی گرفتم کلیه ها نرمال وبی سنگ ولی نوشته دبری های فراوان درلومن مثانه مشهوداست تطبیق با UAازنظرهماچوریUTIتوصیه می شود ََاین یعنی چی ودرمان ان چیست
- سلام . من ٢٢ ساله هستم
با نامزدم رابطه از مقعد داشتم و ااون آبش را ريخت در مقعد من آيا در سنوگرافي رحم و لگن مشخص است ؟ من آمپول واريوپپتيل تزريق ميكنم.
- بارداری
سلام خانم دکترمن روماتیسم مفصلی دارم.7ساله که هرشب یک هیدروکسی کلروکین سولفات میخورم دراین هفت سال ازابتداروزی یک عددپردنیز ل ن5خم میخوردم که الان سه ماهه یک ازپردنیزولون رومیخورم آیاایم داروهامیتواندباعث نابتروری شود
- قرص اورژانسی
سلام خانم دکتر....من یه هفته قبل ازپریودم قرص اورژانسی اونیم یه ربع بعداز رابطه خوردم ۵روز پریودم عقب افتاد بی بیچک دوتا خط خیلی پررنگ انداخت ازمایش خون دادم بتا۱۵۰۰زده بود بارداربودم ایا قبل از قرص بارداربودم یا قرص تاثیرنداشته ممنونم راهنمایی کنین
- زایمان زودرس
سلام خانوم دکتر. ۳۲ هفته باردارم. به خاطر انقباضات رحمی به دکتر مراجعه کردم برا تشکیل ریه ی جنین بتامتازون داد. برای انقباضاتم پروتولون داد سه تا هفته ای یه عدد. دیشب پروتولون رو تزریق کردم امروز نسبت به دیروز که هر ساعت چهار بار یا سه بار انقباض داشتم کمتر شده مثلا یکی دوبار ساعت و یکی هم وقتی سرپا می ایستم غذا درست میکنم انقباضاتم زیاد میشه . سوال من اینه چقدر این امپول پروتولون میتونه کمک کنه و جلوی انقباضات منوبگیره وچقدر شانس به تعویق افتادن زایمان زودرسم هست؟داروی دیگه ای لازمه به نظرتون؟
- استفاده از کلوتریمازول واژینال در زمان اقدام به بارداری
سلام دکتر وقت بخیر من بخاطر عفونت ۴ روزه که پماد کلوتریمازول مصرف میکنم و امشب نزدیکی داشتیم و در مرحله اقدام ب بارداری هستم متاسفانه دکترم بهم نگفته بود ک هنگام اسنفاده از پماد نزدیکی نداشته باشیم و من اطلاعی نداشتم الان سوالم اینه آیا مشکلی پیش میاد برای اسپرم و بارداری؟!
- خونریزی بعد سقط
سلام من س هفته ای هست ک سقط کردم و سر ده روز خونریزیم قطع شد و امروز باز خونریزی داشتم مثل پریوده یکوچولو تیره تر... دلیلشو نمیفهمم این الان قاعدگیه یاخیر؟
- دکتربهنازشرف
سلام وقت بخیرمم سقط باقرص داشتم درهفته ششم...بعدازدوهفته خونریزی سونودادم که نوشتهدارای فلوی عروقی به ابعاد19*29mmوبه حجم تقریبی5ccدرکاویته....چیکارکنم دفع بشه؟وآیانیتزبه کورتاژهست؟
- دفع پروتئین
سلام خانوم دکتر نازنين در آزمايش ادرار 24ساعته مقدار دفع پروتئينم 250 هست اين مقدار از دفع تا چه حد خطر ناک است و اينکه در اين دو هفته باقي مانده تا زايمان چه عوامل يا غذاهايي ممکن است اين مقدار از دفع را تشديد کند؟
- بارداری پوچ


